1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsku
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 33
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha Smíchov Radlice
- Vůz: 940 B230FT 93'
#1 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsku
Zdravím, potřebuji poradit: vydal jsem se do Maďarska na dovču a kousek za hranicemi mi teploměr vylítnul za roh. Po otevření byl mokrý motor mezi chladičem, rozvodama a krytem rozvodů. V expanzce nebyla žádná voda. Moc nejde zjistit, odkud to teče. Dolil jsem asi 1,5l vody po horní rysku a dojel asi 20km do cíle. Ještě jsem později musel jet cca 20km a znovu jsem musel dolít cca litr.
Jsem v Gyoru, nejbližší Volvo servis je někde v piheli. V Maďarsku mají teď v pondělí a v úterý svátek, takže všechno zavřený. V úterý mě čeká přejezd cca 120km k Balatonu, tam malé krátké projížďky (tak jsem to měl v plánu) a v neděli cesta 480km do Prahy. Nechce se mi vracet. Je možné to nějak dát s dolejvání vody, nebo se to může zásadně posrat? Jak byste to řešili vy? Jsem z toho trochu vycukanej.
Neznáte někdo nějaký servis v okolí severozápad Balatonu?
Jsem v Gyoru, nejbližší Volvo servis je někde v piheli. V Maďarsku mají teď v pondělí a v úterý svátek, takže všechno zavřený. V úterý mě čeká přejezd cca 120km k Balatonu, tam malé krátké projížďky (tak jsem to měl v plánu) a v neděli cesta 480km do Prahy. Nechce se mi vracet. Je možné to nějak dát s dolejvání vody, nebo se to může zásadně posrat? Jak byste to řešili vy? Jsem z toho trochu vycukanej.
Neznáte někdo nějaký servis v okolí severozápad Balatonu?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3358
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#2 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk
tenhle.motor neznam, ale.netece to.pumpou? Pak je otazka jestli vubec pumpuje. To ze je v motoru voda nemusi znamenat, ze se chladi....
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#3 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk
No, asi bych se v prvni rade pokusil prijit na to odkud to je...jestli treba neni praskla nejaka hadice a kdyz se to natlakuje to z ni nezacne tryskat. Z obrazku to na mne pusobi ze ta voda musela jit smerem od chladice k motoru kde to vsechno oblila.
Dolejvani vodou je ted v lete uplne v pohode, hlavni je udrzet nejaky kolujici chladivo v okruhu...pokud ho tam neudrzis nebo nebude kolovat, k zasadnimu posrani neni daleko
Dolejvani vodou je ted v lete uplne v pohode, hlavni je udrzet nejaky kolujici chladivo v okruhu...pokud ho tam neudrzis nebo nebude kolovat, k zasadnimu posrani neni daleko
Naposledy upravil(a) tomasss dne 18 srp 2019 13:13, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#4 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk
S nejvetsi pravdepodobnosti Ti vystrelil tesnici krouzek mezi vodni pumpou a hlavou. Zkus se podivat na vrsek vodni pumpy a uvidis, jestli to tece.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#5 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk
Nebo taky strikala od motoru k vrtuli, ktera to rozhazela vsude kolemtomasss píše:No, asi bych se v prvni rade pokusil prijit na to odkud to je...jestli treba neni praskla nejaka hadice a kdyz se to natlakuje to z ni nezacne tryskat. Z obrazku to na mne pusobi ze ta voda musela jit smerem od chladice k motoru kde to vsechno oblila.
....
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 33
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha Smíchov Radlice
- Vůz: 940 B230FT 93'
#6 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk
Jako nejpravděpodobnější se mi jeví, že to teče z pumpy (na prolisu zvrchu pumpy bylo trochu vody), ale vím houbes, jak to tam vypadá s těsněním. Jenže je to poblitý i před tou "hlavou" a ta ostatně je taky mokrá. Vrtule vlastně není mokrá. Všechno ostatní vypadá, jako by to rozstřikovala z hlavy pumpy. Kdyby byla prasklá nějaká hadice, asi by to vyteklo přes noc, ne? A to zůstalo. A pod autem taky nic není.
Jak zjistím, že se a chladivo koluje?
To chladivo je stále modrý. Dolejval jsem tam jen vodu, nemám destilku. Mám dolévat destilku?
Jak zjistím, že se a chladivo koluje?
To chladivo je stále modrý. Dolejval jsem tam jen vodu, nemám destilku. Mám dolévat destilku?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#7 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk
Zacinas se blizit k me teorii - na vrsku vodni pumpy je krouzek, ktery tesni pumpu proti hlave. Ten krouzek hrozne rad odchazi a je nejcastejsi pricinou lekaze v oblasti pumpy.maakus píše:Jako nejpravděpodobnější se mi jeví, že to teče z pumpy (na prolisu zvrchu pumpy bylo trochu vody), ale vím houbes, jak to tam vypadá s těsněním. Jenže je to poblitý i před tou "hlavou" a ta ostatně je taky mokrá. Vrtule vlastně není mokrá. Všechno ostatní vypadá, jako by to rozstřikovala z hlavy pumpy. Kdyby byla prasklá nějaká hadice, asi by to vyteklo přes noc, ne? A to zůstalo. A pod autem taky nic není.
Jak zjistím, že se a chladivo koluje?
To chladivo je stále modrý. Dolejval jsem tam jen vodu, nemám destilku. Mám dolévat destilku?
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#8 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk
" tady je ten těsnící kroužek pěkně vidět, i jak se pumpa instaluje
edit: no, líp je to vidět spíš tady "
edit: no, líp je to vidět spíš tady "
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 33
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha Smíchov Radlice
- Vůz: 940 B230FT 93'
#9 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk
Tak uvidím v úterý, jak pojedu delší cestu.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#10 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk
Povolil bych víčko na expanzce a nechal řešení problému na doma. S sebou 20l kanystr s vodou.
Stalo se mi něco podobnýho, praskla vratka z chladiče do expanzky. Jo a pokud nemáš vercajk, tak sedmičku klíč, ostrej nůž a pořádnou izolačku.
Stalo se mi něco podobnýho, praskla vratka z chladiče do expanzky. Jo a pokud nemáš vercajk, tak sedmičku klíč, ostrej nůž a pořádnou izolačku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek