motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

#1 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od mikupe »

Ahoj, chci se zeptat jestli se mi podaří naroubovat motor s promněnou vačkou z V70 do 850 nepotřebuju aby mi to tu vačku časovalo jde mi o to tam buď dát vačky a víko z 850 nebo jestli když prostě nepřipojím ten solenoid (stejně není kam) tak jestli tam můžu nechat ty promněný vačky tak jak jsou.
Díky
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 357
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#2 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od majty »

RN motor tam dat muzes, vvt nebude zapojeny. Budes muset vyresit par problemu jako je spodni drzak motoru (musis dat z p80 99-00) pak nesedi trubky od benzinu co jsou nad motorem. A tusim ze puvodni sani budes muset dopasovat. Urcite je toho vic ale jde to :)

A pokud bys chtel mit i funkcni VVT tak se to da vyresit prechodem na ecu m4.4 a soft od http://www.vasttuning.com ktery to umi
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#3 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od Fíla »

Podle mě bys musel z vačky sundat vvt kolo a dát tam staré pevné z 850 a vačku napevno nastavit. Jinak by si dělala co chtěla a moc by to nejelo. Dále záleží, co všechno z novějšího motoru máš k dispozici. Pokud jen holý motor, tak kromě toho, co píše majty, je ještě jinej akvadukt, protože výměník olej/voda je vzadu dole na vaně, kdežto u 850 je vepředu na chladiči. Nejsem si jistý s hadicema na topení. Nevím, jestli na sací vačku půjde rozdělovač, ale asi jo.
Pro zapojení vvt by, kromě nové M4.4 ECU od vasttuningu, bylo ještě potřeba dát širokopásmovou lambda sondu.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

#4 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od mikupe »

Hele mám k dispozici celý auto tudíž i všechno z motoru a na 850 je díra v bloku a hlava KO. Zapojovat to časování je pro mně asi zbytečný v tuhle chvíli a nějak to zaaretovat na tom solenoidu?
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 357
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#5 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od majty »

Melo by stacit ho proste nezapojovat. Bude v zakladni poloze
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

#6 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od mikupe »

já se jen bál aby ten solenoid nebyl v základní poloze když je pod napětim ale to by asi nedávalo moc smysl no kdyžtak 12V se tam někde asi taky najde :D
Tak uvidim o víkendu na to vlítnu
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#7 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od Fíla »

A základní poloha je jaká? Víte to? Je to 0 stupňů? Je to -7 stupňů? Nebo +10?

EDIT: našel jsem něco k tématu ... http://volvospeed.com/vs_forum/topic/127747-upgrade-na-cams-only-intake-cam-or-upgrade-both-intex-on-my-850-t5-r/page/6/?tab=comments#comment-1709858
6. strana, 12. příspěvek
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

#8 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od mikupe »

Vidim to tak ze vezmu voltmetr pichnu ho ke konektoru nez ten motor vyndam a budu chvili zkoumat co tam vlastne de a v ktery chvile.
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#9 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od Fíla »

Po startu jde do solenoidu stálé + 12V. Olej se natlačí dovnitř VVT kola a solenoid je zavřený. Vačka je v tu chvíli opožděná vůči klice. Pokud ECU na základě signálů z přední lambda sondy, čidla vačky a čidla kliky vyhodnotí, že je třeba vačku pootočit jinak, typicky ve středních, nejběžnějších otáčkách motoru, přeruší dodávku proudu do solenoidu, ten se "vypne" a pružina v něm uvolní odtokový ventil oleje z VVT kola. Vačka se natočí do plusu, "předejde" kliku. Olej v tu chvíli mechanismem kola pouze protéká. Ve vyšších otáčkách, při zatížení motoru, ECU obnoví přívod proudu, solenoid se zavře, tlak oleje stoupne, vačka se opozdí. Tohle se děje za běhu motoru za jízdy klidně xkrát za minutu podle momentální potřeby výkonu a hlavně emisí.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

#10 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od mikupe »

Takze ma jen dve polohy?
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#11 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od Fíla »

to netuším, ale vzhledem k tomu, že jsem kdysi někde četl, ale už nevím kde, že se výfuková vačka pohybuje ve 4 polohách, tak se obávám, že to bude trochu složitější. Ale pořád jde, jak jsem psal, o ovládání ventilu odtoku oleje.

… a pak je taky možný, že s těmi 4mi polohami vačky to mám popletené, respektive plete se mi VVT a CVVT. :%)
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#12 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od Hájčus »

každopádně Fíla... :good: :good: :good:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

#13 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od mikupe »

Zkusím vyzkoušet a dát vědět. Každopádně děkuju moc za sdílení vědomostí. Mám teď dilema jestli ten motor takhle bastlit. Chci ho tam dát hlavne kvůli tomu že vím že je servisovanej a nemá moc nakrouceno.
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#14 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od Fíla »

Nebylo by nakonec nejjednodušší nechat opravit hlavu z 850 a dát ji na novější blok?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

#15 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od mikupe »

No nebylo tohle je 15tkm po rozvodech a jde krasne tiše a prehazovat hlavu se mi nechce a uvazuju o tom vaastuningu do budoucna tak mi to vvt tam neprijde jako tak spatny kdyz bych to realizoval ale do ty doby tim chci jezdit (muze to byt mesic ale taky rok :D )
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#16 motor (VVT) z V70 místo B5254T do 850

Příspěvek od Ondra. »

VVT je dobrý dokud nezačneš shánět novou řemenici nebo solenoid :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“