Ahoj,
na mé V50 odešlo turbo a to tak,že při jízdě do kopce a zařazeném 5. stupni po puštění plynu auto stále táhlo. V tu chvíli mě napadlo akorát prošlápnout spojku a okamžitě otáčky vylétly asi v 7tis přes maximálku. V tu chvíli šel za autem hrozný kouř a motor řval. Vytáhl jsem klíček a nic se nestalo, motor stále běžel. Pomalu jsem již brzdil a po cca 10s jsem zařadil 5ku a pustil spojku. Motor jsem tak zastavil.
V servise mi vyměnili turbo, v intercooleru byly asi 3dc oleje, vyčistili celý obvod přívodu vzduchu.
Po té auto špatně startovalo, jak je vidět na prvním videu. Na proměření šly vstřiky a prý jsou v normě, na repas šly oba ventily vysokotlakého čerpadla. Starty se zlepšily ale pořád to není ono, jak je vidět na druhém videu. Za studena asi 5min kolísají otáčky +-50 ot. za min. Po zahřátí občas drží, občas na neutrál ot. stále kolísají ale jen minimálně, +-10 ot. Navíc při jizdě do kopce na jakýkoliv stupeň v otáčkách mezi 1400 až 2000 motor lehce škube s frekvencí asi 3 škubnutí za sec.
Za opravy jsem nechal již 30tis a už nevím, co další mohlo odejít. Předtím auto jezdilo bez problémů, zimní starty i v -10 nebyly vůbec problém a motor hned chytnul.
Diagnostika hlásí akorát 3 chyby viz. protokol. Tyto chyby ale hlásila i předtím, než odešlo turbo.
V pořadí jsou teď na výměnu akorát žhavící svíčky, ale ty se myslím nepoužívají při jízdě a tak by asi neovlivňovali to kolísání otáček při zahřátém motoru.
Budu rád za každý tip, na toto téma jsem našel většinou řešení výměnu celého motoru. V těchto případech ale řidiči nevěděli jak se zachovat a tak jen čekali, než dojde olej a motor se zadře (asi 2-3 min).
V mém případě stále doufám, že 10s přetočení motor nezničilo.
Video 1 - po výměně turba
Video 2 - po repasu ventilů vysokotlakého čerpadla
V50 2.0D kolísání otáček
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Bystrc
- Vůz: Volvo V50 2.0D 2009
#1 V50 2.0D kolísání otáček
- Přílohy
-
- VolvoV50_2016_08_24_17_30.pdf
- Diagnostika
- (168.45 KiB) Staženo 55 x
Naposledy upravil(a) lukas.s dne 12 úno 2017 18:24, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V50 2.0D, 2009
Volvo V50 2.0D, 2009
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13070
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 V50 2.0D kolísání otáček
Komprese někdo měřil? Tluče v tom jak v pendlovkách. V tom druhém videu není skoro nic slyšet.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#3 V50 2.0D kolísání otáček
Premerajte výšky každeho piestu v hornej uvrati pokial bude rozdiel tak motor resp.ojnice ko
Olej je nestlačitelný.
Olej je nestlačitelný.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Bystrc
- Vůz: Volvo V50 2.0D 2009
#4 V50 2.0D kolísání otáček
Komprese změřené nejsou. V servise, kde jsem to měl prý neměli na tento motor danou velikost. První video je točené v garáži s otevřenými dveřmi, druhé bohužel venku se zavřenými.
_________________
Volvo V50 2.0D, 2009
Volvo V50 2.0D, 2009
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Bystrc
- Vůz: Volvo V50 2.0D 2009
#5 V50 2.0D kolísání otáček
Tak tlaky mám změřené, všechny válce mají 24b. Vyměněny žhaviče, ale zdá se mi, že pořád ty starty nejsou ono. Myslím, že se zlepšily hlavně kvůli tomu, že se oteplilo. Ohledně dvou chyb, co hlásila diag. - doplněno aditivum do DPF, vyměněn podtlakový ventil, který řídí škrtící klapku. Nyní diag. nehlásí již chyby žádné.
Motor však při jízdě občas jakoby pocukává, hlavně mezi 1400 - 2100 ot. Na volnoběh se z motorového prostoru ozývá hučení, které je závislé na otáčkách a při pocukávání vždy při cuknutí na chvíli přestane.
Od mechanika mám také výsledky testů všech vstřiků. 3 neprošly, ale odchylka oproti normálu se mi nezdá příliš velká.
Někdo nějaký tip, čím může být to cukání při jízdě? Můžou za to vstřiky nebo třeba dvouhmota? Mohla totiž dost utrpět, když jsem motor zastavoval z asi 7tis/ot pomocí spojky.
Motor však při jízdě občas jakoby pocukává, hlavně mezi 1400 - 2100 ot. Na volnoběh se z motorového prostoru ozývá hučení, které je závislé na otáčkách a při pocukávání vždy při cuknutí na chvíli přestane.
Od mechanika mám také výsledky testů všech vstřiků. 3 neprošly, ale odchylka oproti normálu se mi nezdá příliš velká.
Někdo nějaký tip, čím může být to cukání při jízdě? Můžou za to vstřiky nebo třeba dvouhmota? Mohla totiž dost utrpět, když jsem motor zastavoval z asi 7tis/ot pomocí spojky.
- Přílohy
-
- 20170223_181126.jpg (86.87 KiB) Zobrazeno 1529 x
-
- 20170223_181114.jpg (103.51 KiB) Zobrazeno 1529 x
-
- 20170223_181102.jpg (98.85 KiB) Zobrazeno 1529 x
-
- 20170223_181043.jpg (100.56 KiB) Zobrazeno 1529 x
_________________
Volvo V50 2.0D, 2009
Volvo V50 2.0D, 2009
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 371
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Čavisov
- Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design
#6 V50 2.0D kolísání otáček
Ahoj,
mi se stalo predloni s V50 2.0D uplne to stejne. Nakonec to ve skradce vyresili 4x vstrikovace, vcetne elektroniky a koncovek k nim, kompletni revize palivovyho systemu, vsechny filry, novy DPF. Turbo to přežilo, protoze jsem to rychle zdechl. Resil jsem s kamaradem u nej v dilne. jsem ted od ostravy a ve SvenCaru bych se nedoplatil. z tama sli jenom dily a zkousky tlaku, kupodivu to motor jako takovy prezil. Hodne nervu, dlouho stalo, nakonec dobre, ale porad to nebylo ono. Semtam nechtelo nastartovat, nekdy za jizdy zdechlo. Uz je z domu. Takze za me jeste muze delat bordel zabordeleny DPF...
mi se stalo predloni s V50 2.0D uplne to stejne. Nakonec to ve skradce vyresili 4x vstrikovace, vcetne elektroniky a koncovek k nim, kompletni revize palivovyho systemu, vsechny filry, novy DPF. Turbo to přežilo, protoze jsem to rychle zdechl. Resil jsem s kamaradem u nej v dilne. jsem ted od ostravy a ve SvenCaru bych se nedoplatil. z tama sli jenom dily a zkousky tlaku, kupodivu to motor jako takovy prezil. Hodne nervu, dlouho stalo, nakonec dobre, ale porad to nebylo ono. Semtam nechtelo nastartovat, nekdy za jizdy zdechlo. Uz je z domu. Takze za me jeste muze delat bordel zabordeleny DPF...
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek