Ahoj, mám problém se žhavením a tím pádem i špatným startem. Ráno první start žhaví, auto chytne pěkně bez problémů, popojedu cca 600 metrů třeba zastávka do krámu, sednu, kontrolka žhavení nesvítí a start 10-15 sekund, válce se chytají postupně až to chudák rozdýchá a chytne na všech pět na pravidelný volnoběh.
Čidlo teploty vody jsem dal nové ( změřil jsem odpor na novém a starém a je tam rozdíl skoro minimální ). Pokud ho odpojím, sepne sahara a žhaví nejdelší možnou dobu. Při druhém startu po těch pár set metrech jízdy mi kontrolka ani neproblikne.
Kde hledat chybu, špatné nové čidlo ? Řídí se žhavení ještě podle něčeho jiného?
Za studena žhaví jen první start, V70I
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#2 Za studena žhaví jen první start
Tyjo jestli ráno nastartuješ, popojedeš 600 metrů a zase to zdechneš...tak to chudák motor, to mu děláš hodně špatně...Jenda-volvo píše:Ahoj, mám problém se žhavením a tím pádem i špatným startem. Ráno první start žhaví, auto chytne pěkně bez problémů, popojedu cca 600 metrů třeba zastávka do krámu, sednu, kontrolka žhavení nesvítí a start 10-15 sekund, válce se chytají postupně až to chudák rozdýchá a chytne na všech pět na pravidelný volnoběh.
Čidlo teploty vody jsem dal nové ( změřil jsem odpor na novém a starém a je tam rozdíl skoro minimální ). Pokud ho odpojím, sepne sahara a žhaví nejdelší možnou dobu. Při druhém startu po těch pár set metrech jízdy mi kontrolka ani neproblikne.
Kde hledat chybu, špatné nové čidlo ? Řídí se žhavení ještě podle něčeho jiného?
A nenapsal jsi vlastně co to je za vůz a motor, podle toho kam jsi to zařadil tipují 850/V70 2.5TDI?
Jinak bych se koukal asi po žhavicím relé jestli neblbne...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#3 Za studena žhaví jen první start
Předpokládám že u vás není tuhá zima, tu minulou však občas i mrzlo a vyzkoušel jsem si že D5252T s kompresemi a zdravým vstřikováním chytá klidně v -10 bez žhavení na všech 5.
Vím to, protože celou zimu jsem měl svazek od žhaviček doma na stole
Vím to, protože celou zimu jsem měl svazek od žhaviček doma na stole
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 888
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#4 Za studena žhaví jen první start, V70I
Ahoj, zkontroluj nastavení předvstřiku, nedělaly se nedávno rozvody?Jenda-volvo píše:válce se chytají postupně až to chudák rozdýchá a chytne na všech pět na pravidelný volnoběh.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 18
- Registrován: 4 roky 3 měsíce
- Bydliště: Vlašim
- Vůz: V70 I, 97, Tdi, 103kw
#5 Za studena žhaví jen první start, V70I
Ahoj, rozvody nejsou dělané, ale diagnostika říká, že jsou o 2,5 stupně nízko než mají být, asi zub času je posunul. Řeším víc věcí na tom motoru a dva měsíce po koupě auta začínám být čím dál tím bezradnější. Motor je kapitola sám o sobě (založil jsem téma Modrý kouř) ono to nemá jiné řešení než výměna motoru, tak že toto založené téma s otázkou žhavení začíná být pro můj vůz řekl bych pasé
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 221
- Registrován: 4 roky 3 měsíce
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'
#6 Za studena žhaví jen první start, V70I
Nestahuj kalhoty, když k brodu je ještě daleko.... .
Kolik má auto najeto? Tyhle motory jen tak neodejdou.
btw téma Modrý kouř sem nenašel .
Kolik má auto najeto? Tyhle motory jen tak neodejdou.
btw téma Modrý kouř sem nenašel .
_________________
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 888
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#7 Za studena žhaví jen první start, V70I
Hlavně žádnou paniku, znám to na první generaci V70 s MSA15.8, ale pokud je základní předvstřik 2,5 stupně po úvrati, tak to klidně může být příčina toho kouření. Zjišťuju tu přes diagnostiku s vyřazením regulace předvstříku, je tam takový graf podle teploty nafty.
Na volnoběh má být předvstřik kolem 2 stupňů před úvratí, samozřejmě to po nastartování reguluje počítač, ale má jen omezený rozsah.
Na své S70 jsem měl po nastartování 4 stupně skutečné, požadované 2 stupně a regulace běžela na 95 procent, takže nadoraz.
Auto chytalo na otočení i v mrazech, ale zase mělo zbytečně tvrdý chod.
Na volnoběh má být předvstřik kolem 2 stupňů před úvratí, samozřejmě to po nastartování reguluje počítač, ale má jen omezený rozsah.
Na své S70 jsem měl po nastartování 4 stupně skutečné, požadované 2 stupně a regulace běžela na 95 procent, takže nadoraz.
Auto chytalo na otočení i v mrazech, ale zase mělo zbytečně tvrdý chod.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 18
- Registrován: 4 roky 3 měsíce
- Bydliště: Vlašim
- Vůz: V70 I, 97, Tdi, 103kw
#8 Za studena žhaví jen první start, V70I
Omlouvám se že tu skáču z temata do temata mnou založenýho....Hele ale ono to hulí jak lokomotiva modře ale jen když je ohřátý a spálenej olej je cítit kilometry za mnou a když zastavím třeba na křižovatce, tak smrad se spáleným olejem mě dožene a cítím ho i se zavřeným oknem. Po rozjezdu je tak modrá clona, že mi to připomíná raní start tatry. Co jsem viděl tdi graf, tak mám mít 0,5 stupňů a mám -2 stupně.
Když ten motor poslechnu, tak jde hladce, jemě, to je radost poslouchat i při záběru, žádné klepání vývěvy, prostě ševelící housle, jako když je sotva zajetej.
Podle tachometru má 382 tis, podle stránky ministerstva dopravy (kontrola stavu tachometru) má oficiálně 539 tis.
Dávám kopii příspěvku modrý kouř...
Tak zjistil jsem pár poznatků, které mě vedou až k výměně celého motoru. Kouřivost způsobují na 99% gufera na ventilech. To by šlo určitě opravit...jenže, zjistil jsem že když sundám hlavu, tak ji pravděpodobně nemůžu nechat srovnat, protože už z ní není co ubrat, jelikož těsnění má 3 dírky což značí poslední nejsilnější těsnění 1,61.
Tak že se domnívám, že můj motor už je několikrát opravován a bez nutné výměny hlavy mu život neprodloužím.
Je zajimavé, že třeba když dojíždím na volnoběh ke křižovatce, tak než zastavím, motor běží na čtyři válce a jak zastavím tak jde na všech pět...to nechápu co se tam děje.
Starty... když to zrovna nežhaví a je to jeho první studený start, tak to sotva natočím.....venku třeba kolem 7 stupňů. Pokud žhaví, starty bez chyby.
Mno když si to sečtu..... hlava, nové rozvody, práce jak na kostele s nejistým výsledkem. Začínám uvažovat o výměně celého srdce mého vozu. Snad se najde nějaký motor v dobré kondici. Aspoň už vím, proč ho někdo dal do bazaru chudáka
Když ten motor poslechnu, tak jde hladce, jemě, to je radost poslouchat i při záběru, žádné klepání vývěvy, prostě ševelící housle, jako když je sotva zajetej.
Podle tachometru má 382 tis, podle stránky ministerstva dopravy (kontrola stavu tachometru) má oficiálně 539 tis.
Dávám kopii příspěvku modrý kouř...
Tak zjistil jsem pár poznatků, které mě vedou až k výměně celého motoru. Kouřivost způsobují na 99% gufera na ventilech. To by šlo určitě opravit...jenže, zjistil jsem že když sundám hlavu, tak ji pravděpodobně nemůžu nechat srovnat, protože už z ní není co ubrat, jelikož těsnění má 3 dírky což značí poslední nejsilnější těsnění 1,61.
Tak že se domnívám, že můj motor už je několikrát opravován a bez nutné výměny hlavy mu život neprodloužím.
Je zajimavé, že třeba když dojíždím na volnoběh ke křižovatce, tak než zastavím, motor běží na čtyři válce a jak zastavím tak jde na všech pět...to nechápu co se tam děje.
Starty... když to zrovna nežhaví a je to jeho první studený start, tak to sotva natočím.....venku třeba kolem 7 stupňů. Pokud žhaví, starty bez chyby.
Mno když si to sečtu..... hlava, nové rozvody, práce jak na kostele s nejistým výsledkem. Začínám uvažovat o výměně celého srdce mého vozu. Snad se najde nějaký motor v dobré kondici. Aspoň už vím, proč ho někdo dal do bazaru chudáka
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek