V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#51 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Termostat byl menen 3x behem mesice, 2x origo ve volvu a situace je porad stejna. S tim bzrdenim me to vubec nedoslo, ze to je vlastne opacne nez jsem puvodne zamyslel. Zkusim pak jet uplne bez topeni, jestli to udela neakou zmenu nebo ne. Jezdim fakt opatrne, protoze to auto neni ohraty, ani po 100km nejsem schopen mit stabilni teplotu. Posledni tankovani byla nadrz s prumerem 8,5l, z cehoz 200km byly dalnice, 450km mimomesto a 100km po meste.
Voda se neztraci, netlakuje to, jezdi to bez chyb.

Pridavam graf ty dlouhy jizdy, pred 1ni vymenou termostatu.
Screenshot_2021-01-21-15-28-11-509_com.ovz.carscanner.jpg
Jak klesla teplota na 75st byla jizda po meste, normalnim stylem, kdyz to vylezlo na konci na 90st tak jsem jel 140 po dalnici do kopce, jak sem jel 140 rovne tak teplota zase klesla k 80st.

Btw kdyz mi delali adaptaci, najeli v autorizaku 4km, kdyz mi testovali auto jak to topi, tak za 2dny najeli 230km.
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

#52 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Spyke »

Pokud je termostat ok, tak pokud nemáš teplotu na otevření termostatu, tak je chladič studenej. To si můžeš ověřit i sám s pomocí aplikace. S předchozím dieselem jsem jel v kuse 40 km, bylo pod nulou, chladič pořád studený, teplota držela na skoro 90 st., žádné kolísání ani z kopce a nádherně to topilo. Ale až s novým termostatem, jinak teplota padala s každým delším klesáním. Jo, radiátor topení ti vezme hodně tepla z vody, ale po čase máš interiér zahřátý a už tak netopíš. Poznáš pokles teploty na výdechu topení, že už to tolik netopí?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#53 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Arkaz »

tiez riesim na s60 D4 termostat. zda sa mi ze kolise teplota a hlavne v lete ked som siel 300km po dialnici tak teplota skakala medzi 80-103. stale hore dole. mam pocit ze termostat pomaly otvara a zatvara.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#54 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Mozna je to chyba, ze to porovnavam se starym autem ( V70 2001, 2.5TDI, manual ), ale to se zahrejva mnohem rychleji a navic nikde neklesa teplota, i kdyz jedu z kopce a topim co to jde. Ac R5 ma 12L vody, zbytky oleje v kapaline a stejne se to zahreje rychleji :no: Ted bylo par dni tepleji ( +3st ) a zkusil jsem jezdil na manual ovladani, bez klimy a ta teplota neklesala o tolik, radove jen cca -10st dolu a ne -20st jako minule. Pokud auto stalo na miste bez topeni, tak stejne klesala teplota, behem 3minut asi o 5st. Zase jsem o neco chytrejsi :Yahoo!:
Prijde mi, ze ten rozdil teplot tam je, ze teplota topeni klesa, ale je to asi subjektivni, pujcim si nekde merak na teplotu a zkusim to porovnat

Vsiml jsem si ale dvou veci, ze mi porad jede ventilator chladice, podle torque 7%, staci zapnout auto na klime a naskoci hned na 15% a po chvili zase klesne na 7%.
Druha vec je ta, ze mi behem jezdeni po meste probehla dpf regenerace, nacez sem zjistil, ze 20km pred regeneraci jsem mel 20g, takze vubec nevim, co tu regeneraci spustilo :oops:
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#55 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

lProtoze je venku situace jaka je a neda se nikam moc jezdit ( mam auto na vylety ), nebylo moc moznosti to resit a zkoumat.

Zameřil jsem se prvně na ten chladič, který jel opravdu 100% času ( za chodu motoru, jinak byla vypnuta ). I když bylo venku -20°, okamzite po startu bezela sahara a celou dobu jizdy. Klima vypnutá, ventilator vypnuty. Tim bylo nejspis zpusobeno to, ze ani pri delsich jizdach to nedrzelo stabilni teplotu.
Par lidi melo stejny problem, najit vic info mi zabralo hodne casu, kazdej o tom jen neco napsal a vic se nevyjadril. Vetsina to vyresila tim, ze vymenila cely radiator. Problem byva v modulu sahary. Ten jsem sehnal z jineho auta, ale problem pretrval. Dalsi z pricin je prazdna klima, kdy sahara pomaha s chlazenim. To nastesti pomohlo ( doplneno 260ml, takze z 2/3 byla plna ) a sahara se uz netoci 100% casu. Nez se to vyresilo, jezdil jsem s odpojenou saharou :D
Rozdil to nejspis opravdu udelalo, teplota neklesa tolik a po cca 30km jsem schopen se dostat aspon k 80° ve meste. Kdyz stojim na miste, tak to drzi teplotu. A uz si muzu i zatopit, celou zimu jsem jezdil bez topeni jen s vyhrivanou sedackou..

Spotreba se ale nezmenila, na kratky jizdy ( do 50km ) je to furt stejny. Zjistil sem behem jizdy, ze je velky rozdil mezi okamzitou spotrebou mezi autem a torque, ale jen kdyz se rozjizdim nebo jedu do kopce. Pri ustaleny jizde pri 50kmh po rovine je rozdil treba 5,5L x 6L, ale jakmile prijde kopec je rozdil 12L x 8L ( PP hlasi tech 12l ) pri 50kmh. Porovnavam to vzdy v neakym tahlym kopci. Takze musim zkontrolovat, jestli neni neaka netesnost v IC nebo praskla hadice od turba.

Cestou do volva pro utrzeny lanko od vnejsi kliky necham udelat total can reload a nahrat novej sw na mapy do navigace.
Screenshot_2021-03-28-13-24-54-619_com.ovz.carscanner.jpg
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#56 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Porad jsem tu resil jen teplotu vodu a nevsimal si okolnich veci, protoze jsem to povazoval za primarni problem, kterej zpusoboval tu vysokou spotrebu. Venku je uz teplo a ani pri delsi jizde se ta spotreba nezmenila - 140km v kuse, 130km dalnice 130/80 na tempomat a prumer 7l.

Ihned po nastartovani se auto dostane do pretlaku a az na par vyjimek se nedostanu do zapornejch cisel. MAP senzor po nastartovani na volnobeh ukazuje vyssi hodnoty nez atmosfericke tlak, po asi 30sek to na chvili spadne do zaporu ( turbo je bypass ) , nacez po asi 10sek se zase vrati do plusu a turbo jede na VNT ( 52% ). Pretlak v sani je i pri brzdeni motorem z kopce bez plynu, zastaveni na krizovatce ( zarazeno D ) i pri zastaveni uplne( zarazeno P ). Pokud chcipnu motor, MAP po chvili spadne na stejny hodnoty jako baro a zustane tak. Vymenen MAP senzor, boost senzor, dpf senzor, senzor tlaku za IC.

Zacal jsem si vsimat i propadajiciho se brzdovyho pedalu, vypada na neakou netesnost. Otestovan brzdovy okruh bez netesnosti, turbo okruh bez netesnosti. Hadice turbo - IC - klapka, bez oleje a tesni. Vakuova pumpa vymenena. Situace porad stejna. Takze jsem postupne odpojoval vsechny podtlakovy hadicky, jediny rozdil nastal v okamziku, kdy jsem odpojil hadicku mezi turbem a boost senzorem, v ten okamzik se MAP a atmosf. tlak srovnal a tlak v sani byl negativni.
Turbo, map i vsechny veci co sly jsou ve vide zkalibrovany.
Tudiz jedina moznost co by to este mohlo byt je akutator vnt na turbu, nebo uz nevim, na co se zamerit.

Stale jsem ve stavu, kdy jednotka hlasi 0chyb ( jen software incompability, po chipu d5t5 ). Pred mesicem bylo ve volvu provedeno ECM diesel reload ( chtel sem total can reload, ale pac mi rekli jen cislo, tak sem netusil, ze jde o neco jinyho ).

2hy graf je vcerejsi jizda, cca od 13 do 25km byla jen jizda z kopce bez plynu a jen se brzdilo.

Screenshot_2021-06-06-12-48-48-901_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_2021-06-06-12-53-40-226_com.ovz.carscanner.jpg
Přílohy
Screenshot_2021-06-06-12-48-35-949_com.ovz.carscanner.jpg
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#57 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Ahoj, tak zase menši update, ač se nic nevyřesilo a pořád jsem na tom stejně :cry:

Projeto dalších pár nadrží, noha lehčí, spotřeba stejná. Dálky ( 150km + , bez klimy, lehká noha , 90/130 ) jezdím podle BT apky kolem 5L, podle palubáku 6,5L, tankování 7L. Kombinovaná 9,5-10L.
Asi už jsem si na to zvykl, ale ono to moc nejede. Ve vyšších rychlostech ( 140+ ) to netáhne, skoro vůbec... Porovnání V70 2 - 2.5TDI s D5T5 chipem, naložená 300kg v kufru cementu - pod kopcem oba 140, nahoře V70 170 a zrychlovala dal x V60 140 a nic:oops:

Auto bylo 3x v autorizáku ( ani jednou to auto neopustilo garáž, ač jsem jim říkal, že se chyba projevuje jenom za jízdy ) , 2x otestováno na netěsnosti bez úniku 1x smoke test bez úniku. Jediný co to může být je prý turbo. Turbo sem teda vyndal, zkontroloval, nechal vyčistit a zkontrolovat v servisu. Turbo ok, vyvážení v pořádku, bez poškození, jen zanesený naklápění lopatek. 2x jsem tam auto nechal na kontrolu, projetí a diagnostiku. Bez chyb, hodnoty to dává jaký má mít, tlak je v pořádku.

Pořád mi přijde, že behěm jízdy mezi 1500-2000cca slyším, jak to syčí, po přidání plynu víc to přestane syčet. Jeden mechanik mi řekl, že tam je díra, druhej mi řekl, že je to normální a dělá mu to taky. Podle těch symptomů by to mohl být EGR cooler, ale ani po zaslepení se to nezměnilo. Budu považovat to, že mi to syčí půlku doby za normální a zkusím otestovat vstřiky popř. čerpadlo. Už mi dochází nápady i trpělivost =@
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 114
Registrován: 3 roky
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

#58 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od jirka789 »

Možná ti to moc nepomůže, ale alespoň pro potvrzení. Na moji V70 D3, ale už 4valec VEA po stažení okének také poměrně dost syčí při akceleraci mezi 1500-2000 otáček.
Už jsem slyšel od více lidí to stejné :pardon:
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#59 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Pokud je to normální jev, tak to budu muset ignorovat, resp. většinou postačí zavřít okýnka :D
Každopádně mi to nedalo, našel jsem ještě jednu věc, co jsem chtěl zkusit. Po sundání krytu svodu jsem si všiml, že táhlo wastegate je špinavý od sazí. Turbo je měsíc po vyčištění.. Inu tak jsem konečně něco objevil :Yahoo!: Sice z toho nemám radost, protože to nejspíš nepůjde opravit, ale konečně něco.

Nesetkal se s tím někdo?

https://youtu.be/4CD1sNLq3YM

Někde tady v tématu jsem řešil, že mi dpf normálně regeneruje, ale koncovku mám špinavou. Uvnitř dpfka mám prasklinu, takže část toho projde ven a proto je to celý špinavý.
IMG_20210816_100754.jpg
_________________
V60, D3 120kw, Automat

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#60 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od David Patočka »

Ano, obecně na to dvoulitry trpí.
Buď vložka praskne, a nebo se odseparuje od obalu DPF a také to profukuje saze.
Někdy se tento průšvih stane, když se DPF čistí odbornou firmou, a ta ho vypaluje v peci.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#61 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Turbo jsem měl venku, samotný táhlo ( kloubek, nevím jak to jinak nazvat ) vyměnit nepůjde resp. pokud to uniká, bude nejspíš vychozený to pouzdro - pokud je vnt bypass tak to neuniká.

D5204T2 i D5204T3 mají turbo s označením GTC1444VZ, ale produktový číslo mají trošku jiný. 795680-5003 - volvo 36001168 ( T2 ) vs 805156-0003 - volvo 36001767 ( T3 ) , turbo pro T3 má být prý vylepšený. Nikde jsem ale nenašel, jaký je v nich ve skutečnosti rozdíl. Dají se zaměnit?

Dpfko je na řadě hned po vyřešení spotřeby + nízkýho výkonu, čemuž se doufám blížím.
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#62 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Podle VIDY mám dvě možností turba, mohl by mi prosím někdo s novější / funkčnější verzí ověřit, jaký tam patří? Vida mi píše : 36001168 - D5204T2, vehicles with upgraded turbo (VDN 2251) must order part 36001767. Nikde jsem to VDN 2251 nenašel :no:
VIN YV1FW5250B1002167
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#63 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Fíla »

Máš tam 36001168.


Mimochodem, číslo 36001767 už není aktuální. Nové číslo je 36012380. To jen kdybys chtěl dál pátrat po rozdílech v turbech, tak by to třeba mohlo pomoct...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#64 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Diky moc, sezenu turbo a budu dal patrat :good:
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#65 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj,

posílám foto mojí koncovky. Jedna fotka lepší jak spoustu slov.

Jinak moje auto jezdilo celou dobu do jednoho AS. Kupováno 10 let staré, 265 000 km. Vzal si to do parády "můj" mechanik, který Volva před tím nikdy nedělal. Je to ale machr na motory, jezdí k němu i kluci z AS, když neví co s motorem. Když mi auto vrátil, myslel jsem, že mi vyměnil motor. Původně rozklepaná řehtačka, teď klidný chod, šlápneš na plyn a jede super. Nejsem závodník, jen pro ilustraci, že kdo umí, ten umí. Nemění, opravuje. Bohužel takových mechaniků je velmi málo. Na autě mám téměř vše původní, aktuálně 280 000 km.
image.png

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#66 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Tomas78 »

PS: snad můj příspěvek výše nevyzněl jako urážka AS. Určitě jsou schopní kluci i v AS. Jen prostě mají normohodiny a nemají čas si s tím "vyhrát" ...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 14
Registrován: 3 roky 1 měsíc
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC60 - D5244T15

#67 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od mikk »

Tomas78 píše: 17 říj 2021 21:19 Ahoj,

posílám foto mojí koncovky. Jedna fotka lepší jak spoustu slov.

Jinak moje auto jezdilo celou dobu do jednoho AS. Kupováno 10 let staré, 265 000 km. Vzal si to do parády "můj" mechanik, který Volva před tím nikdy nedělal. Je to ale machr na motory, jezdí k němu i kluci z AS, když neví co s motorem....
A co tim chtel jako autor rict? A jak pomoci zakladateli tohodle topicu vyresit jeho problem? :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#68 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Takze nakonec jsem objednal na zkousku jiny turbo na D3, nechal ho zkontrolovat, vycistit a dal na auto. To co tam mam mit jsem pouzity nesehnal, takze padla volba na 36012380. Priruby atd je vse stejny. Zatim najeto par km, takze tezko cokoliv soudit. Problem to ale asi uplne nevyresilo😦

Ono obecne je problem sehnat kvalitniho mechanika, ac jde o AS nebo soukromnika. V AS mi zatim vysli vzdy se vsim vstric a nemuzu si moc stezovat.
Nadruhou stranu, kdyz mi menili termostat, protoze mi to spatne topilo a hodne zralo. Pak tam auto meli na test po vymene termostatu. Za jeden den auto najelo cca 250km a nikomu nebylo divny, ze je prumerna spotreba 9L, jen ze je to tim, ze je venku zima.

Spinava koncovka = nefunkcni dpf, coz jsem zjistil i duvod a mam to v planu resit, resp. vymenit
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#69 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Tomas78 »

@mikk: ahoj, jen foto koncovky, aby měl nějaké porovnání, když se tu potom pídil.

Vím, že ten filtr a problém s ním řeší i v jiném tématu. Kamarád vzal XC60 z roku 2009, D5 200 000 km k "mému" mechanikovi. Plný filtr DPF, auto neustále vypalovalo, před tím jezdil min. 1x na rok na čištění. Mechanik dal do kupy motor, aby běžel jak má a na DPF ani nesáhl. Nedali jsme ani servisní vypálení, jen jsme to projeli po dálnici. Filtr od té doby ok, není o něm vědět. Samozřejmě můžou to být různá čidla apod., ale co jsem vypozoroval, tak při těchto nájezdech už bez odpovídající údržby / servisu nespaluje motor správně.

A mimochodem i kamarádovo auto jede "jako z praku". Ne tunning, prostě jen seřízení / rozchození, aby motor jel tak jak má. Nic víc. Když motor nespaluje dobře, problém s DPF bude pořád.

Jezdím couračky po Praze (start-stop 5 km) a o víkendech chata 30 km, sem tam něco delšího a o DPF nevím.

Nic více jsem tím říci nechtěl ;-)

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#70 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od hajnej »

spyda píše: 21 led 2021 16:07 Termostat byl menen 3x behem mesice, 2x origo ve volvu a situace je porad stejna.
Bezhlavě jsem taky nedávno vyměnil termostat (ten přední), kvůli padání teploty. Potíže to stejně jako Tobě nevyřešilo.
Obr. 30km dojezd do práce vesměs po dálnici. Zakončeno 3km klesání a do toho nonstop bufik - teplota kolem 0°C.
Přílohy
Screenshot_20211220-070059.jpg
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#71 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Fíla »

U plně zahřátého motoru D5244T10 během volnoběhu! se normální hodnota teploty chladící kapaliny pohybuje mezi 77° až 97°C v závislosti na teplotě okolí.
Proč hledáte závady tam, kde nejsou a pak zbytečně měníte drahé díly?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#72 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od hajnej »

Tak bez bufíka mi to spadlo až k 60°C.
A stejné potíže jsem řešil na 136kw kde výměna termostatu pomohla.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#73 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak mi Fílo řekni proc u me D5244T10 se zadnim termostatem nespadne teplota pod 82°C?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#74 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Fíla »

Ani bych se nedivil, že to bude tím, že nemáš čidlo teploty v těle termostatu, ale máš ho vepředu u vstupu hadic do bloku, resp. výstupu z bloku :) .
Jinak nevím, ale ve Vidě je k přečtení toto:

"Engine coolant temperature (°C)
The engine control module (ECM) derives the temperature from the engine coolant temperature sensor signal.
Measurement range: -40 to +125 °C.
Normal value: If the vehicle has been stationary for 10 hours, the coolant temperature must be between ±5°C around the ambient temperature.
Normal value: If the vehicle is at idle and is at operating temperature, the coolant temperature must be between 77 and 97 °C, depending on the existing climate."


Takže, jakákoli hodnota v rozmezí 77 až 97 stupňů je normální, zároveň kolísání teploty v tomto rozsahu je považováno za normální. A pozor, jsou to hodnoty při volnoběhu, když auto stojí a motor a chladič není ochlazován proudícím vzduchem.
Tady termostat už nemá jen funkci otevřeno/zavřeno, tak jak jsme byli zvyklí u starších motorů, tady ještě do hry vstupuje bypass ventil mezi velkým a malým okruhem a chlazení si tak žije vlastním životem.
Do toho ještě vstupuje sahara, na jejíž otáčky má vliv nejen teplota chladící kapaliny, ale i klimatizace. Proto je taky potřeba při diagnostice chladící soustavy vzít v úvahu i čidlo tlaku A/C, které když bude kecat nesmysly,
tak sahara se bude spouštět příliš často nebo pojede pořád.

Básník tím jen chtěl říct, že mu připadá jako blbost měnit díly za x tisíc jen kvůli tomu, že mu teplota vody nedrží přesně na 90° tak jak byl zvyklý, zvlášť když se auto jinak chová normálně.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#75 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Mě trošku pomohlo, že jsem nechal zkontrolovat klimu a nechal ji doplnit. Zkus si zjistit, jestli ti po startu neběží celou dobu ventilator. Mě běžel, i když byla klima vypnuta, proto mi teplota klesala tak rychle.

Turbo na spotřebu niak nepomohlo, ale alespoň je to auto trošku sviznejší. Poslední nádrž byla za 11,5L ( tankování x tankování ), ale většinu jízd ( 300/550km ) jsem absolvoval ve městě do práce a z5, takže do 5km, což už tak neak beru jako normal. Az budu mit vic casu, sezenu jiny dpf, necham zkontrolovat vstriky a cerpadlo a pokud ani to nepomuze, pujde asi z baraku. Stoji me to tolik nervu, ze ani ty prachy uz neresim a budu mit klid.
_________________
V60, D3 120kw, Automat
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“