Chvilkový naftový smrad z klimy

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 67
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V60 2013 D3 (model 2014)

#1 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od kuclb »

Ahoj všem,
mám nečekaně problémek s klimou...
Po nastartování a taky klidně během jízdy když klimu manuálně (čudlem :D) vypnu, nebo zapnu mi jde do kabiny smrad po naftě, možná spálené naftě. Je to na chvilku cca 20-40 vteřin a pak už pohoda. Ale ty začátky nebo po přepnutí jsou nepříjemné. Děje se to jen za chladnějšího počasí, v létě jsem si toho nevšim...
Nevíte čím to? Děje se to někomu?
Dodám, že už holka připiskuje (docela brzo, má prd natočeno), takové interní turbíčko :(

Za všechny postřehy děkuju.

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#2 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Co vlnovec na výfuku?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc60 T6

#3 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Jindra30 »

má auto nezávislé topení?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 67
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V60 2013 D3 (model 2014)

#4 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od kuclb »

Vlnovec se zdá být v pohodě, ale dovnitř nevidím.
Nezávislé nemá.
Dostal jsem tip, že by mohla zasmrádávat spojka klima kompresoru....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Urvanej »

Hrubej odhad:
klima píská, protože je málo chladiva, nech zkontrolovat/doplnit
Smrad je, protože výparník hnije. Zkus ho provozovat tak, že 10km před dojezdem vypneš chlazení, aby se výparník vysušil a nerostly tam breberky. Pak ještě funguje čištění klimatizace, ale to hrozně ničí výparník, tak to nikomu nedoporučuju a pokud se člověk řídí dříve zmíněnou radou, tak s klimou neni problém.
Samozřejmě pokud máš auto jako sluhu a za rok/dva ho pošleš do světa, tak si kup čistidlo/nech klimu vyčistit a budeš mít klid.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#6 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Hájčus »

Mini OT: já čistím klimu ozonovým generátorem. :good: Doporučuju!
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#7 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Munga »

Urvanej píše:Hrubej odhad:
klima píská, protože je málo chladiva, nech zkontrolovat/doplnit
Smrad je, protože výparník hnije. Zkus ho provozovat tak, že 10km před dojezdem vypneš chlazení, aby se výparník vysušil a nerostly tam breberky. Pak ještě funguje čištění klimatizace, ale to hrozně ničí výparník, tak to nikomu nedoporučuju a pokud se člověk řídí dříve zmíněnou radou, tak s klimou neni problém.
Samozřejmě pokud máš auto jako sluhu a za rok/dva ho pošleš do světa, tak si kup čistidlo/nech klimu vyčistit a budeš mít klid.
Čištění výparníku je přece základ. Tam se hrozně množí bakterie a nějaký sprejíček tomu moc nepomůže. Leda ozon.
Já výparník čistil pěnou 1x r + 1x r spray u každého auta pravidelně a žádný problém - vyteče z toho pěkný humus.
Vysušování před vyp. je dobře, ale problém s infekcí se jen oddálí.
To ničení výparníku bereš obecně a nebo s tím mají problém Volva?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Urvanej »

Obecně, dělal jsem testy korozního vlivu čističů klimy na výparník. Respektive ono to samo ten výparník nekoroduje, ale výrazně to zrychluje následnou vlastní korozi, protože to narušuje povrchovou vrstvu, která má korozi bránit.
Na čištění pomůže jakejkoliv sprejíček k tomu určenej. V podstatě to je jen a pouze desinfekce. Problém je, že ta se po prvním použití opláchen a jsi tam, kde jsi byl před čištěním. Sice nic necítíš, ale život tam frčí dál.
Ozon je super skvělej, ten výparníku moc neublíží, ale zbytek interieru trpí jako prase.
Takže si vlastně nevybereš a já si z toho udělal závěr, že stačí klimu vysoušet, aby po zastavení byla suchá a tim mam klid. Dyk ty novější kousky už maji automatický vysoušení, že pokud to máš komplet na automatiku, tak po zamknutí se spustí ventilátory a vyfoukaji si to.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od raolsa »

Asi tak nějak. Já jsem na klimu, (krom výměny filtru a nedávno výměny ložiska kompresoru) za těch 10 let co auto mám, nesáhnul a nic mi nesmrdí. Mám to pořád na AUTO a jenom občas pohnu s kolečkama teploty, nebo pustím ofuk na přední okno.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#10 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Tod2 »

no vysoušení klimy přece mají i ty naše starší kousky
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#11 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Munga »

Tak to bych měl mít na my14 také ne? Zkusím se v létě zamknout v autě jestli bude foukat - zatím jsem si nevšiml.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#12 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od karelvolvo »

Munga píše:Tak to bych měl mít na my14 také ne? Zkusím se v létě zamknout v autě jestli bude foukat - zatím jsem si nevšiml.
Začni tím že si přečteš příručku k autu kdy to funguje a za jakých podmínek
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 67
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V60 2013 D3 (model 2014)

#13 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od kuclb »

Díky za reakce, jen nechápu, proč by mela klima smrdět na necelou minutu jen připřepínání (A/C on off) a jen za chladného počasí. Podle mě by klima smrděla prostě pořád, nebo aspoň mnohem delší dobu a taky v létě... Navíc to není takový ten klasický plísňový smrad

Smrad je prostě naftovo, spáleno nevím co. Ale jen jde cítit závan, jak kdyby při startu kompresoru nebo zastavení bylo něco nasáto a přimícháno do normálního vzduchu...

Pískání nebude nedostatkem plnidla, 2018 prosinec bylo auto ve Volvu kdy mechos hlásil hlučnější kompresor s tím, že tlak kontroloval (jestli skutečně anone, nevím). Takže tady se musím nachystat na nějakou výměnu kompresoru, což je skvělé...

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Urvanej »

Jestli to je kompresor nebo chladivo zjistíš tak, že navodíš stav, kdy to píská a zvedneš kapotu. Pokud nebudeš schopen lokalizovat odkud to jde, tak to poznáš podle toho, zda se to děje stále, nebo jen při zaplém kompresoru.
S výparníkama jsem dělal (reklamace u novejch aut) a umí smrdět jakkoliv.
Každopádně netvrdim, že to tak musí být, jen nabízím možnosti, ke snadnému prověření.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 67
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V60 2013 D3 (model 2014)

#15 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od kuclb »

S tím kompresorem je to složitější pro mě. Pískání je slyšet jen když jedu.
A výparník, chápu, že může smrdět, jen mi přijde divný, že by smrděl pár vteřin ať vypnu nebo zapnu klimu. Normálně jedu na auto a to pak smrdí jen při startu. Ale tím, že sem tam píská asi kompresor, tak jsem zkoušel klimu vypínat/zapínat během jízdy a pak to smrdělo stejně na chvilku...

Zkoušení v servisu je poměrně drahé... V Cardionu: promazání vrzajícího spojkového pedálu za 300,-, vrže pořád; kontrola kompresoru za 2500,- = tzv. doplnění klimy (prý nebylo třeba) + evidentně poslechová kontrola klimy s konstatováním, že kompresor je a bude ASI hlučnější. Dohromady skoro 3tis. a výsledek, že vše při starém s nulovou informací...

Proto přemýšlím, kam teď v Brně a co by s tím mohlo být

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#16 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Hájčus »

tvl. to jsou easy money :%)
bych je poslal k šípku, vrzání reklamuj, nebo si nech vrátit 300.-
A když nic nedoplnili, ani neopravili, tak za co 2500.-?? :x :evil:

Chjo, ke smutný že si tohle ty šmejdi dovolí a ještě smutnější, že sis to nechal líbit. :cry: promiň.
Takhle akorát budou ojebávat další a další lidi.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Urvanej »

Klima smrdí nejvíc při startu a vypínání. Vysvětlení je na dýl a psát se mi nechce :-)
EDIT:
Ale jo, ale stručně: :-)
Ke smradu potřebuješ vlhko a teplo.
Když to zapneš, tak je tam ještě teplo, ale už vlhko.
Když to vypneš, tak je tam ještě vlhko, ale už teplo.
Jo a taky mě napadlo zmínit, že lidi, který občas jedou dlouhou trasu (300km+), tak se smradem problémy nemají, protože se ten výparník kvalitně opláchne. Zatímco pokud s autem jezdí hlavně krátký trasy (do 30km), tak se akorát udržuje ve vlhku a to breberky pak panečku rostou.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#18 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od Tod2 »

hlavně měnit filtr...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 67
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V60 2013 D3 (model 2014)

#19 Chvilkový naftový smrad z klimy

Příspěvek od kuclb »

Bylo mi řečeno, že proběhla výměna náplně, maziva, ale že to bylo v normě. Je mi jasný, že to je pod tlakem a netuším, jak to frčí, pokud se napojí, jestli už něco musí pustit apod. Takže klima jasná. To vrzání je na hovno, ale moje chyba. U nich to samozřejmě nevrzlo, že... Po pár dnech ve standardu :D
Je to v prdeli dáš 3 litry, ale jak píšeš, moje chyba. Jenže klasika, chřipka, není čas, práce atd... A už se mi k nim nechce

Hájčus píše:tvl. to jsou easy money :%)
bych je poslal k šípku, vrzání reklamuj, nebo si nech vrátit 300.-
A když nic nedoplnili, ani neopravili, tak za co 2500.-?? :x :evil:

Chjo, ke smutný že si tohle ty šmejdi dovolí a ještě smutnější, že sis to nechal líbit. :cry: promiň.
Takhle akorát budou ojebávat další a další lidi.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“