Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#51 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 15
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Vůz: S80 2,5 TDI manual 1999 - STAGE1 :)

#52 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Pavelkac »

Tak zde je moje zkušenost po 2000 km od dekarbonizace, olej není černý, jako dříve býval, vypadá na měrce spíš jako u benzínu, když si kapku z měrky rozetřu na prstech, jsou čisté, žádná kolomaz. Motoru ze výrazně zlepšil zátah pod 2000 ot. a i vršek mnohem lepší... a není to jen můj dojem, jako po umytí :) Vím, jak to jezdilo které kopce dříve a nyní. Ta přísada do paliva BG 245 má vyčistit nejen vstřiky, ale i spalovací prostor, ventily, katalyzátor, DPF i EGR(u těch co ho mají aktivní). Zkrátka vše, kudy prochází zplodiny. Vřele doporučuji ten motor odkarbonovat komplet, tzn výplach do starého oleje před výměnou, kondicionér do nového oleje i přísadu do paliva. Auto mám 12 let a NIKDY nejezdilo takhle.
_________________
S80 2,5TDI 1999 EGR OFF + ChipTuning STAGE1 od: https://d5t5.com/ 125-kW/340-Nm :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#53 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Zajímal se někdo o dodatečné chlazení nafty u motoru s rotačním čerpadlem? Od jakých teplot je to nutné atd...
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#54 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Tohle se bude také hodit :)
Přílohy
IMG_20200727_212840.jpg
IMG_20200727_212840.jpg (92.99 KiB) Zobrazeno 749 x
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#55 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

S80 po servise, respektive ani nebyl třeba.

Vstřikovače rozabrané, zkontrolované, vyčištěné ultra zvukem, vyměněné podložky a nastaven otevírací tlak. Perfektní stav, prý je už musel někdo dělat. :)
Čerpadlo donastavené a seřízené včetně předvstřiku blíže k horní hodnotě.
Zkontrolované žhavičky a kabeláž k nim, také bez problému.

Teď už jen dořešit čip, nebo 2259S/2260 + čip. :oops:

Stav tacho se blíží k hranici 400tkm, tzn před smrtí. :D
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#56 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

K tomu turbu, není tu nekdo, kdo by mi byl schopný poradit, co tam naimplementovat?

Líbí se mi basstlovo konfigurace s 2259S turbem, ale je to obtok. Tzn nevím jak by to fungovalo s manuálem, aby to dole nebylo úplně mrtvé.


Pravděpodobně finální varianta bude GARRETT 753959-5005s.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#57 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

GARRETT 753959-5005s už je u DPD. Podle místních ladičů by to mělo jít naladit jen s konverzí na přetlak přes n75, tak jsem zvědavý, co snese spojka. :roll:
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#58 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Kolik to asi zvládne na origo nové spojce? :%)
Přílohy
IMG_20201111_154807.jpg
IMG_20201111_155938.jpg
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#59 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Turbo se nedá na TDI nějak rozumně napasovat. Muselo by se otočit výfuk/sání.

Problém je v přívodu mazání oleje turba. Vnitřek se dá otočit, jenže pak koliduje aktuátor se startérem. Turbo se vrací a pokud se k tomuhle někdy vrátím, tak se stejným setupem jako Basstl, tedy s GT2259s.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3222
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#60 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

škoda, taky si s tim užiješ svoje :( Tak přeju ať se ti ten projekt nakonec zdaří :good:
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#61 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Zeb »

Tarkine, diky za peknou dokumentaci. Uz jsem byl nahlodanej, ze ho objednam taky... Holt si jeste chvilku pockam
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#62 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od peter cz »

Ono by to šlo, musel by se dát na svody spacer aby se turbo dostalo dál od motoru. Otočení housingu turbíny taky není u VNT tak jednoduché a regulace by byla špatně přístupná pokud by ji bylo třeba ještě doladit, ale vše je řešitelné. Jen už to není tak uplně p´n´p nasadit turbo, zredukovat hadice a hotovo.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#63 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Pro ostatní uživatele, pokud by někoho napadlo šetřit na rozdělovací hlavě pro čerpadlo TDI, nedělat, nevyplatí se to.
Tahle ebay čínská 12mm hlava vydržela 5000km, než se pístek rozlomil. Viz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=53500&start=25
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#64 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Nová zpráva od servisu. Ebay čína hlava, praskl 12mm pístek, naštěstí bez dalších následků, zbytek je ok.

Pístek se kousnul v hlavě a rozlomil se vejpůl, nicméně i tak byly na hlavé známky opotřebení jak po 300 000km, i když neměla najeto dohromady nic.
Kdyby někoho náhodou napadlo něco takovéhp koupit, tady má mé zkušenosti.
Pumpenkopf 12mm für VW Audi Volvo 2,5 TDI VP37 Einspritzpumpe 5 Zylinder P6
NEKUPOVAT

Další nemilá zpráva, originální Bosch hlava Bosch 2 468 335 022 není nikde skladem, dá se vyrobit, cena 11+ a čekání 1-2 měsíce.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#65 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Auto je zpátky ze servisu.
Čerpadlo se kompletně rozebralo, vyčistilo na ultrazvulku, dala se originální 11mm hlava. Gufera a těsnění (zbytek se řešil s repasem minulý rok), nastaveno na stolici. Stav nového čerpadla.
Auto proti stavu s 12mm hlavou (totální nesmysl) nekouří a nesmrdí. Ale je znát, že reakce na plyn a zátah vocpodu je slabší, za to lepší ve vyšších otáčkach.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#66 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Na autě se ještě doladil predvstrik k vyšší hranici, změřila komprese (je ok).
Ale to by nebylo TDI, abych něco neřešil.

Aktuální "problémy": auto do zahřátí motoru při sešlápnutí plynu kouří bílo modře, jakoby byl predvstrik do ohrati mnohem vyšší.
Palubak po tomhle všem servisu (čerpadlo repas s výměnou origo 11mm hlavy, vstriky po nastavení atd...) Ukazuje spotřebu o 2-3 litry vyšší, než je reálně.
Takže čerpadlo na stolici nastavené jak má, ale dělá to tohle... Co s tím?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#67 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Stále se nedaří vyřešit problém s ukazováním spotřeby.
Lehce se hnulo dávkou, diagnostika ale pořád ukazuje 4mg, jen se zvedo napětí potenciometru v El hlavě.

Na budíkach je pořád o 2-3 litry víc než je realita. -_-
Tohle se poslední dobou nějak vyřešilo, možná prasklá zátka na přepadech vstřikovačů.
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 29 bře 2023 10:22, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#68 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Robo3220 »

Na MSA 15.8 ti bude Vida stale ukazovat 4 mg.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#69 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Duvod? Nemyslím si, když jsme s tím s Peter cz dříve laborovali, tak to ukazovalo i jiné hodnoty.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#70 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Robo3220 »

Ano kym sa motor zahrieva, tak to pekne klesa az na hodnotu 4mg, ale po zahriati mozes klepat po cerpadle kolko chces, Vida stale bude ukazovat 4mg - davka sa sice meni (pocujes to na chode motora), ale podla tohto udaju si to nevies presne odsledovat. Neviem cim to je, na MSA 15.7 to nerobi, tam si to vies cez vol-fcr pekne nastavit.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#71 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od IgorS »

O nastavovaní dávky som už písal, treba čítať s porozumením. Robo má pravdu, vo Vida reálnu dávku neuvidíš a tipnem si, že korekciu vstrekov stále ukazuje okolo 630 mg na vstrek, teda hausnumero. Nie?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#72 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Využiju tohohle vlákna jako takový souhrn. Jak jsem psal i jinde, na TDI jsem řešil čerpadlo, vstřikovače, komprese je také ok.
Na autě jsou nové Firad vstřikovače dle kodu z origo Bosch, čerpadlo je zrepasované, předvstřik nastavený.

Stále nevyřešený problém je ale modro/bílý kouř za studena do ohřátí. Co s tím?
Pokud by bralo olej turbo, pravděpodobně by to bralo olej pořád, stejně tak gufera na ventilech.
Co je hlavní, spotřeba oleje se dle měrky zvedla celkem minimálně.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#73 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od raolsa »

Asi bych to vyřešil nekoukáním do zrcátek. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#74 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od Tarkin »

Něco takového jsem mohl udělat před 2 lety a zhruba 20-25k :D, teď už bych to chtěl konečně vyřešit.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#75 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Nechce se mi v tom zpětně hledat, ale tam máš tu větší hlavu na čerpadle? Nebude to tím?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“