Ahoj komunito.
Jak již předmět nastiňuje, pustil jsem se do repasu poloos (tzn předal je na repas zkušeným) , kdy moje T6 vykazovala pěkné vibrace v tahu. Už při údržbe v autorizáku mě na ně upozorňovali, ale chvíli to ještě jezdilo bez projevů (pro mě). Zjistil sem, že na delší poloose mám i viskózní spojku. To mě docela fascinuje a je tu někdo ochotný mi princip jak taková mechanika funguje na poloose trochu vysvětlit? Bylo mi vysvětleno, že standardně se toto dává na kardan mezi nápravy u AWD. Tam si to dokáži jako lajk představit.
Dále, je možné do auta které mělo VS osadit jinou polosu bez VS?
Děkuji za objasnění pokud by mě někdo do těchto tajů zasvětil
S80 T6 FWD - repas poloos a viskozni spojka
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 10
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Zubří
- Vůz: S80 T6 2003 LPG
#1 S80 T6 FWD - repas poloos a viskozni spojka
_________________
______________________
Volvo S80 T6 LPG - gen I.
______________________
Volvo S80 T6 LPG - gen I.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#2 S80 T6 FWD - repas poloos a viskozni spojka
Jak jsi došel k tomu, že je ti visko?Jinak poloosy myslím mám.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 10
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Zubří
- Vůz: S80 T6 2003 LPG
#3 S80 T6 FWD - repas poloos a viskozni spojka
Nevím, ale bylo mi to řečeno.
https://www.imageupload.net/upload-image/2020/01/11/IMG_20200111_120726.jpg
I Skandix mi dle VIN nabizi 2 verze os, proto by mě zaměnitelnost zajímala.
https://www.imageupload.net/upload-image/2020/01/11/IMG_20200111_120726.jpg
I Skandix mi dle VIN nabizi 2 verze os, proto by mě zaměnitelnost zajímala.
_________________
______________________
Volvo S80 T6 LPG - gen I.
______________________
Volvo S80 T6 LPG - gen I.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#4 S80 T6 FWD - repas poloos a viskozni spojka
Poloosu bez samosvoru jde dát do převodovky, která samosvor měla, je potřeba jen vyměnit gufero. Opačně to nelze, pokud byla převodovka vyrobena jako verze bez samosvoru. Chybělo by drážkování.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 109
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rychvald
- Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04
#5 S80 T6 FWD - repas poloos a viskozni spojka
A proč by to nebyla visco spojka ?
V ceníku z 2003 pro S80 je položka příplatkové výbavy "Viscodiff" volitelna pouze pro 6valcove motory za 10tkc
V ceníku z 2003 pro S80 je položka příplatkové výbavy "Viscodiff" volitelna pouze pro 6valcove motory za 10tkc
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 194
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#6 S80 T6 FWD - repas poloos a viskozni spojka
Než zakládat nové téma, přise*u se k tomuhle
Dlooouho jsem řešil vibrace na své S80 T6, až se konečně odstranily všechny možné příčiny a zjistilo se, že je vlastně v háji levá poloosa. Ta je po repasu (čímž repas už nikomu nedoporučuju), tak nad ní nikdo moc neuvažoval až do momentu, kdy suma mého zofalství dosáhla maxima. Možnosti jsou teď následující:
- poloosa nová (15k, solidně ambiciózní cenovka
- poloosa jetá (když seženu nějakou, co je fakt v cajku a nebude za majlant)
- vyměnit klouby (našel jsem pouze vnitřní od výrobce NTY - https://motone.cz/cs/kloub-poloosy/37041-kloub-poloosy-vnitrni-levy-volvo-s80-28t6-00-06-atm-30735134-5902048873958.html?utm_source=google&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=kloub-poloosy-vnitrni-levy-volvo-s80-28t6-00-06-atm-30735134&gclid=CjwKCAjwt8uGBhBAEiwAayu_9YlQpL8kYWkyM0-svp1MPsYHIP52ZodeDLMSItibyQH7WtIj_pn-UxoC4GYQAvD_BwE )
Jak se na to tváří Volvo komunita ?
Dlooouho jsem řešil vibrace na své S80 T6, až se konečně odstranily všechny možné příčiny a zjistilo se, že je vlastně v háji levá poloosa. Ta je po repasu (čímž repas už nikomu nedoporučuju), tak nad ní nikdo moc neuvažoval až do momentu, kdy suma mého zofalství dosáhla maxima. Možnosti jsou teď následující:
- poloosa nová (15k, solidně ambiciózní cenovka
- poloosa jetá (když seženu nějakou, co je fakt v cajku a nebude za majlant)
- vyměnit klouby (našel jsem pouze vnitřní od výrobce NTY - https://motone.cz/cs/kloub-poloosy/37041-kloub-poloosy-vnitrni-levy-volvo-s80-28t6-00-06-atm-30735134-5902048873958.html?utm_source=google&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=kloub-poloosy-vnitrni-levy-volvo-s80-28t6-00-06-atm-30735134&gclid=CjwKCAjwt8uGBhBAEiwAayu_9YlQpL8kYWkyM0-svp1MPsYHIP52ZodeDLMSItibyQH7WtIj_pn-UxoC4GYQAvD_BwE )
Jak se na to tváří Volvo komunita ?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#7 S80 T6 FWD - repas poloos a viskozni spojka
tak to čumím, protože vnitřní snad k sehnání nebyly
otázka, co tyhle umí...
otázka, co tyhle umí...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 194
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#8 S80 T6 FWD - repas poloos a viskozni spojka
Nakonec jsem našel firmu ze Slovenska, co dováží poloosy vyráběne v druhovýrobě, jednu za 5k. Už jsem jí málem vzal, když mi volá mechoš, že mam vůli na hřídeli, co spoluje poloosu a diferák, takže jsem zase v kopru, než se mi tohle podaří vyřešit.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek