V70 a XC70 jsou (z pohledu objemu interiéru) zcela identická auta, jsou to stejné plechy. Najdeš tam jen drobné kosmetické rozdíly (rukojeť mezi řidičem a spolujezdecem -- asi proto, že se více naklání, tak by se spolujezdkyně měla čeho chytit
).
Trošku jsem nepochopil, jaké je zadání (jaká je ta hlavní otázka) v tomto tématu? Chápu to tak, že hledáš benzín (těch je poskrovnu, budeš déle hledat)?
V generaci
platformy P2 (V70II a XC70II) toho v benzínu moc nebylo:
atmosféry (2.4i - 103/125kW B5244S2/B5244S) - ty se (tuším do XC70II nedávaly, ale stejný motor býval v XC70I první generace).
XC70II mívalo nejčastěji v benzínu motor
2.4T 147kW B5244T3 (později - po faceliftu - vylepšený
2.5T) - obě jsou to nízkotlakým turbem vybavené spolehlivé, ale pocitově "líné" 5válce. Takový velmi příjemný kompromis mezi agresivně oturbeným motorem a atmosférou. Když se to čipne, už nemáš takový pocit lenosti, pak už to jede pěkně, ty kW tam prostě jsou, na stopkách je to průkazné. Ale jak se tu psalo, pocitově tam chybí ten přiblblý turbokopanec. Tohle nízkotlaké turbo zkrátka přidá výkonu v celém spektru otáček a krásně a pohodlně to táhne. Tento motor si ale nejvíce zaslouží zmíněný čip.
Do V70II se kromě tohoto dávalo ještě
T5 (což je parádní 2.3 motor, dříve
184kW, později vylepšený a asi nejlepší turbobenzín od Volva vůbec =
191kW). Tam už je turbo s vyšším tlakem. Konstrukce tohoto motoru je léty prověřená a jako taková poskytuje možná největší potenciál pro zvyšování výkonu (toho "železa" je tam nejvíce, motor je nejodolnější). Stejná konstrukce se stala i základem pro motor do R-ka, o kterém se tvrdí, že je převrtaná T5ka, čímž ale ubylo "železa" mezi stěnami válců a proto také - při drsném zacházení - Rka rády praskají.
V R-variantě se prodávala pouze V70II, XC nikoli, ale možná by to byl zajímavý počin.
Z benzínů se do V70II/XC70II už nic dalšího (pokud vím) nedávalo, zajímavá by byla XC70II s T5, případně s V8
T6 by se tam ani nevešla.
Záleží tedy co hledáš:
* za mě je nejzajímavější některá poslední (MY05-)
V70II s poslední verzí
T5. Jede pěkně, pokud tam má (volitelně) AWD, tak je to dobré i na zimní horský provoz. S čipem to natrhne zadek i kdejakému fabrickému Rku.
alternativně (při objektivní "potřebě" XCčka - )
*
XC70II 2.5T, opět některou z posledních roků výroby (MY05-07). XC je vždy s AWD (= těžší), má vyšší stavbu (= vyšší aerodynamický odpor) = takže méně závodění, více pohodlí, pro nás horaly i lepší prostupnost terénem, resp. sněhem. A k XCčku se ze všechno nejvíce hodí automat, v posledních ročnících již pak 6-rychlostní.
Spotřebu neřeš, vždycky budeš nad 10, takže pokud nenalítáš ročně 30tis. km, tak je to jedno, nebudeš zase muset řešit klasické naftové problémy. Do LPG se to dá hodit vždy (ale u někoho znalého, kdo Volvo nevidí poprvé).
Větším problémem je najít pěkné auto. Benzínů je jako šafránu, navíc si drží cenu. Jedna pěkná V70 je ale t.č. u zajímavého týpka v Holandsku
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=227041827
Podívejte se i na jeho další auta:
http://ivlautos.eu/en/
P.