Při posledním postávání v zácpě s dieselovou V70 mě napadla kacířská myšlenka. Jak moc blbý nápad je trochu zvednout volnoběžné otáčky? předepsaných 850 ot/min klepe s celým autem a nepříjemně rezonuje, stačí si ale plynem přidat na 900 ot/min a je to rázem mnohem přijemnější. Předpokládám, že se to asi řeší nějak přes VIDU?
Popravdě vůbec nevím, zda jsem neplácnul nějakou blbost, ale říkám si, že nepatrně vyšší spotřeba na volnoběh výměnou za to, že se celé auto neklepe jak ratlík je docela dobrý obchod. Zkoušeli jste to někdo někdy?
úprava volnoběžných otáček V70 TDI
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 100
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT
#1 úprava volnoběžných otáček V70 TDI
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 950
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#2 úprava volnoběžných otáček V70 TDI
Ano, přes Vidu. Je tam nějaká záložka "set values" nebo "programming" a tam to lze nějak omezeně nastavit. U CEM jednotky myslím..
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 950
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
- Vůz: Range Rover V8
#3 úprava volnoběžných otáček V70 TDI
No já ti nevím, ale nebylo by vhodnější vyměnit silenbloky motoru? Sám se na to chystám jelikož rozdíl je pak obrovský.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
#4 úprava volnoběžných otáček V70 TDI
Ja jsem to zmenil pres VIDU ze stejnych duvodu. Akorat u mne pomohlo cca 30 ot/min vys a bylo po neprijemne rezonanci, je tam myslim nastaveni po 10 ot/min. 900 ot/min mi prijde uz docela dost.
_________________
Volvo V70II 2007 D5, V70I 99' 2.5D
Citroen XM Y4 2000 2.1TD
Volvo V70II 2007 D5, V70I 99' 2.5D
Citroen XM Y4 2000 2.1TD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 100
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT
#5 úprava volnoběžných otáček V70 TDI
To taky není blbej nápad. Tím bych mohl možná začít.Mattyfu píše:No já ti nevím, ale nebylo by vhodnější vyměnit silenbloky motoru? Sám se na to chystám jelikož rozdíl je pak obrovský.
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 950
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
- Vůz: Range Rover V8
#6 úprava volnoběžných otáček V70 TDI
Aha... Tak se sehni pod auto, odehni podběh a koukni zda ti převodovka neleží na gumovém dorazu nápravnice. Většinou unavené hydro siláče ti udělají z tdi vibrátor na volnoběhu, dále zkoukni stav svojí řemenice klikovky ale začni příčinou.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 100
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT
#7 úprava volnoběžných otáček V70 TDI
Rozvody jsem nechával dělat před cca 10.000 km, ty jsou v pohodě, ale na tu převodovku kouknu.
EDIT: počkatpočkatpočkat.
koukám správně, že jsou tam zespoda 3 siláče a jeden vyjde na nějaké tři a půl tisíce? To je jakoby...skoro dost.
EDIT: počkatpočkatpočkat.
koukám správně, že jsou tam zespoda 3 siláče a jeden vyjde na nějaké tři a půl tisíce? To je jakoby...skoro dost.
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 950
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
- Vůz: Range Rover V8
#8 úprava volnoběžných otáček V70 TDI
Silenbloky se tu na fóru řešili v několika tématech např. https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=12603 . Jinak ano je to raketa, proto spousta TDI nepříjemně drnčí a rezonují ovšem dají se sehnat laciněji cca 1700,- na Mroatu, Haspě, nebo kolem dvojky v automediku. Tu gumu pod řemenicí jsem nikde jinde nenašel jak u Kučery náhradu Scandix nebo originál, páč Maxgeary jsou dlouhodobě nedostupné.
Pak tam máš ještě ty dva záchyty rekcí, v mém případě byly taky oba na kaši, takže doporučuji vyměnit. ( Teď s novýma záchytama a mrtvejma hydroložiskama je to vibrování snad ještě horší) ale já jdu na to postupně.
Pak tam máš ještě ty dva záchyty rekcí, v mém případě byly taky oba na kaši, takže doporučuji vyměnit. ( Teď s novýma záchytama a mrtvejma hydroložiskama je to vibrování snad ještě horší) ale já jdu na to postupně.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 10 Odpovědi
- 991 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od peťa
-
- 124 Odpovědi
- 21377 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tarkin
-
- 13 Odpovědi
- 1100 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od STEELMAGIC
-
- 2 Odpovědi
- 304 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Zeb
-
- 3 Odpovědi
- 1160 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mvtechnik