Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 332
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: Malacky
- Vůz: 945 B200FT
#26 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
To je intercooler. Chladic stlacovaneho vzduchu.
To neni pro vodu
To neni pro vodu
_________________
2x V70 TDI, V70 T5
2x V70 TDI, V70 T5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#27 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Má někdo nějakou teorii, který by byl lepší?
Jap parta je obří, je to kopie do88. Nevýhodu vidím v tom, že je ohříván od vodního a v létě od klima chladiče.
Fmic má v tomhle výhodu, zas je menší.
Tady jsou nějaké výsledky:
https://www.do88.se/en/info/drop-in-vs-fmic-test.html
Dle těchto výsledků FMIC intercooler nemá smysl.
Jap parta je obří, je to kopie do88. Nevýhodu vidím v tom, že je ohříván od vodního a v létě od klima chladiče.
Fmic má v tomhle výhodu, zas je menší.
Tady jsou nějaké výsledky:
https://www.do88.se/en/info/drop-in-vs-fmic-test.html
Dle těchto výsledků FMIC intercooler nemá smysl.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#28 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Z jakého důvodu máš dávku nafty až na 5,8mg?IgorS píše:
Dobre:
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#29 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
To je akoby som sa ťa pýtal, že z akého dôvodu máš ty na aute športové pruženie a kopec ďalších hlúpostí
Je niečo zle na mojej dávke nafty?
Je niečo zle na mojej dávke nafty?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#30 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Pružiny jsem sehnal za dobrou cenu, o tom jak se jízdní vlastnosti s Eibach odpružením zlepší není třeba vést diskuze.To je akoby som sa ťa pýtal, že z akého dôvodu máš ty na aute športové pruženie a kopec ďalších hlúpostí
Samozřejmě, že není.Je niečo zle na mojej dávke nafty?
Respektive se snažím získat nějaké obecné know how, jak se čerpadlo s danou dávkou nafty chová (ale jak jsem psal, zřejmě na to má velký vliv opotřebení a konkrétní auto jako celek) a nastavit ideální hodnotu.
Čerpadlo mám po repasu a ve chvíli, kdy jsme tam měli nastaveno kolem 6mg, tak po nastartování otáčky letěly do omezovače bez šlápnutí na plyn.
Zatím je dávka nafty nastavena na 4mg, nastavili jsme podle toho jak to celé fungovalo, volnoběh, klesání otáček po vyřazení atd, polohou regulace hlavy.
Četl jsem tvé poznatky o nastavení dávky nafty zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=43088&start=50
EDIT: Můžu tě poprosit o video, jak ti klesají otáčky po vyřazení s tvou dávkou nafty?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#31 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Objednaný Do88 intercooler, Jap parts není a zatím nebude skladem.
Mám v plánu nějakou decentní výkonovou úpravu jako Basstl 160-170kW. Z jeho úprav vím, že to zvládne origo čerpadlo i vstřikovače - obojí mám po kontrole/repasu.
Turbo GT2259S jsem našel s T25 přírubou pod Iveco číslem: 702989-5006S, dají se sehnat za pěknou cenu.
Zbývá dořešit spojka. V autě je rok stará RYMEC spojková sada. Co tahle "základní" spojka může přenést?
Psal jsem do Renovaku, upravit lamelu na HDS nebo dual friction není problém. Ale co přítlačák? Mohl by tohle zváldnout základní ze spojkové sady RYMEC? Sachs Performance/Race ho v katalogu nemá. Ve VIDE jsem stejné číslo spojky u jiné motorizace nenašel.
Našel jsem nějaké performance spojky pro Volvo 850 TDI, ale to má jiné rozměry.
Mám v plánu nějakou decentní výkonovou úpravu jako Basstl 160-170kW. Z jeho úprav vím, že to zvládne origo čerpadlo i vstřikovače - obojí mám po kontrole/repasu.
