Dodělání OBD II
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: 1995 Volvo 850 T5-R 166kw(177kw), kombi
#1 Dodělání OBD II
Zdravím,
pohrávám si s myšlenkou, že bych si dodělal do auta OBD II port ale vůbec nevím, zdali to je možné. Na netu jsem našel někoho, kdo už pokládal stejnou otázku: https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=77600 nicméně potřebuji to pro jednotku Monotronic 4.3 a potřeboval bych radu někoho zkušenějšího, kdo se v tom vyzná lépe.
Mám 850 T5-R rok 1995 a bohužel bez OBD II. Monotronic 4.3 a 4.4 mají jen rozdíl v SW, pokud vím, takže i vedení by mělo být stejné, nebo se pletu? Imobilizér v autě mám, musím jej vždy deaktivovat tou věcí u klíče, když chci blikat kódy z ŘJ.
Hodilo by se to kvůli live datům a podobným věcem, které usnadní diagnostiku problému do budoucna (např. MAF senzor, který jsem tady na fóru řešil). Zatím jsem všechno zvládl s OBD I ale bylo by fajn mít přístup přes kablík.
Druhá otázka: Stačila by k tomu VIDA? Vím, že umí vyčíst 850 jednotky, tudíž by měla umět i 4.3 Monotronic. Po dodělání OBD II (za předpokladu, že to jde) by tedy neměl být SW problém mezi PC a ŘJ.
Díky moc za radu.
pohrávám si s myšlenkou, že bych si dodělal do auta OBD II port ale vůbec nevím, zdali to je možné. Na netu jsem našel někoho, kdo už pokládal stejnou otázku: https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=77600 nicméně potřebuji to pro jednotku Monotronic 4.3 a potřeboval bych radu někoho zkušenějšího, kdo se v tom vyzná lépe.
Mám 850 T5-R rok 1995 a bohužel bez OBD II. Monotronic 4.3 a 4.4 mají jen rozdíl v SW, pokud vím, takže i vedení by mělo být stejné, nebo se pletu? Imobilizér v autě mám, musím jej vždy deaktivovat tou věcí u klíče, když chci blikat kódy z ŘJ.
Hodilo by se to kvůli live datům a podobným věcem, které usnadní diagnostiku problému do budoucna (např. MAF senzor, který jsem tady na fóru řešil). Zatím jsem všechno zvládl s OBD I ale bylo by fajn mít přístup přes kablík.
Druhá otázka: Stačila by k tomu VIDA? Vím, že umí vyčíst 850 jednotky, tudíž by měla umět i 4.3 Monotronic. Po dodělání OBD II (za předpokladu, že to jde) by tedy neměl být SW problém mezi PC a ŘJ.
Díky moc za radu.
_________________
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2128
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#2 Dodělání OBD II
Vida ti me4.3 ani 4.4 rozhodně nepřečte. 4.4 zvládne Vol-fcr. 4.3 neumí, to můžeš pak i v případě obd2 vyblikat nebo dobře funguje aplikace "850 OBD-II" + bluetooth dongle, ta umí i živá data.
Naposledy upravil(a) peter cz dne 03 lis 2020 10:40, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: 1995 Volvo 850 T5-R 166kw(177kw), kombi
#3 Dodělání OBD II
Aha, moje chyba, vím že jsem měl stažený nějaký program, který to právě umožňoval a asi to byl ten Vol-fcr, měl jsem i VIDU, tak se mi to spojilo.Vida ti me4.3 ani 4.4 rozhodně nepřečte. 4.4 zvládne Vol-fcr. 4.3 neumí, to můžeš pak i v případě obd2 vyblikat nebo dobře funguje aplikace "850 OBD-II" + bluetooth google, ta umí i živá data.
No ale pro tu aplikaci budu muset přidat ten OBD II port, ten já nemám. Je teda možnost ho dodělat dodatečně?
_________________
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2128
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#5 Dodělání OBD II
Ne, Motronic 4.3 a 4.4 mají i jiný HW. Čipy jsou jiné.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#6 Dodělání OBD II
Pro představu, M4.4 vs M4.3.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1814
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
- Kontaktovat uživatele:
#7 Dodělání OBD II
Ono pokud si ji uděláš tak jak píše peter cz není problém provozovat na mobilu ,ale jde to i přes NB pro představu čtení živých dat a chybových kodů v motronic suite a chyb v Brick diag (ten jsem jenom odzkoušel skoro zdarma ho dostaneš na volvoklubu.de asi 10centu už jsem tam dlouho nebyl tak nevím jestli to tam ještě funguje ,ale základ supr ) :
Ale hlavně musíš si vyrobit redukci a z pinu3 si udělat propoj na pin 7 OBD zasuvky,aby ti to fachalo :
A nebo přejít na rovnou na M4.4._________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: 1995 Volvo 850 T5-R 166kw(177kw), kombi
#8 Dodělání OBD II
Díky moc pánové za užitečné rady .
_________________
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#9 Dodělání OBD II
Akorát pozor při přechodu na 4.4. Nebude potom fungovat klimatizace. Nebo aspoň nevím o tom, že se to už někomu podařilo korektně rozchodit.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: 1995 Volvo 850 T5-R 166kw(177kw), kombi
#10 Dodělání OBD II
Je třeba při přechodu na 4.4 měnit kabelový svazek? Nebo to je jen plug n play. M4.4 musí mít jinak vedené některé dráty když má OBDII. Pletu se?
_________________
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#11 Dodělání OBD II
Nevím o tom, že by se musel měnit.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1814
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
- Kontaktovat uživatele:
#12 Dodělání OBD II
Jak píše Fíla není potřeba měnit kabeláž ,ale přečti si a prostuduj toto ohledně klimy (já používám softwarovou konverzi )pokud budeš přecházet na M4.4 :
https://m44.fandom.com/wiki/M4.4_A/C_Converison
Edit zapomněl jsem :aha ty máš vlastně blikačku v motorovym prostoru tak teoreticky ji můžeš odpojit ,prodloužit kabeláž pro vytvoření OBD II ve vozidle a připojit na správné piny v OBDII .
https://m44.fandom.com/wiki/M4.4_A/C_Converison
Edit zapomněl jsem :aha ty máš vlastně blikačku v motorovym prostoru tak teoreticky ji můžeš odpojit ,prodloužit kabeláž pro vytvoření OBD II ve vozidle a připojit na správné piny v OBDII .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 88
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Mořice - Kroměříž
- Vůz: Volvo 850 T5-R
#13 Dodělání OBD II
Není to nic složitého, jen musíš přehrát patřičný software na kterém vypneš klimu jinak Ti poběží pořád ventilátor. Po nahrátí softu je jednotka jako taková plug and play.
_________________
Volvo 850 T5R
Volvo 850 T5R
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 1080 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 14 Odpovědi
- 2792 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 4 Odpovědi
- 815 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mvtechnik
-
- 68 Odpovědi
- 7931 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Majkl1
-
- 15 Odpovědi
- 1866 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vaclavjohn