TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#51 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Arkaz »

to ja rano za studena mam podobny pocit zaradim R vycuvam z miesta. zaradim D a asi 2s trva nez sa auto zacne hybat bez plynu. nevadi mi to robi to len za studena tak asi je to OK

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#52 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od David Patočka »

Arkaz píše:to ja rano za studena mam podobny pocit zaradim R vycuvam z miesta. zaradim D a asi 2s trva nez sa auto zacne hybat bez plynu. nevadi mi to robi to len za studena tak asi je to OK
Ano, za studena je obecně projev převodovky v zimě odlišný, než v horkém létě.

Milovníci moderních technologií si stěžují na prodlevy, a že se převodovka v zimě déle rozjíždí, více se vytáčí motor a neochotně to přeřazuje další převodové stupně.
Ano, je ztuhlý olej a proto má hydroměnič úmyslně vyšší prokluz, aby se to dříve zahřálo.
Takže studený motor i převodovka se za studena netrestá, jede se volněji až do doby, než se to ohřeje.


Nebojte se, s příchodem 5G vás inteligentní elektromobil bez převodovky odveze sám až do práce, takže tyto starosti
zcela odpadnou.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#53 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Munga »

Mě to začalo kopat dnes a pořádně z R na D při provozní teplotě motoru - po vychladnutí je to ok.
Předtím vše perfektní. Řadí pěkně. V létě ve vedrech bylo vše ok..
Vzhledem k tomu že jsem byl na jaře po koupi u Márry na výměně oleje v AT s oleji pohonu kde mi jak jsem psal zde https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=16380&start=250 mi to parádně zprasil a ojebal tak se obávám zda mi nezprasil i AT. Jestli je tam dost oleje a hlavně správného a nemohlo dojít k poškození.
Pane Patočka jestli to bude stále stejné můžu se k Vám objednat - zkontrolovat olej, adaptace? Předpokládám že uvidíte a budete vědět..

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#54 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Adaptace je jednoduše řečeno znovu přispůsobení řazení převodovky v určitých definovaných jízdních režimech.
Vyřazovat na neutrál je blbost ač je to v některých případech SW tato funkce aktivní a převodovka sama vyřazuje aniž by o tom kdokoliv věděl. Ale nechá se to vypnout ve funkci Neutral Control.
A poslední otázka režim S. Je sekvenční řazení - jakoby manuální řazení. Takže když přesuneš volič na + - tak na + řadíš vyšší stupně a naopak. Já to nejvíce využívám když táhnu přívěs a chci jet prostě třeba na 3ku
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#55 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Arkaz »

Mne sa zda ze rezim S je nieco ako sport u novsich rocnikov. tam ked zaradis do boku na S zostane ti S nie prevodovy stupen. ja u 2009 zaradim do sekvencneho a hned mi hodi stupen aky tam bol a drzi ho.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#56 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Od MY2011 se zobrazí S a pak jakmile řadíš dále + či - se ukazují rychlosti. U mé 2010 skočí taky rovnou rychlosti
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#57 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od David Patočka »

Ano, mají pravdu.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Shockey

#58 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Shockey »

Jakub Svoboda píše:Od MY2011 se zobrazí S a pak jakmile řadíš dále + či - se ukazují rychlosti. U mé 2010 skočí taky rovnou rychlosti
Kdyz dam u XC70 2016 rezim S, tak dal radi automat, jen to vic toci motor a "kope" rychlosti, takze asi sportovni rezim. Jakmile zaradim manualne rychlost, pak uz musim radit manualne nebo se vratit na D.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 425
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#59 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od lkopcansky »

Shockey píše:
Jakub Svoboda píše:Od MY2011 se zobrazí S a pak jakmile řadíš dále + či - se ukazují rychlosti. U mé 2010 skočí taky rovnou rychlosti
Kdyz dam u XC70 2016 rezim S, tak dal radi automat, jen to vic toci motor a "kope" rychlosti, takze asi sportovni rezim. Jakmile zaradim manualne rychlost, pak uz musim radit manualne nebo se vratit na D.
Presne tak. Asi už máš 8 stupeň. Takto sa režim S správa aj u XC60 D3 my2017
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Shockey

#60 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Shockey »

Jj, ma to 8 rychlosti (FWD), je to 6/2016.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#61 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak to bych taky takto bral, bohužel u 6 kvaltu se to chová jak jsem psal.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 858
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#62 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od wolf »

[quote="Jakub Svoboda"]Tak to bych taky takto bral, bohužel u 6 kvaltu se to chová jak jsem psal

U mýho 6ti kvaltu to ale řadí taky na S ve sportu a až na to sáhnu, tak to teprv drží rychlost a musím manuálně, takže to nebude o počtu kvaltů ale o MY....
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 425
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#63 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od lkopcansky »

Inak pre mna režim S u 8 stupňovej je oveľa príjemnejší do mesta ako D. Pre mňa príliš nízke otáčky drži a potom aj reakcia motora je spomalená
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#64 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od David Patočka »

To je kvůli spotřebě a emisím.
Takže nejlepší je trápit motor v nízkých otáčkách, on se ti i s převodovkou potom odmění dlouhou
životností. Neboj, u manuálu je to ještě horší.
Tam pořád bliká, že máš řadit na šestku, když do kopce jedeš 80 km/h.
No, a ve 120 - 140 najetých tisících je se šestkou ámen.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#65 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od jirka87 »

Vlákno jsem nečet, automatem jezdil zřídka, ale zaujalo mě na youtube nabídnuté video.

Tak vkládám. Sry, pokud jsem mimo mísu, fakt se mi nechce číst X stran textu a odkaz jsem zkouknul, ten výplach vypadá provedenej s péčí.

"

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#66 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jen ta hadice ne nechá mnohem snaději napojit na druhém konci té odpojované hadice z výmeníku oleje. Nemusí pak ven hadice k IC a trápit se s rychlospojkami.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#67 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Munga »

wolf píše:
Jakub Svoboda píše:Tak to bych taky takto bral, bohužel u 6 kvaltu se to chová jak jsem psal

U mýho 6ti kvaltu to ale řadí taky na S ve sportu a až na to sáhnu, tak to teprv drží rychlost a musím manuálně, takže to nebude o počtu kvaltů ale o MY....
Mám to stejně.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#68 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Jakub Svoboda »

HM, zajímavé. Schválně to vyzkouším u kamaráda, kterému taky nejdříve svítí S.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 426
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#69 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Macek2 »

Cituji:
(Výpis z uživatelské příručky XC70 MY2012, v poznámce je pod 1 uvedeno, že platí pouze pro motory D5 a T6)

Geartronic – sportovní režim (S)1
Sportovní program poskytuje sportovnější
charakteristiky a připouští vyšší otáčky motoru
pro převodové stupně. Současně reaguje
mnohem rychleji na sešlápnutí pedálu plynu.
Během aktivní jízdy je upřednostňováno používání
nižších převodových stupňů, což vede
ke zpožděnému řazení nahoru.
Sportovní režim se zařadí přesunutím páky
z polohy D do koncové polohy +/–. Indikátor na
informačním displeji se změní z D na S.
Sportovní režim můžete zvolit kdykoliv během
jízdy.

POZNÁMKA
Pokud má převodovka sportovní program,
je možné řadit manuálně pouze v poloze
(+/–) posunutím páky dopředu nebo
dozadu. Indikace na informačním displeji se
změní z S na zobrazení zařazených převodových
stupňů 1-6.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#70 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak teď spíše otázka. Lze to nějak dohrát do MY2010???
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#71 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od peter cz »

Nevím jak u D5, ale bratr to tak u T6 my2010 také má (nejdřív svítí S).
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#72 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Arkaz »

Mozno je to otazka softu v prevodovke. alebo service 2.0 .

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#73 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Není, mám jak Servis 2.0 starý měsíc a upgrade TCM od března.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 662
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#74 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od VB »

wolf píše:U mýho 6ti kvaltu to ale řadí taky na S ve sportu a až na to sáhnu, tak to teprv drží rychlost a musím manuálně, takže to nebude o počtu kvaltů ale o MY....
Dnes na chvíli vyzkoušeno, mám to stejné jak píše wolf.
Dal páku doprava, zobrazí se S, auto při přidání je živější a jde do více otáček, než přeřadí.
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#75 TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Jasper »

Puvodni tema se nejak zvrhlo,ale ja mam u MY2011 pri razeni S presne citovany prubeh z uziv.prirucky a je to tak logicke. S je sport.rezim a az -+ je manualni razeni. Ten muj je jeste pred FL,takze bych to videl stejneho zpusobu razeni uz od MY2007...
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019
Odpovědět

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“