Turbo GT2259S jsem našel s T25 přírubou pod Iveco číslem: 702989-5006S, dají se sehnat za pěknou cenu.
Zbývá dořešit spojka. V autě je rok stará RYMEC spojková sada. Co tahle "základní" spojka může přenést?
Psal jsem do Renovaku, upravit lamelu na HDS nebo dual friction není problém. Ale co přítlačák? Mohl by tohle zváldnout základní ze spojkové sady RYMEC? Sachs Performance/Race ho v katalogu nemá. Ve VIDE jsem stejné číslo spojky u jiné motorizace nenašel.
Našel jsem nějaké performance spojky pro Volvo 850 TDI, ale to má jiné rozměry.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3222
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#32 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Ahoj,
zkus napsat přímo výrobci RYMEC. Tady ti s tím asi nikdo neporadí, protože to nikdo nezkoušel.
V nejhorším to načipujete a zjistíte, že spojka klouže. Pak už budeš vědět, že to nedá a
dohodneš si nějakej custom přes RENOVAK - ale raději se ho zeptej předem, abys nevyhodil
50.000 do luftu a pak zjistil, že spojku ti nikdo neudělá.
Já měl kvůli M58 AWD taky docela problém sehnat sportovní spojkovou sadu a nakonec
to bylo včetně nové dvouhmoty dost drahé.
zkus napsat přímo výrobci RYMEC. Tady ti s tím asi nikdo neporadí, protože to nikdo nezkoušel.
V nejhorším to načipujete a zjistíte, že spojka klouže. Pak už budeš vědět, že to nedá a
dohodneš si nějakej custom přes RENOVAK - ale raději se ho zeptej předem, abys nevyhodil
50.000 do luftu a pak zjistil, že spojku ti nikdo neudělá.
Já měl kvůli M58 AWD taky docela problém sehnat sportovní spojkovou sadu a nakonec
to bylo včetně nové dvouhmoty dost drahé.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#33 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Výrobci Rymec spojek už jsem psal, samozřejmě se od toho distancují - spojky jsou určeny pro auta bez úprav.
Ale čipovaná 120kW D5 má krouťák 400+nm, lamela rozměrově stejná, ale to je kdyby kdyby...
Renovak mi nabídl upravit lamelu na HDS za necelých 1000Kč, Dual friction lamela s keramikou nějaký 4 tisíce, ale samotný přítlačák nenabízí.
Respektive mají v nabídce HDS National sadu, kde je HDS lamela a nějaký adekvátní přítlačák, možná je ale stejný jako základ, ale třeba se pletu.
EDIT:
Pro S80 TDI jsem našel zatím kit: Black Diamond BDC6874PDL, nabízejí 3 stage varianty.
Možná by pasoval i SACHS PERFORMANCE Performance 883082 999754, z A6 Avant (4A5, C4) 2.5 TDI quattro 103 kW.
Ale čipovaná 120kW D5 má krouťák 400+nm, lamela rozměrově stejná, ale to je kdyby kdyby...
Renovak mi nabídl upravit lamelu na HDS za necelých 1000Kč, Dual friction lamela s keramikou nějaký 4 tisíce, ale samotný přítlačák nenabízí.
Respektive mají v nabídce HDS National sadu, kde je HDS lamela a nějaký adekvátní přítlačák, možná je ale stejný jako základ, ale třeba se pletu.
EDIT:
Pro S80 TDI jsem našel zatím kit: Black Diamond BDC6874PDL, nabízejí 3 stage varianty.
Možná by pasoval i SACHS PERFORMANCE Performance 883082 999754, z A6 Avant (4A5, C4) 2.5 TDI quattro 103 kW.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 636
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#34 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
National spojky z Renovaku jsou celkem kvalitní, ale je to náhrada za sérii, HDS verze je jen přeobložená lamela.
Ale o spojku bych se tolik nebál, zvlášť jestli tam bude velké obtokové turbo, tak nástup krouťáku nebude tak ostrý, řešil bych jí asi případně až po úpravě, HDS obložení by mohlo stačit.
U turba bych možná zvážil nějaké s VNT regulací a předělat baňku na ovládání přetlakem v sání. WG turbo bude mít mrtvý spodek.
čerpadlo a vstřiky mi na tenhle výkon přijdou už na hraně, asi to bude dost kouřit, zvážil bych větší trysky, nebo vstřikovací hlavu z Mercedesu 290td, nebo snížil očekávání
Ale o spojku bych se tolik nebál, zvlášť jestli tam bude velké obtokové turbo, tak nástup krouťáku nebude tak ostrý, řešil bych jí asi případně až po úpravě, HDS obložení by mohlo stačit.
U turba bych možná zvážil nějaké s VNT regulací a předělat baňku na ovládání přetlakem v sání. WG turbo bude mít mrtvý spodek.
čerpadlo a vstřiky mi na tenhle výkon přijdou už na hraně, asi to bude dost kouřit, zvážil bych větší trysky, nebo vstřikovací hlavu z Mercedesu 290td, nebo snížil očekávání
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#35 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Vycházím z úpravy, co tu dělal Basstl: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=61907&start=225
GT2259S není "velké", proti K14 je o trochu větší, dle úprav u Basstla a grafu je ok.
Co se týče hlavy, 11mm by to měla v pohodě zvládnout, dle zahraničních fór je 11mm dostatečný do 300 koní. Jinak na Ebayi jich je na výběr spoustu, myslím, že 12mm tam kupoval i Lpboss na svou TDI bestii.
Je to fungl nová Rymec spojka s nájezdem 15 tisíc km, přeobložit lamelu by fungovat mohlo no.Ale o spojku bych se tolik nebál, zvlášť jestli tam bude velké obtokové turbo, tak nástup krouťáku nebude tak ostrý, řešil bych jí asi případně až po úpravě, HDS obložení by mohlo stačit.
GT2259S není "velké", proti K14 je o trochu větší, dle úprav u Basstla a grafu je ok.
Funguje to spolehlivě? Bavil jsem s jedním TDI tunerem, prý se to blbě ladí. Samozřejmě GT2260V s regulací by bylo lepší.U turba bych možná zvážil nějaké s VNT regulací a předělat baňku na ovládání přetlakem v sání.
Opět vycházím z úpravy Dunkelrota, cíl není z auta udělat dýmovnici.čerpadlo a vstřiky mi na tenhle výkon přijdou už na hraně, asi to bude dost kouřit, zvážil bych větší trysky, nebo vstřikovací hlavu z Mercedesu 290td, nebo snížil očekávání
Co se týče hlavy, 11mm by to měla v pohodě zvládnout, dle zahraničních fór je 11mm dostatečný do 300 koní. Jinak na Ebayi jich je na výběr spoustu, myslím, že 12mm tam kupoval i Lpboss na svou TDI bestii.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#36 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
ZF Sachs Performance prý umí vyrobit přítlačáky na zakázku, udávaný přenos krouťáku o 15% vyšší, cena 530 euro 2 týdny výroba.
Z Renovaku jsem dostal další email. National HDS sada je opravdu jen přeobložená lamela + základní přítlačák. Nicméně dle jejich slov je nový přítlačák RYMEC dostatečný s přeobloženo lamelou, kterou nabízejí ve 3 variantách.
1, HDS 2-4 dny 900-1000Kč
2, Dual Friction 2-3 týdny 4468Kč
3, Kovokeramika 2-3 týdny 4348Kč
Z Renovaku jsem dostal další email. National HDS sada je opravdu jen přeobložená lamela + základní přítlačák. Nicméně dle jejich slov je nový přítlačák RYMEC dostatečný s přeobloženo lamelou, kterou nabízejí ve 3 variantách.
1, HDS 2-4 dny 900-1000Kč
2, Dual Friction 2-3 týdny 4468Kč
3, Kovokeramika 2-3 týdny 4348Kč
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 636
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#37 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
jo, když koukám na ten projekt Basstla, tak ta GT2259S bude OK, je sice větší, ale zase je to o 2 generace novější turbo, než K14, takže takový rozdíl na spodku asi nebude...
no to je trochu nevýhoda toho VNT na přetlaku - je to piplačka to vyladit
jestli je tam 11mm hlava, tak OK, měl jsem za to, že v sérii je tam jen 10mm, proto jsem psal o MB 290TD, kde je taky 11mm...
jinak bych pro normální ježdění volil HDS, kovokeramiku určitě ne. Max. kompromis ten dual… ale měj na paměti, že ta keramika ti ohobluje setrvák/přítlačák
no to je trochu nevýhoda toho VNT na přetlaku - je to piplačka to vyladit
jestli je tam 11mm hlava, tak OK, měl jsem za to, že v sérii je tam jen 10mm, proto jsem psal o MB 290TD, kde je taky 11mm...
jinak bych pro normální ježdění volil HDS, kovokeramiku určitě ne. Max. kompromis ten dual… ale měj na paměti, že ta keramika ti ohobluje setrvák/přítlačák
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#38 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Poslední dobou jsem řešil repas čerpadla, teklo. Vzhledem k tomu, že startovalo normálně, řešilo se to bez výměny hlavy.
Nastavování jsem řešil tady a tady:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=43088&start=125
Poslední verze je nějakých 4,5mg. Zdálo se, že vše funguje jak má. V pátek jsem autem jel zhruba 50, bylo celkem teplo a projevil se problém.
Pozoruji, že čím větší teplo, tím horší chování. Po dojetí na křižovatce otáčky klesly až někam k 700, po pár vteřinách přes 800, pak se to srovnalo. Točení volantu na volnoběh najednou strašně snižuje otáčky, startování trvá 3-5s točení.
Zkrátka rozhodně ne ideální stav, se kterým bych byl spokojený.
Čím to? Je to hlava čerpadla?
Je tu někdo kdo mi dokáže říct origo číslo hlavy čerpadla?
Zatím jsem hledal hlavy čerpadla na ebay, vím že ji tam kupoval Lpboss a prý mu funguje dobře.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_osacat=0&_odkw=einspritzpumpe+2.5+tdi&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=einspritzpumpe+2.5+tdi+pumpenkopf&_sacat=0
Má s tím někdo zkušenosti? Dle čeho vybírat, na co si dát pozor atd...
Vzhledem k plánovaným úpravám bych mohl vzít rovnou 12mm, vím je to zbytečný, ale vzhledem k tomu, že je cena stejná...
EDIT: Když bych vzal 12mm hlavu, je nutné na to adaptovat mapu?
Nastavování jsem řešil tady a tady:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=43088&start=125
Poslední verze je nějakých 4,5mg. Zdálo se, že vše funguje jak má. V pátek jsem autem jel zhruba 50, bylo celkem teplo a projevil se problém.
Pozoruji, že čím větší teplo, tím horší chování. Po dojetí na křižovatce otáčky klesly až někam k 700, po pár vteřinách přes 800, pak se to srovnalo. Točení volantu na volnoběh najednou strašně snižuje otáčky, startování trvá 3-5s točení.
Zkrátka rozhodně ne ideální stav, se kterým bych byl spokojený.
Čím to? Je to hlava čerpadla?
Je tu někdo kdo mi dokáže říct origo číslo hlavy čerpadla?
Zatím jsem hledal hlavy čerpadla na ebay, vím že ji tam kupoval Lpboss a prý mu funguje dobře.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_osacat=0&_odkw=einspritzpumpe+2.5+tdi&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=einspritzpumpe+2.5+tdi+pumpenkopf&_sacat=0
Má s tím někdo zkušenosti? Dle čeho vybírat, na co si dát pozor atd...
Vzhledem k plánovaným úpravám bych mohl vzít rovnou 12mm, vím je to zbytečný, ale vzhledem k tomu, že je cena stejná...
EDIT: Když bych vzal 12mm hlavu, je nutné na to adaptovat mapu?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#39 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Určitě to tu někde už zaznělo a já to pozoruji také.
Zvedl jsem nepatrně volnobeznou dávku nafty a celková spotřeba klesla.
Zvedl jsem nepatrně volnobeznou dávku nafty a celková spotřeba klesla.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#40 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Čerpadlo mám znova sestavené s novou 12mm hlavou.
Zatím to vypadá ok, teple starty jsou bez problémů.
Ale pravděpodobně mi kecá palubák se spotřebou, i na diag byla nějaká podezřelé nízká hodnota dávky paliva.
Auto ale jede, jede víc než předtím. Řešil někdo? Dá se udělat nějaká softwarová adaptace na větší rozdělovací hlavu čerpadla?
Zatím to vypadá ok, teple starty jsou bez problémů.
Ale pravděpodobně mi kecá palubák se spotřebou, i na diag byla nějaká podezřelé nízká hodnota dávky paliva.
Auto ale jede, jede víc než předtím. Řešil někdo? Dá se udělat nějaká softwarová adaptace na větší rozdělovací hlavu čerpadla?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#41 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Tohle se bude hodit
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#42 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Další krok po nainstalování Do88 bude nejspíš montáž olejového chladiče. Ze zkušeností od Basstla vím, že teplota oleje na TDI leze ke 130°C, což není ideální.
Takže sehnat spravný adaptér pod olejový chladič s termostatem, hadice a nějaký menší olejový chladič před klima chladič.
Ŕešil někdo? Nenastane po otevření termostatu a průchodem oleje přes přídavný chladič problém s tlakem oleje?
Takže sehnat spravný adaptér pod olejový chladič s termostatem, hadice a nějaký menší olejový chladič před klima chladič.
Ŕešil někdo? Nenastane po otevření termostatu a průchodem oleje přes přídavný chladič problém s tlakem oleje?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 67
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: XC70 2004 D5 AT
#43 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Tlak poklesně zanedbatelně, toho se neboj. Chlazení oleje sem řešil sice u subaru ale to je podobné. Koukni na stranky ZavodniAuta*cz a tam si vše poskládáš dle libosti.Tarkin píše: ↑19 kvě 2020 14:04 Další krok po nainstalování Do88 bude nejspíš montáž olejového chladiče. Ze zkušeností od Basstla vím, že teplota oleje na TDI leze ke 130°C, což není ideální.
Takže sehnat spravný adaptér pod olejový chladič s termostatem, hadice a nějaký menší olejový chladič před klima chladič.
Ŕešil někdo? Nenastane po otevření termostatu a průchodem oleje přes přídavný chladič problém s tlakem oleje?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 636
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#44 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Případně se nabízí ještě alternativa a to větší výměník voda/olej, největší z VW motorů byl z TDI PD 96/110kw.
Pokud půjdeš cestou přídavného chladiče, tak se dá použít originál adaptér s termostatem Volvo/Wahler z řad 7xx a 9xx s motorem 2.4TD, ten má termostat tuším na 95°C
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/lubrication/adapter-oil-cooler/1021937/
Ale blbě se shání, dnes je asi nejjednodušší nějaký aliexpress adaptér za pár korun...
Pokud půjdeš cestou přídavného chladiče, tak se dá použít originál adaptér s termostatem Volvo/Wahler z řad 7xx a 9xx s motorem 2.4TD, ten má termostat tuším na 95°C
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/lubrication/adapter-oil-cooler/1021937/
Ale blbě se shání, dnes je asi nejjednodušší nějaký aliexpress adaptér za pár korun...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#45 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Problém je v tom, že všechny na alíku otvírají už v 80°C, není to málo?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 15
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Vůz: S80 2,5 TDI manual 1999 - STAGE1 :)
#46 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Ahoj, koukám že už jsi vyzkoušel kde co, ale když chceš ladit motor, musí být nejdříve mechanicky v pořádku. Na první straně píšeš, ze jsi neměřil komprese, ale auto v zimě startuje, tak asi ok... ale tím jsi měl začít, to můžeš mít klidně na jednom i dvou válcích komprese snížené i o třetinu proti ostatním válcům, z důvodu připeklých kroužků a taky to v zimě pojede. V nedávné době jsem se začal zajímat o dekarbonizaci motoru a na youtube je spousta videí lidí, co si dali tu práci a změřili komprese před dekarbonizací a po ní a skoro nikdo ty komprese před neměl v pořádku. Jenže to člověk zjistí, až když to změří, protože ten úbytek výkonu je velmi pozvolný. Nejvyšší účinnost má zdá se americký přípravek BG109EPR, které používají i autoservisy, co se tímto zabývají. Na této stránce se můžete podívat, co dekarbonizace udělala s kompresí u olítaného (cca 250000km) motoru 1.4 z Fabie před a po: https://www.bgpoint.cz/naftovy-motor/epr/
Prodává se celá sada: https://www.red-rider.cz/277-bg-6575-kit-dekarbonizace-dpf-3x325-ml.html BG109 je rozpouštěč karbonu do oleje těsně před výměnou, BG112DOC je dodatečný aditiv výrazně zkvalitňující čistící a mazací schopnost nového oleje po výměně a nakonec BG245 do nafty (max75 litrů) na dekarbonizaci celé palivové soustavy včetně uvolnění vstřiků. Až když budeš mít motor vyčištěný a bude mít komprese jak za mlada můžeš laborovat s výkonem, protože je možné a dokonce dost pravděpodobné, že jen bičuješ pajdavej motor. A jestli dekarbonizací nikdy neprošel, tak téměř jistě. Já to provedl dnes na mojí S80 2,5TDI najeto 190 000km, olej po vypuštění z dieselu je vždy černý, ale dnes jsem po aplikaci dekarbonizace BG109EPR vypustil regulérně černou barvu místo oleje. Olej měním vždy v termínu, spíš dříve, tak jsem žil v domění, že motor zanesený nebude... Nalil jsem nový Castrol 5W/40 Edge Turbo Diesel + BG112DOC oil kondicionér a jel se projet, hned jsem si všiml, že je klidnější volnoběh než byl a řekl bych, že to i trochu líp jede, ale to jen subjektivně, změřené to nemám, taky se mi zdá motor tišší. Tolik můj dnešní poznatek.
Prodává se celá sada: https://www.red-rider.cz/277-bg-6575-kit-dekarbonizace-dpf-3x325-ml.html BG109 je rozpouštěč karbonu do oleje těsně před výměnou, BG112DOC je dodatečný aditiv výrazně zkvalitňující čistící a mazací schopnost nového oleje po výměně a nakonec BG245 do nafty (max75 litrů) na dekarbonizaci celé palivové soustavy včetně uvolnění vstřiků. Až když budeš mít motor vyčištěný a bude mít komprese jak za mlada můžeš laborovat s výkonem, protože je možné a dokonce dost pravděpodobné, že jen bičuješ pajdavej motor. A jestli dekarbonizací nikdy neprošel, tak téměř jistě. Já to provedl dnes na mojí S80 2,5TDI najeto 190 000km, olej po vypuštění z dieselu je vždy černý, ale dnes jsem po aplikaci dekarbonizace BG109EPR vypustil regulérně černou barvu místo oleje. Olej měním vždy v termínu, spíš dříve, tak jsem žil v domění, že motor zanesený nebude... Nalil jsem nový Castrol 5W/40 Edge Turbo Diesel + BG112DOC oil kondicionér a jel se projet, hned jsem si všiml, že je klidnější volnoběh než byl a řekl bych, že to i trochu líp jede, ale to jen subjektivně, změřené to nemám, taky se mi zdá motor tišší. Tolik můj dnešní poznatek.
_________________
S80 2,5TDI 1999 EGR OFF + ChipTuning STAGE1 od: https://d5t5.com/ 125-kW/340-Nm :)
S80 2,5TDI 1999 EGR OFF + ChipTuning STAGE1 od: https://d5t5.com/ 125-kW/340-Nm :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2127
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#47 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Tím Castrolem tomu zrovna pomůžeš...
Já mam subjektivně podobný pocity po umytí auta. BG a podobné jsem zkoušel a při použití v čase podle návodu je to dobrý tak k naředění oleje, rozhodně to nestihne rozpustit zapečený karbon.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#48 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
První tři výměny oleje, co jsem auto koupil, jsem dával vždycky výplach. Olej měním po 8-10tis km. Výplachy ale nebyly od BG. Olej dávám Mobil 5W40.V nedávné době jsem se začal zajímat o dekarbonizaci motoru a na youtube je spousta videí lidí, co si dali tu práci a změřili komprese před dekarbonizací a po ní a skoro nikdo ty komprese před neměl v pořádku.
Na všechny tyhle zázraky existují videa, které potvrzují magický účinek, stejně tak existují videa, která říkají, že jsou úplně k ničemu. Viz třeba zkušenost od Peter cz, můžeš se podívat jak vypadal jeho motor. Ani výplachy BG + kvalitní olej po 100tkm to nevycistily.
Palivový filtr měním před každou zimou. Dělal jsem i čištění přes VIF, 2 tuby zimního vifu z petky běželo skoro hodinu.
Tankuji jen kvalitní naftu a přidávám VIF do každé nádrže. EGR je off, sání je vyčištěné. Nechal jsem vyměnit všechny olejové trysky a šrouby na klíce, s tím proběhlo i čištění vany.
Po prohlídce motoru po sundání trubky sání a vany motoru, je vše čisté.
Pro stav a čistotu motoru jsem myslím udělal maximum.
Ale nahlodal jsi mě, s další výměnou oleje koupím magický BéGé a vyzkouším.
Mám objednaný i zmiňovaný chladič oleje s termostatem, to by tomu také mělo pomoci.
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 14 čer 2020 10:13, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 15
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Vůz: S80 2,5 TDI manual 1999 - STAGE1 :)
#49 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
Castrol 5W/40 Edge Turbo Diesel je špatný olej? Na jejich stránkách je pomocník s výběrem, dle konkrétního typu vozu a tento je jediný doporučený, viz: https://applications.castrol.com/oilselector/cs_cz/c/recommendation?vehicleType=osobn%C3%AD-automobily&manufacturer=volvo-(eu)&model=s80-(1998-2006)&modelType=s80-2-5-tdi-(1999-2000)
Ale možná víš něco, co oni ne.
Zkoušel jsi dekarbonizaci přípravkem BG a pak rozebral motor a byly připečené kroužky?
Nebo jen střílíš od boku?
_________________
S80 2,5TDI 1999 EGR OFF + ChipTuning STAGE1 od: https://d5t5.com/ 125-kW/340-Nm :)
S80 2,5TDI 1999 EGR OFF + ChipTuning STAGE1 od: https://d5t5.com/ 125-kW/340-Nm :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2127
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#50 Volvo S80 2,5TDI zlepšení výkonu
O Castrolu je tady toho napsáno dost (obecně, více karbonuje).
BG jsem dříve použil, měl jsem pak sundanou vanu a ani tam to úsady neuvolnilo.
BG jsem dříve použil, měl jsem pak sundanou vanu a ani tam to úsady neuvolnilo.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek