Adaptivní tempomat v P3 2009

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#26 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od raolsa »

A to tyhle auta neumí normální tempomat? Tzn. když ho zmáčknu tak to udržuje nastavenou rychlost?
Tak to si asi svou V70II nechám ještě hodně dlouho. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#27 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od hajnej »

raolsa píše:A to tyhle auta neumí normální tempomat? Tzn. když ho zmáčknu tak to udržuje nastavenou rychlost?
Tak to si asi svou V70II nechám ještě hodně dlouho. :D
Auta vybavena ACC umi jen ACC do nejakeho roku.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#28 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Werscajk »

raolsa píše:A to tyhle auta neumí normální tempomat? Tzn. když ho zmáčknu tak to udržuje nastavenou rychlost?
Tak to si asi svou V70II nechám ještě hodně dlouho. :D
Ne, neumí :fool: Stejně tak u P3 odebrali senzor hladiny oleje, který u P2 post-FL přidali. Takže zatímco si post-FL P2 řekne o dolití, když je olej na minimu, tak P3 zarytě mlčí. Ale že je málo v ostřikovačích, to se hlásí. Přijde mi, že u pre-FL P3 vynechali vychytávky z post-FL P2, aby mohli u P3 ten FL vůbec udělat, protože jim došli nápady. :D
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#29 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od peter cz »

Werscajk píše:Stejně tak u P3 odebrali senzor hladiny oleje, který u P2 post-FL přidali. Takže zatímco si post-FL P2 řekne o dolití, když je olej na minimu, tak P3 zarytě mlčí.
To ho máš asi rozbitej, ale je tam.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Shockey

#30 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Shockey »

Werscajk píše:Ne, neumí :fool: Stejně tak u P3 odebrali senzor hladiny oleje, který u P2 post-FL přidali. Takže zatímco si post-FL P2 řekne o dolití, když je olej na minimu, tak P3 zarytě mlčí.
Nesmysl, je tam a hlasi to tusim Nizka hlasina oleje. Je to i v manualu...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#31 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Werscajk »

Když mi začal teď téct přepad turba, tak jsem byl půl litru pod minimem a hláška žádná. Pokud tam je, tak se měl ozvat a ne to nechat padnout pod minimum. A ve VIDA jsem senzor nedohledal. Hledal jsem v kategoriích 217 a 221. A senzor nikde :unknown: . Došel jsem k závěru že B6304T2 teda senzor nemá. A pokud jo, tak kam ho soudruzi schovali a jak ho nastavili? :Search: Nejlepší senzor je stejně měrka pod kapotou.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#32 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od peter cz »

Konkrétně kategorie 386 a zespoda na vaně ho uvidíš na první pohled.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#33 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Werscajk »

Tak to díky za tip. :good: A tak teď zjistit proč ta mrcha nic nehlásila :%)
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 621
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#34 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Schumi_01 »

Tak ještě k ACC.
Ano, nezrychlí přímo v zatáčce, je to dané stupni natočení volantu... Což ale znamená, že jakmile ztratí auto před sebou (a že má zorné pole hodně ubohé) je schopný zrychlit ještě před zatáčkou nebo na vjezdu do ní kdy volant nepřekročí dané stupně natočení.
Výsledek pak je, občas jedete jak na drogách kdy před zatáčkou přidáte a v ní nebo na výjezdu zpomalíte... Až takový pako před sebou zase někdy uvidím, už vím proč :))
Blinkry fungují, to ano, ale blinkr nebliká jen vpředu, ale i vzadu a abych s ním kompenzoval funkci ACC a přitom dával informaci o změně směrů kterou ani udělat nechci v tu chvíli, to mi taky přijde na hlavu.

Jediné s čím souhlasím, že se s ním musí naučit žít co se týče bezpečné vzdálenosti. Potud je to v pořádku.
Ale jeho zorné pole a rychlost reakcí na zmizení auta jsou vážně trapné. Holt je to jeden z prvních systémů a Volvo nikdy nebylo etalon techniky v tomhle smyslu.
Mohu porovnávat s Mercedesem E a tam je to jeden velký luxus co se týče fungování ACC.
Tady to jen otravuje život.
Nové modely už jsou nastavené lépe, ty které už umí i zastavovat a měnit funkci ACC jen za CC.

Jsem zvyklý jezdit hodně plynule s normálním CC a předvídat a vypínat zapínat... Tenhle nedokonalý ACC mi do toho akorát háže vidle.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#35 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Michl »

Schumi_01 píše:Tak ještě k ACC.
Ano, nezrychlí přímo v zatáčce, je to dané stupni natočení volantu... Což ale znamená, že jakmile ztratí auto před sebou (a že má zorné pole hodně ubohé) je schopný zrychlit ještě před zatáčkou nebo na vjezdu do ní kdy volant nepřekročí dané stupně natočení.
Výsledek pak je, občas jedete jak na drogách kdy před zatáčkou přidáte a v ní nebo na výjezdu zpomalíte... Až takový pako před sebou zase někdy uvidím, už vím proč :))
Blinkry fungují, to ano, ale blinkr nebliká jen vpředu, ale i vzadu a abych s ním kompenzoval funkci ACC a přitom dával informaci o změně směrů kterou ani udělat nechci v tu chvíli, to mi taky přijde na hlavu.

Jediné s čím souhlasím, že se s ním musí naučit žít co se týče bezpečné vzdálenosti. Potud je to v pořádku.
Ale jeho zorné pole a rychlost reakcí na zmizení auta jsou vážně trapné. Holt je to jeden z prvních systémů a Volvo nikdy nebylo etalon techniky v tomhle smyslu.
Mohu porovnávat s Mercedesem E a tam je to jeden velký luxus co se týče fungování ACC.
Tady to jen otravuje život.
Nové modely už jsou nastavené lépe, ty které už umí i zastavovat a měnit funkci ACC jen za CC.

Jsem zvyklý jezdit hodně plynule s normálním CC a předvídat a vypínat zapínat... Tenhle nedokonalý ACC mi do toho akorát háže vidle.
Dobře sepsáno, mohu také potvrdit z podobných pár zkušeností s ACC i u jiných automobilek.
Prakticky jediný přínos tohoto systému vidím při jízdě za zhoršené viditelnosti (mlha...), jinak normální tempomat bohatě stačí a je rozhodně bezpečnější v krizových situacích. Smysl mi dává ACC dále jen u automatických převodovek, s manuálem je ta jeho funkce stejně tak napůl. Když ale člověka baví auto řídit, sledovat provoz, řadit, šlapat pedály...tak se bez ACC docela v klidu obejde.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 194
Registrován: 6 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#36 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od dunnst »

Mno a dá se to ACC nějak předělat na CC, třeba jen vyndáním nějaké pojistky? :-D
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 621
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#37 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Schumi_01 »

dunnst píše:Mno a dá se to ACC nějak předělat na CC, třeba jen vyndáním nějaké pojistky? :-D
No to je přesně to proč jsem tohle téma otevřel... :-)

Teoreticky by šlo vyřadit radar (buď pojistkou či jinou chybou a zastavení jeho funkce), pak podle mě ale nebude fungovat tempomat vůbec a hlavně přijdeš o protikolizní systém, který zase v případě nepozornosti úplně k zahození není.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1277
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#38 Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od marekbm »

Schumi_01 píše:
dunnst píše:Mno a dá se to ACC nějak předělat na CC, třeba jen vyndáním nějaké pojistky? :-D
No to je přesně to proč jsem tohle téma otevřel... :-)

Teoreticky by šlo vyřadit radar (buď pojistkou či jinou chybou a zastavení jeho funkce), pak podle mě ale nebude fungovat tempomat vůbec a hlavně přijdeš o protikolizní systém, který zase v případě nepozornosti úplně k zahození není.
pokud jde to trvalé vyřazení (ne možnost vypnout/zapnout bějem jízdy) acc aby fungovala jen jako cc, tak by to mohlo jít přes VDASH od D5T5 změnou konfigurace auta.
jakýkoli ruční pokus pojistkou, ... to jen vypne úplně (při pokusu o aktivaci to hodí "tempomat nedostupný").
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“