Chyba ECM-P042000 - Nutná výmena katu V70 III 2.5 FT MY09?

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#26 Chyba ECM-P042000 - Nutná výmena katu V70 III 2.5 FT MY0

Příspěvek od M4jky »

Určite to môže byť aj netesnosťou. V popise chyby v diagnostike si pamätám aj misfire ako jednu z možných príčin.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

descoobed
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 153
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70, M66, B5254T6

#27 Chyba ECM-P042000 - Nutná výmena katu V70 III 2.5 FT MY09?

Příspěvek od descoobed »

Misfire by to teoreticky mohl být na cívkách, svíčky jsem dával Denso Iridium TP, aktuálně je jasné, že to provokuje provoz ve městě, mimo město se rozsvítí jen občas, žádná další chyba tam ale nevisí....
Auto bylo v servisu na kontrolu netěsnosti výfuku, ale ruku do ohně za jejich práci nedám, tak to nechám někomu, kdo se na to podívá pořádně.
_________________
Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm.
V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#28 Chyba ECM-P042000 - Nutná výmena katu V70 III 2.5 FT MY09?

Příspěvek od M4jky »

Ja som musel riešiť netesnosť v prívode k vedlajšiemu spojkovému valčeku. Nakoniec to bolo len tesnenie. Ozvem sa ako som potom pochodil s tou mojou hypotézou čo som ti písal, že odchádza snímač tlaku paliva. Akurát musia otvoriť hranice, aby som mal dlhšiu cestu, na ktorej sa to aj má šancu prejaviť.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#29 Chyba ECM-P042000 - Nutná výmena katu V70 III 2.5 FT MY09?

Příspěvek od raolsa »

Jako, že z jedné strany Slovenska na druhou je to krátká cesta? :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#30 Chyba ECM-P042000 - Nutná výmena katu V70 III 2.5 FT MY09?

Příspěvek od M4jky »

Nie, ale nebudem sa predsa prehánať len tak krížom krážom, aby som dráždil kontrolku motora :ROFL:
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

descoobed
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 153
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70, M66, B5254T6

#31 Chyba ECM-P042000 - Nutná výmena katu V70 III 2.5 FT MY09?

Příspěvek od descoobed »

Já pokračoval kůrou 1x Protec Oxicat do cca 15l benzínu, ostrá jízda na chalupu, dotankovaní 98+VIF a vyjetí zbytku z trubek, efekt se nedostavil a na jámě není slyšet, že by se v katu cokoli sypalo...
P042000 svitlla častěji proto, že po návratu z chalupy cuká auto místo MHD po Covid městě.
Novinka: přidala se občas P002626
ECM-P002626 Intake Valve Control Solenoid Circuit Range/Performance (Bank 1). General Signal Failures. Signal rate of change.
Bliklo na mě jednou chvíli poté i málo oleje, měrka po 10 min. stání ukázala přesně půlku mezi riskami, v autě je 12kkm Mobil 1 5W-50, filtry a olej mám 3 kkm doma, ale zatím nebylo kde a jak ho vyměnit...
A na kabeláž od solenoidu se kouknu ASAP, cena za nový je nehezká....
_________________
Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm.
V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD

descoobed
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 153
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70, M66, B5254T6

#32 Chyba ECM-P042000 - Nutná výmena katu V70 III 2.5 FT MY09?

Příspěvek od descoobed »

Update: při výměně přední lambdy upozorněno na odcházející vlnovec, po půl roce se ozval, rupnul na horní hraně u svodů, výměna ve spec. výfuk servisu jen v podstatě zhoršila projev. Olda pak našel 4 povolené šrouby na svodech, dva na začátek dotáhnutí jen rukou chobotnice.... Co tohle mohlo dávat za zmatené hodnoty do ECM je k diskuzi, uvidíme co se bude s chybou dít dál.
M4jky pokročil jsi nějak?
_________________
Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm.
V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#33 Chyba ECM-P042000 - Nutná výmena katu V70 III 2.5 FT MY09?

Příspěvek od M4jky »

Inu, mám za sebou ďalšiu emisnú bez problémov, takže asi ešte rok dva požijem s týmto katom kým prorezne.
Tie povolené šróby na zvodoch veru pozrem, aj stav vlnovca, to môže byť príčina.
Inak som sa veru neposunul len sa mi zhoršil štart v zime a trochu zdvihla spotreba na plyn. Mám dojem, že je motor pri štarte prechlastaný. Sledujem parameter LTFT - long term fuel trim, aby som si hypotézu potvrdil. Chce to ale dlhšiu jazdu a to sa mi s covidom moc nedarí.
Inak nemám stále tušenie, či je u mňa problém niekde inde ako v samotnom kate. Asi proste doužívam výfuk a vymením. Chcel som si dať nerez výfuk, ale neviem veru či to je dobrý napad, keďže žijem v rakúsku. Ach tá nezmyselná byrokracia.

Tak asi si sa nedozvedel to čo si chcel, ale zato kopu toho, čo si vedieť nepotreboval :pardon:
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

descoobed
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 153
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70, M66, B5254T6

#34 Chyba ECM-P042000 - Nutná výmena katu V70 III 2.5 FT MY09?

Příspěvek od descoobed »

Naopak M4jky, obě auta trápí stejná chyba, tak tu třeba pomůžeme někomu dalšímu. P3 s 2.5T je jak šafránu, byla to doba diseaslová. :green:
Studený starty mám na drc, zahřátý o dvě-tři otočení později, kromě VDASH už mám i VIDA, tak už zbývá jen nastudovat po čem jít v live datech.
Jednou bych rád nerez od turba dozadu, ale dokud ten rodinný dostavník nebude šlapat jak má, nedostane ani barvu na krytku ostřikovače. Ani na tu jednu, co díky životu ve městě ještě drží! :D
_________________
Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm.
V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“