Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#51 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 15
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Vůz: S80 2,5 TDI manual 1999 - STAGE1 :)
#52 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Tak zde je moje zkušenost po 2000 km od dekarbonizace, olej není černý, jako dříve býval, vypadá na měrce spíš jako u benzínu, když si kapku z měrky rozetřu na prstech, jsou čisté, žádná kolomaz. Motoru ze výrazně zlepšil zátah pod 2000 ot. a i vršek mnohem lepší... a není to jen můj dojem, jako po umytí Vím, jak to jezdilo které kopce dříve a nyní. Ta přísada do paliva BG 245 má vyčistit nejen vstřiky, ale i spalovací prostor, ventily, katalyzátor, DPF i EGR(u těch co ho mají aktivní). Zkrátka vše, kudy prochází zplodiny. Vřele doporučuji ten motor odkarbonovat komplet, tzn výplach do starého oleje před výměnou, kondicionér do nového oleje i přísadu do paliva. Auto mám 12 let a NIKDY nejezdilo takhle.
_________________
S80 2,5TDI 1999 EGR OFF + ChipTuning STAGE1 od: https://d5t5.com/ 125-kW/340-Nm :)
S80 2,5TDI 1999 EGR OFF + ChipTuning STAGE1 od: https://d5t5.com/ 125-kW/340-Nm :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#53 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Zajímal se někdo o dodatečné chlazení nafty u motoru s rotačním čerpadlem? Od jakých teplot je to nutné atd...
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#54 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Tohle se bude také hodit
- Přílohy
-
- IMG_20200727_212840.jpg (92.99 KiB) Zobrazeno 745 x
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#55 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
S80 po servise, respektive ani nebyl třeba.
Vstřikovače rozabrané, zkontrolované, vyčištěné ultra zvukem, vyměněné podložky a nastaven otevírací tlak. Perfektní stav, prý je už musel někdo dělat.
Čerpadlo donastavené a seřízené včetně předvstřiku blíže k horní hodnotě.
Zkontrolované žhavičky a kabeláž k nim, také bez problému.
Teď už jen dořešit čip, nebo 2259S/2260 + čip.
Stav tacho se blíží k hranici 400tkm, tzn před smrtí.
Vstřikovače rozabrané, zkontrolované, vyčištěné ultra zvukem, vyměněné podložky a nastaven otevírací tlak. Perfektní stav, prý je už musel někdo dělat.
Čerpadlo donastavené a seřízené včetně předvstřiku blíže k horní hodnotě.
Zkontrolované žhavičky a kabeláž k nim, také bez problému.
Teď už jen dořešit čip, nebo 2259S/2260 + čip.
Stav tacho se blíží k hranici 400tkm, tzn před smrtí.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#56 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
K tomu turbu, není tu nekdo, kdo by mi byl schopný poradit, co tam naimplementovat?
Líbí se mi basstlovo konfigurace s 2259S turbem, ale je to obtok. Tzn nevím jak by to fungovalo s manuálem, aby to dole nebylo úplně mrtvé.
Pravděpodobně finální varianta bude GARRETT 753959-5005s.
Líbí se mi basstlovo konfigurace s 2259S turbem, ale je to obtok. Tzn nevím jak by to fungovalo s manuálem, aby to dole nebylo úplně mrtvé.
Pravděpodobně finální varianta bude GARRETT 753959-5005s.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#57 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
GARRETT 753959-5005s už je u DPD. Podle místních ladičů by to mělo jít naladit jen s konverzí na přetlak přes n75, tak jsem zvědavý, co snese spojka.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#58 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Kolik to asi zvládne na origo nové spojce?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#59 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Turbo se nedá na TDI nějak rozumně napasovat. Muselo by se otočit výfuk/sání.
Problém je v přívodu mazání oleje turba. Vnitřek se dá otočit, jenže pak koliduje aktuátor se startérem. Turbo se vrací a pokud se k tomuhle někdy vrátím, tak se stejným setupem jako Basstl, tedy s GT2259s.
Problém je v přívodu mazání oleje turba. Vnitřek se dá otočit, jenže pak koliduje aktuátor se startérem. Turbo se vrací a pokud se k tomuhle někdy vrátím, tak se stejným setupem jako Basstl, tedy s GT2259s.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3222
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#60 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
škoda, taky si s tim užiješ svoje Tak přeju ať se ti ten projekt nakonec zdaří
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
#61 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Tarkine, diky za peknou dokumentaci. Uz jsem byl nahlodanej, ze ho objednam taky... Holt si jeste chvilku pockam
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2127
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#62 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Ono by to šlo, musel by se dát na svody spacer aby se turbo dostalo dál od motoru. Otočení housingu turbíny taky není u VNT tak jednoduché a regulace by byla špatně přístupná pokud by ji bylo třeba ještě doladit, ale vše je řešitelné. Jen už to není tak uplně p´n´p nasadit turbo, zredukovat hadice a hotovo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#63 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Pro ostatní uživatele, pokud by někoho napadlo šetřit na rozdělovací hlavě pro čerpadlo TDI, nedělat, nevyplatí se to.
Tahle ebay čínská 12mm hlava vydržela 5000km, než se pístek rozlomil. Viz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=53500&start=25
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#64 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Nová zpráva od servisu. Ebay čína hlava, praskl 12mm pístek, naštěstí bez dalších následků, zbytek je ok.
Pístek se kousnul v hlavě a rozlomil se vejpůl, nicméně i tak byly na hlavé známky opotřebení jak po 300 000km, i když neměla najeto dohromady nic.
Kdyby někoho náhodou napadlo něco takovéhp koupit, tady má mé zkušenosti.
Pumpenkopf 12mm für VW Audi Volvo 2,5 TDI VP37 Einspritzpumpe 5 Zylinder P6
NEKUPOVAT
Další nemilá zpráva, originální Bosch hlava Bosch 2 468 335 022 není nikde skladem, dá se vyrobit, cena 11+ a čekání 1-2 měsíce.
Pístek se kousnul v hlavě a rozlomil se vejpůl, nicméně i tak byly na hlavé známky opotřebení jak po 300 000km, i když neměla najeto dohromady nic.
Kdyby někoho náhodou napadlo něco takovéhp koupit, tady má mé zkušenosti.
Pumpenkopf 12mm für VW Audi Volvo 2,5 TDI VP37 Einspritzpumpe 5 Zylinder P6
NEKUPOVAT
Další nemilá zpráva, originální Bosch hlava Bosch 2 468 335 022 není nikde skladem, dá se vyrobit, cena 11+ a čekání 1-2 měsíce.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#65 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Auto je zpátky ze servisu.
Čerpadlo se kompletně rozebralo, vyčistilo na ultrazvulku, dala se originální 11mm hlava. Gufera a těsnění (zbytek se řešil s repasem minulý rok), nastaveno na stolici. Stav nového čerpadla.
Auto proti stavu s 12mm hlavou (totální nesmysl) nekouří a nesmrdí. Ale je znát, že reakce na plyn a zátah vocpodu je slabší, za to lepší ve vyšších otáčkach.
Čerpadlo se kompletně rozebralo, vyčistilo na ultrazvulku, dala se originální 11mm hlava. Gufera a těsnění (zbytek se řešil s repasem minulý rok), nastaveno na stolici. Stav nového čerpadla.
Auto proti stavu s 12mm hlavou (totální nesmysl) nekouří a nesmrdí. Ale je znát, že reakce na plyn a zátah vocpodu je slabší, za to lepší ve vyšších otáčkach.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#66 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Na autě se ještě doladil predvstrik k vyšší hranici, změřila komprese (je ok).
Ale to by nebylo TDI, abych něco neřešil.
Aktuální "problémy": auto do zahřátí motoru při sešlápnutí plynu kouří bílo modře, jakoby byl predvstrik do ohrati mnohem vyšší.
Palubak po tomhle všem servisu (čerpadlo repas s výměnou origo 11mm hlavy, vstriky po nastavení atd...) Ukazuje spotřebu o 2-3 litry vyšší, než je reálně.
Takže čerpadlo na stolici nastavené jak má, ale dělá to tohle... Co s tím?
Ale to by nebylo TDI, abych něco neřešil.
Aktuální "problémy": auto do zahřátí motoru při sešlápnutí plynu kouří bílo modře, jakoby byl predvstrik do ohrati mnohem vyšší.
Palubak po tomhle všem servisu (čerpadlo repas s výměnou origo 11mm hlavy, vstriky po nastavení atd...) Ukazuje spotřebu o 2-3 litry vyšší, než je reálně.
Takže čerpadlo na stolici nastavené jak má, ale dělá to tohle... Co s tím?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#67 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Tohle se poslední dobou nějak vyřešilo, možná prasklá zátka na přepadech vstřikovačů.Stále se nedaří vyřešit problém s ukazováním spotřeby.
Lehce se hnulo dávkou, diagnostika ale pořád ukazuje 4mg, jen se zvedo napětí potenciometru v El hlavě.
Na budíkach je pořád o 2-3 litry víc než je realita. -_-
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 29 bře 2023 10:22, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 69
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bardejov
- Vůz: S80 2,5 TDI 00'
#68 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Na MSA 15.8 ti bude Vida stale ukazovat 4 mg.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#69 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Duvod? Nemyslím si, když jsme s tím s Peter cz dříve laborovali, tak to ukazovalo i jiné hodnoty.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 69
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bardejov
- Vůz: S80 2,5 TDI 00'
#70 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Ano kym sa motor zahrieva, tak to pekne klesa az na hodnotu 4mg, ale po zahriati mozes klepat po cerpadle kolko chces, Vida stale bude ukazovat 4mg - davka sa sice meni (pocujes to na chode motora), ale podla tohto udaju si to nevies presne odsledovat. Neviem cim to je, na MSA 15.7 to nerobi, tam si to vies cez vol-fcr pekne nastavit.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#71 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
O nastavovaní dávky som už písal, treba čítať s porozumením. Robo má pravdu, vo Vida reálnu dávku neuvidíš a tipnem si, že korekciu vstrekov stále ukazuje okolo 630 mg na vstrek, teda hausnumero. Nie?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#72 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Využiju tohohle vlákna jako takový souhrn. Jak jsem psal i jinde, na TDI jsem řešil čerpadlo, vstřikovače, komprese je také ok.
Na autě jsou nové Firad vstřikovače dle kodu z origo Bosch, čerpadlo je zrepasované, předvstřik nastavený.
Stále nevyřešený problém je ale modro/bílý kouř za studena do ohřátí. Co s tím?
Pokud by bralo olej turbo, pravděpodobně by to bralo olej pořád, stejně tak gufera na ventilech.
Co je hlavní, spotřeba oleje se dle měrky zvedla celkem minimálně.
Na autě jsou nové Firad vstřikovače dle kodu z origo Bosch, čerpadlo je zrepasované, předvstřik nastavený.
Stále nevyřešený problém je ale modro/bílý kouř za studena do ohřátí. Co s tím?
Pokud by bralo olej turbo, pravděpodobně by to bralo olej pořád, stejně tak gufera na ventilech.
Co je hlavní, spotřeba oleje se dle měrky zvedla celkem minimálně.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#73 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Asi bych to vyřešil nekoukáním do zrcátek.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#74 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Něco takového jsem mohl udělat před 2 lety a zhruba 20-25k , teď už bych to chtěl konečně vyřešit.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#75 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Nechce se mi v tom zpětně hledat, ale tam máš tu větší hlavu na čerpadle? Nebude to tím?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek