Mě jen dostává jak Igor tiše přihlíží, nechá v tom člověka pěkně vymáchat a když je po všem, tak přijde a honí si ego, ale že by přispěl hned na začátku, to ani omylem.
Dávám dohromady nějaké možnosti repase, zatím nějaký seznam:
Viz zkušenost od Dunnst a repas jeho poloos na T6.
https://www.poloosyprotivin.cz/
Někde jsem tu zahlédl i dobré reference na pana Glogara.
https://www.firmy.cz/detail/167489-miroslav-glogar-petrovice.html
Tento mi orientačně psal, že cena kolem 4k/kus.
https://www.sbazar.cz/cankar.milan/detail/22374721-opravy-a-renovace-poloos
Ambo Volvo servis v Brně jsem četl, že taky zhruba 4k/kus.
Další možnosti:
https://www.kardanexpert.cz/
https://www.agm-agromotor.cz/cs/renovace-dilu/klikove-hridele
Nějaké repase s vylepšením odolnosti:
http://www.talosa.info/cz/motorsport/hridele/
http://eshop.jp-axles.cz/servis-vozidel/eshop/3-1-PEVNOSTNI-POLOOSY-JP-AXLES/43-2-vyrobky-JP-AXLES-NA-ZAKAZKU
Originální poloosy na moji S80TDI vypadají po 385tkm takhle. Fotky z pravé delší poloosy, kratší je na tom o něco lépe. V kloubu je citelné vytlačení.
Jen pro zajímavost, vibrace začaly až po snížení podvozku s Eibach Pro Kitem, do té doby jen občasné klepnutí kloubů.
Volvo S80 TDI výběr / repas poloos
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#26 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#27 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos
Už sem nechodievam každý deň, nemám na to čas ani ma tie vaše diskusné kecy už tak nezaujímajú. Nečítam všetko a nepíšem ku každej téme ako iní, lebo nerozumiem všetkému tak dobre, ako oni. Písal som zväčša iba k tomu čomu som rozumel a to preto, že som sa s tým osobne stretol a väčšinou systémom pokus/omyl potrápil. Prevodovky som pred týždňom nespomínal kvôli ich priemerom na koncoch, na strane tisíchranov do diferáku a ložiska. Ak je niekomu to, čo napíšem na posmech, tak nech si pokojne trhne nohou. Ak to považuješ za honenie si ega, máš vo všetkom pravdu, som taký, poslúž si. Nebudem sa obhajovať, ani Ti dávať zbytočne rozumy. Ty to nepotrebuješ.
Tým porovnávaním čísiel som myslel to, že ak sa používa VIDA iba na katalóg dielov tak sa pri poloosiach dá natrápiť. VIDA ale poskytuje ďaleko viacej informácií. Tie info, napríklad aj s typmi prevodoviek v autách, dávajú rozlúsknutie toho, prečo to v číslach poloosí na Tecdoc nesedí, že je tam zahrnuté aj to čo tam nepatrí a potom v Tecdoc robia z toho guláš. Tie čísla z katalógov ale preberajú výrobcovia poloosí a tak predávajú hala-bala podľa nich. Informácie z VIDA aj s typmi prevodoviek ale dávajú potrebné info, keď sa porovnajú s katalógmi výrobcov poloosí a technickými údajmi, o tom či vôbec môže pasovať vnútorný priemer novej polosi na starú. Tak sa dá dopátrať aj k informáciám pre poloos na takéto auto, napríklad u výrobcu v Poľsku.
Nejaké bastlenie mi kedysi prišlo na um ale technické výkresy hovorili že to nepôjde. Keď som kedysi zháňal poloos na takéto auto, vysomáril som sa z tých čísiel, pohľadal nejaké technické info a rozmery od výrobcov a zohnal som požadovanú poloos u Poľského výrobcu, vtedy za nejakých 80 €. Keď som ju zakladal, spomínam si, že tam bol síce rozdiel asi nejakých 6 mm, proste nie veľa, oproti pôvodnej ale to sa stratilo vo vôľach na tisíchranoch. Posledné roky sa orientujem už len na Poľské diely a Poľských dodávateľov, lebo som zistil, že nie som taký bohatý ako ostatní Volvisti z diskusie čo nakupujú draho použité diely alebo drahé Poľské diely v pekných krabičkách z fajnovými logami automobilových značiek. Ale preto, že bežní Volvisti tu v diskusii majú každého Poliaka za šmejda a každý Poľský výrobok za sračku, neodvážim si nič vyrobené v Poľsku alebo z Poľska ani propagovať.
Tým porovnávaním čísiel som myslel to, že ak sa používa VIDA iba na katalóg dielov tak sa pri poloosiach dá natrápiť. VIDA ale poskytuje ďaleko viacej informácií. Tie info, napríklad aj s typmi prevodoviek v autách, dávajú rozlúsknutie toho, prečo to v číslach poloosí na Tecdoc nesedí, že je tam zahrnuté aj to čo tam nepatrí a potom v Tecdoc robia z toho guláš. Tie čísla z katalógov ale preberajú výrobcovia poloosí a tak predávajú hala-bala podľa nich. Informácie z VIDA aj s typmi prevodoviek ale dávajú potrebné info, keď sa porovnajú s katalógmi výrobcov poloosí a technickými údajmi, o tom či vôbec môže pasovať vnútorný priemer novej polosi na starú. Tak sa dá dopátrať aj k informáciám pre poloos na takéto auto, napríklad u výrobcu v Poľsku.
Nejaké bastlenie mi kedysi prišlo na um ale technické výkresy hovorili že to nepôjde. Keď som kedysi zháňal poloos na takéto auto, vysomáril som sa z tých čísiel, pohľadal nejaké technické info a rozmery od výrobcov a zohnal som požadovanú poloos u Poľského výrobcu, vtedy za nejakých 80 €. Keď som ju zakladal, spomínam si, že tam bol síce rozdiel asi nejakých 6 mm, proste nie veľa, oproti pôvodnej ale to sa stratilo vo vôľach na tisíchranoch. Posledné roky sa orientujem už len na Poľské diely a Poľských dodávateľov, lebo som zistil, že nie som taký bohatý ako ostatní Volvisti z diskusie čo nakupujú draho použité diely alebo drahé Poľské diely v pekných krabičkách z fajnovými logami automobilových značiek. Ale preto, že bežní Volvisti tu v diskusii majú každého Poliaka za šmejda a každý Poľský výrobok za sračku, neodvážim si nič vyrobené v Poľsku alebo z Poľska ani propagovať.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#28 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos
Tarkine ...ještě mě napadá, zkus kontaktovat kluky z Raglu.cz a popros je prostě jestli by nezvládli sehnat něco, co by ti vyhovovalo. Ne vše, co umí je na e-shopu a stejně to má i Cardo díly, ale tam je z mého úhlu pohledu komunikace dost problém...
Igor píše o Polsku, no hodně dílů se nyní vozí z Litvy a Lotyšska. Igor píše, že u Poláka ne vždy špatný. Tomu věřím, nemám důvod to popírat, jenže otázka zní - jak vybrat z té záplavy nabídky to lepší. Protože Polsko je velký trh a z mé zkušenosti musím říct, že některé díly jsou mizerné kvality, ale pravda odpovídá tomu i cena, která je snad nejnižší možná.
Igor píše o Polsku, no hodně dílů se nyní vozí z Litvy a Lotyšska. Igor píše, že u Poláka ne vždy špatný. Tomu věřím, nemám důvod to popírat, jenže otázka zní - jak vybrat z té záplavy nabídky to lepší. Protože Polsko je velký trh a z mé zkušenosti musím říct, že některé díly jsou mizerné kvality, ale pravda odpovídá tomu i cena, která je snad nejnižší možná.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#29 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos
To jsem zkoušel, odpověď byla vždy "nemáme" a "není k dispozici".Tarkine ...ještě mě napadá, zkus kontaktovat kluky z Raglu.cz a popros je prostě jestli by nezvládli sehnat něco, co by ti vyhovovalo. Ne vše, co umí je na e-shopu a stejně to má i Cardo díly, ale tam je z mého úhlu pohledu komunikace dost problém...
Původní poloosy jsou repasované, momentálně je má přepravní služba. Po montáží a vyzkoušení doplním kontakt, cenu atd...
Poloosy jsou na autě, vyměněné gufery převodovky, dolitý olej Mobil Mobilube SHC 75W-90.
Číslo pro originální Corteco gufera převodovky:
Corteco 01034065B
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#30 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos
Vibrace při akceleraci 80km/h+ jsou pryč. Lépe se chová posilovač řízením, chodí snáz a plynule. Při rozjezdech a přeřazení v autě neklepe.
Repas jsem řešil přes Josefa Mihulku, na facebooku jako "Pepí Volvo".
Cena za repas obou poloos 6000Kč.
Repas jsem řešil přes Josefa Mihulku, na facebooku jako "Pepí Volvo".
Cena za repas obou poloos 6000Kč.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 194
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#31 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos
No vidíš, nakonec zdárně a relativne levně vyřešeno
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 10
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Zubří
- Vůz: S80 T6 2003 LPG
#32 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos
Ahoj, chystám se repasovat poloosy u S80 T6 r.v.03. Repas již mám na hubu domluvený ( https://www.poloosyprotivin.cz/ ), ale zajímalo by mě, protože mi v autorizáku tento rok měnili jedno gufero na převodovce (a prý bylo těžce dostupné), zda-li bych si měl raději objednat do zásoby 1 - 2 nové a když budou osy dole vyměnit i ony gufera nebo to jedno neměněné. A dokázal by mi někdo říct o jaké číslo dílu jde, připadně, kde ho na T6 vzít?
Děkuji
Děkuji
_________________
______________________
Volvo S80 T6 LPG - gen I.
______________________
Volvo S80 T6 LPG - gen I.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 92
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#33 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos
Dneska jsem ze zvědavosti udělal porovnání PP poloos S60 vs S80 (P2) - obojí B5244S a M56, tzn. benzínová atmosféra v manuálu. Jde o poloosy s kuličkovým vnitřním kloubem, takže NE tripod. Poloosa na S60 je o cca 3cm kratší. Pevná část poloosy s ložiskem a vnitřním kloubem má v obou případech 595mm. Průměr hřídele mezi klouby je v obou případech 24mm. Drážkování vnitřního kloubu na poloose S60 má D=26.5mm a 25 zubů. Poloosa na S80 už se mi nechtěla rozebírat, ale levá z S80 má na vnitřním kloubu 25 zubů, tudíž bych si troufal tvrdit, že pravá ho bude mít také. Vnější klouby jsou v obou případech stejné (viz katalogy náhradních dílů). Suma sumárum jako jediný rozdíl v poloosách se jeví délka hřídele mezi klouby, takže teoreticky by mělo být možné použít poloosu z V70/S60 pro repas S80 (kombinace B5244S+M56). A použitá poloosa z V70/S60 se shání o poznání lépe.
Platí pro poloosu s kuličkovým kloubem. Poloosu s tripodem na s60 nemám. Navíc poloosa s tripodem má na vnitřní straně (podle mě) jiné drážkování, takže nelze kombinovat poloosy s tripodem a kuličkovým kloubem.
Platí pro poloosu s kuličkovým kloubem. Poloosu s tripodem na s60 nemám. Navíc poloosa s tripodem má na vnitřní straně (podle mě) jiné drážkování, takže nelze kombinovat poloosy s tripodem a kuličkovým kloubem.
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek