Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 24
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D5 AWD, MY09

#1 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Marcel.Z »

Hezký večer,

vyskytl se mi takový problém a manželce dnes přestal fungovat posilovač řízení s tím, že se objevila hláška Defekt na napájení. Když jsem dorazil k autu hlášku už jsem neviděl a auto jsem tedy alespoň zaparkoval do místa, kde bude lepší odtah.
Mám prosbu, jestli jste někdo řešil stejný problém a v čem by byla závada. Mimo to potřebuji auto dostat do servisu 19 km vzdáleném a nejsem si jist, jestli s tím lze jet. Samozřejmě to točí přes sílu při rozjetí a dalo by se to, ale abych něco nepoškodil.
Při pojíždění na parkovišti vyskočila ještě hláška:
1) Porucha osvětlení
2) DSTC dočasně vypnuté

Baterii jsem odpojil a 5A pojistka na posilovači je v pořádku.

Předem díky za názory, abych se zítra zařídil.
P.S. Mám domluveného i servisáka s diagnostikou, který za 500,- Kč načte, vymaže a nevím, jestli ho do toho tahat a nenechat to rovnou na autorizovaný servis.
_________________
_________________
XC60 D5 AWD MY09
ex: V 50 1,6D

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#2 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A nepraskl ti jenom řemen? Vede totiž z řemenice na klice přes alternátor a samozřejmně i servočerpadlo. Takže i ta chyba napájení by to vysvětlovala. Jen pokud tomu tak opravdu je, jen doufej, že řemen nevlétl do rozvodů. Hlavně dále zkontrolovat zda není zadřený klimakompresor v případě prasklého řemenu.
Ale vzhledem k tomu, že píšeš zaparkoval, tak asi rozvody jsou OK.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 24
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D5 AWD, MY09

#3 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Marcel.Z »

Byla už tma a nebylo možno to tolik prohlédnout. Popojel jsem s tím od závory (samozřejmě se to stalo před :-) ní) cca jsem najel 30 m, ale vše jinak fungovalo.
Tak raději prohlédnout a případně nechat odtáhnout? Nic od elektro by to nebylo?

Díky a uvidíme tedy za světla.
_________________
_________________
XC60 D5 AWD MY09
ex: V 50 1,6D

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#4 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Pokud nevíš co přesně hledat, vezmi si sebou nějakého mechanika, který bude vědět. Ale asi bude nejlepší to nechat odtáhnout někam kde Volvům rozumí a ty ti poví jistě více.
Nicméně pokud zvedneš kapotu, tak při pohledu k nádobce s chladicí kapalinou uvidíš i alternátor samotný. Tak by mělo být vidět zda tam je či není řemen.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 24
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D5 AWD, MY09

#5 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Marcel.Z »

Tak určitě to půjde pod ruku mechanikovi a ani jsem nepsal, že bych chtěl opravovat. Jde prostě jen o to, jestli ta závada je opravitelná na místě, anebo nechat táhnout do autorizáku. Tam by tedy šlo potom stejně, abychom měli jistotu, že je v pořádku vše ostatní.
Jinak jsem si po přečtení příspěvku začal opravdu uvědomovat slábnutí světel a manželka to potvrdila, že si toho všimla, že to sláblo.
Zítra bude moudřejší večera a jen se podívám na místo s řemenicí.

Zatím díky.
_________________
_________________
XC60 D5 AWD MY09
ex: V 50 1,6D

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#6 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak pak hlavně dej vědět čím to případně bylo.
Pokud by se opravdu potvrdil prasklý řemen, tak nechej v autorizáku vyměněnit řemen k altíku i kompresoru a hlavně napínací kladku
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 425
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#7 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od lkopcansky »

kedy boli riešené rozvody? hlavne ten sekundárny, čo sa tu spomína posilovať/alternator

Koľko km má auto?
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 24
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D5 AWD, MY09

#8 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Marcel.Z »

Najeto má 173 tisíc a jezdíme do Volva, kde má kartu. Rozvody byly naplánovaný na jaro a asi to vypadá na dřívější výměnu.

Už zařizuji odtah a bude to, aby se nestalo ještě něco dalšího.
_________________
_________________
XC60 D5 AWD MY09
ex: V 50 1,6D

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#9 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Munga »

Rozvody max 180tis řemeny půlku - řemeny bys už měl mít 1x měněny,ale i tak jsou na konci životnosti. I kdyby to nebyl řemen tak nečekej na konec intervalu a udělej to rovnou. tady se šetřit nevyplatí.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 24
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D5 AWD, MY09

#10 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Marcel.Z »

Jj, řemen byl určitě měněn a jezdím dle intervalu.

Jinak to je opravdu řemen a vyskočil nahoru. Už se opravuje.

Díky všem za příspěvky.
_________________
_________________
XC60 D5 AWD MY09
ex: V 50 1,6D

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#11 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak tos měl doslova zprdele kliku!!! Protože jen letos co vím se potkalo cca 5 auto co jim buď praskl řemen nebo se zadřel klimakompresor a následně prdl řemen. V obou případech pak vletěl do rozvodů.

Nicméně já měl origo řemen naprasklý po 30tis km, takže doporučuji minimálně jeho kontrolu co 30tis km.

Takže jak je psáno výše, nech rovnou udělat rozvody a toto vše je rovnou v balíčku za cca 12tis Kč
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#12 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Munga »

Marcel.Z píše:Jj, řemen byl určitě měněn a jezdím dle intervalu.

Jinak to je opravdu řemen a vyskočil nahoru. Už se opravuje.

Díky všem za příspěvky.
To právě píšu - že i když jsi měl měněn řemen tak je stejně na konci životnosti.
Je to hrůza že origo řemen nevydrží ani interval předepsaný výrobcem.
Takže rozvody za 150tis a do toho 3x řemeny :(
Dej pak vědět co bylo příčinou vyskočení řemenu a nebo jen řemenem..

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#13 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od old.fashioned »

Munga píše:Rozvody max 180tis řemeny půlku
Rekl to nekdo jiny krome tebe?
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#14 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Munga »

Mě by spíš zajímalo jak poznat že se chystají zkolabovat - Jakub píše že měl řemen načatý po 30ti tis a já zase řemeny po 60ti tis a opticky fakt paráda. Kdyby tohle nebyla známá věc tak je tam uplně v klidu nechám..

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#15 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Kontrola řemene i se opětovným nandáním nezabere více než 15min, takže když přezouvám, raději na něj vždy mrknu.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#16 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Harry »

old.fashioned píše:
Munga píše:Rozvody max 180tis řemeny půlku
Rekl to nekdo jiny krome tebe?
servisní plán ??
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#17 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od old.fashioned »

Ale ne rozvodový...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#18 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Munga »

Harry píše:
old.fashioned píše:
Rekl to nekdo jiny krome tebe?
servisní plán ??
Přesně tak :good:
Řemeny ti dělají prvně v autorizáku v 90ti tis. dle servisního plánu. Někde ti možná řeknou udělej to dřív, ale 90tis je předepsáno..

Sup
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

#19 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Sup »

90tis je opravdu strop, jakmile někdo přijede s 80tis km, už mu je tam dávám. Pokud neřekne, že najede ročně do 5000km.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#20 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od shalibaba »

Pokud se bavíme o plochém řemenu kompresoru a alternátoru, tak v autorizáku, když jsem poptával garanční prohlídku u 5-ti letého auta, tak rovnou navrhli výměnu těchto dvou řemenů (najeto bylo cca. 60 tis. km).

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#21 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od shalibaba »

Sup: koukám, že už máš také Volvo? Na kolik oba vyjdou ve Volvo servisu (dejme tomu 7 či 8 letém voze?)

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#22 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Munga »

To mne také zajímá. A co rozvody? V kolika je optimálně udělat aby se člověk nebál že nedají interval, ale zas to nedělal zbytečně brzo..Já dělal ve 170ti

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#23 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Jakub Svoboda »

V Rusku co čtu na RU.drive tak mají prý předepsáno Volvem rozvody u P3 dokonce už ve 120tis km. Nejspíše kvůli větším mrazům a celkově většímu namáhání. Dokonce i intervaly oleje v motoru mají 20tis km.
Já osobně jsem vše nechal udělat ve 160 tis a rozvodový řemen netknutý. Což se bohužel o ostatních dvou a kladce říci nedalo.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#24 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od old.fashioned »

Munga píše:
Harry píše: servisní plán ??
Přesně tak :good:
Řemeny ti dělají prvně v autorizáku v 90ti tis. dle servisního plánu. Někde ti možná řeknou udělej to dřív, ale 90tis je předepsáno..
U tvyho auta mozna.. u xc70 p3 ne
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#25 Nefunkční posilovač řízení - XC60 2009

Příspěvek od Munga »

To je divný, tohle by mělo být stejné ne? Ledaže by to v mém ročníku potichu zkrátili. Ostatně ford to takhle dělá běžně a majitel co nejezdí do autorizáku se to nemá šanci dozvědět.
Když se jim něco začne sypat tak servis dostane aktualizaci intrvalů a majitel ne..
Jak jsem se ptal kdy optimálně dělat rozvody/řemeny tak koukám že se to už řešilo v jiném vlákně a shoda padla na 160/60.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“