Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#76 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Fíla »

Musíš si sehnat 5 cívek z ME7.x modelů (bacha, P2 eRko má myslím jinak konektory než ostatní). Jaký konkrétně to budou, záleží na tobě, nabídka je široká. Dál potřebuješ kabeláž. Tu buď sehnat z nějaké rozborky nebo si udělat svoji. Z rozborky pravděpodobně vzít celý hlavní svazek a vyplést si z toho, co potřebuješ. Po mé zkušenosti tuto variantu nedoporučuju. Sehnal jsem si celý svazek, myslel si, jak si ušetřím práci, ale pak jsem zjistil, že se mi dráty rozpadají v ruce a nakonec jsem použil jen příslušné štekry a kabeláž si udělal vlastní. Ke každé cívce je nutné přivést tři dráty. Jeden pro stálé napětí, druhý vede signál od jednotky, třetí je zem.
Dál potřebuješ víc než deset SMD rezistorů a pár drátů a spojovací konektor. Dále pájecí stanici, lupu, trpělivost, dobrou náladu, klid a můžeš se pustit do výroby.
Na to, který rezistor kam přiletovat ti Aaron pošle návod, když mu pošleš 100,- USD. Zároveň ti s návodem pošle "univerzální" eRkovou mapu upravenou pro COP, pokud si chceš hrát sám. Nebo ti COP nadstavbu udělá na tvoje výsledný mapy pro tvoje konkrétní auto. Bez map pro COP se neobejdeš.

A pak už jen nahrát ten příslušný soft a je to. Pokud nahráváš mapy do jednotky, která je v autě, tak nezapomenout kabeláž k cívkám před začátkem nahrávání odpojit jak od zdroje, tak od cívek samotných, jinak ti může shořet cívka na 2. válci. Po nahrátí zase naopak nezapomenout zapojit.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#77 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od ady123 »

Fíla píše:Musíš si sehnat 5 cívek z ME7.x modelů (bacha, P2 eRko má myslím jinak konektory než ostatní). Jaký konkrétně to budou, záleží na tobě, nabídka je široká. Dál potřebuješ kabeláž. Tu buď sehnat z nějaké rozborky nebo si udělat svoji. Z rozborky pravděpodobně vzít celý hlavní svazek a vyplést si z toho, co potřebuješ. Po mé zkušenosti tuto variantu nedoporučuju. Sehnal jsem si celý svazek, myslel si, jak si ušetřím práci, ale pak jsem zjistil, že se mi dráty rozpadají v ruce a nakonec jsem použil jen příslušné štekry a kabeláž si udělal vlastní. Ke každé cívce je nutné přivést tři dráty. Jeden pro stálé napětí, druhý vede signál od jednotky, třetí je zem.
Dál potřebuješ víc než deset SMD rezistorů a pár drátů a spojovací konektor. Dále pájecí stanici, lupu, trpělivost, dobrou náladu, klid a můžeš se pustit do výroby.
Na to, který rezistor kam přiletovat ti Aaron pošle návod, když mu pošleš 100,- USD. Zároveň ti s návodem pošle "univerzální" eRkovou mapu upravenou pro COP, pokud si chceš hrát sám. Nebo ti COP nadstavbu udělá na tvoje výsledný mapy pro tvoje konkrétní auto. Bez map pro COP se neobejdeš.

A pak už jen nahrát ten příslušný soft a je to. Pokud nahráváš mapy do jednotky, která je v autě, tak nezapomenout kabeláž k cívkám před začátkem nahrávání odpojit jak od zdroje, tak od cívek samotných, jinak ti může shořet cívka na 2. válci. Po nahrátí zase naopak nezapomenout zapojit.

Řekl bych že vyčerpávající odpověď, díky za užitečné informace, snad to dopadne dobře a nebudu se u toho moc nervovat :)
_________________
Volvo 850 T5R

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#78 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

ady123 píše:Ahoj Petře,

vidím, že jsi nelenil a pustil se do ME7 !
Ahoj Michale
Je to jen moje zvědavost ,vozidlo s ME7 nemám jen jsem prostě chtěl zkusit jestli to dám :green:
Přemýšlel jsem byl adept ,ale nějak okolnosti dopadli jinak a bude 850R vlastně už je napůl evidenční už je vyřízena.
Ještě chci jednu naklonovat na druhou mám dvě za pár korun a tím s ME7 končím.
ady123 píše: By mě zajímalo, jaký je tam rozdíl oproti reálu.
To mně taky už jsem byl předběžně dohodlej na brzdě ,ale skončilo na mém čase nebyl
Fíla píše:Musíš si sehnat 5 cívek z ME7.x modelů (bacha, P2 eRko má myslím jinak konektory než ostatní). Jaký konkrétně to budou, záleží na tobě, nabídka je široká. Dál potřebuješ kabeláž. Tu buď sehnat z nějaké rozborky nebo si udělat svoji. Z rozborky pravděpodobně vzít celý hlavní svazek a vyplést si z toho, co potřebuješ. Po mé zkušenosti tuto variantu nedoporučuju. Sehnal jsem si celý svazek, myslel si, jak si ušetřím práci, ale pak jsem zjistil, že se mi dráty rozpadají v ruce a nakonec jsem použil jen příslušné štekry a kabeláž si udělal vlastní. Ke každé cívce je nutné přivést tři dráty. Jeden pro stálé napětí, druhý vede signál od jednotky, třetí je zem.
Dál potřebuješ víc než deset SMD rezistorů a pár drátů a spojovací konektor. Dále pájecí stanici, lupu, trpělivost, dobrou náladu, klid a můžeš se pustit do výroby.
Na to, který rezistor kam přiletovat ti Aaron pošle návod, když mu pošleš 100,- USD. Zároveň ti s návodem pošle "univerzální" eRkovou mapu upravenou pro COP, pokud si chceš hrát sám. Nebo ti COP nadstavbu udělá na tvoje výsledný mapy pro tvoje konkrétní auto. Bez map pro COP se neobejdeš.
Docela by mně zajímalo jestli by to šlo udělat čistě teoreticky i pro 8 válců , protože M4.4 je u 960ky II V6 a snad má taky cívky jestli se nepletu a to asi bude nejspíš otázka pro Aarona .Viděl jsem totiž jednotku od Turbotuner kde to měli dělaný přídavně v ECU a to by možná čistě teoreticky šlo :green: .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#79 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Jelikož jsem konečně nainstaloval MAF 2,75 "
Provedl jsem zatím nějaké změny přes MAFconverter upravil BIN na ,který jezdím ,dále změnil nastavení max.zatížení a o zase malinko snížil obohacení (kvůli vstřikovačům,snad už budu trochu v normě ) jak se to bude chovat uvidím v pondělí .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#80 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od ady123 »

Petr.Chrpa píše:Jelikož jsem konečně nainstaloval MAF 2,75 "
Provedl jsem zatím nějaké změny přes MAFconverter upravil BIN na ,který jezdím ,dále změnil nastavení max.zatížení a o zase malinko snížil obohacení (kvůli vstřikovačům,snad už budu trochu v normě ) jak se to bude chovat uvidím v pondělí .
Já se spíš docela divím, že jsi ji dal až teď,já ji dával před laděním od Aarona, s tím že jsem si to v maf convertoru upravoval vždycky sám, chtěl za to 40 dolarů :) Jinak na datalogu to jde hezky vidět, ale myslím, že by to sneslo klidně o kousek větší MAF, pak dej vědět jak daleko Tě ta 2,75" váha pustí, ale myslím že tak max airmass bude 980 kg/h+-.
_________________
Volvo 850 T5R

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#81 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

ady123 píše: Já se spíš docela divím, že jsi ji dal až teď,já ji dával před laděním od Aarona, s tím že jsem si to v maf convertoru upravoval vždycky sám, chtěl za to 40 dolarů :) Jinak na datalogu to jde hezky vidět, ale myslím, že by to sneslo klidně o kousek větší MAF, pak dej vědět jak daleko Tě ta 2,75" váha pustí, ale myslím že tak max airmass bude 980 kg/h+-.
Já to mám nastavený trochu jinak pro mně bylo důležitější nainstalovat měření AFR a EGT , AFR mám externě a je krásně vidět rozdíl měření , širokopásmovou lambdu mám na prvním koleni výfuku za turbem a klasická je dole , rozdíl měření mezi nimi je tak nějak 1 a 1,5 tzn. nahoře mi ukáže 11,5 a datalog ,kterej automaticky převede měření z klasický dole ukáže 12,5-13
Vím,že to jde udělat širokopásmovou přímo do datalogu ,ale mně to stačí takhle ,ale co je pro mně nejdůležitější - měření EGT na teplotě totiž poznáš nestandartní spalování a víš ,že máš problém tím by se měl řídit totiž každý kdo ladí v domácích podmínkách ,čidlo mám ve výfukovém housingu turba ,až budu dávat teďka nové turbo už ho posunu taky do kolena ,ale už tam nebude měření tak přesné.Takže u mně došlo na klapku ,sání ,maf a průchodnější filtr až teďka a taky když jsem si konečně udělal na to čas .A vstřiky a turbo bude až to poslední.Prostě si to vždy udělám po svém :green:
Jinak větší MAF jsem taky přemýšlel ,ale myslím,že to bude stačit už nic zvětšovat nebudu teda doufám :D .
Pak dám vědět kolik to ukazuje .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#82 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Takže zlepšení asi o dost pocitově mně to přijde nic moc ,ale podle TTdyna docela nárůst proti minule co jsem sem dával,jinak docela by mně zajímalo když jste dělali MAF convert jestli jste museli upravovat hodně retardace nebo jsem to měl díky tomu filtru ,než jsem udělal convert byl jsem čistej po něm jsem měl i -24 ,to už se mi povedlo stáhnout ,ale zase se dnes objevili jinde :%) sice jen ve dvou buňkách a v uvozovkách jen -17 a -21 (ostatní je pod limitem a bojovat s tím už budu s jinejma vstřikovačema a turbem), greeny už jsou totiž na stole přes týden tak mi už zbývá objednat olej a vyměnit konečně i to turbo a znova čistit.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#83 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Další věc co mně díky vedlejšímu topicu o volnoběhu,když jsem hledal hodnoty MAF tak mně napadlo porovnat s dřívějšími a překavapující vzduch jsem sice předělal na teoreticky lepší nasávání vzduchu (větší klapka,větší vedení a MAF) ,ale začínám o tom pochybovat.
Na volnoběh totiž uzavřená Simota s přímým nasáváním z předu dávala o 3kg/h více vzduchu než teďka co mám - neříkám ,že na max. by byla schopná pustit co Powertec nebo,že by se třeba nezbortila při větším turbu jen mně tahle hodnota docela zarazila a začínám opět pochybovat o otevřených filtŕech.Jinak jsem jezdil s max. vzduchem 826kg/h ,tedka je tam max.875kg/h ,ale s 16T ,předpoklad je ,že 19T bude schopna nasát dle mých představ ,jinak asi začnu zase přemýšlet o změně vedení filtrace :green:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#84 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Tak dnes testík s 19T a green vstřiky je to dobrý úplně na max. jsem nevytáčel ,ale tak nějak na 80-90 procent
Vysoké retardace zmizely jsou malé (asi modrý už vážně nestíhali ), vzduch zatím jen 940kg/hod stále si myslím,že otevřený filtr není vhodný a určitě časem budu opět předělávat vzduch s filtrací do uzavřenýho - stále na volnoběh o 3kg/hod méně oproti uzavřenýmu .
Vstřikovače až tento týden jsem si jen tak náhodou v mé někdy nemyslící hlavičce začal jen tak přepočítávat a začal jsem tušit ,že zelený budou pro mně málo a taky ,že jo ,modrý jeli naposled na 130 procent a zelený jeli dnes na 98 a to jsem nebyl na max.(tipuju tak na 110 pojedou) ,takže budu měnit a půjdu do 550cc/min. .
Jinak TTdyno používám to pro sebe mám to jako kontrolu co se zlepšilo po upravách nebo zhoršilo (na modrý a 16T jsem byl naposled výš)
Test 24.05.2020.jpg
Test 24.05.2020.jpg (102.57 KiB) Zobrazeno 1948 x
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#85 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od ady123 »

A jaký je posun k dnešnimu dni Petře? Co ty vstřikovače, dal jsi nakonec větší ?
_________________
Volvo 850 T5R

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#86 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

ady123 píše: 07 říj 2020 14:52 A jaký je posun k dnešnimu dni Petře? Co ty vstřikovače, dal jsi nakonec větší ?
Ahoj Michale
Dal jsem 750ky posun je takový ,že jsem ve fázi pracovní vytíženosti ,že ani C-19 mi nedává pracovně polevit :D Asi to znáš taky.
Testování bylo už hodně ,ale jen když najdu čas - hlavní problém konstanty a mrtvé časy už to není zase sranda jako do zelenejch .
Chvilkama jsem byl na odvoz :green:
První test když jsem dělal sem si říkal hodím konstantu, časy a pojedu prdlajs. Dopadlo to, že se mi poprvý za celou dobu co si s tím hraju rozblikala kontrolka motoru, ale při jízdě jsem už tušil, že to asi tak dopadne třičtvrtě plynu a na budíku AFR 10 no nedalo mi to a došlápl jsem a blikala jak vzteklá varování funguje :D noha z plynu a domu už radši pomalu.
Takže první co bylo, že jsem ihned zrušil obohacení, teď už mám mrtvý časy a konstantu OK, ale ještě musím snížit dle posledního testu co jsem jezdil asi před dvěma týdny palivovou mapu v zátěži stále jsem moc bohatej a na plný plyn jsem se sedanem už nejel asi dva měsíce.
Konstanty a mrtvý časy jsem upravoval dle návodu od Venderbroecka na Wiki, ty v těch tabulkách mi fachali do zelenejch tady už ne, vše pomalu a hlavně doporučuji s rozvahou a kdo nemá aspoň budík AFR tak snad ať to ani nezkouší od boku jít vejš nad zelený(pokud mu to nenaladí někdo zkušenej jako to máte od Vast...) . Protože bez toho to nedá a bez infa o napětí taky ne. Až budu hotov dám sem info.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#87 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Takže malý posun dnes konečně spokojenost se 750kama jedou tak na 50procent ještě doladit LTFT a snad a kašlu už na to :green: ,ještě budu upravovat zase sací vzduch jen pokus ,ale nevím kdy .
Testy jezdím v lese na asfaltu kde je to čistý ,ale o držku lítám tam okolo 200km/hod.,jinak tu máme všude led a sníh :green: takže max. bude až se dostanu na dálnici , dokud nejsem jakž takž spokojenej tak tam ani nejezdím nerad bych tam někde zustal viset .A trápí mně nějak starty po 10-20minutách dojezdu .
Snímek obrazovky (2).png
Snímek obrazovky (3).png
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#88 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Fíla »

Dobře ty! :good: :good: :good:
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#89 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Zajsoft »

Velmi pekne!
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#90 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Děkuji ještě se uvidí až půjde venkovní teplota nahoru zatím nevím co to udělá až bude deset nebo dvacet plus ,ale jsem spokojenej v tom Dynu neberu výsledný hodnoty za směrodatný ,ale rozdíl oproti 16T a modrejm ten je pro mně danej.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 357
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#91 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od majty »

To je moc pekny Petre! :-)
Jakych dosahujes hodnot kg/hr s tou 19T ?
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#92 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Zatím jen v tomhle testu 921kg/hod při 4710 otáčkách tam co jezdím jsem se víc nedostal , s otáčkama jo ,ale se vzduchem ne ty tam mám max. 5250 víc to tam nedám skončil bych někde v lesní studánce :D až někde na dálnici ,ale stejně mi to dává míń na volnoběh než s 16T a menším pruměrem váhy ,proto půjdu zase do uzavřenýho karbonovýho boxu od -Motorsport GmbH už ho mám koupenej z Německa větší sice s Pipercrosem ,ale stejnej průměr ,aby se mi tam vešel Powertec ,ale zatím nevím jak ho nacpu do motorovýho prostoru .
Snímek obrazovky (5).jpg
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#93 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Fíla »

Taky mi na velký průměr váhy (960) šlo do motoru na volnoběh málo vzduchu. Při použití originální váhy jsem byl na 14,5 kg/h, s 960 váhou jsem byl na 11 - 12 kg/h. Ale jen pokud byl motor zahřátý. Za studena bylo vše ok. Nakonec jsem zjistil, že to nebylo softem, ale musel jsem správně nastavit doraz škrtící klapky. Ona totiž klapka nikdy není úplně uzavřená, vždy je tam určitá škvíra, jejíž velikost je právě určována dorazem na pružině klapky. Volnoběžný ventil slouží jen k určitému doladění množství vzduchu a velikost jeho otevření a tím množství vzduchu určuje jednotka.
Soft byl samozřejmě laděn na velkou váhu.
Jo a ten doraz jsem ladil až u zahřátého motoru a musí se počítat s tím, že na logu se to projeví se spožděním až několika vteřin. Nejdřív jsem právě ladil s pomocí TunerPro, později už jen podle sluchu a datalog jsem měl jen tak pro kontrolu.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#94 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Fíla píše: 09 úno 2021 14:03 musel jsem správně nastavit doraz škrtící klapky. Ona totiž klapka nikdy není úplně uzavřená, vždy je tam určitá škvíra, jejíž velikost je právě určována dorazem na pružině klapky. Volnoběžný ventil slouží jen k určitému doladění množství vzduchu a velikost jeho otevření a tím množství vzduchu určuje jednotka.
Soft byl samozřejmě laděn na velkou váhu.
Jo a ten doraz jsem ladil až u zahřátého motoru a musí se počítat s tím, že na logu se to projeví se spožděním až několika vteřin. Nejdřív jsem právě ladil s pomocí TunerPro, později už jen podle sluchu a datalog jsem měl jen tak pro kontrolu.
O dorazu vím ,ale je pravda ,že jsem na něj nesahal (zdálo se to OK) a míň vzduchu přišlo s výměnou klapky a celého nasávání ,dík za nasměrování podívám se na to ,
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#95 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od ady123 »

Petr.Chrpa píše: 30 led 2021 13:10 Zatím jen v tomhle testu 921kg/hod při 4710 otáčkách tam co jezdím jsem se víc nedostal , s otáčkama jo ,ale se vzduchem ne ty tam mám max. 5250 víc to tam nedám skončil bych někde v lesní studánce :D až někde na dálnici ,ale stejně mi to dává míń na volnoběh než s 16T a menším pruměrem váhy ,proto půjdu zase do uzavřenýho karbonovýho boxu od -Motorsport GmbH už ho mám koupenej z Německa větší sice s Pipercrosem ,ale stejnej průměr ,aby se mi tam vešel Powertec ,ale zatím nevím jak ho nacpu do motorovýho prostoru .
Snímek obrazovky (5).jpg
Tak 921kg/hod už je docela pěkné číslo, já jsem se s porobným setupem dostal něco okolo 980 +-, ale to už byl strop. Nemáš prosím Tě fotku toho airboxu jen ze zvědavosti ?
_________________
Volvo 850 T5R

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#96 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ahoj Michale
Chtěl bych se dostat přes 1000kg/hod ,ale vypadá to ,že bych musel asi zase udělat upgrade turba a do toho se mi už nechce .
Jinak foto a odkaz:
Tenhle je XL(220mm) 76mm 76mm HF500(dry) Luftfilter by Pipercross (unoiled) 190x150x76mm
https://hg-motorsport.de/produkte/luftfilter-ansaugsysteme/universalfilter/hf-series-uni-box-carbon-airbox-inkl.-pipercross-luftfilter-konfigurator
IMG_20210305_2036004.jpg
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#97 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od ady123 »

Tak bohužel vše má své limity a 19T je má na 1000 :) já jsem to teda ještě hecnul a pracuji na dalším levelu, snad to bude do léta jezdit.. :D
_________________
Volvo 850 T5R

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#98 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od S60 GOLD »

Tak ten filtr vypada hodne dobre....ze bych vyzkousel?.....ja bCh ale musel dat vstup 89mm
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#99 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Teďka k Italský 850R doteď jsem jezdil na M4.3 s mojí upravou (bohatší , tlak 1,4bar ,turbo 15G ,vstřiky základ orange,jinak je vše bez zásahu ještě teda vzduchovej filtr Pipercross v origo boxu )za měsíc jde na TK a tak jsem si připravil konečně na rychlo M4.4 původně jen pro STK (M4.3 nenačtou tak ,aby měli ze mně taky jednou radost na emisích :green: ),AFR stálejch 14,7 tlak 0,9bar a mám z toho nakonec radost .
Snímek obrazovky (10).jpg
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#100 Ladění,mapy Motronic 4.3,4.4

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Pokud by někdo chtěl mám tu nějakej základ ,ale za ty BIN soubory ruku do ohně nedám mám to už nějakou dobu stažený z netu teďka jsem to našel v PC třeba se to někomu hodí heslo pošlu v SZ.
https://uloz.to/file/Aq9KsuJLZBVL/volvo-m4-4-gz?_fid=fdf7
Snímek obrazovky (11).jpg
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“