Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#1 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Zdravím,
už několik měsíců se potýkám s problémem, který pocitově vnímám tak, že nemám auto úplně pod kontrolou, tj. že nesedí na vozovce. V zatáčkách se při vyšší rychlosti jakoby opře do jednoho z kol přední nápravy a zadek letí. Na nerovnostech ta rychlost nemusí být ani nijak vysoká, třeba při přejezdu kolejí mi to hází ze strany na stranu.
Stalo se to ze dne na den ještě v zimě, poprvé jsem to registroval v zatáčce, ale přikládal jsem to námraze, která toho rána byla. Od té doby byl vůz na prohlídce ve třech servisech, a to vč. Volva, a nikde nezjistili zásadní problém. Geometrie seřízena, test tlumičů 65 % vpředu, 55 % vzadu (jen vzadu jsou 4 měsíce staré, takže zvláštní číslo, ale asi jak je zadek lehčí než předek). V jednom servisu tedy vyslovili obavu, že mohou být unavené silentbloky přední nápravy. I když se mohou zdát ok, stejně by je vyměnili. Zatím jsem se do toho nepustil, pokud to není jistota, ale případný experiment. Navíc mě zajímalo, jak se bude auto chovat po přezutí na letní, jestli třeba nejsou zimní už na vyhození, přestože vzorek je ještě ok. No, přezutím na letní se to naopak spíš zhoršilo, proto by mě zajímal váš názor, odkud může vítr foukat, tedy jestli to není nějaký obvyklý problém V60.
Najeto 196 000 km, silenty přední nápravy ještě neměněny. Stejně jako tlumiče vpředu.
Díky za reakce.
už několik měsíců se potýkám s problémem, který pocitově vnímám tak, že nemám auto úplně pod kontrolou, tj. že nesedí na vozovce. V zatáčkách se při vyšší rychlosti jakoby opře do jednoho z kol přední nápravy a zadek letí. Na nerovnostech ta rychlost nemusí být ani nijak vysoká, třeba při přejezdu kolejí mi to hází ze strany na stranu.
Stalo se to ze dne na den ještě v zimě, poprvé jsem to registroval v zatáčce, ale přikládal jsem to námraze, která toho rána byla. Od té doby byl vůz na prohlídce ve třech servisech, a to vč. Volva, a nikde nezjistili zásadní problém. Geometrie seřízena, test tlumičů 65 % vpředu, 55 % vzadu (jen vzadu jsou 4 měsíce staré, takže zvláštní číslo, ale asi jak je zadek lehčí než předek). V jednom servisu tedy vyslovili obavu, že mohou být unavené silentbloky přední nápravy. I když se mohou zdát ok, stejně by je vyměnili. Zatím jsem se do toho nepustil, pokud to není jistota, ale případný experiment. Navíc mě zajímalo, jak se bude auto chovat po přezutí na letní, jestli třeba nejsou zimní už na vyhození, přestože vzorek je ještě ok. No, přezutím na letní se to naopak spíš zhoršilo, proto by mě zajímal váš názor, odkud může vítr foukat, tedy jestli to není nějaký obvyklý problém V60.
Najeto 196 000 km, silenty přední nápravy ještě neměněny. Stejně jako tlumiče vpředu.
Díky za reakce.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1676
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
- Kontaktovat uživatele:
#2 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Silentblok nemusí správně fungovat, ač pohledově vypadá zdravě.
Prostě je vymačkaný, leč není prasklý.
Prostě je vymačkaný, leč není prasklý.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#3 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Občas se mi to taky stane na XC70, ale přisuzuji to špatně nafouklým / přefouklým pneu. Začalo mi to právě po přezutí na letní.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13068
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Mě uskočení zadku na nerovnosti dělala rozhozená geometrie zadní nápravy.
Nemáš utržené silentbloky podélných ramen vzadu?
Nemáš utržené silentbloky podélných ramen vzadu?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#5 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
u mě to byla taky geometrie a nové tlumiče taky pomohly...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#6 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Zdravím. Díky za postřehy.
@skulda Jak jsem psal výš, tlumiče vzadu nové, geometrie v pořádku. Jedině vyměnit ještě tlumiče vpředu.
@ttoommaasseekk Jo, dle slov toho jednoho mechanika byly měkčí, než by čekal. Takže únava je možná a vydám se touto cestou.
@raolsa Předpokládám, že by to ve Volvu zkontrolovali, ale pro jistotu to nechám zkontrolovat znovu. Díky.
@Jakub Svoboda Pneu při přezouvání nahuštěny dle štítku, tak bych věřil, že tam to bude ok, ale raději ještě prověřím.
Začnu tedy těmi předními silentbloky - komplet rameny. Snad to bude příčina, ať nemusím hledat a zkoušet dál.
Díky.
@skulda Jak jsem psal výš, tlumiče vzadu nové, geometrie v pořádku. Jedině vyměnit ještě tlumiče vpředu.
@ttoommaasseekk Jo, dle slov toho jednoho mechanika byly měkčí, než by čekal. Takže únava je možná a vydám se touto cestou.
@raolsa Předpokládám, že by to ve Volvu zkontrolovali, ale pro jistotu to nechám zkontrolovat znovu. Díky.
@Jakub Svoboda Pneu při přezouvání nahuštěny dle štítku, tak bych věřil, že tam to bude ok, ale raději ještě prověřím.
Začnu tedy těmi předními silentbloky - komplet rameny. Snad to bude příčina, ať nemusím hledat a zkoušet dál.
Díky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 952
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#7 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Co ty tlumice? Predne myslim, ze 0% neznamena na vymenu a 50% jeste muzu jezdit..
A jestli ti vzadu namerili na novych 55%, tak jsou budto spatne (nevyhovujici) nebo je to mereni na ho*no a o prednich tim padem nevime nic. Zatizeni tlumice by na to nemelo mit vliv. Jde o to, jak rychle tlumic vystreli zpatky a dari se mu udrzovat kontakt kola s povrchem.
A jestli ti vzadu namerili na novych 55%, tak jsou budto spatne (nevyhovujici) nebo je to mereni na ho*no a o prednich tim padem nevime nic. Zatizeni tlumice by na to nemelo mit vliv. Jde o to, jak rychle tlumic vystreli zpatky a dari se mu udrzovat kontakt kola s povrchem.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 662
- Registrován: 20 roků 4 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell
#8 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Já když byl na testech tlumičů v roce 2018, tak jsem měl (L a P strana) vepředu 58% a 53% a vzadu 94% a 93%ms231 píše: ↑04 kvě 2020 17:03 Co ty tlumice? Predne myslim, ze 0% neznamena na vymenu a 50% jeste muzu jezdit..
A jestli ti vzadu namerili na novych 55%, tak jsou budto spatne (nevyhovujici) nebo je to mereni na ho*no a o prednich tim padem nevime nic. Zatizeni tlumice by na to nemelo mit vliv. Jde o to, jak rychle tlumic vystreli zpatky a dari se mu udrzovat kontakt kola s povrchem.
V Best Drive mne řekli, že ty vzadu jsou nové a k předním, že jak je 50 a méně, tak je to na výměnu.
Přední jsem si asi týden na to nechal u mechanika, ke kterému auto dávám, přední tlumiče vyměnit.
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#9 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Také se mi to zdá logické tak, jak píšeš, ale takto mi to bylo řečeno, tj. že u nových 55 % vzadu je v pořádku, protože právě zadek není zatížen. Obecně cokoliv pod 50 % je na výměnu, jak se píše v příspěvku předešlém. Měřeno na takovém vibrovadle, ne pod tlakem. Má smysl to vůbec měřit, pokud mají nalítáno skoro 200 tis. km? Nebude lepší je i na předku rovnou vyměnit?ms231 píše: ↑04 kvě 2020 17:03 Co ty tlumice? Predne myslim, ze 0% neznamena na vymenu a 50% jeste muzu jezdit..
A jestli ti vzadu namerili na novych 55%, tak jsou budto spatne (nevyhovujici) nebo je to mereni na ho*no a o prednich tim padem nevime nic. Zatizeni tlumice by na to nemelo mit vliv. Jde o to, jak rychle tlumic vystreli zpatky a dari se mu udrzovat kontakt kola s povrchem.
Každopádně jaká je pravděpodobnost, že by nový tlumič (Monroe) byl špatný?
A jinak ta situace, kterou popisuji, byla i před jejich výměnou.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13068
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#10 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Tlumiči je jedno v jaké poloze tlumí, jenom pokud je auto zatížené tak musí zvládnout utlumit větší váhu.
Nové tlumiče by měly mít hodnoty mezi 90 - 100%. Pokud ne tak jsou buď a) špatné, b) jiné, c) stojí za prd ta zkušební stolice.
Nové tlumiče by měly mít hodnoty mezi 90 - 100%. Pokud ne tak jsou buď a) špatné, b) jiné, c) stojí za prd ta zkušební stolice.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 90
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
- Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál
#11 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Pokud budeš dávat nové tlumiče,tak není úplně od věci si zjistit,jaké jsou hodnoty síly stlačení a také vytažení u originálu a podle toho se zaměřit na výrobce,co se těmto hodnotám nejvíce přibližuje. Pak se dá předpokládat,že se náhrada bude ve vlastnostech rovnat a nebo hodně přibližovat originalu a nezmění se jízdní vlastnosti včetně komfortu. Řešil jsem to před časem u dvojkové oktávka,kde v testech jinak výborne Kayaby neuspěly skrz velkou sílu potřebnou k vytažení. V reálu se tak kolo na více vlnách za sebou vyloženě zaklepalo do podběhu a to ztratilo kontakt s vozovkou,pružina už na to neměla,aby kolo vytlačila ven. Pro oktu jednoznačně Monroe i před Škoda Economy. To jen tak na okraj,pro Volvo to bude možná jiná značka,je jich na trhu dost.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#12 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
@Spyke To vypadá, že bych si měl vše před výměnou čehokoliv zjistit a v servisu jen zadat úkol, co přesně a jak a jaké značky chci:) Jinak ty tlumiče mi měnil člověk, který se specializuje na Volva. Nemám úplně nedůvěru k jeho doporučení Monrou, ale prověřím, jestli ve výměně těch zadních není nějaká zrada. Díky.
@raolsa Pochopitelné. Tlumiče nechám otestovat znovu.
@raolsa Pochopitelné. Tlumiče nechám otestovat znovu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2971
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#13 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
no já jsem si nechal doporučit Monroe na předek mojí S80 P2 (na jiných autech prý fungují perfektně) a už nikdy víc, jsou strašně tvrdé, auto poskakuje jak na polní cestě plné kamenů, dokonce uvažuju o jejich výměně, takže na tlumiče bacha
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 425
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#14 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Ja mám nové predné tlmiče Sachs, uloženie Lemforder a zmenu v tuhosti oproti OEM necítiť. Jeden mi vytiekol, tak oba predné sa menili...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#15 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Monroe nejsou nic moc, ale aby měly oba nové kolem 50% je nepravděpodobné takže bych se také přikláněl že je to špatně změřené a nebo jsou špatné(na tento model).
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#16 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Ono záleží na stroji. Kuli rychlosti maj v bestdrivu takový ty vysokofrekvenční, nizkozdvihový. To je, podle mě jen, na efekt a nezměří to vůbec nic, protože pokud máš tlustou pneu, tak ten tlumič ani neví, že se mu klepe kolo.
Někde jsem viděl pěkný zařízení, kde se tester montoval přímo místo disku, ale to měření stálo tušim trojku na celym autě. V besdrivu za to chtěli kdysi snad pětikilo, nebo litr a i když to hlásilo tlumiče OK (75-90% na nízkoprofilu), tak to auto bylo jak parník. Po výměně tlumičů se z toho stala zase motokára, jak má být (AX 1,4 gt).
Takže tuten tester je k prdu a maximálně odhalí, pokud je jedinej tlumič zcela nefunkční.
Někde jsem viděl pěkný zařízení, kde se tester montoval přímo místo disku, ale to měření stálo tušim trojku na celym autě. V besdrivu za to chtěli kdysi snad pětikilo, nebo litr a i když to hlásilo tlumiče OK (75-90% na nízkoprofilu), tak to auto bylo jak parník. Po výměně tlumičů se z toho stala zase motokára, jak má být (AX 1,4 gt).
Takže tuten tester je k prdu a maximálně odhalí, pokud je jedinej tlumič zcela nefunkční.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#17 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
@Munga Měl jsem mít původně Sachs, ale nebyly skladem, tak jako druhé v pořadí vhodné na V60 byly doporučeny Monroe, což mi přišla jako vhodná značka (dávají se snad na Fordy) proti úletům jako Starline samozřejmě. Snad v nich problém nebude a bude to spíš o tom měření.
@Urvanej V podpisu máš Plzeň - dokážeš doporučit servis v Plzni, kterému bych mohl důvěřovat, že to prověří a poladí?
Jinak jsem dnes zkusil upustit pneu. Měly sice dle štítku 2,6, ale pustil jsem je až na 2,3. Opět sice jen pocitově, ale řekl bych, že se to podstatně zlepšilo. Jsou možná podhuštěné, ale pořád lepší mít auto pod kontrolou než lítat dle štítkových hodnot. A nabízí se otázka, jestli toto na něco poukazuje, nebo ne - z mého pohledu to auto v pořádku samozřejmě není.
@Urvanej V podpisu máš Plzeň - dokážeš doporučit servis v Plzni, kterému bych mohl důvěřovat, že to prověří a poladí?
Jinak jsem dnes zkusil upustit pneu. Měly sice dle štítku 2,6, ale pustil jsem je až na 2,3. Opět sice jen pocitově, ale řekl bych, že se to podstatně zlepšilo. Jsou možná podhuštěné, ale pořád lepší mít auto pod kontrolou než lítat dle štítkových hodnot. A nabízí se otázka, jestli toto na něco poukazuje, nebo ne - z mého pohledu to auto v pořádku samozřejmě není.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Bohužel nedoporučim, v Plzni neni servis, kterej bych doporučil na cokoliv. Když jsem potřeboval servisovat auta, tak je vozim po republice, buď marra, Raolsa nebo Sarkasmic, všechno se snažim si dělat sám a v obyč servisu (Klug Nýřany) si nechávám dělat jen geometrii a klimošku. I okna si radši měnim sám, protože v servisu kastli většinou poškrábou a pak to pod sklem hnije. Altíky a startéry vozim k Trdličkovi do Šlovic.
Kolega je spokojenej v Barumce v Chotíkově, kdes to asi měl na tom testru.
Kolega je spokojenej v Barumce v Chotíkově, kdes to asi měl na tom testru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 716
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#19 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Čau! Tohleto samý jsem řešil nejmíň 20x. Jsou to hlavně tlumiče(bral jsem vždycky průměr-nový) pak samozř. další věci. Dost se to sčítá i s tim-do čeho bys to ani neřekl - třeba jen kulovej čep. 2cm gumy-a jak to dokáže přitvrdit tlumení-když je načatej. Taky se ničí uložení-ložisko nahoře-těsně pod kastlí. To je taky hodně znát-to dej taky radši nový, když už to bude rozebraný.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#20 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
@Urvanej Toho jsem se bál. Už jsem hledal tady na fóru a vyplynulo z toho, že v Plzni fakt nikdo na Volva není. V Barumce jsem to neměl. Trdličkovi jsem vozíval předchozí auto - sice měl vždy plno, ale alespoň u té práce přemýšlel a vždy daný problém vyřešil. Každopádně díky za info.
@kishmick Ahoj. Tlumiče, ty vzadu, jsem měnil komplet - pružiny, uložení, prachovka atd. Když jsi to řešil tolikrát, tak pokaždé to bylo něco jiného, ale chovalo se to stejně, tj. tak, jak píšu, jen příčina nebyla nikdy stejná?
@kishmick Ahoj. Tlumiče, ty vzadu, jsem měnil komplet - pružiny, uložení, prachovka atd. Když jsi to řešil tolikrát, tak pokaždé to bylo něco jiného, ale chovalo se to stejně, tj. tak, jak píšu, jen příčina nebyla nikdy stejná?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#21 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
@raolsa Tak dobrej tip;) Dnes jsme odkryli ten plast u zadního pravého kola a silentblok je vespod zčásti jakoby vysvlečenej. Na druhé straně v pořádku, měnit budeme ale oba. Doufejme, že to bude příčina. Moc díky! Jen se divím, že na to ani ve Volvu nepřišli.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#22 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Dodej prosím foto jak to vypadá poškozený...
Dík.
Dík.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#24 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
@Tom0: I když jsem slíbil foto, nepodařilo se to servisem vytotit tak, aby z toho bylo něco patrné - foto je moc tmavé, takže to podstatné tam není vidět.
Každopádně po výměně se situace zlepšila, ale není to pořád stoprocentní. Co mě zarazilo, bylo to, že geometrie zase byla rozhozená, i když byla dělána před třemi měsíci. Mohl ten silentblok na její rozhození mít takový vliv?
Jak jsem tedy psal, chová se to lépe, ale čas od času při přejezdu nerovností stejně divně zadkem uskočí. Zkoušel jsem na rovině jet tzv. osmičky, kdy jsem strhával volant z jedné strany na druhou, a pokud bych to měl popsat, tak stočení na druhou stranu předchází jakési zhoupnutí na stranu původní. Příklad: stočím doprava, auto se nakloní doleva, stočím doleva a ještě je tam jakoby jedno zhoupnutí doleva, než to jde doprava. Ale nepodklouzne to. Možná to moc sleduji a nejlepší by bylo srovnání se stejnou V60.
Co se týče tedy těch nových tlumičů, jaký je nejlepší způsob otestování, jestli jsou ok?
Měl bych se provizorně pustit do výměny tlumičů předních a příp. i silentbloků vč. ramen, když tam jsou při skoro 200 tis. km nájezdu ještě původní?
Každopádně po výměně se situace zlepšila, ale není to pořád stoprocentní. Co mě zarazilo, bylo to, že geometrie zase byla rozhozená, i když byla dělána před třemi měsíci. Mohl ten silentblok na její rozhození mít takový vliv?
Jak jsem tedy psal, chová se to lépe, ale čas od času při přejezdu nerovností stejně divně zadkem uskočí. Zkoušel jsem na rovině jet tzv. osmičky, kdy jsem strhával volant z jedné strany na druhou, a pokud bych to měl popsat, tak stočení na druhou stranu předchází jakési zhoupnutí na stranu původní. Příklad: stočím doprava, auto se nakloní doleva, stočím doleva a ještě je tam jakoby jedno zhoupnutí doleva, než to jde doprava. Ale nepodklouzne to. Možná to moc sleduji a nejlepší by bylo srovnání se stejnou V60.
Co se týče tedy těch nových tlumičů, jaký je nejlepší způsob otestování, jestli jsou ok?
Měl bych se provizorně pustit do výměny tlumičů předních a příp. i silentbloků vč. ramen, když tam jsou při skoro 200 tis. km nájezdu ještě původní?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#25 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
podle mých zkušeností Volva obecně nemají ráda příčné nerovnosti, srovnávám hlavně s BMW tedy...,
soused si po letech střídání aut koupil Volvo (V70 P2), pže já pořád nějaké kupoval a prodával, za pár měsíců to prodal protože z toho byl úplně vedle jaký to má podvozek..., samo jde vždy o konkrétní kus (podle jeho stavu)...
soused si po letech střídání aut koupil Volvo (V70 P2), pže já pořád nějaké kupoval a prodával, za pár měsíců to prodal protože z toho byl úplně vedle jaký to má podvozek..., samo jde vždy o konkrétní kus (podle jeho stavu)...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 85 Odpovědi
- 8735 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od eLzyx