Řemen a kladky na V8

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Urvanej »

Panika s výměnou "klíňáku" jako panuje na D5, T5 či TDi, se na V8 nekoná. Přinejhoršim prostě nedojedete, ale likvidace motoru nehrozí.
Pokud se začnou linout roztodivné zvuky, tak je v háji nějaký ložisko a je třeba výměna. Já se budu zaobírat jen tím případem, kdy je v hájí kladka. Pokud odejde alternátor, tak se pro něj leze od PP kola a postup je jinak skoro stejnej.
Proč se s tim patlat jak tu popisuju a nedat to do autorizáku, kde tomu nejvíc rozumí a nejvíc vědí a znají? Protože v originále napínák stojí 7000,-, kladka á 1700,-, aspoň řemen je v pohodě, za 500,-. V náhradě se to nedělá, páč se toho prodává málo anžto je to na V8 specifický. (občas se nechá na něco narazit, ale cenovka neni o moc jiná)
Co budu potřebovat? Je toho hodně, ale všechno se podřizuje minimu místa, který tam je. Takže všechno krátký a mělký, včetně ořechů 12, 14, 17 a 19. Skončil jsem tím, že jsem některý brousil flexou. Nejvíc se mi osvědčila redukce z ráčnovýho klíče na golu. Je to nejmělčí nástroj, do kterýho lze upnout oříšek. Ještě byl celkem opruz šroub, co drží napínák. Ten jsem povolil klasickým 10mm imbusem a na vytočení jsem si udělal redukci pomocí šroubu a několika 10mm matek,aby to šlo vytočit ráčnovou desítkou.
Nebylo třeba žádný hadice odpojovat, jen jsem si je chytal gumicukem k různejm stranám, podle toho, kterej šroub jsem dělal.
Zbytek je o trpělivosti.
Práce už pak je jen o sprostejch nadávkách, vztekání a několika kýblů trpělivosti.
Toto je napínák, který je na motoru přesně v pozici jako na foto.
napinak.jpg
Zde je to narafičený jen pro foto, páč je tam ložisko jen položený a už je tam "novej" šroub.
Velkou dírou je chycen k bloku, 10mm imbus.
To co vypadá jako matka je na 19mm a lze tím opatrně hýbat celým napínákem v napruženém stavu. Já za to povolil napínák a svlíkl z něho řemen.
A to nejhlavnější z celý montáže, kvůli čemuž jsem musel ten napínám vůbec sundavat, na ložisku (17mm ořech) je LEVEJ ZÁVIT!!! Takže musel dolu a bylo třeba vyrobit 6ti hranou hlavu na normálnim šroubu, protože ta hlava je tam zapuštěná, viz poslední foto.
No a proč to vůbec píšu? Protože všechny tři ložiska jsou standardní 6203 2RS (40mm vnější x 17mm vniřní x 12mm hloubka) a lze je vyměnit. A pokud by si někdo netroufal na lisování ložisek, protože na to musíte vofafrně, netlouct do toho a lisovat za vnější kroužek, tak jsou všechny tři kladky stejný. Takže pokud ten napínák nezničíte, nemusíte kupovat novej za 7k, ale "jen" kladku za 1700. Pro ty, co to zvládnou. cena toho ložiska v nejvyšší kvalitě je cca 110Kč ks.
Jak dlouho to trvalo? No zatim mam všechno venku a jsem na 6h, kvůli tomu levýmu závitu, kterej nešel, překvapivě, ničim povolit dokud jsem ho neurval a nezjistil, že je levej.
Jakej bych volil postup, až to budu dělat příště (s mym nájezdem někdy v důchodu):
nový ložiska do mrazáku,
povolit LEVOTOČIVOU matku na kladce napínáku,
uvolnit napínákem řemen a svlíknout ho z napínáku
uvolnit oko na motoru, pod kterym je 1. kladka a sudnat jí
povolit a vyndat druhou kladku
jít zapnout troubu
vytočit tu levou matku na napínáku a sundat kladku, EDIT: udržet napínák v napruženém stavu, jinak se rozpadne a bude muset ven
vytlouct ložiska z kladek
kladky očistit, vyblejskat a vrazit do trouby
oběd, kafe, doutník, zkrátka cokoliv, než se kladky ohřejou
vyndat ložisko, vyndat kladku a spojit, mělo by to jít rukou, pokud ne, tak nalisovat přes 30 ořech - to celý 3x
a dle návodu jet od konce zase na začátek.
PS: Zajimavý je, že ten kdo se v tom hrabal přede mnou taky jen vyměnil ložiska, ovšem dal tam ty nejlevnější co byly na trhu, protože na nich neni nikde ani písmenko :cry: Což je teda smutný a spíš varování pro předchozí majitele, že tam, kde si to nechali dělat by měli být na pozoru. Varianta 2 je, že v origo dílech (na napínáku je volvo) se používají ložiska bez značení, čemuž nevěřím.
Přílohy
napinak-zada.jpg
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#2 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od volvoperformance »

Pak dej vědět jak dlouho to vydrželo.Mi po 14 dnech ložiska vyjely ven.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od peter cz »

Já ložiska měnil asi před rokem a zatim dobrý (resp přední kladka se musela vyměnit uplně, protože se rozletěla). Jakej si dal řemen? Prvně jsem měl Dayco, ale ani za ho*** nešel navlíknout, tak jsem ho zahodil a dal Contitech. Jo a ložisko na napínáku bylo taky bez značení (ostatní už si nepomatuju, ale tohle jsem měl vyfocený) a věřim že původní.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Urvanej »

Tak update po sestavení.
Nakonec musela ven hadice, co vede shora do serva, protože tim cukánim a hejbánim se povolila spodní hadice do serva pod deklem, který bez sundání horní hadice nejde dolu.
Futro na napínáku pootočit nešlo, takže jsem tady musel kapitulovat a nechat ho jak bylo.
Některá původní ložiska jevila známky toho, že se v kladce občas protočila. Takže aby toto nenastalo jsem kladky nastříkal barvou, která se mi ovšem v troubě na 200°C začala vypalovat. Přidaná vrstva barvy sice zkomplikovala osazení nových ložisek, ale zase mam jistotu, že se neprotočí.
Ložiska v mrazáku a kladky v troubě fungovalo, stačilo dát k do sebe a dorazit rukou. V jednom případě se nepodařilo, tak jsem ho pak dolisoval přes 30 ořech.
Co mi nakrklo byl napínák, jehož "tlumič" se rozpadl a na motoru nešel složit, takže jsem venku zadrátoval pružinu, osadil na motor a nakonec dráty uštípal.
Řemen jsem nechal původní, protože a) vypadal dobře, nikde žádná prasklinka, b) žádnej bych narychlo stejně nesehnal. Ale šel bych případně taky po contitechu.
Celková bilance: 350Kč za ložiska a 50Kč za kuchyňskou rukavici a 12h sr*ní. Pokud to vydrží, tak jsem spokojen, 1500 na hodinu nemám (odhad ceny v servisu 18tKč).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Urvanej »

Inu stalo se, že z auta se zase začaly linout roztodivné zvuky. Né moc hlasité, jen trochu, ale byly slyšet. Osahal jsem kladky na běžícím motoru a rukou si clonil zvuk od nich, abych zjistil, která „cvaká“. Samozřejmě napínací. Hnedka jsem si vzpomněl na poznámku o pár řádek výše.
Připravil jsem si starou kladku z D5, je menší a jinak pasuje.
Povolil jsem si tu napínací, vyndal matku, uvolnil řemen, sundal kladku, nasadil tu z D5, osadil řemen, utáhnul matku a zavelel ke startu.
Zvuk zmizel.
S vyndanou kladkou jsem kroutil v ruce, dělal různý lotroviny a nic.
Když jsem to odnesl k sousedovi s lisem, tak se divil, že chci měnit tohle ložisko, kterému nic neni. Trval jsem si na svém.
Ložisko sme pro jistotu zalepili loctite 629 (nepamatuju si přesně, ale na lepení kola na hřídele), doufám, že ho už nikdy nebudu muset vyndavat.
Nechal jsem to pár hodin zatuhnout, vyměnil na motoru za kladku z D5 a auto už zase spokojeně šumí.
Ložisko mohlo být v pořádku, protože kladka nesla známky, že o něco škrtala, ale minimálně, tak nevim.
Žiju s myšlenkou, že to bylo vadný nejdražší ložisko 6203 2RSH, který měli na krámě.
Jo a výměna kladky už mi zabere jen cca 5 minut, což je proti celýmu dni minule na tři kladky celkem markantní zlepšení.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Urvanej »

A tohle sem dávám jako nejlepší vercajk na světě. Bez toho bych byl v hajzlu. Je to redukce z 19mm ráčnovýho klíče na 1/2" ořechy. Ještě že mam šikovnýho souseda, nicméně stejně si to objednávám. :-)
Přílohy
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (18.37 KiB) Zobrazeno 771 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#7 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Vapik »

Urvanej: měl bych pár otázek.
Co ty ložiska v kladkách, chodí ti v pohodě?
Na MRO auto jsem našel dvě kladky pro XC90 s V8 za pakatel, ale liší se v rozměrech:
7https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdoc/osobni/volvo/xc90-i-275/v8-awd/vratna-vodici-kladka/120/4879/18291/100016~100082~100435/?path=100016~100082~100435
Nevíš jaká by to měla být?
A poslední nevíte někdo kde sehnat volvo tool 9997195 (zajišťění napínáku) vypadá to, že se to chodí s novým napínákem, ale to my moc nepomůže.

Pomalu dávám dohromady díly na velký servis (přetěsnění ventil deklů + výměna spotřebáku, který kolem toho musím rozebrat)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Urvanej »

Upřímně, nelíbí se mi ani jedna z tech kladek cos poslal. Na V8 jsem měl všechny kovový. Na zajištění napínací kladky jsem tam taky nenašel žádnou dirku nebo cokoliv. Prostě to na montáž zdrátuješ a po nasazení drát ustřihneš a vyndáš. Na redbloku je to uplně snadný, tam je dirka v hřídeli perka, tam vrazíš hřebiček nebo nejtek a hotovo, ale na V8 jsem nic takovýho neviděl.
Ložiska, upřímně, musel jsem je 2x předělávat. Jedno umřelo ložisko chvíli po montáži, to nevim čim mohlo bejt. A podruhý se uvolnilo v kladce a ta sjela až ke bloku (vypadnout nemůže). Takže napotřetí jsem tam ložisko zalepil a už je klid.
Příště bych ale koupil už C3, přecejen ty teploty se tam mění hodně a vyšší vůle, si myslim, neni na škodu.
Škoda, že nebydlíš blíž, bych tě nechal se kouknout na jeden motor, co tu mam venku. :beer:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#9 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od peter cz »

Přípravek z nového napínáku kdyžtak mám, ale jak píše Urvanej, dá se to i bez.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#10 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Vapik »

Ty kladky mě taky trochu zaráží, za tu cenu mám obavu jak dlouho by vydržely. Jinak ten origo bazmek na aretaci se používá takhle.
aaaCapture.JPG
aaaCapture.JPG (28.16 KiB) Zobrazeno 625 x
Pokud bych ho sehnal tak bych nemusel napínák vytahovat, ale zase ty dva šrouby v tom celém množství nehrajou takovou roli a aspoň ho vyčistím.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Urvanej »

Nejde o ty dva šrouby, jde o tu nehoráznou jeb***u je vrátit zpět. Takže pokud ti ho Petr půjčí, tak ber, za těch 200Kč poštovnýho to je nedocenitelnej bazmek!
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#12 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Vapik »

Nazdar Petře, tak pokud by jsi mi ho půjčil, tak jakmile to bude aktuální ozval bych se. Vidím to někdy na jaro jakmile se přestane solit a budu moct vytáhnout bez obav coupe, vzhledem ke všem zamýšleným pracem to bude tak na cca týden.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#13 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od peter cz »

Jasně, pak se ozvi...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Chase
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2429
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno - střed
Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
Organizer x 3
Kontaktovat uživatele:

#14 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Chase »

Vapik píše: 03 led 2022 13:22 Nazdar Petře, tak pokud by jsi mi ho půjčil, tak jakmile to bude aktuální ozval bych se. Vidím to někdy na jaro jakmile se přestane solit a budu moct vytáhnout bez obav coupe, vzhledem ke všem zamýšleným pracem to bude tak na cca týden.
Prace na tyden... to jsem si pred skoro rokem maloval taky :D
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#15 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Vapik »

Nemaluj čerta :D

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#16 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Vapik »

Tak jsem se dneska pustil do přečtěsnění ventilových vík a zároveň všeho co je po cestě. Ložiska v kladkách už byly těsně před smrtí, takže tohle vyšlo tak akorát. Ložiska tam byli NTN a shodou náhod jsem NTN měl nachystané.
Návod od Účka sedí a přípravek na napínák od Petra Cz taky funguje. Tímto oběma děkuji.
IMG_20220311_204917.jpg
Zítra budu pokračovat, tak snad všechno půjde stejně hladce.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#17 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od peter cz »

Pustil jsem se do výměny gufera na klice a současně opět do kladek. Jedna vodící ve které jsem před lety pouze měnil ložisko je stále dobrá (kdybych si tak pamatoval jaké :unknown: ), druhá vodící + napínací (origo) začínaly být zase slyšet. Zkusmo jsem teď dal do těch dvou C3 ložiska, ale zdá se mi, že mají stejnou vůli jak ty co jsem vyndal a jsou trochu slyšet :P Takže asi pujdou zase ven a dám standard ložiska.
Přílohy
IMG_20221013_1657439.jpg
IMG_20221013_1657439.jpg (98.35 KiB) Zobrazeno 427 x
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13070
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#18 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od raolsa »

Ložiska kategorie C3 jsou ložiska se zvětšenou vůlí. Používají tam, kde je větší teplota - typicky třeba elektromotory - protože při té zvýšené teplotě se ta vůle zmenší.
Slyšet můžou být třeba kvůli špatné montáži - na ložiska se třeba vůbec nesmí při montáži mlátit. Ale těch příčin může být více.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#19 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od peter cz »

Jasně, jen mě překvapilo, že je ta vůle fakt celkem velká a byla cítit v ruce hned po vybalení před montáží. Při montáži jsem jim určitě neublížil, lisováno na lisu za vnější kroužek...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#20 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Vapik »

Moje zkušenost je taková, že většina ložisek 2RS je naprosto tragicky naplněná mazivem z výroby. Takže než ložisko montuju, vždycky ho otevřu a namažu sám.
Jinak mě čeká to samé, začali mi sáknout prsa, takže se do toho budu muset taky pustit. Ty budeš dělat jen gufero, nebo to bereš z gruntu?

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#21 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od peter cz »

Dělal jsem jen gufero a teď sleduji jestli se ta olejnička konečně přestane pochcávat.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#22 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Vapik »

Já právě řeším jestli to mám dělat komplet. Kdysi tady psal pan Patočka, že prsa jdou zmaknout s motorem v autě.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3
Registrován: 1 rok 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 V8 Executive

#23 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od I.C. »

Ahoj. Vím že je to tu celkem starý vlákno, ale měl bych k tomu dotaz. Nevíte náhodou někdo prosím, co za šroub a matku je to s levým závitem, co drží kladku na napínáku? Případně i kde se to da koupit.
Jak je tam ta matka zapuštěná, tak tam musí být asi něco napřesno.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 167
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Hranice na Moravě
Vůz: XC70 T6 Inscription 2015.5
Bydliště: Hranice na Moravě

#24 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Jocker »

Gufero na klice jde vyměnit bez vyndání motoru?
_________________
Je: Volvo XC70 T6 2015; Volvo XC90 V8 2007; Škoda Kodiaq RS 2020; Opel Astra G OPC 2003; BMW E46 325ci cabrio 2005
Bylo: Opel Astra G 1.8 16V, Opel Astra G 2.2 DTi, Opel Astra H 1.7CDTi, Opel Astra H OPC line 1.8 16V

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#25 Řemen a kladky na V8

Příspěvek od Vapik »

Sám jsem to nedělal, ale když jdou vyměnit celé prsa s motorem v autě simering by měla být brnkačka.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“