S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 19
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: S60 T6 AWD 224kW
#1 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
Zdravím,
nedávno som si zakúpil tohto krásavca Rád by som požiadal Vás skúsenejších o nejaké rady, ako sa k autu správať, ako sa oň starať, na čo dávať pozor, akú prevenciu treba zabezpečiť, nakoľko toto je moje prvé volvo a tiež prvý benzínový motor s turbom. A práve aj na to turbo sa chcem spýtať - skutočne je potrebné ho nechať po jazde vychladnúť ? Auto má 100000km za sebou. Aké investície najbližšie treba čakať ?
Ďakujem
nedávno som si zakúpil tohto krásavca Rád by som požiadal Vás skúsenejších o nejaké rady, ako sa k autu správať, ako sa oň starať, na čo dávať pozor, akú prevenciu treba zabezpečiť, nakoľko toto je moje prvé volvo a tiež prvý benzínový motor s turbom. A práve aj na to turbo sa chcem spýtať - skutočne je potrebné ho nechať po jazde vychladnúť ? Auto má 100000km za sebou. Aké investície najbližšie treba čakať ?
Ďakujem
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 184
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 960 II.
#2 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
Ahoj,
nejdůležitější je pravidelná údržba, jako u každého auta. Velký pozor bych dal na značku motorového oleje, u motoru co má přes tři sta koní a turbo bych na oleji opravdu nešetřil a při první možnosti tam nalil Mobil1.
Další na co bacha - automat a haldex. V obojím se musí měnit olej, ačkoli třeba u převodovky Volvo uvádí, že je náplň doživotní. Kecy.
Dochlazovat turbo, to je taky kapitola sama o sobě. To se dělá hlavně u závoďáků, u kterých se turbo skoro až rozsvítí. Určitě bude stačit, když poslední kilometr před sjezdem z dálnice na benzínku zpomalíš a necháš auto dojet setrvačností. Hnát to 180 a po rychlém zastavení vypnout motor není úplně ideální, olej se zapeče v turbu a je vymalováno.
To je asi tak ten základ ..
nejdůležitější je pravidelná údržba, jako u každého auta. Velký pozor bych dal na značku motorového oleje, u motoru co má přes tři sta koní a turbo bych na oleji opravdu nešetřil a při první možnosti tam nalil Mobil1.
Další na co bacha - automat a haldex. V obojím se musí měnit olej, ačkoli třeba u převodovky Volvo uvádí, že je náplň doživotní. Kecy.
Dochlazovat turbo, to je taky kapitola sama o sobě. To se dělá hlavně u závoďáků, u kterých se turbo skoro až rozsvítí. Určitě bude stačit, když poslední kilometr před sjezdem z dálnice na benzínku zpomalíš a necháš auto dojet setrvačností. Hnát to 180 a po rychlém zastavení vypnout motor není úplně ideální, olej se zapeče v turbu a je vymalováno.
To je asi tak ten základ ..
_________________
je:
Mazda 6 MPS
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202
je:
Mazda 6 MPS
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 19
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: S60 T6 AWD 224kW
#3 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
Ďakujem za odpoveď
Pavel K. píše:Ahoj,
nejdůležitější je pravidelná údržba, jako u každého auta. Velký pozor bych dal na značku motorového oleje, u motoru co má přes tři sta koní a turbo bych na oleji opravdu nešetřil a při první možnosti tam nalil Mobil1.
Další na co bacha - automat a haldex. V obojím se musí měnit olej, ačkoli třeba u převodovky Volvo uvádí, že je náplň doživotní. Kecy.
Dochlazovat turbo, to je taky kapitola sama o sobě. To se dělá hlavně u závoďáků, u kterých se turbo skoro až rozsvítí. Určitě bude stačit, když poslední kilometr před sjezdem z dálnice na benzínku zpomalíš a necháš auto dojet setrvačností. Hnát to 180 a po rychlém zastavení vypnout motor není úplně ideální, olej se zapeče v turbu a je vymalováno.
To je asi tak ten základ ..
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#4 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
Nezapomeň také na olej v úhlové převodovce a zadním diferenciálu.Pavel K. píše:
Další na co bacha - automat a haldex. V obojím se musí měnit olej, ačkoli třeba u převodovky Volvo uvádí, že je náplň doživotní. Kecy.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 21
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Machov
- Vůz: V70 II 2004 B5254T2 2.5L 154kw AWD+LPG
#5 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
Zdravim, zkusim oživit toto téma. Jaký olej se dává do haldexu? Jde tam opravdu jen ten od volva asi za 2000 litr nebo jsou i jiné alternativy? Díky.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#6 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
Ahoj, vzhledem k tomu, že to budeš měnit jednou za dva roky, pokud by ses chtěl auto ještě dalších 5 let nechat, tak neřeš 1450.- kč za olejPhiloun píše:Zdravim, zkusim oživit toto téma. Jaký olej se dává do haldexu? Jde tam opravdu jen ten od volva asi za 2000 litr nebo jsou i jiné alternativy? Díky.
Do haldexu patří:
1ks AOC Transmission oil PN: 31367940
Do přední úlovky:
1ks Front Angular gear oil AWD SAE75W-90 API GL-5 PN: 31259380
Do zadního diferenciálu:
1ks Rear axle oil API GL 5 SAE 80W PN: 1161620
Zadní je asi za 400.- přední asi 750.- a haldex cca těch 1500.-
Naposledy upravil(a) Hájčus dne 04 led 2017 20:08, celkem upraveno 1 x.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 21
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Machov
- Vůz: V70 II 2004 B5254T2 2.5L 154kw AWD+LPG
#7 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
A kolik se tam toho vleze? Kdyby ten litr dal aspoň na dvakrát tak to je v pohodě. 2 roky jsou předepsaný interval nebo se ještě řeší kilometry?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#8 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
Vleze se tam toho tak akorát, dokud nezačne kontrolním otvorem vytékat olej, pak se projede, pak zase doleje a po dalším přetečení se odsaje 40ml a jsi na levelu. Je to ale tak dohromady cca 750ml odhadem.Philoun píše:A kolik se tam toho vleze? Kdyby ten litr dal aspoň na dvakrát tak to je v pohodě. 2 roky jsou předepsaný interval nebo se ještě řeší kilometry?
Haldex tuším předepsaný interval nemá, ale já jsem ten olej měnil každé 2 roky, což dělalo cca 30 000 km.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 19
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: S60 T6 AWD 224kW
#9 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
Zdravím Vás,
ach ten haldex. Nedávno som začal pozorovať zvláštny zvuk pri rýchlosti 60 - 70km/h. Myslel som si, že to bude ložisko kolesa. Bohužiaľ ten zvuk vychádza z haldexu. Riešil niekto výmenu alebo repas haldexu ? nejaké odporúčanie ? Alebo je ešte iné riešenie ?
Ďakujem
ach ten haldex. Nedávno som začal pozorovať zvláštny zvuk pri rýchlosti 60 - 70km/h. Myslel som si, že to bude ložisko kolesa. Bohužiaľ ten zvuk vychádza z haldexu. Riešil niekto výmenu alebo repas haldexu ? nejaké odporúčanie ? Alebo je ešte iné riešenie ?
Ďakujem
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#10 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
Můžeš tam dát třeba ten, co se běžně nabízí pro škodovky litr za 300,- Haldexy vyrábí jedna firma pro všechny auta a liší se jen v detailech.Philoun píše:Zdravim, zkusim oživit toto téma. Jaký olej se dává do haldexu? Jde tam opravdu jen ten od volva asi za 2000 litr nebo jsou i jiné alternativy? Díky.
V haldexu se nic nepokazí, co by dělalo zvuky (možná přední ložisko) pokud je v něm náplň. Spíš v diferenciálu, to ja ta zadní část. Může být bez oleje, ale to by to bylo hodně mastné, protože někudy se musí ztratit.Man23 píše:Nedávno som začal pozorovať zvláštny zvuk pri rýchlosti 60 - 70km/h. Myslel som si, že to bude ložisko kolesa. Bohužiaľ ten zvuk vychádza z haldexu. Riešil niekto výmenu alebo repas haldexu ? nejaké odporúčanie ? Alebo je ešte iné riešenie ?
Ďakujem
Dělá to stále, nebo jen při zátahu?
#11 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
Spíš to bude diferenciál.Standardně chybí cca 0,3l olejeMan23 píše:Zdravím Vás,
ach ten haldex. Nedávno som začal pozorovať zvláštny zvuk pri rýchlosti 60 - 70km/h. Myslel som si, že to bude ložisko kolesa. Bohužiaľ ten zvuk vychádza z haldexu. Riešil niekto výmenu alebo repas haldexu ? nejaké odporúčanie ? Alebo je ešte iné riešenie ?
Ďakujem
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 19
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: S60 T6 AWD 224kW
#12 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
Ďakujem[/quote]
V haldexu se nic nepokazí, co by dělalo zvuky (možná přední ložisko) pokud je v něm náplň. Spíš v diferenciálu, to ja ta zadní část. Může být bez oleje, ale to by to bylo hodně mastné, protože někudy se musí ztratit.
Dělá to stále, nebo jen při zátahu?[/quote]
Stále, aj bez zošliapnutého plynu ale iba v rozmedzí tých rýchlostí ako som písal vyššie. Inak diferenciál je suchý... nikde neuniká nič.
V haldexu se nic nepokazí, co by dělalo zvuky (možná přední ložisko) pokud je v něm náplň. Spíš v diferenciálu, to ja ta zadní část. Může být bez oleje, ale to by to bylo hodně mastné, protože někudy se musí ztratit.
Dělá to stále, nebo jen při zátahu?[/quote]
Stále, aj bez zošliapnutého plynu ale iba v rozmedzí tých rýchlostí ako som písal vyššie. Inak diferenciál je suchý... nikde neuniká nič.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 19
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: S60 T6 AWD 224kW
#13 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
martinopel píše:Spíš to bude diferenciál.Standardně chybí cca 0,3l olejeMan23 píše:Zdravím Vás,
ach ten haldex. Nedávno som začal pozorovať zvláštny zvuk pri rýchlosti 60 - 70km/h. Myslel som si, že to bude ložisko kolesa. Bohužiaľ ten zvuk vychádza z haldexu. Riešil niekto výmenu alebo repas haldexu ? nejaké odporúčanie ? Alebo je ešte iné riešenie ?
Ďakujem
No to by bol ten lepší prípad
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#14 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
A nad 70 už je to zase dobrý?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 19
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: S60 T6 AWD 224kW
#15 S60 T6 AWD 224kW r.v.: 12/2010
áno...Romulusw píše:A nad 70 už je to zase dobrý?
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 498 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Man23
-
- 7 Odpovědi
- 380 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Lukasveith
-
- 1 Odpovědi
- 167 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 17 Odpovědi
- 844 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Exik
-
- 55 Odpovědi
- 2137 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka