Zdravím přátelé
Rád bych se k vám po dlouhé době opět připojil s dotazem ohledně Volva s80 D5 151kw r.v. 2010.
Za poslední 3 kvartály bylo na autě postupně uděláno mnoho, nové hadice saní, nové víko ventilů které prdlo, řemeny a střed maleho turba. Po opravách bylo auto v kondici a jezdilo parádně.
Ovšem natankoval sem v mém milovaném ONU a najednou začali zvláštní problémy:
- auto tak jednou z 20 startů zaškitá než chytne, žádné drama jen to otočí ještě párkrát než to chytne. Toto ro dělalo od doby co auto mam (5 let). Jenom v lete. Najednou to však poprvé ani nenastartovalo. Napodruhé už ano.
- auto začalo mít hrubý chod. Je to nepříjemné, jezdí to skoro normálně ale motor duní v nízkých otáčkách a do vysokých otáček se mu moc nechce. Dokonce automat pořád prodražuje i při jménem přidání plynu. Jakoby motor neměl ten správný výkon.
Normálně to točim jako vrtačka a krásně to jde do otáček ovšem nyní to chvíli nic nedělá a pak teprve začne nakládat naftu do kotle a člověk cítí zátah. Ale není to zkrátka ono.
- navíc mi to studené divně smrdí. Olej ani voda nemizi ani to nekouří ale smrdí to jak studený starší diesel bez dpf. Takový kiselý smrad.
Tak si říkám jestli by to nemohli být vstriky které tam jsou. Jde o BOSCH s Piezo technologií, nikoli solenoid jako 136kw verze.
Neřešil to někdo prosím s těmi piezo vstriky? Nema nekdo zkusenosti s repasem pieza? Napriklad jestli je repas ok nebo jedině nové. Vím že zkuseností se standardním solenoidem od bosche tady je hafo ale precejenom o těch piezo je po iternetě hrobové ticho. Jen podezřelé inzeráty na repas.
Co sem zjistil tak volvo své kosmické piezo vstřikovače sdílí s Kiou, což bych radeji asi ani nevedel.
Každopádně v článku o vstrikach sam pan automobilovy profesor Vaculík říká že ty pieza se toho moc nedozijou a já už mám 245k na krku.
Popřípadě jestli hrubsi chod motoru nemůže způsobit něco jiného než vstřikovače.
Nalil sem tam čistič vstriku od GAP a 60 litrů Eurooilu za nekrestansky peníze, ale už sem v půlce a pořád ten chod zni divně.
Budu rád za cokoli, pěkný den a ať to jezdí
Hrubý chod D5 piezo vstřiky BOSCH
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 16
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Orlová
- Vůz: XC60 D3 2011
#2 Hrubý chod D5 piezo vstřiky BOSCH
Mám D3 2011 s piezo vstřiky. nechal jsem si je otestovat. Dva neprošly testem, jediným řešením jsou nové nebo repasované přímo v továrně Bosch. Ony ty piezo ovladače repasovat ani nejdou, takže ti Bosch prodá vlastně nové a tvoje staré vezme protiúčtem. Jeden mě stál tuším 6500. Poláci to prý repasují ale jenom vymění trysky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#3 Hrubý chod D5 piezo vstřiky BOSCH
Díky za reakci. Prosím u koho ste byl?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#5 Hrubý chod D5 piezo vstřiky BOSCH
Paráda, děkuji moc.
Ještě otázka do éteru, nevíte někdo jestli se nový vstriky musí kódovat? Popřípadě můžu je dat na jakýkoli válec a zaměňovat je mezi sebou? Vím že to tak bývá takže raději ptám.
Ležel sem doma s covidem a dneska sem jel po delší době a musím říct jak to bylo studený tak to hodně klepalo. Po zhruba 15 kilometrech už pohoda a jede krásně. Na hydra to ale nevypadá, tak nechám otestovat a dám vědět.
Ještě otázka do éteru, nevíte někdo jestli se nový vstriky musí kódovat? Popřípadě můžu je dat na jakýkoli válec a zaměňovat je mezi sebou? Vím že to tak bývá takže raději ptám.
Ležel sem doma s covidem a dneska sem jel po delší době a musím říct jak to bylo studený tak to hodně klepalo. Po zhruba 15 kilometrech už pohoda a jede krásně. Na hydra to ale nevypadá, tak nechám otestovat a dám vědět.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#6 Hrubý chod D5 piezo vstřiky BOSCH
Koukám že tu vstřiky nikoho moc neberou
Tak pro úchyláky mezi nimiž mám čestné místo:
Níže je vědecký článek o testování Bosch Solenoid i Piezo vstříků.
https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.831.6627&rep=rep1&type=pdf
Ukazuje se, že ty piezo vstřiky jsou technicky téměř dokonalé zařízení a potencionálně mnohem více spolehlivé než solenoid.
Nejčastější závady jsou "mechanické opotřebení" materiálu v zpětném ventilku (který propouští, pod tlakem!! naftu do vratky - tedy zpět do nádrže). Tím se ztrácí nafta z komory vstřikovače zpět do nádrže a do válce putuje menší množství, při stejném množství kyslíku, tudíž to (chudá směs) zapaluje brzo a s menším účinkem. Pak to klepe a blbě startuje, vibruje. Test je tedy tradiční přepadový!.
Netuším jestli se to dá opravit mechanicky - chlapci na fóru níže radí že vstřik nikdy nerozebírat jelikož je složen a zaplombován pod tlakem zalitý naftou!!
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1651023
Pokud odejde piezo článek, problém je tedy elektronický a auto určitě nepojede! Děda dole na videu vám to poví nejlíp.
Jak to vypadá v reálu ukazuje video níže, kde asijský pán vstřiky vyndavá a testuje přepady. Prosím povšimněte si jak čistí díry po vstřikách, neplést si to s českou verzí čistění špinavým hadrem a fouknutím do díry pusou Také je zajímavé jak sou vstřiky po 100k obalený bordelem, tudíž ultrazvuk se zdá být celkem namístě a zařadím ho do pravidelného servisu (Jednou za 50k nechat pročistit)
Takže zbývá nalézt servis, kde se k tomu budou chovat jako zde asijský kamarád A JESTLI SE NOVÉ VSTŘIKY MUSÍ KÓDOVAT. Kdyby to někdo věděl, budu vděčen.
Doporučuji se na videa dívat s drahou polovičkou, jde hned spát a pak je večer klid
Tak pro úchyláky mezi nimiž mám čestné místo:
Níže je vědecký článek o testování Bosch Solenoid i Piezo vstříků.
https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.831.6627&rep=rep1&type=pdf
Ukazuje se, že ty piezo vstřiky jsou technicky téměř dokonalé zařízení a potencionálně mnohem více spolehlivé než solenoid.
Nejčastější závady jsou "mechanické opotřebení" materiálu v zpětném ventilku (který propouští, pod tlakem!! naftu do vratky - tedy zpět do nádrže). Tím se ztrácí nafta z komory vstřikovače zpět do nádrže a do válce putuje menší množství, při stejném množství kyslíku, tudíž to (chudá směs) zapaluje brzo a s menším účinkem. Pak to klepe a blbě startuje, vibruje. Test je tedy tradiční přepadový!.
Netuším jestli se to dá opravit mechanicky - chlapci na fóru níže radí že vstřik nikdy nerozebírat jelikož je složen a zaplombován pod tlakem zalitý naftou!!
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1651023
Pokud odejde piezo článek, problém je tedy elektronický a auto určitě nepojede! Děda dole na videu vám to poví nejlíp.
Jak to vypadá v reálu ukazuje video níže, kde asijský pán vstřiky vyndavá a testuje přepady. Prosím povšimněte si jak čistí díry po vstřikách, neplést si to s českou verzí čistění špinavým hadrem a fouknutím do díry pusou Také je zajímavé jak sou vstřiky po 100k obalený bordelem, tudíž ultrazvuk se zdá být celkem namístě a zařadím ho do pravidelného servisu (Jednou za 50k nechat pročistit)
Takže zbývá nalézt servis, kde se k tomu budou chovat jako zde asijský kamarád A JESTLI SE NOVÉ VSTŘIKY MUSÍ KÓDOVAT. Kdyby to někdo věděl, budu vděčen.
Doporučuji se na videa dívat s drahou polovičkou, jde hned spát a pak je večer klid
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#7 Hrubý chod D5 piezo vstřiky BOSCH
Čau,
mám staršie auto a to či sa vstreky kódujú som zistil z Vidy. Dokonca majú popísané možné náhrady (stará D5 má tri možnosti) ale to je ešte solenoid.
Vtreky sa u mňa "kódujú" len vybratím jednej z tých troch možností...
Takže si myslím, že na nových sa to bude kódovať tiež Hladal by som to Vide, ak nemáš tak ti to klidne pozrem
BTW na tank ONO už jedine s druhým autom tiež mi tam začali problémy po natankovaní do Volviča..
mám staršie auto a to či sa vstreky kódujú som zistil z Vidy. Dokonca majú popísané možné náhrady (stará D5 má tri možnosti) ale to je ešte solenoid.
Vtreky sa u mňa "kódujú" len vybratím jednej z tých troch možností...
Takže si myslím, že na nových sa to bude kódovať tiež Hladal by som to Vide, ak nemáš tak ti to klidne pozrem
BTW na tank ONO už jedine s druhým autom tiež mi tam začali problémy po natankovaní do Volviča..
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 13 Odpovědi
- 5244 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 1 Odpovědi
- 301 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sergej
-
- 15 Odpovědi
- 3182 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pegos
-
- 5 Odpovědi
- 1354 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od davelister007
-
- 2 Odpovědi
- 474 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od peter cz