V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 30
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Vůz: V60 2011 D3
#26 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Krome oleje jsem uz vse vymenil. Vzduchovej filtr byl skoro netknutej. Oleje je kolik ma byt, kontrolovano pravidelne, furt je tam stejne.
Puvodne tam bylo bsr, predchozi majitel tam pry daval Volvo 2.0, ale po me to odblokovat ECU nechtelo, takze sam nevim. Ted tam je ale ST2 od D5T5, slo to hladce, byl sem to jen rychle projet a jezdi to, cas na testovani nebyl. Sem zvedav, jestli budou udany hodnoty odpovidat a hlavne jestli to pomuze nebo ne.
Pri poloze klicku 2 bez nastartovani sem si vsiml dvou mist v motorovym prostoru, z jednoho to piska a bzuci, nekde z prostoru egr/klapky a z druhyho piska v prostoru vpravo vzadu, na rohu motoru. Nenapada me, co by to mohlo byt. Neprestava to, piska/piska+cvaka to treba 10min, dokud nevypnu zapalovani.
To tahlo egr, kdyz na nej zatlacim, tak jde zamacknout, ale od urcity polohy uz se samo nevraci, musim zatlacit na levou cast toho tahla a vrati se. To cvakani a piskani mi prijde z toho egr, asi neaky solenoid, dela to normalne?
_________________
V60, D3 120kw, Automat
V60, D3 120kw, Automat
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#27 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Mechanika EGR ventilu musí chodit volně tam, a samozřejmě i zpátky.
Mění se el.část, ale v případě vyběhaného mechanismu celý EGR. Je to ovšem jen můj dojem, takže za chybné kroky opravy nenesu odpovědnost.
Od toho jsou specializované servisy, aby se neměnilo a nedělalo zbytečně něco, co s problémem nesouvisí.
Mění se el.část, ale v případě vyběhaného mechanismu celý EGR. Je to ovšem jen můj dojem, takže za chybné kroky opravy nenesu odpovědnost.
Od toho jsou specializované servisy, aby se neměnilo a nedělalo zbytečně něco, co s problémem nesouvisí.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#28 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Hele pokud jsi toto vše rozdělával, zkus udělat kalibraci pozice pohonu EGR a škrticí klapky. Já to po čištění taky musel zkalibrovat, jinak to pískalo, atd. furt.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4211
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#30 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Počítám +/- 8tis
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#31 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
299€ bez dph . ked uz si nahral st2 ake mas z neho pocity? uvazujem nad nim na s60 D4. davaju tusim len 145kw.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 30
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Vůz: V60 2011 D3
#32 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Cely EGR sem venku nemel, cistil jsem to na aute. Ale klapku jsem venku mel, takze zkusim minimalne kalibraci toho. Jestli to ma chodit volně a nechodi, jestli nezustalo neco v mechanismu a ted se to kvuli tomu neseka, takze to budu muset asi stejne vyndat. Pokud nepomuze, objednam novy.
Bohuzel mam se vseobecnyma servisama spatny zkusenosti, proto se snazim resit spousty veci sam. Nadruhou stranu sou veci, do kterych se hrabat nebudu. Az prijde na radu automat, nebudu nic vymyslet a prijedu za Tebou Davide
Cena se da najit na strankach D5T5, pri zadani VINka nahore ve vyhledavaci. Ja na D3 platil 4,9+dph. Hodnotit to budu moct, az neco malo najezdim, prozatim jsem velmi mile prekvapen. Rozdil je znat, prevodovka je spokojena, ale zatim je to hodne subjektivni z prvnich par jizd.
Bohuzel mam se vseobecnyma servisama spatny zkusenosti, proto se snazim resit spousty veci sam. Nadruhou stranu sou veci, do kterych se hrabat nebudu. Az prijde na radu automat, nebudu nic vymyslet a prijedu za Tebou Davide
Cena se da najit na strankach D5T5, pri zadani VINka nahore ve vyhledavaci. Ja na D3 platil 4,9+dph. Hodnotit to budu moct, az neco malo najezdim, prozatim jsem velmi mile prekvapen. Rozdil je znat, prevodovka je spokojena, ale zatim je to hodne subjektivni z prvnich par jizd.
_________________
V60, D3 120kw, Automat
V60, D3 120kw, Automat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#33 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
4.9k kua to je nejak malo. ze by zas ludia z CR mali vyrazne lepsie ceny ako zvysok?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#34 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Zajímavá cena, proč mne to pro D3 ukazuje 7,5?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#35 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
uz sme to riesili. on ma d5204t2 . a ja a asi aj ty d5204t3. asi tam je iny typ RJ motora.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#36 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Ano, přesně toto označení
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 30
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Vůz: V60 2011 D3
#37 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Protoze jsem cely listopad lezel doma nemocnej, moc jsem toho nenajezdil. K chipu ( + egr off ) od D5T5 - Ma to ten spravny tah, co bych ocekaval od serie podle vykonu/kroutaku. Spotreba mi lehce klesla, protoze tomu nemusim tolik slapat. Taky konecne okamzita spotreba v aute = okamzita spotreba v CarScanneru. Pokud jsem nuloval spotrebu v aute, tak po 30km byl rozdil ve spotrebe cca 0,3L
Celkove probehlo vycisteni cidla tlaku v sani, kalibrace podle vidy : klapka, egr, turbo. Spotreba lehce klesla ( castecne diky chipu, mozna pomohlo vse kolem ), ale porad radove o cca 1,5l-2l nez bych cekal - ve meste jezdim za 12L prumer.
Zima se priblizla a prislo mi, ze mi to hur topilo ( na serizeni klapek jsem se este nedostal ) , tak jsem si vytahl teplotu vody do CarScanneru. Pri ceste cca 120km - 30km dalnice + 80km mimo mesto, zbytek pres mesto ( venkovni teplota asi 2°) . Teplota po 15km vystoupala na 80° kde se drzela, pokud jsem jel treba z delsiho kopce teplota klesala dolu az k 70°. Snazil jsem se jet ultra ekonomicky, nezrychlovat moc, abych dosahl co nejlepsi spotreby. Spotreba tam byl 6,1L , zpatky 6,5L.
Dal sem teda auto do autorizaku na vymenu oleje v automatu + adaptaci, vymenu termostatu, svolavacku na pasy a kontrolu celkove, ze mi to hodne zere. Teplota je na tom uplne stejne jako pred vymenou, takze se auto poradne nezahreje ani po 15km a pri jizde z kopce klesne z 70° na 50°. Uplne se mi nezda, ze by byly schopny adaptovat prevodovku behem 4km, ale treba na to maj jiny zpusoby. Takze jsem na tom porad stejnym, aspon jsem ale zjistil, ze se auto nedokaze poradne ohrat a to muze zpusobovat vyssi spotrebu ( v zime ).
Pri kontrole vsech moznych nedostatku jsem objevil prasklinu mezi velkym plastovym kusem ( 8 ) a cidlem ( 11 ), takze hned jak se mi ho podari sehnat tak to vymenim. Nadale jsem ve stavu, kdy mi pc hlasi 0 chyb.
Celkove probehlo vycisteni cidla tlaku v sani, kalibrace podle vidy : klapka, egr, turbo. Spotreba lehce klesla ( castecne diky chipu, mozna pomohlo vse kolem ), ale porad radove o cca 1,5l-2l nez bych cekal - ve meste jezdim za 12L prumer.
Zima se priblizla a prislo mi, ze mi to hur topilo ( na serizeni klapek jsem se este nedostal ) , tak jsem si vytahl teplotu vody do CarScanneru. Pri ceste cca 120km - 30km dalnice + 80km mimo mesto, zbytek pres mesto ( venkovni teplota asi 2°) . Teplota po 15km vystoupala na 80° kde se drzela, pokud jsem jel treba z delsiho kopce teplota klesala dolu az k 70°. Snazil jsem se jet ultra ekonomicky, nezrychlovat moc, abych dosahl co nejlepsi spotreby. Spotreba tam byl 6,1L , zpatky 6,5L.
Dal sem teda auto do autorizaku na vymenu oleje v automatu + adaptaci, vymenu termostatu, svolavacku na pasy a kontrolu celkove, ze mi to hodne zere. Teplota je na tom uplne stejne jako pred vymenou, takze se auto poradne nezahreje ani po 15km a pri jizde z kopce klesne z 70° na 50°. Uplne se mi nezda, ze by byly schopny adaptovat prevodovku behem 4km, ale treba na to maj jiny zpusoby. Takze jsem na tom porad stejnym, aspon jsem ale zjistil, ze se auto nedokaze poradne ohrat a to muze zpusobovat vyssi spotrebu ( v zime ).
Pri kontrole vsech moznych nedostatku jsem objevil prasklinu mezi velkym plastovym kusem ( 8 ) a cidlem ( 11 ), takze hned jak se mi ho podari sehnat tak to vymenim. Nadale jsem ve stavu, kdy mi pc hlasi 0 chyb.
_________________
V60, D3 120kw, Automat
V60, D3 120kw, Automat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#38 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Teplota je fakt nejak nizko. Ja to mam po 13km takto
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13070
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#39 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
No jo, ale on to podle mě má teplotu vody motoru a ne oleje automatu. A to je setsakra málo. A hlavně teplota nesmí z kopce klesat.
Takže buď mu ten termostat nevyměnili, nebo je i ten nový špatný.
Takže buď mu ten termostat nevyměnili, nebo je i ten nový špatný.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#40 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Já teda do toho nechci kecat, ale vzhledem k roku výroby, je toto auto osazeno termostatem vzadu za motorem.
Tento dokonalý a drahý termostat se již následující rok přestal dělat, protože s ním byly právě přesně tyto popisované problémy.
Uvnitř se rozpadl a začal propouštět vodu do chladiče předčasně, v krajním případě to i napíše chybu chladícího systému.
Byl přepracovaný blok motoru a nový termostat umístěn dopředu, takže už byl zase klid.
Tento dokonalý a drahý termostat se již následující rok přestal dělat, protože s ním byly právě přesně tyto popisované problémy.
Uvnitř se rozpadl a začal propouštět vodu do chladiče předčasně, v krajním případě to i napíše chybu chladícího systému.
Byl přepracovaný blok motoru a nový termostat umístěn dopředu, takže už byl zase klid.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#41 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Jen tak mimochodem, to čidlo (11) není žádné čidlo, ale pouze výhřev odvětrání motoru. A bohužel sání v tomto místě praská často. Olej pak teče na těleso olejového filtru a alternátor.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#42 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Jo to je fakt. Taky jsem ten krasny drahy termostat menil. Prace teda na bliti a vysledek - ona zminovana gumicka byla vystrelena. Po vymene teploty ok.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 30
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Vůz: V60 2011 D3
#43 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Sleduju teplotu oleje + chladici kapaliny, prevodovku "neresim", pokud je studena voda a olej, tak se automat taky ohrejva pomalu a ja jezdim pianko ( coz je ted porad, abych tu spotrebu udrzel neak v normalu ), kazdej rozjezd jak duchodce, nepredjizdim, atd.
Takze pojedu do autorizaku termostat reklamovat, protoze nefunguje jak ma. Cidlo teploty ( kdyby bylo vadny ) tak je soucasti termostatu.
Podle dat do kterejch koukam i podle faktury z autorizaku mam jiny termostat, 31293556. Ten je snad umisten vepredu, ted se k tomu nedostanu, ale myslim ze tam vepredu opravdu je
Zaroven jsem v papirech od nich objevil vypis chyb a mimo Software incompatibility ( CEM + ECM = chip ) tak jim vyskocila chyba ECM-P011800. Po smazani tam nebyla, ja ji vcera pri pripojeni ( cca 200km najeto od vymeny ) taky nemel.
Takze pojedu do autorizaku termostat reklamovat, protoze nefunguje jak ma. Cidlo teploty ( kdyby bylo vadny ) tak je soucasti termostatu.
Podle dat do kterejch koukam i podle faktury z autorizaku mam jiny termostat, 31293556. Ten je snad umisten vepredu, ted se k tomu nedostanu, ale myslim ze tam vepredu opravdu je
Zaroven jsem v papirech od nich objevil vypis chyb a mimo Software incompatibility ( CEM + ECM = chip ) tak jim vyskocila chyba ECM-P011800. Po smazani tam nebyla, ja ji vcera pri pripojeni ( cca 200km najeto od vymeny ) taky nemel.
_________________
V60, D3 120kw, Automat
V60, D3 120kw, Automat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#44 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Hod sem foto motoru a hadic pod filtr boxem a povim ti jaky mas termostat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 30
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Vůz: V60 2011 D3
#45 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Snad jsem vyfotil i ten termostat, vypada to, ze je novy. Vsechny d5204t2 co jsem na netu nasel mely podle fotky termostat vepredu a byl to ten plastovej
_________________
V60, D3 120kw, Automat
V60, D3 120kw, Automat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 30
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Vůz: V60 2011 D3
#46 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Tady este pridavam grafy z dnesnich cest. Cca 35km, z toho 25km po dalnici a tam jsem jel 140kmh celou dobu. Stacilo najet do mesta, nebo delsi klesani a behem 3km teplota spadla o 10st
Narazil jsem na podobny problem s novym plastovym termostat na ruskym xc60 foru, ale bohuzel bez reseni
Narazil jsem na podobny problem s novym plastovym termostat na ruskym xc60 foru, ale bohuzel bez reseni
_________________
V60, D3 120kw, Automat
V60, D3 120kw, Automat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#47 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Ano, mas predni termostat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 30
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Vůz: V60 2011 D3
#48 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Mensi update, hned po vanocich jsem v autorizaku reklamoval termostat s tim, ze se mi auto spatne ohrejva a porad malo topi. Nacez mi teda zaizolovali a vycistili ten senzor pod panelem radia, auto zaclo topit trosku lip. Jenze se mi to porad nezdalo, tak nakonec probehla i vymena termostatu ( snad ). Problem nicmene zustava ( podle me ) porad stejnej a chyba bude nekde jinde.
Technik mi rekl, ze auto se ohrejva do 86-92 st, pak se otevre termostat a pak zacne teplota mirne klesat a tim, ze mam automat, pri jizde z kopce ta teplota muze klesnout treba o 10st, protoze automat vyrazuje na neutral a motor neni v tahu. Chapal bych, pokud bude venku -30, ze to muze takhle ochladit, ale rozhodne ne pri teplotach kolem nuly.
Den po vyzvednuti auta jsem jel cca 15km daleko, venkovni teplota asi -4st, auto stalo v garazi kde byly 2st. Cestou tam celou dobu na D. Cestou zpatky jsem jel furt na manual a celou cestu z kopce dolu jsem podrazoval, aby motor byl v otackach a zaroven byl lock-up.
Teplota vody klesla o 20st a to nebyl motor ani ohraty, v obou dvou pripradech je teda situace stejna.
Technik mi rekl, ze auto se ohrejva do 86-92 st, pak se otevre termostat a pak zacne teplota mirne klesat a tim, ze mam automat, pri jizde z kopce ta teplota muze klesnout treba o 10st, protoze automat vyrazuje na neutral a motor neni v tahu. Chapal bych, pokud bude venku -30, ze to muze takhle ochladit, ale rozhodne ne pri teplotach kolem nuly.
Den po vyzvednuti auta jsem jel cca 15km daleko, venkovni teplota asi -4st, auto stalo v garazi kde byly 2st. Cestou tam celou dobu na D. Cestou zpatky jsem jel furt na manual a celou cestu z kopce dolu jsem podrazoval, aby motor byl v otackach a zaroven byl lock-up.
Teplota vody klesla o 20st a to nebyl motor ani ohraty, v obou dvou pripradech je teda situace stejna.
_________________
V60, D3 120kw, Automat
V60, D3 120kw, Automat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#49 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
taky mi výrazně klesá teplota při jízdě z kopce i když je jen kolem 0°C...
A do chladiče teplo neuniká, prostě to uchladí topení v autě.
To že podřadíš a držíš motor v otáčkách ti moc nepomůže, protože tam prostě nic nehoří a nevzniká odpadní teplo.
Samozřejmě záleží jak kdo moc šlape na plyn... já jezdím volně pohodu.
A do chladiče teplo neuniká, prostě to uchladí topení v autě.
To že podřadíš a držíš motor v otáčkách ti moc nepomůže, protože tam prostě nic nehoří a nevzniká odpadní teplo.
Samozřejmě záleží jak kdo moc šlape na plyn... já jezdím volně pohodu.
Naposledy upravil(a) Tom0 dne 21 led 2021 15:17, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 90
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
- Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál
#50 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu
Pokud brzdíš motorem,tak je nulova spotřeba a nedochází k hoření v hlavě válců, což je jediný zdroj zbytkového odpadního tepla, které jde do vody. Takže logicky,kdyz brzdíš motorem,tak se tento ochlazuje víc než na volnoběh. Ale pořád mi to ukazuje na termostat.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek