Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#26 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
@skulda: To je právě to zvláštní - to auto mám několik let a drželo jak přikované. Jezdím po téměř stále stejných silnicích, takže to dokážu porovnat. Rázem v podstatě ze dne na den změna a nepodařilo se to zatím vyřešit. Vyměněny už i přední ramena se silentbloky, jestli to nemá vliv, je to pevnější, nenaklání se tolik, ale stejně ten zadek uskočí (a ten zadek teď dokážu po výměně těch předních dílů detektovat lépe). Fakt to snad i směřuje k tomu, že ty nové tlumiče jsou špatné, ale... to auto uskakovalo i před jejich výměnou. S těmi tlumiči se samozřejmě měnily i pružiny, prachovky, horní uložení, stabilizátory, pak ty příčné takže netuším, co dalšího tam může dělat neplechu. Asi ještě mrknu na ten kulovej čep. Nějaké jiné nápady?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#27 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
já mám zkušenost jen s P2 nebo XC70 P3, V60 nezmám, ale před výměnou tlumičů na S60R (P2) mi zadek uskakoval fest (i po geometrii), však taky tlumiče měli 175 tkm (elektronický prý vydržý méně) a test ukazoval po 50%.
Vyměnil jsem tlumiče a odskakování po přejetí příčných nerovností bylo ještě větší. Geometrie byla rozhozená fest, tlumič mi nešel sundat z čepu na nápravě. Po seštelování geometrie to teď neskočí skoro ani o píď.
Takže po geometrii obrovitánský rozdíl a oproti starým tlumičům také velký. Geometrii umí taky pěkně pokazit, takže bych ji nechal udělat znova a když to nepomůže, tak bych koupil SACHSe.
Měnil jsi to sám nebo v servise?
Vyměnil jsem tlumiče a odskakování po přejetí příčných nerovností bylo ještě větší. Geometrie byla rozhozená fest, tlumič mi nešel sundat z čepu na nápravě. Po seštelování geometrie to teď neskočí skoro ani o píď.
Takže po geometrii obrovitánský rozdíl a oproti starým tlumičům také velký. Geometrii umí taky pěkně pokazit, takže bych ji nechal udělat znova a když to nepomůže, tak bych koupil SACHSe.
Měnil jsi to sám nebo v servise?
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#28 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
@skulda: Geometrie dělána v lednu pro test, jestli není rozhozená. Byla. Ale po seřízení beze změny. Pak tu geometrii udělali po výměně zadních silentů (měsíc nazpět), byla opět rozhozená. Teď ji dělali znovu po výměně předních ramen - byla rozhozená vpředu (asi v pořádku, když se měnila ramena), vzadu ok. Teď by tedy měla být tedy ok, ale na uskakování to prostě vliv nemělo. Co se výměny tlumičů za SACHS týče, jak jsem ale uváděl, zadek uskakoval i na předchozích originálních tlumičích, takže logicky bych ty nové z příčiny vyloučil a hledal jinde.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#29 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
tak to pak netuším...
zkus si "půjčit" v bazaru jinou S60 a projeď ji, v Plzni by to neměl být problém...
zkus si "půjčit" v bazaru jinou S60 a projeď ji, v Plzni by to neměl být problém...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#30 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Zdravím.
Takže na zadku rozebrány tlumiče, vyjmuto uložení (ty tzv. misky), vše vráceno zpět a problém trvá. Asi se s tím už smířím a nechám to být, jen jsem si stoprocentně jistý, že se takto auto nechovalo. Nicméně pokud by tu někdo na trase Plzeň - Praha měl V60 D3 cca stejného roku výroby a neměl by problém si na menší jízdu auta prohodit a porovnat chování podvozku, dejte vědět.
Co mě teď trápí víc je pískání jedné z brzd, které se měnily na zadní nápravě. Došlo k výměně destiček, kotoučů i takových těch plíšků (komplet ATE). Pravá strana ale po zahřátí (cca 10 km normální jízdou, 5 km svižnějšího probržďování) začne při jízdě hvízdat (je slyšet vysokofrekvenční trvalý pískot a pak střední frekvence střídavého pískotu, jakoby drhnutí nakloněné destičky či tak něco). Jakmile ale mírně sešlápnu brzdu, přestane to. Povolím a zase hvízdáme. Jakmile se brzda ochladí, přestane to úplně a musím to zase zahřát. V zatáčkách to paradoxně přestane taky, a to v momentě, kdy zatočím na stejnou stranu, ze které jde pískot (jde z pravé zadní brzdy, takže stočím volant doprava). Jako kdyby tam něco bylo volného a při náklonu to vytvořilo mezeru mezi nějakými dvěma díly. Při delší trase, třeba na dálnici, když po delší jízdě zastavím, tak pocitově je celé to zadní kolo horké - prostě jde od něj teplo (zjištěno při tankování) více než od druhého kola. Zřejmě to tedy nějakým způsobem brzdí zajízdy.
V servisu, kde to měnili, na závadu poukázáno - vše rozebrali, prohlédli, vadu nenašli. Jen prý při seřizování elektrické ručky si tu pravou stranu ruční brzda více přitáhne. Je to možné? Nutno podotknout, že stejná zadní pravá destička byla před výměnou také více sjetá než levá, tzn. je možné, že to s výměnou brzd vůbec nesouvisí, jen ojetý kotouč a opotřebované destičky toto nevykazovaly. Co na toto může mít vliv, tedy jak nejlépe postupovat? Zahřát, aby se pískot projevil, a pak rychle sundat kolo a podívat se (zřejmě z vnitřní části, viz zatáčení), jestli něco není v těsném kontaktu?
Tolik let auto v klidu a teď takové specialitky:)
Díky.
Takže na zadku rozebrány tlumiče, vyjmuto uložení (ty tzv. misky), vše vráceno zpět a problém trvá. Asi se s tím už smířím a nechám to být, jen jsem si stoprocentně jistý, že se takto auto nechovalo. Nicméně pokud by tu někdo na trase Plzeň - Praha měl V60 D3 cca stejného roku výroby a neměl by problém si na menší jízdu auta prohodit a porovnat chování podvozku, dejte vědět.
Co mě teď trápí víc je pískání jedné z brzd, které se měnily na zadní nápravě. Došlo k výměně destiček, kotoučů i takových těch plíšků (komplet ATE). Pravá strana ale po zahřátí (cca 10 km normální jízdou, 5 km svižnějšího probržďování) začne při jízdě hvízdat (je slyšet vysokofrekvenční trvalý pískot a pak střední frekvence střídavého pískotu, jakoby drhnutí nakloněné destičky či tak něco). Jakmile ale mírně sešlápnu brzdu, přestane to. Povolím a zase hvízdáme. Jakmile se brzda ochladí, přestane to úplně a musím to zase zahřát. V zatáčkách to paradoxně přestane taky, a to v momentě, kdy zatočím na stejnou stranu, ze které jde pískot (jde z pravé zadní brzdy, takže stočím volant doprava). Jako kdyby tam něco bylo volného a při náklonu to vytvořilo mezeru mezi nějakými dvěma díly. Při delší trase, třeba na dálnici, když po delší jízdě zastavím, tak pocitově je celé to zadní kolo horké - prostě jde od něj teplo (zjištěno při tankování) více než od druhého kola. Zřejmě to tedy nějakým způsobem brzdí zajízdy.
V servisu, kde to měnili, na závadu poukázáno - vše rozebrali, prohlédli, vadu nenašli. Jen prý při seřizování elektrické ručky si tu pravou stranu ruční brzda více přitáhne. Je to možné? Nutno podotknout, že stejná zadní pravá destička byla před výměnou také více sjetá než levá, tzn. je možné, že to s výměnou brzd vůbec nesouvisí, jen ojetý kotouč a opotřebované destičky toto nevykazovaly. Co na toto může mít vliv, tedy jak nejlépe postupovat? Zahřát, aby se pískot projevil, a pak rychle sundat kolo a podívat se (zřejmě z vnitřní části, viz zatáčení), jestli něco není v těsném kontaktu?
Tolik let auto v klidu a teď takové specialitky:)
Díky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#31 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
podívej se na ložisko/náboj kola. Možná pak vyřešíš oba problémy
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13071
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#32 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Jj zkontrolovat ložisko a pak udělat repas třmenu - vyměnit gumičky.
Destičku můžeš zkusit vyndat a lehce přebrousit smirkem.
Destičku můžeš zkusit vyndat a lehce přebrousit smirkem.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#33 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Zase po čase zdravím.
Kontrola ložiska i náboje proběhla, dle servisu vše v pořádku. Repas třmenu také, pískání trvá. Příčinou je prý ručka, která je moc natěsno. Zkusili to poladit tak, aby se ručka tak blízko nepřitáhla - zřejmě vymezili větší vůli (jako kdyby byl kotouč silnější) a nechali jednotku, aby si to seřídila takto. Vše se zdálo ok, při jízdě po rovině pískot slyšel nebyl. Nicméně po ujetí delší trasy došlo zase k zahřátí tak, že to začalo pískat do pravotočivé zatáčky - platí to, co jsem psal výš, tj. když mírně při pískotu přišlápnu, zmizí.
Jenže jsem před pár dny absolvoval cestu na 200 km a pískot je zpět už i při jízdě rovně. Předchází tomu ale ujetí x desítek km, kdy dojde k zahřátí. Od zadních kol, hlavně toho kritického pravého, jde při zastavení třeba na pumpě hodně velké teplo - zřejmě jak to o sebe zajízdy dře.
V servisu si už neví rady. Kontrolu udělali důkladnou, brzdy rozbrali, očistili, dali zpět, ale nic zásadního nenašli.
Nějaké nápady? Jiný servis a absolvovat to celé znovu s tím, že zariskuju, že ten nový servis bude hledat chyby toho původního?
Kontrola ložiska i náboje proběhla, dle servisu vše v pořádku. Repas třmenu také, pískání trvá. Příčinou je prý ručka, která je moc natěsno. Zkusili to poladit tak, aby se ručka tak blízko nepřitáhla - zřejmě vymezili větší vůli (jako kdyby byl kotouč silnější) a nechali jednotku, aby si to seřídila takto. Vše se zdálo ok, při jízdě po rovině pískot slyšel nebyl. Nicméně po ujetí delší trasy došlo zase k zahřátí tak, že to začalo pískat do pravotočivé zatáčky - platí to, co jsem psal výš, tj. když mírně při pískotu přišlápnu, zmizí.
Jenže jsem před pár dny absolvoval cestu na 200 km a pískot je zpět už i při jízdě rovně. Předchází tomu ale ujetí x desítek km, kdy dojde k zahřátí. Od zadních kol, hlavně toho kritického pravého, jde při zastavení třeba na pumpě hodně velké teplo - zřejmě jak to o sebe zajízdy dře.
V servisu si už neví rady. Kontrolu udělali důkladnou, brzdy rozbrali, očistili, dali zpět, ale nic zásadního nenašli.
Nějaké nápady? Jiný servis a absolvovat to celé znovu s tím, že zariskuju, že ten nový servis bude hledat chyby toho původního?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#34 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Kdysi jsem měl podobný problém na Fiatu uno. Postupně jsem měnil a repasoval kde co až jsem zjistil že to dělala hadice u jednoho kola. Na pohled byla v pohode, ale nějakou vnitřní degradaci se s ní stála jednosměrná hadice, ale až po zahřátí. Je to sice už 15 let, ale ještě teď mě s.re jak dlouho mít trvalo než jsem na to přišel.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#35 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Jo - staré hadice tohle dělají. Já měl takhle na Munze všechny ko ,ale než jsem na to přišel.. Pumpou tu zarostlou hadičku celkem lehce prošlápneš,ale zpět se kapalině už nechce a pak přibržduje.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#36 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Tvl ale tohle je 8 let starý auto...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#37 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Urvanej: cost saving v akci?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 19
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: V60 MY2011
#38 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Zdravím,Co mě teď trápí víc je pískání jedné z brzd, které se měnily na zadní nápravě. Došlo k výměně destiček, kotoučů i takových těch plíšků (komplet ATE). Pravá strana ale po zahřátí (cca 10 km normální jízdou, 5 km svižnějšího probržďování) začne při jízdě hvízdat (je slyšet vysokofrekvenční trvalý pískot a pak střední frekvence střídavého pískotu, jakoby drhnutí nakloněné destičky či tak něco). Jakmile ale mírně sešlápnu brzdu, přestane to. Povolím a zase hvízdáme. Jakmile se brzda ochladí, přestane to úplně a musím to zase zahřát. V zatáčkách to paradoxně přestane taky, a to v momentě, kdy zatočím na stejnou stranu, ze které jde pískot (jde z pravé zadní brzdy, takže stočím volant doprava). Jako kdyby tam něco bylo volného a při náklonu to vytvořilo mezeru mezi nějakými dvěma díly. Při delší trase, třeba na dálnici, když po delší jízdě zastavím, tak pocitově je celé to zadní kolo horké - prostě jde od něj teplo (zjištěno při tankování) více než od druhého kola. Zřejmě to tedy nějakým způsobem brzdí zajízdy.
přesně stejný problém, do posledního písmene (i vč. loňské výměny ATE zadních brzd) řeším teď na své V60, mám tedy jen 1.6D ale myslím že brzdy jsou stejné.
Zatím jsem kontroloval jen jestli nevisí destičky a ložisko se jeví ok. Mám ještě navíc vypozorované, že se kolo hřeje jen při vysoké venkovní teplotě, za deštivého chladnějšího dne je to ok - myslím že z tohoto důvodu to nebude mít souvislost s brzdama ale nevím.
Mohlo by se takto hřát ložisko, třeba z důvodu málo maziva, ale zároveň se jinak neprojevovat jako vadné? (hluk, vůle..)
_________________
Volvo V60
Volvo V60
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#39 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Zdaravím,
na základě předchozího příspěvku: neměl by někdo nápad, jak testnout to ložisko, i když se jeví ok, jestli nemůže být příčnou, aniž by se muselo vyměnit? S @PetrHP jsem si ohledně toho psal, máme oba problém se zahřátím kol, kdy se na střed kotouče v podstatě nedá sáhnout, na třmeny ano. Oba také máme zkušenost s tím, že když je chladno, nebo prší, tak se pískot ani teplota neprojevují, jako kdyby docházelo k přirozenému chlazení. Já to mám tedy na obou stranách (i když pravé víc), což by byla fakt náhoda, že by obě ložiska byla po výměně brzd a kotoučů špatná, proto to stále spíš směřuji k problému brzd.
Díky.
na základě předchozího příspěvku: neměl by někdo nápad, jak testnout to ložisko, i když se jeví ok, jestli nemůže být příčnou, aniž by se muselo vyměnit? S @PetrHP jsem si ohledně toho psal, máme oba problém se zahřátím kol, kdy se na střed kotouče v podstatě nedá sáhnout, na třmeny ano. Oba také máme zkušenost s tím, že když je chladno, nebo prší, tak se pískot ani teplota neprojevují, jako kdyby docházelo k přirozenému chlazení. Já to mám tedy na obou stranách (i když pravé víc), což by byla fakt náhoda, že by obě ložiska byla po výměně brzd a kotoučů špatná, proto to stále spíš směřuji k problému brzd.
Díky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#40 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Já dělal taky zadní brzdy a taky se to hřálo neskutečně. (já při té příležitosti dělal i ložiska)
Nakonec mě neminul repas zadních brzdičů, od té doby je klid.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=815788#p815788
Nakonec mě neminul repas zadních brzdičů, od té doby je klid.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=815788#p815788
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#41 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Infračervený bezdotykový teploměr. Pořádně projet auto, hned po zastavení se okamžitě ohnout pod auto, namířit paprsek zevnitř těhlice na ložisko nemocného kola, změřit teplotu. Pak hned změřit to zdravé. A bude hned vidět, jestli se zahřívá více. Pokud ano, pak je v něm problém. Řešili jsme takto na jednom STI, taky v ložisku nebyla žádná vůle, přesto bylo špatné.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 19
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: V60 MY2011
#42 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Já ještě upřesním, že mě to dělá pouze pravá strana, to je jeden z důvodů proč si myslím že to nemá souvislost s výměnou brzd ATE.lucass píše: ↑27 črc 2020 12:33 Zdaravím,
na základě předchozího příspěvku: neměl by někdo nápad, jak testnout to ložisko, i když se jeví ok, jestli nemůže být příčnou, aniž by se muselo vyměnit? S @PetrHP jsem si ohledně toho psal, máme oba problém se zahřátím kol, kdy se na střed kotouče v podstatě nedá sáhnout, na třmeny ano. Oba také máme zkušenost s tím, že když je chladno, nebo prší, tak se pískot ani teplota neprojevují, jako kdyby docházelo k přirozenému chlazení. Já to mám tedy na obou stranách (i když pravé víc), což by byla fakt náhoda, že by obě ložiska byla po výměně brzd a kotoučů špatná, proto to stále spíš směřuji k problému brzd.
Díky.
Hodím sem co jsem psal v SZ s Lukášem, třeba někoho něco napadne a nebo se to do budoucna bude hodit:
Zdravím a díky za zprávu,
já si brzdy dělal sám už minulý rok někdy srpen/září - dělám si sám co můžu. Všiml jsem si toho ale až cca před měsícem, při cestě do Prahy a rychlosti kolem 80 km/h, díky pískání, přesně jak popisuješ. Pak jsem tomu pár dní nevěnoval pozornost, protože pískání přestalo a nebo jsem ho neslyšel a na přehřívání jsem přišel, až když jsem s autem přijel na vapku a na kotouč cákla voda... od té doby to sleduji po každé jízdě.
Moje poznatky:
- po příjezdu domů, kdy bylo kolo rozpálené jsem auto zvedl na hever - kolo se otáčelo volně, žádné drhnutí brzd, ložisko nevykazovalo žádné nestandardní zvuky ani vůle
- kolo jsem shodil, pro jistotu demontoval destičky a srazil hrany smirkovým papírem - v uložení destiček bylo ještě mazivo, které jsem tam před rokem dal a obě jsem vydloubl v podstatě rukou, takže na 100% seklé nebyly.
- od té doby jezdím dál a po každé jízdě sleduji ohřátí kola - takle jsem vypozoroval, že při nižší teplotě je to ok a to je důvod, proč si myslím, že to není brzdama - kdyby přibržďovala brzda, tak se to podle mého ohřeje i v mrazu.
- ještě jedna věc - když po jízdě sáhnu na brzdový třmen, tak na něm prst udržím, když sáhnu na střed kotouče, tak tam ani náhodou.
Takže já si myslím, že to je ložiskem, i když se nijak neprojevuje. Už jsem ho chtěl objednat, že ho prostě vyměním a uvidím jestli to pomůže, pak jsem narazil na Tvůj příspěvek a tak to ještě sleduji jestli někdo z fora nebude mít řešení. Ale asi nás tady s V60 moc není..
Petr
_________________
Volvo V60
Volvo V60
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#43 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Prohledal jsem různá fóra a došel k tomuto - kdyžtat doplňte či upravte:
- roztahovací drátky (je potřeba je vyměnit)
- nevrací se pístky (rezavé, opotřebené, vyčistit nebo vyměnit)
- je problém ve vodících čepech (řešení neznám, asi výměna)
- gumičky (vyměnit)
- brzdové hadice (vnitřně se může odloupnout a vytvořit v jednom směru klapku, takže se brzda zcela nevrátí)
- brzdový válec (pokud tam je, dá se vyřešit opravnou sadou, ale to by se projevilo asi u všech brzd naráz)
Citace otestování pístků a hadice: "natlakovat brzdy - našlapat a pak zkusit vrátit pístky zpět tedy zatlačit a když to nejde, tak povolit odvzdušnovací šroub toho daného kola a když to povolí jeto hadice a když ne tak je to pístek"
Obecně ty hadice, jak už tady bylo uvedeno výš, jsou častým problémem napříč značkami klidně po pár letech. Moje úvaha je, jestli se třeba tou výměnou brzd a kotoučů nezvýší tlak v nich a to zpuchření, které u starých brzd nevadilo, se rázem projeví.
O podezření na ložisko jsem v těch diskuzích také četl, ale obecně z toho vyplynulo, že by to bylo znát i jinak (což v mém případě úskoků zadku být samozřejmě může).
Nějaký další nápad či postup, čím servis zaúkolovat?
- roztahovací drátky (je potřeba je vyměnit)
- nevrací se pístky (rezavé, opotřebené, vyčistit nebo vyměnit)
- je problém ve vodících čepech (řešení neznám, asi výměna)
- gumičky (vyměnit)
- brzdové hadice (vnitřně se může odloupnout a vytvořit v jednom směru klapku, takže se brzda zcela nevrátí)
- brzdový válec (pokud tam je, dá se vyřešit opravnou sadou, ale to by se projevilo asi u všech brzd naráz)
Citace otestování pístků a hadice: "natlakovat brzdy - našlapat a pak zkusit vrátit pístky zpět tedy zatlačit a když to nejde, tak povolit odvzdušnovací šroub toho daného kola a když to povolí jeto hadice a když ne tak je to pístek"
Obecně ty hadice, jak už tady bylo uvedeno výš, jsou častým problémem napříč značkami klidně po pár letech. Moje úvaha je, jestli se třeba tou výměnou brzd a kotoučů nezvýší tlak v nich a to zpuchření, které u starých brzd nevadilo, se rázem projeví.
O podezření na ložisko jsem v těch diskuzích také četl, ale obecně z toho vyplynulo, že by to bylo znát i jinak (což v mém případě úskoků zadku být samozřejmě může).
Nějaký další nápad či postup, čím servis zaúkolovat?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#44 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Kolik stojí ložisko? Někdy je bohužel postupná výměna ten levnější způsob. A když si psal, že se kolo volně otáčí bez blokace, tak to cos vypsal nahoře nemá smysl řešit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 19
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: V60 MY2011
#45 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Ložisko stojí cca dvojku s dopravou https://www.autodily-pema.cz/autodily/volvo/v60-i/1.6-drive-84kw/zaveseni-napravy-vedeni-kol/naboj-kola-lozisko/lozisko-kola?productId=394745&filter%5B100%5D=HA
Já ho objednám, vyměním a uvidíme. Jinak SKF by mělo být předpokládám ok? Nebo vybrat něco jiného z nabídky zde?
https://www.autodily-pema.cz/autodily/volvo/v60-i/1.6-drive-84kw/zaveseni-napravy-vedeni-kol/naboj-kola-lozisko/lozisko-kola?filter%5B100%5D=HA
Včera po příjezdu cca 60km v tom vedru pravá strana zase totál rozpálená - auto jsem zvednul na hever, kolo se otáčí volně s lehkým škrtáním destiček (řekl bych normální) pro porovnání jsem zvedl i druhou stranu a je to úplně stejné. Když to bylo na heveru tak jsem šlápl na brzdu a šel otočit kolem a bylo to úplně stejné jako před tím - žádné, že by zůstalo kolo víc přibržděné nebo tak...
Vyměním to ložisko a pak budu řešit dál - max vyhodím 2000,-
Já ho objednám, vyměním a uvidíme. Jinak SKF by mělo být předpokládám ok? Nebo vybrat něco jiného z nabídky zde?
https://www.autodily-pema.cz/autodily/volvo/v60-i/1.6-drive-84kw/zaveseni-napravy-vedeni-kol/naboj-kola-lozisko/lozisko-kola?filter%5B100%5D=HA
Včera po příjezdu cca 60km v tom vedru pravá strana zase totál rozpálená - auto jsem zvednul na hever, kolo se otáčí volně s lehkým škrtáním destiček (řekl bych normální) pro porovnání jsem zvedl i druhou stranu a je to úplně stejné. Když to bylo na heveru tak jsem šlápl na brzdu a šel otočit kolem a bylo to úplně stejné jako před tím - žádné, že by zůstalo kolo víc přibržděné nebo tak...
Vyměním to ložisko a pak budu řešit dál - max vyhodím 2000,-
_________________
Volvo V60
Volvo V60
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#46 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
SNR, SKF když rozbalis najdeš FAG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#47 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
U mě to ložisko bude tak dvakrát tolik + práce servisu (nemám možnost na to vlítnout sám). Když servis neví, musím hledat možnosti sám a dát mu přesné instrukce. Vyměnit ten nejdražší díl je v aktuální situaci ta poslední možnost, zvláště když už těch výměn bylo v řadě několik. Spíš nechám prověřit a případně vyměnit ty hadice, ale samozřejmě v kontextu těch úskoků zadku (které paradoxně při tom pískotu teď už tak nevnímám;)) to směřuje zřejmě i k tomu ložisku.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#48 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
Hele tak udělej to co udělal PetrHP nahoře, tim vyloučil brzdy a zbylo mu ložisko...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D3 100 kW, 2012
#49 Nestabilita na nerovnostech, házení při přejezdu např. kolejí
@Urvanej: Asi máš pravdu. Jinak ale akustická zajímavost, kterou jsem opakovaně zaznamenal o víkendu: v momentě, kdy slyším pískot, tak při přejezdech nerovností není konstantní. Stačí přejet např. koleje a pískající zvuk změní frekvenci, to samé třeba na rychlostce, kde jsou hrboly či na dálnici napojení mostu. Pak už víceméně konstantí je, dokud nenajednu na další hrbol, nebo třeba nezatočím, kdy po návratu volantu a jízdě rovně zvuk obvykle zase jiný. To vylučuje to ložisko, nebo ne? Vypadá to, jako by se opřené destičky v nějakém sklonu posunuly či naklonily jinak.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 85 Odpovědi
- 8769 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od eLzyx