úprava volnoběžných otáček V70 TDI

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 100
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT

#1 úprava volnoběžných otáček V70 TDI

Příspěvek od TheKubajs »

Při posledním postávání v zácpě s dieselovou V70 mě napadla kacířská myšlenka. Jak moc blbý nápad je trochu zvednout volnoběžné otáčky? předepsaných 850 ot/min klepe s celým autem a nepříjemně rezonuje, stačí si ale plynem přidat na 900 ot/min a je to rázem mnohem přijemnější. Předpokládám, že se to asi řeší nějak přes VIDU?
Popravdě vůbec nevím, zda jsem neplácnul nějakou blbost, ale říkám si, že nepatrně vyšší spotřeba na volnoběh výměnou za to, že se celé auto neklepe jak ratlík je docela dobrý obchod. Zkoušeli jste to někdo někdy?
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 952
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#2 úprava volnoběžných otáček V70 TDI

Příspěvek od ms231 »

Ano, přes Vidu. Je tam nějaká záložka "set values" nebo "programming" a tam to lze nějak omezeně nastavit. U CEM jednotky myslím..
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#3 úprava volnoběžných otáček V70 TDI

Příspěvek od Mattyfu »

No já ti nevím, ale nebylo by vhodnější vyměnit silenbloky motoru? Sám se na to chystám jelikož rozdíl je pak obrovský.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 42
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno

#4 úprava volnoběžných otáček V70 TDI

Příspěvek od Ondra K »

Ja jsem to zmenil pres VIDU ze stejnych duvodu. Akorat u mne pomohlo cca 30 ot/min vys a bylo po neprijemne rezonanci, je tam myslim nastaveni po 10 ot/min. 900 ot/min mi prijde uz docela dost.
_________________
Volvo V70II 2007 D5, V70I 99' 2.5D
Citroen XM Y4 2000 2.1TD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 100
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT

#5 úprava volnoběžných otáček V70 TDI

Příspěvek od TheKubajs »

Mattyfu píše:No já ti nevím, ale nebylo by vhodnější vyměnit silenbloky motoru? Sám se na to chystám jelikož rozdíl je pak obrovský.
To taky není blbej nápad. Tím bych mohl možná začít.
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#6 úprava volnoběžných otáček V70 TDI

Příspěvek od Mattyfu »

Aha... Tak se sehni pod auto, odehni podběh a koukni zda ti převodovka neleží na gumovém dorazu nápravnice. Většinou unavené hydro siláče ti udělají z tdi vibrátor na volnoběhu, dále zkoukni stav svojí řemenice klikovky ale začni příčinou.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 100
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT

#7 úprava volnoběžných otáček V70 TDI

Příspěvek od TheKubajs »

Rozvody jsem nechával dělat před cca 10.000 km, ty jsou v pohodě, ale na tu převodovku kouknu.

EDIT: počkatpočkatpočkat.
koukám správně, že jsou tam zespoda 3 siláče a jeden vyjde na nějaké tři a půl tisíce? To je jakoby...skoro dost.
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#8 úprava volnoběžných otáček V70 TDI

Příspěvek od Mattyfu »

Silenbloky se tu na fóru řešili v několika tématech např. https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=12603 . Jinak ano je to raketa, proto spousta TDI nepříjemně drnčí a rezonují ovšem dají se sehnat laciněji cca 1700,- na Mroatu, Haspě, nebo kolem dvojky v automediku. Tu gumu pod řemenicí jsem nikde jinde nenašel jak u Kučery náhradu Scandix nebo originál, páč Maxgeary jsou dlouhodobě nedostupné.
Pak tam máš ještě ty dva záchyty rekcí, v mém případě byly taky oba na kaši, takže doporučuji vyměnit. ( Teď s novýma záchytama a mrtvejma hydroložiskama je to vibrování snad ještě horší) ale já jdu na to postupně.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“