Chci se zeptat na jednu věc. Automatická převodovka nechce zařadit čtverku. Do trojky řadí v pohodě,ale čtverku nechce zařadit. Všiml jsem si,že ručička ukazuje teplotu tak do čtvrtky a není na 12 hodinách. Má to nějaký vliv na řazení převodovky? Vypadá to,že asi zlobí čidlo teploty. Ale je zajímavé,že i u studeného motoru se točil větrák. Kolik je cidel teploty na motoru B234F? Je to devítka, ročník 90.
Převodovka je s cuplikem na řadící páce. Ten když se zmáčkne tak řadí jen do trojky a rozsvítí se šipka na pristrojovce. Ještě jsem se nedíval,co je tam za převodovku, jestli AW nebo ZF. Jinak diagnostika LH Jetronic ukázala chybu 1-1-3. Ale to nesouvisí s tou převodovkou. Teď jsem šel znovu nastartovat motor a větrák furt jede. Tady je ještě větrák klasický poháněny řemenem. Co ovlivňuje jeho spuštění? Auto není zatím moje,tak ho zkoumám a byl jsem ho dvakrát dneska projet. Při první vyjížďce začala řadit čtverka až po cestě zpátky,ale to teplotu motoru ručička ukazovala na 12 hodinách... A fungovalo i podražení na trojku při zmáčknutí cupliku.pak jsem večer najel asi 100 km, ale to už nechtělo čtverku zařadit. A teplotu motoru ručička ukazovala pořád nízko.. tak proto se ptám na souvislosti jako laik.
Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?
- Autor
- Zpráva
#1 Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13139
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?
Nevím jak s tím řazením, to musí poradit jiní, ale není v háji termostat?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#3 Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?
Ten mě také napadnul. Budu řešit. Co se týká převodovky, tak mě napadlo, jestli není problém třeba v v tom solenoidu overdrivu. Ale nechám si raději poradit od lidí,co tomu rozumí a mají s tím zkušenosti. Termostat koupím a vyměním. Hlavně mě trápí ta převodovka. Ale myslím,že tam je AW. Ale ještě jsem nebyl pod autem. Jinak prý ZF převodovky mají problém, když se vytáčí do otáček na P nebo neutrálu.. prý je to může poškodit...
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#4 Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?
Vubec netusim, zda se to tyka i tehle, ale obecne dokud je to studeny, tak i AT drzi otacky do vejs, aby se rychlejc ohral CAT, mozna i vlastni AT...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#5 Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?
Jedno po druhem:
Cidla teploty jsou na motoru celkem dve, pricemz jedno je dvojite. Jinak receno, jedno cidlo s dvema piny (pod sacim parozim mezi 2 a 3 valcem) je pro ridici jednotku - jeden pin pro LH Jetronic, druhy pro EZK. Druhe cidlo vice v predu na teze strane hlavy je pro budik teploty.
Spinani ventilatoru v pripade starsiho pohonu remenem ma na svedomi viskospojka primo ve vrtuli. Ta pomerne casto trpi neduhem seslosti vekem, coz se projevuje tim, ze se vrtule toci poradi i na studenem motoru. Zkus pred nastartovanim studeneho motoru vzit za vrtuli a tocit s ni - mela by jit lehce a klast minimalni odpor. Pokud pujde z tuha, je viskospojka v haji.
Dle "cudliku" jak ho popisujes je v aute nejspis AW 70/71, ktere smacknutim cudliku zakazes radit ctyrku. Pokud me pamet neklame, ovlada solenoid, ktery otvira obtokovy kanal oleje. Zmineny solenoid byva castym zdrojem obtizi, nekteri jedinci ho pri problemech s razenim ctyrky zaslepovali.
Osobne bych si nejdriv zkontroloval hladinu a kvalitu oleje v prevodovce, pote funkci zmineneho solenoidu. Co se teploty motoru tyce, nejjistejsi by bylo dobre zahratemu motoru zmerit teplotu a nespolehat se pouze na budik na palubce, v nemz dost casto strasi.
Vse napsane vyse varim ze sve chabe pameti, necht me pripadne nekdo ze zkusenejsich doplni/opravi.
Cidla teploty jsou na motoru celkem dve, pricemz jedno je dvojite. Jinak receno, jedno cidlo s dvema piny (pod sacim parozim mezi 2 a 3 valcem) je pro ridici jednotku - jeden pin pro LH Jetronic, druhy pro EZK. Druhe cidlo vice v predu na teze strane hlavy je pro budik teploty.
Spinani ventilatoru v pripade starsiho pohonu remenem ma na svedomi viskospojka primo ve vrtuli. Ta pomerne casto trpi neduhem seslosti vekem, coz se projevuje tim, ze se vrtule toci poradi i na studenem motoru. Zkus pred nastartovanim studeneho motoru vzit za vrtuli a tocit s ni - mela by jit lehce a klast minimalni odpor. Pokud pujde z tuha, je viskospojka v haji.
Dle "cudliku" jak ho popisujes je v aute nejspis AW 70/71, ktere smacknutim cudliku zakazes radit ctyrku. Pokud me pamet neklame, ovlada solenoid, ktery otvira obtokovy kanal oleje. Zmineny solenoid byva castym zdrojem obtizi, nekteri jedinci ho pri problemech s razenim ctyrky zaslepovali.
Osobne bych si nejdriv zkontroloval hladinu a kvalitu oleje v prevodovce, pote funkci zmineneho solenoidu. Co se teploty motoru tyce, nejjistejsi by bylo dobre zahratemu motoru zmerit teplotu a nespolehat se pouze na budik na palubce, v nemz dost casto strasi.
Vse napsane vyse varim ze sve chabe pameti, necht me pripadne nekdo ze zkusenejsich doplni/opravi.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
#6 Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?
Děkuji moc za užitečné rady.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?
olivine máš za jedna jen doplnim, že viskospojka jde z počátku ztuha vždy, musí se chvíli rozhejbat, ale pak by měla jít zlehka, nicméně točit se bude vždy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 564 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Vembloud
-
- 7 Odpovědi
- 591 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mazzlik
-
- 56 Odpovědi
- 1911 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jarda.JM
-
- 3 Odpovědi
- 2092 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 26 Odpovědi
- 1717 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ok2ucx