V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 20
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Karlovy Vary
- Vůz: V70 D4, 120kW, TF-80SD, 2013, 190.000
#1 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Ahoj volváci,
omlouvám se, že načínám téma, které už tady bylo, ale přeci jen.. Dnes jsem jel do hodně strmého kopce, ve kterém jsem musel zastavit. Měl jsem zařazené D a auto drželo, ale po cca 3sec. začalo pomalu couvat. Hned jsem to raději zašlápnul. Vím, že pravidla správného užívání jasně říkají, že se má stát na brzdě a pak přidat plyn, případně využít ruční brzdy. No, zapomněl jsem se.
Nicméně, znepokojilo mne to couvnutí (opravdu krpál). Nevíte prosím, jestli je to normální chování u automatu? Mám automat prvně a jen chvíli, tak nevím, jak se to má ve všech aspektech chovat. Jinak samozřejmě v mírném kopci se auto při zařazeném D pomalu rozjede, řadí pěkně, proplach a nový olej tam je čerstvý.
Moc díky a zdar,
Filip
omlouvám se, že načínám téma, které už tady bylo, ale přeci jen.. Dnes jsem jel do hodně strmého kopce, ve kterém jsem musel zastavit. Měl jsem zařazené D a auto drželo, ale po cca 3sec. začalo pomalu couvat. Hned jsem to raději zašlápnul. Vím, že pravidla správného užívání jasně říkají, že se má stát na brzdě a pak přidat plyn, případně využít ruční brzdy. No, zapomněl jsem se.
Nicméně, znepokojilo mne to couvnutí (opravdu krpál). Nevíte prosím, jestli je to normální chování u automatu? Mám automat prvně a jen chvíli, tak nevím, jak se to má ve všech aspektech chovat. Jinak samozřejmě v mírném kopci se auto při zařazeném D pomalu rozjede, řadí pěkně, proplach a nový olej tam je čerstvý.
Moc díky a zdar,
Filip
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5156
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#2 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Řekl bych, že je to v prudkém kopci běžné. Nicméně sám jsem to zpozoroval asi jen jednou.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
#3 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
jak je to moc prudké, tak není co řešit. ber to tak, že ten automat bez plynu má nějakou sílu. když ten kopec je moc prudký a síla na stání v něm je větší, než co dá automat na volnoběh, tak logicky začneš couvat. to chvilkové stání mohlo být tím, že se to ještě plně neustálilo nebo byla sepnutá klima a motor měl zvýšené otáčky. pokud ti tam v tu chvíli nic necuklo, nebouchlo, ... tak je to cajk.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 20
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Karlovy Vary
- Vůz: V70 D4, 120kW, TF-80SD, 2013, 190.000
#4 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Diky moc. Nic tam necuklo, ani nijak nebouchlo, jen ze stani pomale couvani. Kolega, ktery ma XC 60, to jel vyzkouset a jemu to D ani neudrzelo vterinove stani. Rovnou couvacka, ale to prikladam tomu, ze ma to auto 2 tuny.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#5 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Nevím jestli to mají i automaty, ale manuály mají asistent rozjezdu do kopce.
Pustis brzdu ale auto odbrzdi až za cca 2 vteřiny a pak teprve začne couvat .
Pustis brzdu ale auto odbrzdi až za cca 2 vteřiny a pak teprve začne couvat .
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#6 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Kolik bylo venku stupnu?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 20
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Karlovy Vary
- Vůz: V70 D4, 120kW, TF-80SD, 2013, 190.000
#7 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Pocitam, ze bylo nejakych 27 stupnu. Auto bylo zahrate po jizde cca 40km.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12086
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#8 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Asistent rozjezdu do kopce pár vteřin auto podrží. 3 mi přijde skoro až dost. V8 se podrží krásně a to má přes dvě tuny. Otázka je, zda to nedělá automatka, to fakt nevim, ale každopádně, pokud pustim brzdu, tak za chviličku začne couvat. Takže bych řkel, že to máš v cajku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#9 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Aha, jsem to blbe precetl, nenapadlo mi nechat stat auto v kopci na D bez brzdy. Myslel jsem couvnuti pri uvolneni brzdy.
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1008
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#10 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Nechci bejt drzej, ale zrovna pisatel tohoto topicu má v podpisu typ Volva,
který je postižený výrobní vadou v podobě úniku tlaku uvnitř převodovky.
Toto se projevuje tak, že při stání v kopci na semaforu, nebo křižovatce, uvolníte brzdu a než přidáte plyn, tak stihnete zcouvat na auto stojící za vámi. Potom to teprve vyrazí vpřed, a to většinou za doprovodu kopnutí převodovky.
Pokud to zatím nekope, je to v pořádku. Pokud to začne být horší, musí převodovka ven.
Celá legrace spočívá ve výměně těsnících kroužků v převodovce, což celé obnáší cca 20tis. vč.dph.
Vyndat z auta, rozebrat, umýt, vyměnit vadné kroužky, složit, nový filtr, nová gufera, namontovat do auta, nový olej, software, diagnostika, geometrie, zkušební jízda cca 50 km a servírovat zákazníkovi zpět.
který je postižený výrobní vadou v podobě úniku tlaku uvnitř převodovky.
Toto se projevuje tak, že při stání v kopci na semaforu, nebo křižovatce, uvolníte brzdu a než přidáte plyn, tak stihnete zcouvat na auto stojící za vámi. Potom to teprve vyrazí vpřed, a to většinou za doprovodu kopnutí převodovky.
Pokud to zatím nekope, je to v pořádku. Pokud to začne být horší, musí převodovka ven.
Celá legrace spočívá ve výměně těsnících kroužků v převodovce, což celé obnáší cca 20tis. vč.dph.
Vyndat z auta, rozebrat, umýt, vyměnit vadné kroužky, složit, nový filtr, nová gufera, namontovat do auta, nový olej, software, diagnostika, geometrie, zkušební jízda cca 50 km a servírovat zákazníkovi zpět.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5156
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#11 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Které všechny ročníky ta série špatných těsnících kroužků postihlo?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#12 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Jakube, mam 2012 a obcas ve vedrech to zazlobi. Zatim s tim ziji, vypozoroval jsem, ze nejvetsi pravdepodobnost je pri prudkem zastaveni a pak rozjeti. Mne pomaha pri rozjezdu poustet pomaleji brzdu. Zlobi mi to zatim jen ve velkych vedrech. Myslim, ze budou zlobit prevodovky, ktere jiz maji termostat na chlazeni oleje.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 488
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
- Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg
#13 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Sory dost stare tema ale nasel sem nahodou a nedalo mi to jak je mozne ze autobus udrzi ve velmi strmem kopci na automatmarekbm píše: ↑08 srp 2019 22:36 jak je to moc prudké, tak není co řešit. ber to tak, že ten automat bez plynu má nějakou sílu. když ten kopec je moc prudký a síla na stání v něm je větší, než co dá automat na volnoběh, tak logicky začneš couvat. to chvilkové stání mohlo být tím, že se to ještě plně neustálilo nebo byla sepnutá klima a motor měl zvýšené otáčky. pokud ti tam v tu chvíli nic necuklo, nebouchlo, ... tak je to cajk.
A pak je rozdil zda je to diesel nebo benzin to auto.
_________________
Bylo Volvo S60
Bylo Volvo S60
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 691
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#14 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
protoze autobus ma pomale prevody a menic jak hovado
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2169
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#15 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Nasledujici tema...
"Delal nekdo prestavbu menice z autobusu do sveho Volva? Vadi mi,ze kdyz jedu s vlekem na Snezku a pustim plyn, auto chce couvat"
"Delal nekdo prestavbu menice z autobusu do sveho Volva? Vadi mi,ze kdyz jedu s vlekem na Snezku a pustim plyn, auto chce couvat"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#16 V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
Navzdory všem logickým zdůvodněním proč to nemůže fungovat normálně, stejně mi nejde do palice, proč auto který má čidel plnou pr...a tváří se, že je chytřejší než pan prezident, nemůže pochopit, že když mám zařazený "D", že asi nepotřebuji právě couvat.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 441 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomaskejr
-
- 9 Odpovědi
- 666 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej
-
- 13 Odpovědi
- 1775 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Kuko28
-
- 21 Odpovědi
- 1006 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dumi.cz
-
- 10 Odpovědi
- 2568 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka