Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Shockey

#101 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Shockey »

Majkl1: je to myšleno tak, jak to napsal Raolsa. Pokud pro demontáž/montáž potřebuješ 2x klíč 16 a pro správné dotažení i momenťák, tak si je musíš dát do auta.
Ale já kouli nepotřebuju, tzn. v autě ji vozit nebudu, tak tam nebudu vozit ani to nářadí. Nicméně podle vyhlášky je možné ten nesmysl odmontovat a to přesně jsem potřeboval...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#102 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Majkl1 »

Já to psal tak, jak to je dle zákona. Pokud si někdo odšroubuje kouli, co je uváděna jako "na pevno" (na dva šrouby), je demontáž jeho boj (otázkou ale je, zda vůbec odmontovat takovou kouli legálně lze, což jsem nezkoumal - jestli to pak není jako s pevnou přepážkou, která se odmontovat nesmí i když to třeba jde) a na montáž si musí vzít vše potřebné.
Já osobně dávám na svá auta vždy koule "na pevno" a už několikrát (3x) mi to zachránilo zadní část auta, kdy do mě zezadu na křižovatce jebnul spěchající důchodce. On měl sice auto vždycky na odtah, ale já jen koupil za 25kč novou plastovou krytku na kouli. Ale chápu, že někdo má auto na parádu a tam ta koule potom pizdí. :)
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Shockey

#103 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Shockey »

No a já přesně kvůli nárazu dozadu kouli nechci. Kolega ji měl, vletěl do něho borec na semaforech a má zvlněnou podlahu v kufru, neotevře zadní dveře a škoda podle servisu výrazně vyšší než kdyby tažný neměl. Pojišťovna to chtěla dát jako totálku, ale nějak to vyřešil. Záleží na rychlosti...
Každopádně vyhláška to umožňuje oddělat a toho jsem využil.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#104 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Munga »

Na parkoviště a malé nehody pecka, jenže jak je to trošku víc tak to jde přímo do nosníku a škoda daleko větší, přitom to nejde skoro vidět tak při ťukanci ze zadu napsat papíry a pak zkouknout na heveru než jen mávnout rukou.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#105 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Munga »

Munga píše: 14 čer 2022 22:42 Tažné namontováno, ale u tohoto modelu se nevejde zpět výztuha nárazníku tak s tím nic neudělám, ale říkám si jestli teď nebude do té díry v nosníku létat bordel když už není krytá.
Už takhle je to chyceno korozí . Ty šrouby z příčky se tam vrátí a mohl bych na ně dát třeba záklopku u gumy alá zástěrka nebo se na to vys...?
Nosníky sem vystříkal Fluid filmem (díky Thomas78 :good: ) a promaštěné je to slušně, ale musím se rozhodnout než dám zpět nárazník :unknown:
InkedTažné xc60_LI.jpg
Kdyby napadlo někoho na xc60 my14 koupit tažné GALIA tak to opravdu ne´dělejte - i když jsem ji měl v poho na fordu a je pěkně pozinkovaná tak tady jsem si pěkně naběhl.
Na tom Slovensku jsou fakt pěkný kokoti když tenhle šmejd pustěj na trh.
V nosníku jsem vyřezal díry na rohy tažného takže ok jenže potom problém - v rohách tažné přesahuje a tak nejde namontovat nárazník, prostě se nevejde.
Měl jsem vše venku jestli jsem nedal nějak blbě... pak palice a natloukání dovnitř...pak flexa a proušení rohú tažného takže nazdar pozinku...pak broušení a dlabání plastů v nárazníku co drží koncovky....
Těď ho tam snad silou natlačím, ale jak ho případně vyndám nebo jestli nepraskne nějaký plast úchyt a tak to zjistím časem.
To jak ho případně někdy poté vyndám tak to bude horší.
Na model před ff zřejmě pasuje, ale my14 už ne a přitom pasovat má.
Galii nebrat :evil:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#106 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Majkl1 »

Já se chystám koncem léta na svou XC70 (2009) dávat Westfalii (pevná koule na dva šrouby), tak doufám, že mě tohle nepotká. Chci si to také namontovat sám, takže buď někde v servisu sehnat potvrzení o montáži nabo na specializovanou STK (u nás v okolí to nikdo nedělá). Cenovka i s typovou elektroinstalací by měla být cca 7500 (bez DPH). Tak pak dám vědět, jak to šlo.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#107 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od raolsa »

Proč specializovanou STK? To by měli udělat všude a jenom vystavit papír (evidenčku), že je to v cajku. V praxi to znamená, že technik pod to zaleze, koukne na šrouby, jestli jsi nějaký nezapomněl utáhnout, zkoušečkou (povinná výbava STK) vyzkouší zásuvku a je to.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#108 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Majkl1 »

Právě, že to dělají jen na některých pracovištích. Tuto akci může dělat jen specializovaný technik (jde o něco na způsob homologace) a takový jsou jen někde. A tam kde byli donedávna, už nejsou (asi si musí obnovovat nějaké zkoušky či co). Už jsem tady obvolal několik stanic. To samé s mechaniky. Westfálii tady má certifikovanou také jen někdo.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Blade
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1201
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

#109 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Blade »

Myslim ze jen technik typu K to ma pravomoc udelat, stejne jako zapis kol, dovoz, apod.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#110 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Majkl1 »

Tak to je smůla, u nás jsou jen samí agenti "Jé". "Ká" mají jen na ústředí ve velkoměstech :crazy:
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#111 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Munga »

Majkl1 píše: 24 čer 2022 16:36 Já se chystám koncem léta na svou XC70 (2009) dávat Westfalii (pevná koule na dva šrouby), tak doufám, že mě tohle nepotká. Chci si to také namontovat sám, takže buď někde v servisu sehnat potvrzení o montáži nabo na specializovanou STK (u nás v okolí to nikdo nedělá). Cenovka i s typovou elektroinstalací by měla být cca 7500 (bez DPH). Tak pak dám vědět, jak to šlo.
Já dostal potvrzení o montáži rovnou od prodejce(kde i montujou) s tím že chci montovat sám z důvodu opravy koroze když už to bude sundané a prakticky jsem ho nemusel přemlouvat a papír jsem dostal takže tažné bylo v techničáku dřív než na auťe :D
Je to běžná praxe a pokud jim uďěláš kšeft tak proč by to nedal - akorát to chce dohodnout dříve než to koupíš. Cena byla stejná jako na netu jinde.
Na minulém autě jsem byl na stk kde panáček jedl chytrou kaši a byl důležitej + kačky za kontrolu a čas.
Raději se stav za prodejcem pokud máš na výběr a hlavně osobně - po telefonu se akorát lekne a nebo mu přihoď nějaké kačky - stk bys stejně platil.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 24
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T7 2.0 15'

#112 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od pelany »

Také bych si rád dodělal na V70 tažné a není mi úplně jasné, jak je to s tou elektrickou částí. Předpokládám, že jsou tři možné varianty:

  • Připojení přímo na dráty "natvrdo"
  • Použití nějakého univerzálního CAN modulu
  • Originál TRM jednotka
Rád bych šel cestou originální jednotky, ale jen pro jistotu mě zajímají výhody a nevýhody originálního a neoriginálního řešení. Tady v těch odkazech je předpokládám ta neoriginální jednotka:
Píšou tam, že programování není nutné, to je pravda? Jinak rozdíl je pak třeba v tom, že u originálu není třeba vypínat senzory, zatímco u neoriginálu ano?
_________________
V70 D5204T7 2.0 15'
XC90 D5244T4 2.4 11'

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#113 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Natvrdo nelze.
Vypinani senzoru jak pises.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 24
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T7 2.0 15'

#114 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od pelany »

Myslím, že jsem to někde viděl. Je možný, že tam byla ještě nějaká přídavná krabička, skrz kterou to bylo třeba spínané přes relátka.
Jakub Svoboda píše: 19 led 2022 21:05 A jsme doma, tipl bych, že problém bude zde.
Když jsem dodělával jeté tažný kolegovi, tak to po připojení hlásilo chybu kompatibility SW, po update na správný, vše OK
Můžu se prosím zeptat, jak konkrétně probíhá ten update SW? V CEMu je tedy nutné aktivovat TRM a pak? Udělá si to člověk přes VDASH sám, nebo je nutná nějaká součinnost s D5T5?
_________________
V70 D5204T7 2.0 15'
XC90 D5244T4 2.4 11'

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#115 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Pokud sezenes TRM ze stejneho, nebo podobneho auta stejneho roku vyroby, tak staci pouze ve Vdash zmenit komfiguraci.
Pokud sezenes novejsi, nemusi sedet SW v TRM, pak ti musi nekdo pehrat na ten co tam patri. Bud D5T5 nebo Volvo.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 411
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#116 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Giew »

Nevím, jak moc se měnily sw v TRM, ale ze zkušeností s DDM bych hledal fakt co nejblíž datumem výroby, ne jen MY. A třeba najít na netu fotky nějakých modulů s výrobou blízko před a po datu výroby Tvojeho auta a kouknout, jestli to je stejný. Ale Ty máš vlastně 2014, tam už se to moc měnit nebude...
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 24
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T7 2.0 15'

#117 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od pelany »

Zkusím dnes poptat v AVdílech. Ale nevím, jak budu ověřovat, jestli je to stejný :unknown: P/N bude stejný a tohle předpokládám dohledat jentak nepůjde a pokud ano, tak předpokládám, že zrovna tenhle rok a konfiguraci mít stejně nikde nebudou :D

Právě proto jsem se ptal, jaký je postup v případě nahrávání s D5T5, protože po mé minulé zkušenosti bych viděl realizaci, když to půjde dobře, někdy začátkem příštího roku :O: Takže bych to viděl spíše do Volva, kde je ale otázka, jestli budou umět upravit už nahranou jednotku, aby mi ta použitá pak nebyla nanic.
_________________
V70 D5204T7 2.0 15'
XC90 D5244T4 2.4 11'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 24
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T7 2.0 15'

#118 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od pelany »

Pán včera v AVdílech vypadal, jakoby nic takového nikdy neviděl. Takže nezbyde nic jiného, než koupit nové a doufat, že se to nějak podaří :D
_________________
V70 D5204T7 2.0 15'
XC90 D5244T4 2.4 11'

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#119 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Zkus Allegro
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 411
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#120 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od Giew »

přesně, allegro
tohle bude asi starší, ale koukni na číslo do vidy a najdeš.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 24
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T7 2.0 15'

#121 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od pelany »

Kluci díky. Allegro mě nenapadlo, Google, ebay, ale to je vše. Bohužel, na Allegru ať szukam, jak szukam, tak nic. Samozřejmě první co hledám je pod P/N, pak jsem zkoušel i tipovat podle dohledaných názvů, ale nic. Asi je to fakt moc nové. :(
Mají to tam i nové, ale vychází to dráž než na Skandixu. Jediné co, tak tam mají levnější ten propojovací - prodlužovací kabel, ale to asi nemá smysl kvůli 200 Kč řešit. Ten mi v T6R nabídli dokonce levněji, než na Skandixu, tak ho tam vezmu.
peter cz píše: 18 led 2022 18:41 Tak tady bojuju s tažným, které ani po dohrátí sw nekomunikuje a oni ty lemplové nedávají do svazku jeden kabel :P


IMG_20220118_1831238.jpg

Obrázek

https://accessories.volvocars.com/cs-cz/V70(08-)/Accessories/Document/VCC-480821/2010
Jinak mi vrtá hlavou ten "chybějící drát". Snažil jsem se bádat, ale našel jsem vždy a pouze kabeláž bez tohoto drátu. Třeba i tady v tom případě není https://www.youtube.com/watch?v=XrWN_zPrxbQ a to mu to evidentně funguje. Můžu se prosím zeptat, na jakém to bylo autě? Vypadá to, že se jedná o nějaké napájení, tak si říkám, jestli to tam nebylo z "historických" důvodů a teď už není potřeba, protože se to napájí přes ten "silový" a teď se to (třeba) zapíná přes sběrnici.
_________________
V70 D5204T7 2.0 15'
XC90 D5244T4 2.4 11'

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#122 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od peter cz »

V70 my10, asi jak píšeš.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

KubasCZ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 149
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem
Vůz: XC70 T6 AWD

#123 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od KubasCZ »

pelany píše: 09 srp 2022 11:57 Zkusím dnes poptat v AVdílech. Ale nevím, jak budu ověřovat, jestli je to stejný :unknown: P/N bude stejný a tohle předpokládám dohledat jentak nepůjde a pokud ano, tak předpokládám, že zrovna tenhle rok a konfiguraci mít stejně nikde nebudou :D

Právě proto jsem se ptal, jaký je postup v případě nahrávání s D5T5, protože po mé minulé zkušenosti bych viděl realizaci, když to půjde dobře, někdy začátkem příštího roku :O: Takže bych to viděl spíše do Volva, kde je ale otázka, jestli budou umět upravit už nahranou jednotku, aby mi ta použitá pak nebyla nanic.
Ahoj, v AVdílech jsem poptával tažné na XC70 P3 teď v červnu. Měli jedno skladem, tak jsem ho tedy nechal namontovat s tím, že modelový rok byl stejný. Nicméně mi bylo řečeno, že ani to není záruka, že to bude s mým autem komunikovat, že se to prostě musí zkusit.. Pokud by nekomunikovalo, musela by se jednotka koupit u Volva nová (+cca 5kkč?). Naštěstí to u mě klaplo a vše sedělo.. Oproti instalaci nového v T6r nebo přímo u Volva byla pak samozřejmě cena zlomková...
_________________
Je: Volvo XC70 T6 AWD 210kW MY10 Obrázek
Bylo: Volvo V70II AWD D5 136kW MY06 Obrázek

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#124 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od hajnej »

Já měl na autě neorigo 7 pin tažné a nechal jsem si ve Volvu předělat jen elektriku na 13. To by taky mohla být cesta pro zájemce o tažné. Za tu elektriku jsem dával 10tis včetně práce.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 24
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T7 2.0 15'

#125 Tažné zařízení pro V70 P3 AWD

Příspěvek od pelany »

KubasCZ píše: 14 srp 2022 18:26
pelany píše: 09 srp 2022 11:57 Zkusím dnes poptat v AVdílech. Ale nevím, jak budu ověřovat, jestli je to stejný :unknown: P/N bude stejný a tohle předpokládám dohledat jentak nepůjde a pokud ano, tak předpokládám, že zrovna tenhle rok a konfiguraci mít stejně nikde nebudou :D

Právě proto jsem se ptal, jaký je postup v případě nahrávání s D5T5, protože po mé minulé zkušenosti bych viděl realizaci, když to půjde dobře, někdy začátkem příštího roku :O: Takže bych to viděl spíše do Volva, kde je ale otázka, jestli budou umět upravit už nahranou jednotku, aby mi ta použitá pak nebyla nanic.
Ahoj, v AVdílech jsem poptával tažné na XC70 P3 teď v červnu. Měli jedno skladem, tak jsem ho tedy nechal namontovat s tím, že modelový rok byl stejný. Nicméně mi bylo řečeno, že ani to není záruka, že to bude s mým autem komunikovat, že se to prostě musí zkusit.. Pokud by nekomunikovalo, musela by se jednotka koupit u Volva nová (+cca 5kkč?). Naštěstí to u mě klaplo a vše sedělo.. Oproti instalaci nového v T6r nebo přímo u Volva byla pak samozřejmě cena zlomková...
To bylo použité, nebo nové?
_________________
V70 D5204T7 2.0 15'
XC90 D5244T4 2.4 11'
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“