XC70 2,5T charakteristika motoru, průběh toč. momentu?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 34
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Chomutov
Vůz: XC70 D5 120kw, 2004, V70 T5 MT 2005

#26 XC70 2,5T charakteristika motoru, průběh toč. momentu?

Příspěvek od subarus »

Bibis píše:Obě auta jsou předělané na LPG. V70 mám na denní popojíždění po Praze a okolí a XC70 je na delší trasy (dovolená, atp.).
Pocitově je V70 (na 17´) "sportovnější", líp sedí. XC70 (na 16´) je výrazně pohodlnější, lehce houpavá, ale zdaleka ne tolik jak jsem očekával, ale třeba do zatáčky bych si s ní nedovolil to samé co s V70.
Spotřeba V70 - vše benzín, LPG počítej o cca 1l více:
rekord mám cca 10,5l ve čtyřech na hory s rakví na střeše, dlouhodobě cca 12-13 při 90% Praha. Max něco kolem 15.
Spotřeba XC - taktéž benzín, LPG opět o 1l více
pod 12l s tím jezdit fakt neumím. Dlouhodobě cca 13l, ale při 90% dálnice, Praha poskakovačky cca 15-16, max někde kolem 18.

- spotřebu nijak neřeším, takže jedu jak potřebuju, určitě se dá o 1-2l méně, ale proč???? :D .

Měl jsem možnost jet s Legacy 2,5i rv cca 2006 a nerad musím uznat, že podvozkově je to Lego jiná liga :) .
Naopak najel jsem cca 2.000km s Foresterem 2.0D (rv 2013 - předchozí model) a na to, že to stálo cca 1M tak pro mě docela velké zklamání.
T.
Taky cenné informace, díky. :good:
Jaké bylo pro srovnání to lego 2.5i motorově a spotřebou? Asi je to spíš lenoch a spotřeba o2-3 litry nižší(lego)? A vnitřní prostor srovnatelný s V70?
Naposledy upravil(a) subarus dne 28 kvě 2016 15:41, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo XC70 D5 2004 AT

Volvo V70 2,4 T5 MT 2005

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#27 XC70 2,5T charakteristika motoru, průběh toč. momentu?

Příspěvek od ok2ucx »

V70 a XC70 jsou (z pohledu objemu interiéru) zcela identická auta, jsou to stejné plechy. Najdeš tam jen drobné kosmetické rozdíly (rukojeť mezi řidičem a spolujezdecem -- asi proto, že se více naklání, tak by se spolujezdkyně měla čeho chytit 8) ).

Trošku jsem nepochopil, jaké je zadání (jaká je ta hlavní otázka) v tomto tématu? Chápu to tak, že hledáš benzín (těch je poskrovnu, budeš déle hledat)?

V generaci platformy P2 (V70II a XC70II) toho v benzínu moc nebylo:

atmosféry (2.4i - 103/125kW B5244S2/B5244S) - ty se (tuším do XC70II nedávaly, ale stejný motor býval v XC70I první generace).

XC70II mívalo nejčastěji v benzínu motor 2.4T 147kW B5244T3 (později - po faceliftu - vylepšený 2.5T) - obě jsou to nízkotlakým turbem vybavené spolehlivé, ale pocitově "líné" 5válce. Takový velmi příjemný kompromis mezi agresivně oturbeným motorem a atmosférou. Když se to čipne, už nemáš takový pocit lenosti, pak už to jede pěkně, ty kW tam prostě jsou, na stopkách je to průkazné. Ale jak se tu psalo, pocitově tam chybí ten přiblblý turbokopanec. Tohle nízkotlaké turbo zkrátka přidá výkonu v celém spektru otáček a krásně a pohodlně to táhne. Tento motor si ale nejvíce zaslouží zmíněný čip.

Do V70II se kromě tohoto dávalo ještě T5 (což je parádní 2.3 motor, dříve 184kW, později vylepšený a asi nejlepší turbobenzín od Volva vůbec = 191kW). Tam už je turbo s vyšším tlakem. Konstrukce tohoto motoru je léty prověřená a jako taková poskytuje možná největší potenciál pro zvyšování výkonu (toho "železa" je tam nejvíce, motor je nejodolnější). Stejná konstrukce se stala i základem pro motor do R-ka, o kterém se tvrdí, že je převrtaná T5ka, čímž ale ubylo "železa" mezi stěnami válců a proto také - při drsném zacházení - Rka rády praskají.

V R-variantě se prodávala pouze V70II, XC nikoli, ale možná by to byl zajímavý počin.

Z benzínů se do V70II/XC70II už nic dalšího (pokud vím) nedávalo, zajímavá by byla XC70II s T5, případně s V8 :evil:
T6 by se tam ani nevešla.


Záleží tedy co hledáš:

* za mě je nejzajímavější některá poslední (MY05-) V70II s poslední verzí T5. Jede pěkně, pokud tam má (volitelně) AWD, tak je to dobré i na zimní horský provoz. S čipem to natrhne zadek i kdejakému fabrickému Rku.

alternativně (při objektivní "potřebě" XCčka - )

* XC70II 2.5T, opět některou z posledních roků výroby (MY05-07). XC je vždy s AWD (= těžší), má vyšší stavbu (= vyšší aerodynamický odpor) = takže méně závodění, více pohodlí, pro nás horaly i lepší prostupnost terénem, resp. sněhem. A k XCčku se ze všechno nejvíce hodí automat, v posledních ročnících již pak 6-rychlostní.

Spotřebu neřeš, vždycky budeš nad 10, takže pokud nenalítáš ročně 30tis. km, tak je to jedno, nebudeš zase muset řešit klasické naftové problémy. Do LPG se to dá hodit vždy (ale u někoho znalého, kdo Volvo nevidí poprvé).
Větším problémem je najít pěkné auto. Benzínů je jako šafránu, navíc si drží cenu. Jedna pěkná V70 je ale t.č. u zajímavého týpka v Holandsku
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=227041827

Podívejte se i na jeho další auta: http://ivlautos.eu/en/


P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 34
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Chomutov
Vůz: XC70 D5 120kw, 2004, V70 T5 MT 2005

#28 XC70 2,5T charakteristika motoru, průběh toč. momentu?

Příspěvek od subarus »

Ano, hodlám hledat benzínové turbo, a hlavní otázka je ta charakteristika 2.5t v podstatě proti dieselu. Ještě jsem se v tom nevezl a jelikož papírově je kroutak nízko jak u nafty tak mě zajímalo jestli tak i pocitově jede. D5 právě díky malému ročnímu nájezdu nepovažuji za vhodnou volbu, proto řeším ten benzín.
Každopádně jsem našel od vás všech naprosto super odpovědi a info a určitě mi to pomáhá v rozhodování a ve výběru.
Musím se někde svézt a udelat si sám svůj názor.
Takže díky moc :good:
_________________
Volvo XC70 D5 2004 AT

Volvo V70 2,4 T5 MT 2005

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 209
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#29 XC70 2,5T charakteristika motoru, průběh toč. momentu?

Příspěvek od RobertH »

Ano. 2.5T se na spodku hodně blíží naftě. Tahne vážně od 1500ot. Co se mi na ní strašně líbí je zpřevodování. Trojka jede přes 160 km/h. Na předjíždění super. Zátah je hodně lineární, bez výraznější špičky nahoře.
_________________
S80 V8 2008 executive, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual, 850 2.3 T5 automat, S80 2.5T 06 manual

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4941
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#30 XC70 2,5T charakteristika motoru, průběh toč. momentu?

Příspěvek od Romulusw »

Záludná otázka - mají XCéčka (70 a 90) omezovač rychlosti?

Dnes jsem trochu vyfoukl pavouky z turba a rozjel to na dvě kila, pak už jsem to dál nepokoušel, tak nevím jestli by to ještě šlo, nebo ne.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#31 XC70 2,5T charakteristika motoru, průběh toč. momentu?

Příspěvek od raolsa »

Myslím, že maximálka je 210, ale stopro to nevím. Já jel 205 tachometrových a pak mě zarazila žena ať neblbnu, že máme sebou malý dítě.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#32 XC70 2,5T charakteristika motoru, průběh toč. momentu?

Příspěvek od ok2ucx »

Každé Volvo má v CEM naprogramován nějaký omezovač, který pak ECM poslušně dodržuje. Nastavení se liší dle motorizace (T5, V8, R, atp. mají z fabriky 250km/h), nebo podle trhů (mnohá US auta mají 190km/h). Žádné univerzální číslo není, je nutné se podívat do diagnostiky. Jednoduše přepnout to nejde, přeprogramovat však umíme.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4941
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#33 XC70 2,5T charakteristika motoru, průběh toč. momentu?

Příspěvek od Romulusw »

Oba máte recht. Vypsalo mi to - Speed limitation 210 km/h
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“