DPF

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#251 DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Tak jo, vodu můžeš teda vyloučit :wink:

vadnou regulací turbodmychadla, špatnou lambda sondou, případně se zanesenými vstřikovači. Stačí pouze jeden špatný vstřik, neschopný vstřikovat dostatek paliva, aby řídicí jednotka reagovala zvýšením dávky paliva na dalších válcích, a předešla tak klepání motoru. Opačným případem je tekoucí vstřik, kdy jde do jednoho válce víc paliva než do ostatních. :unknown:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#252 DPF

Příspěvek od raolsa »

Ale vstřik by se projevoval i při běžné jízdě, ne? To auto nežere a jede relativně normálně.
Hulí to bíle jenom při té regeneraci, jinak nic.
Asi fakt zbývá jenom ten EGR.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#253 DPF

Příspěvek od zdenal111 »

tak vodu jsme vzloučili a
dle mého názoru je poškozený DPF filtr, a to jeho oxidační katalyzátor. Ten má za úkol při regeneraci zapálit přivstříklou naftu, následně potom dojde k vypálení filtru pevných částit. V jednom hrnci je tedy oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Poškozený oxidační katalyzátor řádně nezapálí naftu při regeneraci a proto tato nespálená nafta takto kouří. K úspěšné regeneraci zatím dochází i u takto poškozeného DPF, ale regeneraci provází spousta kouře. :(

Navíc u takto poškozeného filtru dosáhneš jeho tzv. vypálení jen za předpokladu, že při regeneraci držíš motor tzv. v tahu, tedy při jízdě po rovině či do kopce. Pokud bys jel delší dobu z kopce, či stál v hustém provozu ve městě, řádná regenerace neproběhne, proces se ukončí a regeneruješ dále po méně najetých kilometrech. V DPF totiž není taková teplota, jaká by měla být.
Filtr má zřejmě poškozenou keramickou vrstvu oxidačního katu.
Že je poškozený oxidační filtr (vlastně zapalovač) poznáš i podle toho, že máš špinavou koncovku výfuku. Když ji očistíš, tak zjistíš, že zůstane čistá (filtr částic totiž funguje), ale jen do další regenerace, po které budeš mít koncovku špinavou (nespálená přivstříklá nafta).

no ,ale křištálová koule že...
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 30 srp 2022 21:38, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#254 DPF

Příspěvek od raolsa »

Jop, tak tohle zní hodně rozumně. :good:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#255 DPF

Příspěvek od zdenal111 »

No 1. na diag. není žádná závada a regenerace probíhají dle diag. v pořádku že ,ale auto stojí..
---- spustit regeneraci během jízdy s napíchnutou diagnostikou, tak se možná zjistí, že je - poškozené DPF
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#256 DPF

Příspěvek od Dural8 »

Auto ktere bude mit jakykoli problem s vypalovanim dpf, diky kteremu bude casteji vypalovat, bude mit i pridruzeny symptom a tim bude nafta v oleji. Staci najet tisic dva a hladinka se bude zvedat…tak muzes kouknout i na olej
_________________
V60 D4

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#257 DPF

Příspěvek od raolsa »

Majitel s autem jezdí denně trasu Hořice - Semily a zpět.
Když přijel předminule tak měl ve filtru cca 15g, minule 4g a teď tam bylo 19g. Tak jsem chtěl zkusit nucenou regeneraci a při té jsem zjistil ten problém s kouřením.
Jinak se prý auto chová normálně.
Na olej se můžu podívat až majitel přijede příště (možná zítra).
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#258 DPF

Příspěvek od raolsa »

Ještě přidám video, natáčel majitel, takže bohužel je kvalita nevalná a na půlku videa si musíte otočit monitor. :ROFL:

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#259 DPF

Příspěvek od Dural8 »

A takhle to tam stoji samo, nikdo neslape na plyn a ma to takhle vysoky volnobeh? Pocitam, ze kdyz Ty mluvis o nucene regeneraci, tak ze ji tady majitel asi nespousti ne? Pak je to divny.
Jenom popisuju moje zkusenosti - pri nucene regeneraci si P3 zvedne takhle volnobeh sama, ale ja ji videl kourit nejvic asi tak nejak jako tady na zacatku (chtel jsem jenom zkusit co to dela na normalne funkcnim aute) a pak me mate jaktoze kdyz to stoji, tak to regeneruje. Ja jak nekde na chvili zastavil, tak pulka tohohle videa cca, mi to regeneraci (nenucenou) vyplo - nizka teplota. Behem toho z auta salalo horko, sahara jela na max., volnobeh nez to vyplo bezel znatelne hrube, ze to poznala i zena. Ale vic asi neporadim a tohle mozna vsechno znas…
_________________
V60 D4

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#260 DPF

Příspěvek od raolsa »

Ne, to bylo po spuštění nucené regenerace přes Vidu. To si to otáčky zvedne na nějakých 2200.
Už jsem to párkrát dělal, na různých modelech, a buď to regeneraci nespustilo z nějakého důvodu (nízká teplota, nějaká závada, apod.), nebo se regenerace spustila, DPF se normálně ohřálo na těch cca 600°C a filtr se vypálil.
Ale tady to prostě regeneraci začne dělat, ale teplota nestoupne a auto začne takhle hulit.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#261 DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Poškozený oxidační katalyzátor řádně nezapálí naftu při regeneraci a proto tato nespálená nafta takto kouří. :(

Jak otestovat katalyzátor?
Účinnost benzin. katalyzátoru je určována pomocí obou lambda sond. Napětí na zadní lambda sondě by mělo držet na horní hranici tj. cca 900mV. Čím je katalyzátor méně účinný tím efektivní hodnota napětí lambda sondě klesá.
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 31 srp 2022 08:17, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#262 DPF

Příspěvek od Ykka »

Diesel zadni sondu nema. Jen snimace teploty predni a zadni.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#263 DPF

Příspěvek od raolsa »

Tak dneska drobný posun. Zjistil jsem, že auto sežralo za 1200 km přes litr oleje a v trubce od EGRu je loužička. :shock:
Takže prvotní problém asi bude, že turbo udělalo pá pá. :%)

Já jsem věděl, proč jsem to auto nedoporučoval koupit, ale tento majitel se holt zamiloval. :crazy:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#264 DPF

Příspěvek od Ykka »

Když není podtlak, tak jde EGR přes chladič, když účinkuje podtlak, tak je otevřený obtok. Můžeš ještě to táhlo nějak na zkoušku připáskovat do zatažené polohy, ale moc velkou naději bych tomu nedával, zvlášť po tom zjištění s olejem. Automat v P2 třeba bypass negru vůbec nemá a taky funguje.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#265 DPF

Příspěvek od raolsa »

Tak další info.
Bylo vyměněno turbo, pán si sehnal nějaký repas z Polska. Jestli to bude fungovat nevím. Ale ujel nějakých 500 km a olej asi nezmizel.
Nicméně auto při přidání stále padalo do nouzáku s hláškou filtr sazí plný. No a tak došlo na vypreparování DPF a katalyzátoru. Že se kvůli vyndání katalyzátoru z Volva XC90 musí spustit rám pod motorem se snad ani nebudu zmiňovat. :%)
A tady je výsledek. :crazy: Takhle vypadá DPF na zadní straně - vývodu.

.
IMG20221024173656.jpg
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#266 DPF

Příspěvek od Urvanej »

Hele to vypadá slušně zabetonovaný. Holt to žralo olej, no. Mě šlo normálně vyfoukat, když jsem ho předtim vysušil/vypálil normálně PB hořákem. Ale byl to experimentální kus z vývoje a měl jen 160tkm, nicméně taky měl tyhle jehlanový kanálky, ale zborcený teplem.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#267 DPF

Příspěvek od raolsa »

Hm, tak po vyčištění DPF a katalyzátoru je situace pořád stejná a při spuštění nucené regenerace jdou pořád z výfuku oblaka bílého dýmu. :(
Takže následující postup je, že se koupí starší katalyzátor a uvidíme.
Pokud to nepomůže tak už nevím. :unknown:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#268 DPF

Příspěvek od Urvanej »

Podle mě ti tam teče moc nafty, a ten kouř je odpařená neshořelá nafta. To auto má přívstřik do výfukové fáze nebo přímo výfuku?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#269 DPF

Příspěvek od raolsa »

Dneska budu vyndávat vstřiky a půjdou na stolici. Pokud budou ok, tak už zbývá fakt jen ten katalyzátor.
Je to XC90 D5 136kW, takže je to řešeno zvýšenou dávkou nafty. Ale podle mě to ten katalyzátor nezapálí, protože teplota dpf nestoupá nad 205°C.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#270 DPF

Příspěvek od Munga »

raolsa píše: 28 říj 2022 17:49 Hm, tak po vyčištění DPF a katalyzátoru je situace pořád stejná a při spuštění nucené regenerace jdou pořád z výfuku oblaka bílého dýmu. :(
Takže následující postup je, že se koupí starší katalyzátor a uvidíme.
Pokud to nepomůže tak už nevím. :unknown:
Funkčnost katu jsi zkoušel a byla ok?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#271 DPF

Příspěvek od raolsa »

Funkčnost nevím jak vyzkoušet, je to diesel, takže to má lambdu jenom před katem.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#272 DPF

Příspěvek od Munga »


Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#273 DPF

Příspěvek od Munga »

Já to dělal onehdá na fordu na vyndaném vejfucku dle podobného a snad lepšího videa a fungovalo to.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#274 DPF

Příspěvek od raolsa »

Tak v tom případě si myslím, že je ten kat opravdu mrtvý, páč teplota za ním fakt nevyleze nad těch 205 °C (je cca stejná jako před ním) a tím pádem nezapaluje vstřikovanou naftu a ta se valí z výfuku ve formě oblaků dýmu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#275 DPF

Příspěvek od Urvanej »

Když se kat poleje naftou, tak už ho taky nezapálíš, dokud ho neohřeješ až někam ke 400°C, dokud se ta vrstva prostě neodpaří. Nevim jak je to u D5, ale pokud je separé, tak by měl jít opláchnout beztrestně benzínem...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“