Volvo S80 TDI výběr / repas poloos

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#26 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos

Příspěvek od Tarkin »

Mě jen dostává jak Igor tiše přihlíží, nechá v tom člověka pěkně vymáchat a když je po všem, tak přijde a honí si ego, ale že by přispěl hned na začátku, to ani omylem.

Dávám dohromady nějaké možnosti repase, zatím nějaký seznam:

Viz zkušenost od Dunnst a repas jeho poloos na T6.
https://www.poloosyprotivin.cz/

Někde jsem tu zahlédl i dobré reference na pana Glogara.
https://www.firmy.cz/detail/167489-miroslav-glogar-petrovice.html

Tento mi orientačně psal, že cena kolem 4k/kus.
https://www.sbazar.cz/cankar.milan/detail/22374721-opravy-a-renovace-poloos

Ambo Volvo servis v Brně jsem četl, že taky zhruba 4k/kus.

Další možnosti:
https://www.kardanexpert.cz/
https://www.agm-agromotor.cz/cs/renovace-dilu/klikove-hridele

Nějaké repase s vylepšením odolnosti:
http://www.talosa.info/cz/motorsport/hridele/
http://eshop.jp-axles.cz/servis-vozidel/eshop/3-1-PEVNOSTNI-POLOOSY-JP-AXLES/43-2-vyrobky-JP-AXLES-NA-ZAKAZKU





Originální poloosy na moji S80TDI vypadají po 385tkm takhle. Fotky z pravé delší poloosy, kratší je na tom o něco lépe. V kloubu je citelné vytlačení.

Jen pro zajímavost, vibrace začaly až po snížení podvozku s Eibach Pro Kitem, do té doby jen občasné klepnutí kloubů.
Přílohy
IMG_20191026_164934-01-800x569.jpeg
IMG_20191026_164924__01-01-600x788.jpeg
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#27 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos

Příspěvek od IgorS »

Už sem nechodievam každý deň, nemám na to čas ani ma tie vaše diskusné kecy už tak nezaujímajú. Nečítam všetko a nepíšem ku každej téme ako iní, lebo nerozumiem všetkému tak dobre, ako oni. Písal som zväčša iba k tomu čomu som rozumel a to preto, že som sa s tým osobne stretol a väčšinou systémom pokus/omyl potrápil. Prevodovky som pred týždňom nespomínal kvôli ich priemerom na koncoch, na strane tisíchranov do diferáku a ložiska. Ak je niekomu to, čo napíšem na posmech, tak nech si pokojne trhne nohou. Ak to považuješ za honenie si ega, máš vo všetkom pravdu, som taký, poslúž si. Nebudem sa obhajovať, ani Ti dávať zbytočne rozumy. Ty to nepotrebuješ.

Tým porovnávaním čísiel som myslel to, že ak sa používa VIDA iba na katalóg dielov tak sa pri poloosiach dá natrápiť. VIDA ale poskytuje ďaleko viacej informácií. Tie info, napríklad aj s typmi prevodoviek v autách, dávajú rozlúsknutie toho, prečo to v číslach poloosí na Tecdoc nesedí, že je tam zahrnuté aj to čo tam nepatrí a potom v Tecdoc robia z toho guláš. Tie čísla z katalógov ale preberajú výrobcovia poloosí a tak predávajú hala-bala podľa nich. Informácie z VIDA aj s typmi prevodoviek ale dávajú potrebné info, keď sa porovnajú s katalógmi výrobcov poloosí a technickými údajmi, o tom či vôbec môže pasovať vnútorný priemer novej polosi na starú. Tak sa dá dopátrať aj k informáciám pre poloos na takéto auto, napríklad u výrobcu v Poľsku.

Nejaké bastlenie mi kedysi prišlo na um ale technické výkresy hovorili že to nepôjde. Keď som kedysi zháňal poloos na takéto auto, vysomáril som sa z tých čísiel, pohľadal nejaké technické info a rozmery od výrobcov a zohnal som požadovanú poloos u Poľského výrobcu, vtedy za nejakých 80 €. Keď som ju zakladal, spomínam si, že tam bol síce rozdiel asi nejakých 6 mm, proste nie veľa, oproti pôvodnej ale to sa stratilo vo vôľach na tisíchranoch. Posledné roky sa orientujem už len na Poľské diely a Poľských dodávateľov, lebo som zistil, že nie som taký bohatý ako ostatní Volvisti z diskusie čo nakupujú draho použité diely alebo drahé Poľské diely v pekných krabičkách z fajnovými logami automobilových značiek. Ale preto, že bežní Volvisti tu v diskusii majú každého Poliaka za šmejda a každý Poľský výrobok za sračku, neodvážim si nič vyrobené v Poľsku alebo z Poľska ani propagovať.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#28 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos

Příspěvek od jirka87 »

Tarkine ...ještě mě napadá, zkus kontaktovat kluky z Raglu.cz a popros je prostě jestli by nezvládli sehnat něco, co by ti vyhovovalo. Ne vše, co umí je na e-shopu a stejně to má i Cardo díly, ale tam je z mého úhlu pohledu komunikace dost problém...

Igor píše o Polsku, no hodně dílů se nyní vozí z Litvy a Lotyšska. Igor píše, že u Poláka ne vždy špatný. Tomu věřím, nemám důvod to popírat, jenže otázka zní - jak vybrat z té záplavy nabídky to lepší. Protože Polsko je velký trh a z mé zkušenosti musím říct, že některé díly jsou mizerné kvality, ale pravda odpovídá tomu i cena, která je snad nejnižší možná.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#29 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos

Příspěvek od Tarkin »

Tarkine ...ještě mě napadá, zkus kontaktovat kluky z Raglu.cz a popros je prostě jestli by nezvládli sehnat něco, co by ti vyhovovalo. Ne vše, co umí je na e-shopu a stejně to má i Cardo díly, ale tam je z mého úhlu pohledu komunikace dost problém...
To jsem zkoušel, odpověď byla vždy "nemáme" a "není k dispozici".

Původní poloosy jsou repasované, momentálně je má přepravní služba. Po montáží a vyzkoušení doplním kontakt, cenu atd...

Poloosy jsou na autě, vyměněné gufery převodovky, dolitý olej Mobil Mobilube SHC 75W-90.

Číslo pro originální Corteco gufera převodovky:
Corteco 01034065B
Přílohy
IMG_20191115_153048.jpg
IMG_20191115_124708.jpg
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#30 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos

Příspěvek od Tarkin »

Vibrace při akceleraci 80km/h+ jsou pryč. Lépe se chová posilovač řízením, chodí snáz a plynule. Při rozjezdech a přeřazení v autě neklepe.

Repas jsem řešil přes Josefa Mihulku, na facebooku jako "Pepí Volvo".

Cena za repas obou poloos 6000Kč.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 194
Registrován: 6 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#31 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos

Příspěvek od dunnst »

No vidíš, nakonec zdárně a relativne levně vyřešeno :-)
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 10
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Zubří
Vůz: S80 T6 2003 LPG

#32 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos

Příspěvek od ipleva »

Ahoj, chystám se repasovat poloosy u S80 T6 r.v.03. Repas již mám na hubu domluvený ( https://www.poloosyprotivin.cz/ ), ale zajímalo by mě, protože mi v autorizáku tento rok měnili jedno gufero na převodovce (a prý bylo těžce dostupné), zda-li bych si měl raději objednat do zásoby 1 - 2 nové a když budou osy dole vyměnit i ony gufera nebo to jedno neměněné. A dokázal by mi někdo říct o jaké číslo dílu jde, připadně, kde ho na T6 vzít?

Děkuji
_________________
______________________
Volvo S80 T6 LPG - gen I.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 92
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

#33 Volvo S80 TDI výběr / repas poloos

Příspěvek od Kyjaq »

Dneska jsem ze zvědavosti udělal porovnání PP poloos S60 vs S80 (P2) - obojí B5244S a M56, tzn. benzínová atmosféra v manuálu. Jde o poloosy s kuličkovým vnitřním kloubem, takže NE tripod. Poloosa na S60 je o cca 3cm kratší. Pevná část poloosy s ložiskem a vnitřním kloubem má v obou případech 595mm. Průměr hřídele mezi klouby je v obou případech 24mm. Drážkování vnitřního kloubu na poloose S60 má D=26.5mm a 25 zubů. Poloosa na S80 už se mi nechtěla rozebírat, ale levá z S80 má na vnitřním kloubu 25 zubů, tudíž bych si troufal tvrdit, že pravá ho bude mít také. Vnější klouby jsou v obou případech stejné (viz katalogy náhradních dílů). Suma sumárum jako jediný rozdíl v poloosách se jeví délka hřídele mezi klouby, takže teoreticky by mělo být možné použít poloosu z V70/S60 pro repas S80 (kombinace B5244S+M56). A použitá poloosa z V70/S60 se shání o poznání lépe.

Platí pro poloosu s kuličkovým kloubem. Poloosu s tripodem na s60 nemám. Navíc poloosa s tripodem má na vnitřní straně (podle mě) jiné drážkování, takže nelze kombinovat poloosy s tripodem a kuličkovým kloubem.
_________________
S80 - B5244S - 01
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“