TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#51 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038
Už jsem poprosil admina, aby změnil název topicu, aby to nebylo tolik OT...
K tomu silentbloku pod řemenicí. Nevím jestli může časem změknout, ale zatím je o dost tvrdší jak originál Volvo.
Projevuje se to tak jak jsem psal výše. Motor na volnoběh vibruje a "duní". Za jízdy to kompenzuje vykuové uložení. Jak psal Igor, je škoda vyměnit komplet uložení a pak to nechat kazit jedním tvrdším silentblokem. Jen kdyby to napsal hned na začátku tohohle topicu...
Původní, co v autě byl, jsem umyl a vypadá takto:
Pravděpodobně půjde zpět, protože vypadá ok.
K tomu silentbloku pod řemenicí. Nevím jestli může časem změknout, ale zatím je o dost tvrdší jak originál Volvo.
Projevuje se to tak jak jsem psal výše. Motor na volnoběh vibruje a "duní". Za jízdy to kompenzuje vykuové uložení. Jak psal Igor, je škoda vyměnit komplet uložení a pak to nechat kazit jedním tvrdším silentblokem. Jen kdyby to napsal hned na začátku tohohle topicu...
Původní, co v autě byl, jsem umyl a vypadá takto:
Pravděpodobně půjde zpět, protože vypadá ok.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 28
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#52 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038
Nevyzerá byť olejom nasiaknutý, ani popraskaný. Usudzujem, že tipovanie ani v tomto prípade nevyšlo a Volvo kvalita sa prejavila aj po mnohých rokoch. Rýchly úsudok nebýva ten najsprávnejší.Tarkin píše:Nemůžu přece brát 20 let starej a olejem nasakly silentblok jako výchozí Volvo kvalitu. Tipoval bych, že popraskaný a olejem nasakly silentblok bude měkčí, než fungl nový.
Pôvodne si si vybral poduškový silentblok Lemforder pre motorizáciu D5. Potom si si vybral silentblok zo Skandixu, poľského výrobcu aftermarketových gumových dielov. Ani v prvom ani v druhom prípade si nevolil Volvo silentblok, lebo ti nevyhovovala jeho cena. Zdalo sa ti to byť neadekvátne. Voľba dielu bola vždy na tebe.
Nevyskúšaš, nevieš.Tarkin píše:Vždycky se snažím volit nejlepší volbu s ohledem na poměr cena/kvalita.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#53 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038
Nevím, co s autem dělal předchozí majitel, každopádně tohle místo bylo dost slušně zajetelný olejem a bordelem. K tomu výměna servo čerpadla, kterou v servise naplnili až po víčko... Silentblok prve vypadal, tak jak jsem psal. Byla na něm vytvořená krusta z bordelu a oleje, vypadal jako popraskaný. Ale všechno to šlo smýt.Nevyzerá byť olejom nasiaknutý, ani popraskaný. Usudzujem, že tipovanie ani v tomto prípade nevyšlo a Volvo kvalita sa prejavila aj po mnohých rokoch. Rýchly úsudok nebýva ten najsprávnejší.
Igore nechci tohle do nekonečna vést do OT a nesmyslů. Podle TECDOCU silentblok uložení motoru k D5 patřil k TDI. Úmyslně jsem to špatně nekoupil. Ono kdyby ta VIDA neprotestovala a konečně fungovala, bylo by to jiný, ale to je zas jiný povídání...Pôvodne si si vybral poduškový silentblok Lemforder pre motorizáciu D5. Potom si si vybral silentblok zo Skandixu, poľského výrobcu aftermarketových gumových dielov. Ani v prvom ani v druhom prípade si nevolil Volvo silentblok, lebo ti nevyhovovala jeho cena. Zdalo sa ti to byť neadekvátne. Voľba dielu bola vždy na tebe.
Závěr tohohle je to, že skandix je tvrdší a pro někoho, kdo tu založil už několik topicu na odhlučnění, odvibrování TDI atd... se ten silentblok prostě nehodí a pokud jsi to věděl hned na začátku tohohle topicu, mohl jsi to napsat.Voľba dielu bola vždy na tebe.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 28
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#54 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Nemám odkiaľ vedieť, aký silentblok kúpiš alebo aký ti pošlú. Chcel si odo mňa skúsenosť s preukázateľne nižšou kvalitou. Máš ju už sám. Ak je pre niekoho na prvom mieste to, že to musí byť lacné, všetko je zbytočné. Upozorňoval som na to, že je to poľsko. Väčšina zbystrí, keď počuje, že je diel poľský. Je to lotéria.Tarkin píše:Jak psal Igor, je škoda vyměnit komplet uložení a pak to nechat kazit jedním tvrdším silentblokem. Jen kdyby to napsal hned na začátku tohohle topicu...
Toto si ukvapile tipovacou metódou diagnostikoval ako na olejom nasiaknutý a popraskaný silentblok a vymenil si ho. To sa volá rýchly úsudok. Je to len nepremýšľanie ako v prípade chyby ECM 0038 a čakanie na instantné odpovede.Tarkin píše:Nevím, co s autem dělal předchozí majitel, každopádně tohle místo bylo dost slušně zajetelný olejem a bordelem. K tomu výměna servo čerpadla, kterou v servise naplnili až po víčko... Silentblok prve vypadal, tak jak jsem psal. Byla na něm vytvořená krusta z bordelu a oleje, vypadal jako popraskaný. Ale všechno to šlo smýt.
Na to som ťa upozornil. Podstatné je však to, že ani podľa chybného čísla z Tecdoc si nevoli Volvo ale aftermarket a o tom som písal.Tarkin píše:Podle TECDOCU silentblok uložení motoru k D5 patřil k TDI.
Záver tohoto nie je, že Skandix jr tvrdší ale, že Skandix je nevyspytateľný. Poliak urobí vždy len malú sériu silentblokov na objednávku Skandixu, ktorý ich predá možno s 200% maržou. Tým pádom je to podľa toho ako sa poliak vyspí, akú namieša gumu, ako navulkanizuje, ako vsunie diely do prípravku atď. Inak napísané ako sa mu podarí.Tarkin píše:Závěr tohohle je to, že skandix je tvrdší a pro někoho, kdo tu založil už několik topicu na odhlučnění, odvibrování TDI atd... se ten silentblok prostě nehodí a pokud jsi to věděl hned na začátku tohohle topicu, mohl jsi to napsat.
Ak mal niekto odtrhnutý silentblok a motor mu klepal, tak s novým aj tvrdým bude spokojní a možno nebude vadiť ani že je krivý. Mechanici to tam narvú a pnutím sa odtrhne až po pol roku. Takže niekomu Skandix vyhovuje a preferuje značku Skandix, lebo jej verí = tvoj prípad. No a v neposlednom rade, je Skandix lacnejší než Volvo, tak to predsa zaváži = tvoj prípad.
V inej téme iným radíš ale vymeníš dobrý, originál za nový shitTarkin píše:To záleží asi podle stavu. Pokud nemáš problém s uložením - nechroupe při otáčení volantu, pružiny - auto nesedí. Tak asi stačí jen tlumiče. Na co měnit něco, co funguje a majitel před tebou mohl měnit?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 28
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#55 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Teraz k téme:
Už si prišiel na to ako je vôbec možné mať chybu EGR, na motore s vypnutým a mechanicky zaslepeným EGR?
Už si prišiel na to ako je vôbec možné mať chybu EGR, na motore s vypnutým a mechanicky zaslepeným EGR?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#56 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Zbystřil bych, kdyby si mi rovnou napsal, že s tím máš zkušenost, že si je viděl vedle sebe, že zaručeně víš o rozdílné tvrdosti atd...Väčšina zbystrí, keď počuje, že je diel poľský. Je to lotéria.
Jak jsi sám radil jinde "vyměň všechno"... Ne vždycky to platí, jak jsem se sám přesvědčil.To sa volá rýchly úsudok.
Na první pohled silentblok vypadal kvalitně, v pořádku, žádná "slepecká práce", asi bych to takhle neškatulkoval, je prostě jen tvrdší. Někomu s úpravou motoru, větším krouťákem to může vyhovovat.Záver tohoto nie je, že Skandix jr tvrdší ale, že Skandix je nevyspytateľný. Poliak urobí vždy len malú sériu silentblokov na objednávku Skandixu, ktorý ich predá možno s 200% maržou. Tým pádom je to podľa toho ako sa poliak vyspí, akú namieša gumu, ako navulkanizuje, ako vsunie diely do prípravku atď. Inak napísané ako sa mu podarí.
Ne, od výměny vakuového uložení se chyba zatím neprojevila. Ptal jsem se D5T5, bohužel jejich reakce na email je téměř nulová a nápad s propálenou záslepku jsem vyvrátil.Už si prišiel na to ako je vôbec možné mať chybu EGR, na motore s vypnutým a mechanicky zaslepeným EGR?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 28
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#57 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
To je však omyl! Nepresvedčil si sa o tom, že neplatí vymeniť všetko. Presvedčil si sa len, že vymeniť dobrý Volvo diel, za nový Skandix diel je blbosť. Vymeniť všetko za kvalitné diely naďalej platí. Keby si vymenil poduškový silentblok za Corteco Volvo diel, budeš spokojný a nenapíšeš takúto blbosť.Tarkin píše:Jak jsi sám radil jinde "vyměň všechno"... Ne vždycky to platí, jak jsem se sám přesvědčil.
Presne tak to aj je. To sa nedá považovať za preukázateľne zníženú kvalitu, lebo niekomu vyhovuje a niekto je menej náročný.Tarkin píše:Někomu s úpravou motoru, větším krouťákem to může vyhovovat.
Tvoj problém je kombinácia vadnej ECM s D5T5 úpravou. Preto je tu zbytočné ku tomu zakladať tému a čakať, že nejaký užívateľ ti dá odpoveď alebo spájať to so silentblokmi a podtlakom. Nejde o stav auta od výroby s neupravenou ECM ale chipnutou a upravenou ECM. Máš softvérovo upravenú ECM, v nej vypnuté EGR, bloknuté otváranie EGR a EGR aj zaslepené záslepkou, aktuálnu hodnotu prietoku vzduchu máš vyššiu než požadovanú ale ECM nemáš úplne v poriadku.Tarkin píše:Ne, od výměny vakuového uložení se chyba zatím neprojevila. Ptal jsem se D5T5, bohužel jejich reakce na email je téměř nulová a nápad s propálenou záslepku jsem vyvrátil.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#58 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Prošel jsem podtlaky, zkontroloval těsnost hadiček, upravil připojení k sání atd, všechno se zdálo ok. Nevím, co dál...Tvoj problém je kombinácia vadnej ECM s D5T5 úpravou.
Ideální by bylo, kdyby někdo z podpory D5T5 odepsal.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 28
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#59 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Neviem čo myslíš tým "niekto z podpory D5T5"
a za ďalšie si myslím, že ti nemajú k tomu čo odpísať.
a za ďalšie si myslím, že ti nemajú k tomu čo odpísať.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#60 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Chyba zatím stále nic. Od výměny silentbloků se neprojevila.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 179
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: XC90 D5 120kw
- Bydliště: Jeseník
#61 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Zdar chlapi nemá tu někdo schéma zapojení podtlakových hadiček motoru na Volvo xc 90 r.v. 2004 2,4D díky předem
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#62 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Sorry šéfe, ale tohle sem vůbec nepatří. To je úplně jiný topic.
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 19 srp 2019 09:02, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#63 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
EDIT 13.3.2019: Chyba stále nikde.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#64 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Update po půl roce, souvislost/nesouvislost chyba EGR ECM 0038 se už neobjevila.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 28
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#65 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Keď si na základe námetu Pavla skontroloval a rozobral zaslepené EGR,
V prepálení kovovej záslepky isto problém nebol. Ale potom, po rozborke zaslepeného EGR si už založil tesnenie lepšie, alebo si ho otočil, dobre si to všetko dotiahol, už to EGRko tesnilo, na zohriatom motore už popod príruby EGR neprefukovalo, tlaky, prietoky a výpočty ECM zo senzorov v rôznych režimoch chodu motora sedia = chyba sa neobjavuje. Nič viac. Kvôli tomu netreba meniť silentbloky. Stačí mať tesný systém motora.
ok2ucx píše:... tak (si myslím) že EGR už profukuje - že je možná propálená tato záslepka.
odstránil si dôvod hlásenia chyby.Tarkin píše:EGR jsem rozebral, záplata je tam pořád v celku tak, jak se tam davala, v propálení problém není.
V prepálení kovovej záslepky isto problém nebol. Ale potom, po rozborke zaslepeného EGR si už založil tesnenie lepšie, alebo si ho otočil, dobre si to všetko dotiahol, už to EGRko tesnilo, na zohriatom motore už popod príruby EGR neprefukovalo, tlaky, prietoky a výpočty ECM zo senzorov v rôznych režimoch chodu motora sedia = chyba sa neobjavuje. Nič viac. Kvôli tomu netreba meniť silentbloky. Stačí mať tesný systém motora.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#66 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Ano, ale chyba byla aktivní i po kontrole EGRu. Nic to nevyřešilo.Keď si na základe námetu Pavla skontroloval a rozobral zaslepené EGR... Nič viac. Kvôli tomu netreba meniť silentbloky.
Evidentně na to má vliv i systém podtlakového uložení, jelikož po jeho výměně, zkontrolování, dotažení všeho se chyba už půl roku neobjevila.Stačí mať tesný systém motora.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 28
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#67 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Keď sa neuvažuje o probléme hlbšie, môže sa dospieť aj ku takémuto záveru. V podstate je pre Teba ten záver správny, pretože si sa chyby zbavil. Nie je čo ďalej riešiť.
Ak by si ale uvažoval o tom, čo vlastne chyba ECM-0038 je, ako vzniká, čo musí byť splnené aby ju logika ECM vyhodila, ako to vlastne funguje atď... prišiel by si na to, že ten záver (v Tvojom prípade softvérovo/hardvérovo upraveného motora) správny nie je, len sa to tak javí.
Ak by si ale uvažoval o tom, čo vlastne chyba ECM-0038 je, ako vzniká, čo musí byť splnené aby ju logika ECM vyhodila, ako to vlastne funguje atď... prišiel by si na to, že ten záver (v Tvojom prípade softvérovo/hardvérovo upraveného motora) správny nie je, len sa to tak javí.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2128
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#68 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Takže se to vlastně opravilo samo že on vůbec něco měnil...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 28
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#69 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Samé sa nič určite neopravilo. To iba ak by mu už neukazovalo tie hausnumerické hodnoty pri korekciách vstrekovacej dávky. Potom by som to považoval za opravené.
A inak, prečo by niečo nemal meniť? Keď treba, nech vymení. Pri výmene sa často príde na kadečo a pri montáži sa aj kadečo popri tom dotiahne. Niekedy, keď sa namiesto diagnostikovania mení a pomení čo-to, odrazu je po probléme. Keď mal vadné vákuové silentbloky, predsa ich treba vymeniť. Vymenil napríklad aj dobrý originálny Volvo silentblok pod remenicou za poľský Skandix. Čo sa dá, to treba vymeniť.
Pred asi dvoma rokmi som si tým prešiel. Myslím, že mám nejaké tie skromné skúsenosti. Tiež som mal Chip od VC aj EGR Off a stým spojenú aj chybu ECM-0038. Kládol som si otázky, ktoré som dal aj Tarkinovi. Napríklad základnú, ako je možné mať vôbec chybu EGR na aute, ktoré EGR nemá? No nemusel som meniť silentbloky. Boli ok a už vymenené.
A inak, prečo by niečo nemal meniť? Keď treba, nech vymení. Pri výmene sa často príde na kadečo a pri montáži sa aj kadečo popri tom dotiahne. Niekedy, keď sa namiesto diagnostikovania mení a pomení čo-to, odrazu je po probléme. Keď mal vadné vákuové silentbloky, predsa ich treba vymeniť. Vymenil napríklad aj dobrý originálny Volvo silentblok pod remenicou za poľský Skandix. Čo sa dá, to treba vymeniť.
Pred asi dvoma rokmi som si tým prešiel. Myslím, že mám nejaké tie skromné skúsenosti. Tiež som mal Chip od VC aj EGR Off a stým spojenú aj chybu ECM-0038. Kládol som si otázky, ktoré som dal aj Tarkinovi. Napríklad základnú, ako je možné mať vôbec chybu EGR na aute, ktoré EGR nemá? No nemusel som meniť silentbloky. Boli ok a už vymenené.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#70 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Já myslím, že vše podstatné v tomhle vlákně už zaznělo.Pred asi dvoma rokmi som si tým prešiel. Myslím, že mám nejaké tie skromné skúsenosti. Tiež som mal Chip od VC aj EGR Off a stým spojenú aj chybu ECM-0038. Kládol som si otázky, ktoré som dal aj Tarkinovi. Napríklad základnú, ako je možné mať vôbec chybu EGR na aute, ktoré EGR nemá? No nemusel som meniť silentbloky. Boli ok a už vymenené.
Silentbloky jsem chtěl měnit bez ohledu na chybu EGR ECM..., po testování podtlaků nedržely těsnost, výměna byla jasná.
A jak to tak vypadá, práce kolem výměny silentbloků a jejich hadiček chybu EGR ECM 0038 odstranila.
Podotýkám, že do výměny silentbloků jsem se pustil až po zjištění jejich netěsnosti. Ne aby z tohohle 3 stránkového topico vzešlo univerzální řešení, že výměna silentbloků za skoro 4 tisíce odstraní chybu EGR ECM 0038.
A někdo k tomu 2 stránky jen nečině přihlížel, i když věděl, že silentblok ze Skandixu nestojí za nic, že? Naštěstí mi za silentblok reklamací vrátili peníze a v autě je zpět původní, na (ne)kvalitu upozorňuji hned na první stránce.Vymenil napríklad aj dobrý originálny Volvo silentblok pod remenicou za poľský Skandix. Čo sa dá, to treba vymeniť.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
#71 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
Tarkine, mám ten problém "nedořešený", ale dospěl jsem ke stejnému výsledku... Podtlakové silentbloky mám sice vyměněné,ale musel jsem si udělat vedení podtlaku z toho,co bylo po ruce a tak netěsní dokonale (chybu si můžu sám vyvolat právě pohybem s hadičkami...)... jinak prakticky chyba nevyskakuje (btw EGR nezaslepený, bez úprav, vyčištěné celé sání a vedení vzduchu, nové hadičky, funkčnost solenoidu ověřena.......... dal jsem si s tím práci)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 28
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#72 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru
To ja si zase myslím, že nič podstatné ohľadom predmetu vlákna, ktoré je "TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038", tu práve nezaznelo.Tarkin píše:Já myslím, že vše podstatné v tomhle vlákně už zaznělo.
Dokonca tu nezaznelo (v kontexte Stage 1 a Egr Off) defacto ani nič v súvislosti s touto chybou. Napríklad: Ako chyba vzniká? Kedy to hlási chybu? Chyba EGR vzniká vtedy, keď je podtlak v silentblokoch, alebo vzniká vtedy, keď silentbloky nie sú podtlakované, teda ventil je vypnutý? Ako únik cez silentblok, alebo hadičky ku nemu, ovplyvňujú uloženie alebo neuloženie EGR chyby? Ako súvisí sporadický výskyt chyby s unikajúcim podtlakom cez silentblok...? Prečo ECM hlási chybu EGR, keď je od D5T5 softvérovo upravená tak, aby ignorovala neotváranie EGR a nehlásila chybu... atď? Alebo aj prečo sa údajný únik podtlaku cez vadné silentbloky či hadičky vôbec nijako neprejavil na chode a riadení tlaku turba? Prečo teda s údajným unikajúcim podtlakom cez silentbloky sa nevyskytla iná podtlaková chyba v ECM, napríklad ECM-0039 s tlakom turba či podobná?
Ale ak sa na to samozrejme pozeráš len povrchne, tak potom ozaj všetko podstatné, pre povrchne hľadiaceho odstraňovača chyby, v tomto vlákne už zaznelo.
Avšak potom by si už mal v diagnostike vidieť aj správne hodnoty korekcií vstrekovacích dávok. Nie? Alebo kvôli ním treba ešte čo-to na motore vymeniť, obdobne ako pri tomto probléme s EGR na aute bez EGR? Alebo myslíš, že hausnumerické hodnoty korekcií s touto EGR chybou na Stage 1 motore s EGR Off nijak nesúvisia?
Podľa názvu témy, tvojich príspevkoch o silentblokoch - pri pripisovanej súvislosti s chybou a potom viackrát po sebe s časovým odstupom zdôrazňovanej to tak nevyznieva.Tarkin píše:Ne aby z tohohle 3 stránkového topico vzešlo univerzální řešení, že výměna silentbloků za skoro 4 tisíce odstraní chybu EGR ECM 0038.
Nemel, prosím ťa, to isté dookola. Už som predtým vysvetľoval, že je to v tomto prípade poľských silentblokov od Skandixu lotéria. Nie som jasnovidec, aby som videl do budúcnosti, že aký silentblok ti pošlú - teda aký pri kolísaní kvality výroby v PL a v malých sériách výroby dostane nemec od poliaka. Mohol ti pokojne prísť ok silentblok alebo si si ani rozdiel v kvalite ani nemusel všimnúť. Niekomu je to jedno a nezistí rozdiel. Ľudia sú rôzni a rôzne sú aj nároky na kvalitu. Určite asi vysoké nároky nemáš, keďže si volil v prvom pláne prioritne radšej cenu ako kvalitu, za ktorú treba v tomto prípade zaplatiť. A nechcelo sa ti ani poriadne diagnostikovať problém a dobrý originál si sám len tipovaním zhodnotil ako:Tarkin píše:A někdo k tomu 2 stránky jen nečině přihlížel, i když věděl, že silentblok ze Skandixu nestojí za nic, že?
Tarkin píše:Tipoval bych, že popraskaný a olejem nasakly silentblok bude měkčí, než fungl nový.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek