Volvo V 70 větší kapacita baterie

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 59
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Libuš
Vůz: Volvo V 70 Bi-fuel

#1 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od DavidSvoboda »

Ahoj,

chtěl bych si pořídit větší baterii do Volva V 70 2005 Bi-fuel, za účelem kempování - abych mohl i v noci v zimě nechat třeba v klidu běžet topení a/nebo rádio a nebát se, že ráno nenastratuju. Nevíte o něčem takovém a neřešil to někdo předtím?

Je to blbost a je lepší mít třeba externí plynové topení do auta? Případně řekněte, proč by větší baterie neplnila svůj účel, když bych ji mohl normálně dobít třeba jednou za 2/3 dny.. ?

Díky!

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#2 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od Jarda.JM »

Baterie určené do automobilu nejsou příliš vhodné k jiným činnostem, než startování motoru. Používání autobaterky pro jiné spotřebiče, tzn. zatěžování dlouhodobě relativně malými proudy, není to pravé ořechové. Je mnohem jednodušší, levnější a spolehlivější pořídit si pro tyto účely odpovídající baterku. Z vlastní zkušenosti vřele doporučuju LiFePo.
Samozřejmě toto platí pro externí spotřebiče. Pářit jinou baterku s autobaterkou ne.

Autobaterka je schopná se vybít i poměrně malým odběrem, přestože odebraná kapacita zdaleka neodpovídá kapacitě na štítku. Pustíš si přes noc rádio a ráno nenastartuješ, jak se podařilo mýmu kolegovi trpícímu nespavostí.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#3 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od hajnej »

Jake topení mas na mysli? Origo bufik maka max 1 hodinu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od hajnej »

Napadá me koupit jeste jednu extra baterku, tu napojit na okruh (klidně v mot prostoru) a tuto bat pak dobijet. A možná i odpojovat tu baterii v autě.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#5 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od talent »

V aute mám vždy čo najväčšiu baterku aká sa zmestí.
Pre kempovanie by som dal radšej extra bateriu.Všetky profi karavany to tak majú.
Na naštartovanie stačí aj 20 -30Ah baterka.
Na kempovanie je aj 100Ah niekedy málo.
http://caravan24.cz/ a iné fora ti povedia.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#6 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od Jarda.JM »

Záleží hodně na tom, co se od baterky požaduje.
Doposud jsem měl v karavanu na elektriku pouze osvětlení (LED), vše ostaní na plyn. Měl jsem Li-Ion baterku cca 12 Ah a za víkend jsem z baterky spotřeboval cca 0,5Ah. Na takovou spotřebu by stačily "tužkáče".
Chystám do karavanu mikrovlnku, vysoušeč (fén), noťas. Mám připravenu LiFe 24V/40Ah a k tomu FV panel 250W s MPPT měničem. Taky měnič 1kW, 24V/230V . Měl jsem připravenu i klimu na 230V. Z baterky by byla schopná běžet cca hodinu. S podporou soláru cca 1,5 hodiny. Nakonec klima asi nebude, protože její výkon je naprosto neuspokojivý.

Každopádně neznám karavanistu, který by využíval baterku v autě.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 59
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Libuš
Vůz: Volvo V 70 Bi-fuel

#7 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od DavidSvoboda »

Mně ale právě zajímá, jestli "do obvodu" (tím rozumím přímo na kabely kde je teď startovací baterka) by bylo možné nějak přidat ještě jednu baterku, kterou bych používal na topení přes noc..?

Mám např dobrou baterii 48V 15Ah Li-ion, kterou bych mohl použít na topení, ale šla by připojit do oběhu volva, abych ji prakticky topil skrze jeho topení? A pokud ne a jen 12V, fungovalo by to treba s Li-ion 12V baterii zapojenou nějakým způsobem do serie se startovaci? (asi by se tam udělal nějakej spinac/prepinac, ze bych musel prepnout obvod na tu druhou baterii, kdyz auto nejede)

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#8 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od Jarda.JM »

DavidSvoboda píše:Mně ale právě zajímá, jestli "do obvodu" (tím rozumím přímo na kabely kde je teď startovací baterka) by bylo možné nějak přidat ještě jednu baterku, kterou bych používal na topení přes noc..?
Je to možné. Baterka by musela být Pb 12V. Ovšem jakékoliv spojování baterek různých vlastností přináší problémy. V tomto případě jsou obě baterky paralelně. Proud při nabíjení a při vybíjení se rozdělí podle stavu nabití a vnitřního odporu každé baterie.
DavidSvoboda píše:Mám např dobrou baterii 48V 15Ah Li-ion, kterou bych mohl použít na topení, ale šla by připojit do oběhu volva, abych ji prakticky topil skrze jeho topení?
Tahle varianta by byla možnou pouze s poměrně sofistikovanou elektronikou. S podobnou jako jsou měniče pro solární panely. Průmyslově se nic podobného nejspíš nedělá. Nechat si to někde vyrobit by bylo hodně drahé. O něčem podobném bych vůbec neuvažoval.
DavidSvoboda píše:A pokud ne a jen 12V, fungovalo by to treba s Li-ion 12V baterii zapojenou nějakým způsobem do serie se startovaci? (asi by se tam udělal nějakej spinac/prepinac, ze bych musel prepnout obvod na tu druhou baterii, kdyz auto nejede)
Do série samozřejmě ne, jedině paralelně. Ale ani tato varianta není použitelná bez nějaké elektroniky. Pb aku 12V má úplně jiné vlastnosti jako Li-Ion aku 12V. Li-Ion by se zničily pár desítek sekund po nastartování, když by alternátor začal dobíjet. Pravděpodobně ale ještě dřív, a to hned po spojení s Pb baterkou. Takže napřímo spojit bez újmy nelze. Spínač-přepínač je velice problémová záležitost. Odpojování startovací baterky z obvodu znamená použití spolehlivého spínače pro stovky ampér. Ani tudy nevede jednoduchá, schůdná cesta.
Jistá možnost by byla, kdyby se přepínal pouze použitý spotřebič. Tzn. odpojoval od palubní sítě (autobaterky) a připojoval k "náhradní" baterce. Přiznám se, že ale netuším jak by na toto přepínání reagovala řídící jednotka a jestli by pak topení vůbec šlo spustit. V případě Li-Ion by se ještě muselo vyřešit její nabíjení.

Jestli trváš na tom, že chceš z auta napájet nějaký elektrický spotřebič po delší dobu, pak je nejednodušší první varianta, t.j. paralelní připojení další přiměřeně výkonné baterky. Ovšem pozor. Buď se druhá baterka musí připojit dostatečně dimenzovaným kabelem, nebo se musí nějakým způsobem odpojit při startování. Jinak ti instalace od ní bude při startování topit, případně hořet, podle provedení. Paralelně spojené baterky se budou chtít podělit o odběr zhruba stejným dílem. Neznám hodnoty startovacích proudů, ale nějaký stovky ampér to budou.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#9 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od Jarda.JM »

DavidSvoboda píše:Ahoj,
chtěl bych si pořídit větší baterii do Volva V 70 2005 Bi-fuel, za účelem kempování - abych mohl i v noci v zimě nechat třeba v klidu běžet topení a/nebo rádio a nebát se, že ráno nenastartuju. Nevíte o něčem takovém a neřešil to někdo předtím? ........
Ještě drobná vychytávka na vylepšení bilance, která moc nestojí a docela pomůže. Není od věci připojit FV panel s výkonem cca 20W. Dá se připojit napřímo k baterce, jenom přes schotkyho diodu (aby když zajde slunce netekl proud z baterky zpět do panelu), případně přes levný (cca 300Kč) regulátor. Můžeš pochopitelně použít i panely s vyšším výkonem. Záleží jenom na tom co jsi ochoten s sebou vozit.

A neodpustím si ještě úvahu ohledně topení. Topit bufíkem v autě není zrovna 2x ekonomické. Pokud by šlo jenom o přespání, dá se pořídit 12V elektrická dečka, kterou můžeš napájet buď z auta, nebo externí baterky. Při velice skromné spotřebě udělá ve spacáku moře tepla. K levné dečce je vhodné pořídit nějakou regulaci, jinak s ní ve spacáku nevydržíš.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 59
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Libuš
Vůz: Volvo V 70 Bi-fuel

#10 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od DavidSvoboda »

Jarda.JM píše:
DavidSvoboda píše:Ahoj,
chtěl bych si pořídit větší baterii do Volva V 70 2005 Bi-fuel, za účelem kempování - abych mohl i v noci v zimě nechat třeba v klidu běžet topení a/nebo rádio a nebát se, že ráno nenastartuju. Nevíte o něčem takovém a neřešil to někdo předtím? ........
Ještě drobná vychytávka na vylepšení bilance, která moc nestojí a docela pomůže. Není od věci připojit FV panel s výkonem cca 20W. Dá se připojit napřímo k baterce, jenom přes schotkyho diodu (aby když zajde slunce netekl proud z baterky zpět do panelu), případně přes levný (cca 300Kč) regulátor. Můžeš pochopitelně použít i panely s vyšším výkonem. Záleží jenom na tom co jsi ochoten s sebou vozit.

A neodpustím si ještě úvahu ohledně topení. Topit bufíkem v autě není zrovna 2x ekonomické. Pokud by šlo jenom o přespání, dá se pořídit 12V elektrická dečka, kterou můžeš napájet buď z auta, nebo externí baterky. Při velice skromné spotřebě udělá ve spacáku moře tepla. K levné dečce je vhodné pořídit nějakou regulaci, jinak s ní ve spacáku nevydržíš.
Elektrická dečka je dobrej nápad, asi půjdu do toho.. :good:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#11 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od talent »

V GM-ku je dostať asi za 7euri regulátor 12-24V - 0-100%.Tým by sa fasa dala regulovať dečka,alebo vykurvačka sedadla.
Dečku má fi TN trade.
Aj ja mám zálusk na dečku.Videl ju niekto niekedy?Vydrží nejakú machanickú záťaž.
Kúrenie sedadla vydrží tak jednu sezónu.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#12 Volvo V 70 větší kapacita baterie

Příspěvek od Jarda.JM »

talent píše:Aj ja mám zálusk na dečku.Videl ju niekto niekedy?Vydrží nejakú machanickú záťaž.
Kúrenie sedadla vydrží tak jednu sezónu.
Koupil jsem pár deček před desti lety v akci. Manželka ji spolehlivě odrovnala za rok. Pak jsem ji (nikoli manželku) rozpáral, našel přerušený drátky a znovu zašil. Celkem 2x. Pak už nemělo význam nic opravovat. Manželka jezdí denně a dečku tam měla i v létě.
Mně dečka vydržela dva roky a je pořád jako nová. Protože v zimě jezdím svým autem (v té době to byl Opel) dost málo a krom toho mám auto garážovaný, tak jsem tam další rok už dečku nedával.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“