odvětrávání klikovky dotaz
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 109
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
- Vůz: S60 T5 2003 LPG
#1 odvětrávání klikovky dotaz
Hoj,
chtěl bych se zeptat ač možná dělám z komára vemblouda. Při výměně oleje jsem měl spodní kryt motoru celý jak od bláta a třeba vana byla taky jak od vodovějšího oleje. Umyto (a stav po ujetí cca 1500km zjistím až v práci, ale z vrchu vypadá že na krytu nějaký olej zase bude) i s motorem. Když jsem to nechal rozdeklovaný tak jsem zjistil, že mi sákne olej z odvětrávání klikovky. viz https://img23.rajce.idnes.cz/d2301/15/15365/15365454_37aaebad5cc4ffc9da43f1858c977193/images/20180702_185716.jpg?ver=0 stav po cca 60 km, takže věřím, že po delším nájezdu to bude horší.
K dotazu: budu-li počítat, že nejslabší místo kudy se může drát je přes těsnění pod UFO talířem, tak bude stačit vyměnit to těsnění. Ale spíš by mě zajímalo s jakým tlakem to odvětrávání funguje, abych tím že to utěsním nezničil buď ufo nebo nějakou hadici za tím. Toť má otázka k zamyšlení - ač se zdá paranoidní, tak moje auto pozná, že pro něj chci jen to nejlepší a vždy po nějakém servisu si najde něco nového a věřím tomu, že pokud je šance, že utěsním otvor, tak vybouchne třeba celý motor na přetlak
v70 ´00 2,5TDI
Díky za poznatky Ondra
PS: galerka olejničky a stav umytí https://sk1no.rajce.idnes.cz/UFO_olejnicka/
chtěl bych se zeptat ač možná dělám z komára vemblouda. Při výměně oleje jsem měl spodní kryt motoru celý jak od bláta a třeba vana byla taky jak od vodovějšího oleje. Umyto (a stav po ujetí cca 1500km zjistím až v práci, ale z vrchu vypadá že na krytu nějaký olej zase bude) i s motorem. Když jsem to nechal rozdeklovaný tak jsem zjistil, že mi sákne olej z odvětrávání klikovky. viz https://img23.rajce.idnes.cz/d2301/15/15365/15365454_37aaebad5cc4ffc9da43f1858c977193/images/20180702_185716.jpg?ver=0 stav po cca 60 km, takže věřím, že po delším nájezdu to bude horší.
K dotazu: budu-li počítat, že nejslabší místo kudy se může drát je přes těsnění pod UFO talířem, tak bude stačit vyměnit to těsnění. Ale spíš by mě zajímalo s jakým tlakem to odvětrávání funguje, abych tím že to utěsním nezničil buď ufo nebo nějakou hadici za tím. Toť má otázka k zamyšlení - ač se zdá paranoidní, tak moje auto pozná, že pro něj chci jen to nejlepší a vždy po nějakém servisu si najde něco nového a věřím tomu, že pokud je šance, že utěsním otvor, tak vybouchne třeba celý motor na přetlak
v70 ´00 2,5TDI
Díky za poznatky Ondra
PS: galerka olejničky a stav umytí https://sk1no.rajce.idnes.cz/UFO_olejnicka/
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 317
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Dejvice
- Vůz: 850 xc90
#2 odvětrávání klikovky dotaz
Těsnění - 9179309
Ruské pojetí: https://www.drive2.ru/l/459283325303967830/
Ruské pojetí: https://www.drive2.ru/l/459283325303967830/
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 94
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo V60 D3 MY11
#3 odvětrávání klikovky dotaz
Čo sa týka tlaku. Skôr by som hovoril o podtlaku, pretože (aspoň u VW motoroch) je odvetranie robené tak že vzduch ktorý ide do sania strháva so sebou olejové výpary od klukovky. Predpokladám že v "UFE" bude membrána ktorá ovláda ventil ( na základe podtlaku? ) A púšťa výpary do sania kde sa privedú do valca a spália. Možno by bolo dobré vyčistiť pri výmene tesnenia aj tu hadicu a pokiaľ sa bude dať tak aj to ufo. S presakom oleja popod kryt ventilov som mal problém na audine. Korkové tesnenia stoja za prd vymenil som dve a po cca 2000km to začalo presakovala znova. Nakoniec som dal celogumove s vnútornou železnou vystužou + vymenil som aj skrutky ktoré boli súčasťou balenia ( na tesnenie bol iný priemer diery) a bol pokoj. Tesnenie bolo Victor Reinz ( týmto nechcem robiť reklamu ) Alebo bude najlepšie dať tam originál a vyhnúť sa tak laborovaniu. Predsa len tie gumové tesnenia na motore časom tvrdnu a potom je už nemožné tie úniky zastaviť.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 109
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
- Vůz: S60 T5 2003 LPG
#4 odvětrávání klikovky dotaz
[quote="Charlie#"]Čo sa týka tlaku. Skôr by som hovoril o podtlaku, pretože (aspoň u VW motoroch) je odvetranie robené tak že vzduch ktorý ide do sania strháva so sebou olejové výpary od klukovky. Predpokladám že v "UFE" bude membrána ktorá ovláda ventil ( na základe podtlaku? ) A púšťa výpary do sania kde sa privedú do valca a spália. Možno by bolo dobré vyčistiť pri výmene tesnenia aj tu hadicu a pokiaľ sa bude dať tak aj to ufo. S presakom oleja popod kryt ventilov som mal problém na audine. Korkové tesnenia stoja za prd vymenil som dve a po cca 2000km to začalo presakovala znova. Nakoniec som dal celogumove s vnútornou železnou vystužou + vymenil som aj skrutky ktoré boli súčasťou balenia ( na tesnenie bol iný priemer diery) a bol pokoj. Tesnenie bolo Victor Reinz ( týmto nechcem robiť reklamu ) Alebo bude najlepšie dať tam originál a vyhnúť sa tak laborovaniu. Predsa len tie gumové tesnenia na motore časom tvrdnu a potom je už nemožné tie úniky zastaviť.
Super... nastane imploze Každopádně vyměním tohle, a pokud to bude rosit jinde tak půjdu takhle ze shora dolu. Nebo zjistím, že je to na nový auto
Super... nastane imploze Každopádně vyměním tohle, a pokud to bude rosit jinde tak půjdu takhle ze shora dolu. Nebo zjistím, že je to na nový auto
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 94
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo V60 D3 MY11
#5 odvětrávání klikovky dotaz
Na nové auto by som to nevidel . Vymeniť tesnenie určite zvládneš a cena tiež nebude likvidačná
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 109
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
- Vůz: S60 T5 2003 LPG
#6 odvětrávání klikovky dotaz
[quote="Charlie#"]Na nové auto by som to nevidel . Vymeniť tesnenie určite zvládneš a cena tiež nebude likvidačná
Když jsem to vyměnil na starým autě, tak 2 měsíce na to rupla hadice od serva a šlo pryč Ale tohle je za poslední servisy už neprodejný i kdybych to dával za cenu jenom těch oprav Tak snad už to nebude rosit a budu se moct zaměřit na něco dalšího v seznamu.
Když jsem to vyměnil na starým autě, tak 2 měsíce na to rupla hadice od serva a šlo pryč Ale tohle je za poslední servisy už neprodejný i kdybych to dával za cenu jenom těch oprav Tak snad už to nebude rosit a budu se moct zaměřit na něco dalšího v seznamu.
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#7 odvětrávání klikovky dotaz
Pokavaď si pamatuju, už se to tu řešilo a vím že byl celkem vopruz to těsnění sehnat (a bylo celkem drahý na takovej flus gumy).
Jinak myslím že v ufu žádná membránka není, měl by to být jen taková malá jímka na olej.
Až to budeš měnit, vyčisti si i druhý konec odvětrávání - je tam na vstupu do hadice sání turba vyhřívací vyfikundátor s malým průměrem, tam by jsi mohl mít bordel.
Jinak myslím že v ufu žádná membránka není, měl by to být jen taková malá jímka na olej.
Až to budeš měnit, vyčisti si i druhý konec odvětrávání - je tam na vstupu do hadice sání turba vyhřívací vyfikundátor s malým průměrem, tam by jsi mohl mít bordel.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 109
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
- Vůz: S60 T5 2003 LPG
#8 odvětrávání klikovky dotaz
Tehdá jsem to sehnal v T6r už nevím za kolik. Takže kam dojdu po hadici tam dočistit ju?z-d-e-n-a píše:Pokavaď si pamatuju, už se to tu řešilo a vím že byl celkem vopruz to těsnění sehnat (a bylo celkem drahý na takovej flus gumy).
Jinak myslím že v ufu žádná membránka není, měl by to být jen taková malá jímka na olej.
Až to budeš měnit, vyčisti si i druhý konec odvětrávání - je tam na vstupu do hadice sání turba vyhřívací vyfikundátor s malým průměrem, tam by jsi mohl mít bordel.
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 953
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#9 odvětrávání klikovky dotaz
Ja kupoval u VW za 120, ale myslim, ze Igor psal, ze uz ani VW nedela.
Jinak jsem ho vymenil, protoze saklo, ale protoze nemam v motoru podtlak, tak to nove po roce zacalo taky trochu rosit. Takze by to asi chtelo (i v tvym pripade) zajistit podtlak a je vyreseno.
Jinak jsem ho vymenil, protoze saklo, ale protoze nemam v motoru podtlak, tak to nove po roce zacalo taky trochu rosit. Takze by to asi chtelo (i v tvym pripade) zajistit podtlak a je vyreseno.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 109
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
- Vůz: S60 T5 2003 LPG
#10 odvětrávání klikovky dotaz
Souvisi to nejak s tou kravinou ktera klepe jak permonik a po seslapnuti brzdy to na chvilku prestane? Vakuovka. Uz jsem si vzpomelms231 píše:Ja kupoval u VW za 120, ale myslim, ze Igor psal, ze uz ani VW nedela.
Jinak jsem ho vymenil, protoze saklo, ale protoze nemam v motoru podtlak, tak to nove po roce zacalo taky trochu rosit. Takze by to asi chtelo (i v tvym pripade) zajistit podtlak a je vyreseno.
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 953
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#11 odvětrávání klikovky dotaz
Ne. Vakuovka je na brzdy, řízení EGR ventilu apod. Tady se využívá podtlaku že sání.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 953
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#12 odvětrávání klikovky dotaz
Teda ještě je možný, že to má (může) tlakovat při volnoběhu a podtlakovat až při vyšších otáčkách.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 205
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
#13 odvětrávání klikovky dotaz
Čus kluci. Měl bych dotaz k tomu testu s gumovou rukavičkou , sundal jsem víčko nalevaciho hrdla not.oleje a dal jsem místo něj gumovou rukavice, nastartoval jsem motor a rukavice se okamžitě zvedla na horu, pak jsem přidal plin na 2500 až 3000 otáček a rukavice padá dolu, je zácpana odvětrání ?nebo tak to ma být, píšu to protože mám velkou spotřebu mot.oleje, jeden litr na 800 km všude mi straší na generálku motoru.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#14 odvětrávání klikovky dotaz
odvetranie O.K, motor K.O...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 205
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
#15 odvětrávání klikovky dotaz
díky, kolik by takova sranda stala penez? nebo sehnat motor?
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 698
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Budějce
- Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
- Bydliště: Tam někde u Budějc.
#16 odvětrávání klikovky dotaz
Konzultoval bych zde http://www.svedskedily.cz/paiu píše:díky, kolik by takova sranda stala penez? nebo sehnat motor?
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 205
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
#17 odvětrávání klikovky dotaz
Jo to je v plánu, ale prvně bych nechal zkontrolovat turbo, když to bude dobrý pak už jen k panu doktorovi Patočkovi. DikyPišta... píše:Konzultoval bych zde http://www.svedskedily.cz/paiu píše:díky, kolik by takova sranda stala penez? nebo sehnat motor?
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 205
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
#18 odvětrávání klikovky dotaz
panove našel jsem na youtubu to to video a dela mi to uplne přesne "
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7 Odpovědi
- 727 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Lukas60
-
- 39 Odpovědi
- 18734 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ok2ucx
-
- 2 Odpovědi
- 1221 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Solniak
-
- 6 Odpovědi
- 2088 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Laurel
-
- 17 Odpovědi
- 3492 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od neuman zdenek