odhlučnění interiéru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#1 odhlučnění interiéru
jelikož budu měnit koberec a dost možná i stropnici, mám celkem chuť nalepit na plechy nějakou protihlukovou izolaci, alespoň na nejexponovanější místa. nejspíš tím vylepím rovnou i dveře. hledám tedy něco levného, s čím se bude dobře pracovat. mvtechnik před časem doporučoval hliníkovou pásku na komíny. má někdo nějaký jiný nápad?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1464
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940, XC70
#2 odhlučnění interiéru
Mrkni na http://www.ahifi.cz/. Máš tam fot,y návody a v akcích bývá tlumící materiál za opravdu pěkný ceny...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#3 odhlučnění interiéru
děkuju. koukal jsem, ale ty ceny mi o proti komínový pásce přijdou trošku moc vysoký, byť pochopitelně budou fungovat taky neporovnatelně jinak. nerad bych v tom ale utopil tisíce... spíš tedy hledám nějaký low cost řešení, jestli se nabízí nějaká alternativa k té hliníkové pásce, popřípadě důvod, proč bych to neměl dělat
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 186
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 4
- Vůz: C 70 2.5T 99´
#4 odhlučnění interiéru
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=48971&start=300
po dvou letech provozu jsem spokojen, drží to, nesmrdí ani v teple. letos s tím počítám do dveří. jen pozor při lepení, jak se to otře o materiál už to drží
nedávno jsem hledal nějaké náhrady - zvukovou izolaci a bohužel nic co by mě jako náhrada nadchlo.
vyzkoušel někdo něco ??
ještě doplním odkaz na výrobce http://www.mem-bauchemie.cz/product/500481-03-mem-asfaltova-paska-folie-hlinik-10-cm-x-10-m-68/
uvádí 10 cm šíře, nepamatuji si šířku ale pamatuji si že jsem vybíral z více velikostí - šíří ?? musel bych kouknout do auta a zvednout koberec
až večer, když nebude mít dcera auto
další možnost odhlučnění i když ne tak účinná je nastříkat platidipem (asi trochu drahé) případně použít tekutou gumu http://www.tekutagumaalfema.cz/. odstraní se povrchová rezonance kovových částí, po kterých se nese hluk a je to levnější než ve spreji. na záhyby je to ale perfektní a dobře zateče do rohů. zatím jsem ale nezkoušel co se týká případného zápachu po delší době. samozřejmě že při aplikaci je to puch jak parta bezdomovců v tramvaji
Tak ještě jedna úprava jak jsem zjistil u výrobce tak největší šíři dělají 15 cm v barvě mědi, - olovo a hliník 10 cm takže na těch fotkách je šíře 10 cm
po dvou letech provozu jsem spokojen, drží to, nesmrdí ani v teple. letos s tím počítám do dveří. jen pozor při lepení, jak se to otře o materiál už to drží
nedávno jsem hledal nějaké náhrady - zvukovou izolaci a bohužel nic co by mě jako náhrada nadchlo.
vyzkoušel někdo něco ??
ještě doplním odkaz na výrobce http://www.mem-bauchemie.cz/product/500481-03-mem-asfaltova-paska-folie-hlinik-10-cm-x-10-m-68/
uvádí 10 cm šíře, nepamatuji si šířku ale pamatuji si že jsem vybíral z více velikostí - šíří ?? musel bych kouknout do auta a zvednout koberec
až večer, když nebude mít dcera auto
další možnost odhlučnění i když ne tak účinná je nastříkat platidipem (asi trochu drahé) případně použít tekutou gumu http://www.tekutagumaalfema.cz/. odstraní se povrchová rezonance kovových částí, po kterých se nese hluk a je to levnější než ve spreji. na záhyby je to ale perfektní a dobře zateče do rohů. zatím jsem ale nezkoušel co se týká případného zápachu po delší době. samozřejmě že při aplikaci je to puch jak parta bezdomovců v tramvaji
Tak ještě jedna úprava jak jsem zjistil u výrobce tak největší šíři dělají 15 cm v barvě mědi, - olovo a hliník 10 cm takže na těch fotkách je šíře 10 cm
_________________
MVtechnik C70 2,5T
MVtechnik C70 2,5T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 186
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 4
- Vůz: C 70 2.5T 99´
#5 odhlučnění interiéru
taky jedna z možností řešení
http://www.gumex.cz/tesnici-pryze/pryze-porezni-s-dutinkami/mikroporezni-pryze-se-samolepici-vrstvou/
1000x2000 černá 1,5 1 ks 1 154,00
1000x2000 černá 2,7 1 ks 2 341,00
http://www.gumex.cz/tesnici-pryze/pryze-porezni-s-dutinkami/mikroporezni-pryze-se-samolepici-vrstvou/
1000x2000 černá 1,5 1 ks 1 154,00
1000x2000 černá 2,7 1 ks 2 341,00
_________________
MVtechnik C70 2,5T
MVtechnik C70 2,5T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#6 odhlučnění interiéru
trošku se bojím lepidla i případné problematičnosti při strhávání pásky... ale ten gumex vypadá dobře, jen bych teda asi sáhl spíš po tenčí variantě
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 186
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 4
- Vůz: C 70 2.5T 99´
#7 odhlučnění interiéru
jen pro upřesnění tu mem pasku s bitumenem bych tedy sundávat nechtěl. je to něco jako co peklo schvátí už nenavrátí
podle mě to vydrží i vrakáč a až vysoká pec si s tím poradí. je to podobný materiál jako jsou třeba v kufru uprostřed kde by mohl rezonovat plech nalepeny z výroby čtverce takové asfaltové co nejdou vůbec dolů tak toto je stejné jen že to má krytí třeba hliníkem
podle mě to vydrží i vrakáč a až vysoká pec si s tím poradí. je to podobný materiál jako jsou třeba v kufru uprostřed kde by mohl rezonovat plech nalepeny z výroby čtverce takové asfaltové co nejdou vůbec dolů tak toto je stejné jen že to má krytí třeba hliníkem
_________________
MVtechnik C70 2,5T
MVtechnik C70 2,5T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#8 odhlučnění interiéru
přesně z toho mám trošku vítr. nemám rád úpravy, které nejsou bez větších problémů vratné
ještě mi tak napadá, jakou má přesně funkci ten hliník? dává se skoro vždycky i na profesionální izolace, tak asi nějaký smysl mít bude
také by asi šlo vzít normální gumu, nalepit ji chemoprénem na plech a na gumu hliníkovou pásku bez asfaltu. chemoprén (transparent, extrém bude nejspíš jinde) na kovu moc nedrží, ale dost na to, aby to neulítlo samo. jen mám k dispozici asi pouze moc silnou gumu, odhadem tak 15mm, navíc by asi nebylo od věci, kdyby byla spíš hodně měkká, což tady nejspíš nehrozí... a stříhat to z duší z kola se mi moc nechce
ještě mi tak napadá, jakou má přesně funkci ten hliník? dává se skoro vždycky i na profesionální izolace, tak asi nějaký smysl mít bude
také by asi šlo vzít normální gumu, nalepit ji chemoprénem na plech a na gumu hliníkovou pásku bez asfaltu. chemoprén (transparent, extrém bude nejspíš jinde) na kovu moc nedrží, ale dost na to, aby to neulítlo samo. jen mám k dispozici asi pouze moc silnou gumu, odhadem tak 15mm, navíc by asi nebylo od věci, kdyby byla spíš hodně měkká, což tady nejspíš nehrozí... a stříhat to z duší z kola se mi moc nechce
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 186
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 4
- Vůz: C 70 2.5T 99´
#9 odhlučnění interiéru
100% vratné je guma : ""další možnost odhlučnění i když ne tak účinná je nastříkat platidipem (asi trochu drahé) případně použít tekutou gumu http://www.tekutagumaalfema.cz/". z dílů se dá stáhnout. nic se nemusí lepit jen několik nátěrů, je to vidět na videích výrobce
myslím že používat lepidlo je stejné jako bitumen, buď to drží a nejde to dolů a nebo to nedrží a je to na prd. u lepidla bych se bál jediného a to nepříliš kladného výsledku. ve většině případech co někdo někde lepí materíál proti odhlučnění uvádí zásadní a to velmi dobře přilepit třeba pěnu na kov - plech. proto protihlučné materiály mají vysoce přilnavé lepidlo a doporučují se bez vzdušných kapes nalepit - natlačit do všech spár jinak se minou účinkem a přesně kopírovat povrch na který je materiál lepen. někde jsem viděl studii, že kde je izolace pevně přichycena - přilepena třeba na plech je účinek výrazně silnější než když je jen položena nebo jen zajištěna.
hliníková folie má podle mě na těchto materiálech funkci dekorativní, i když je většinou někde skryta v dutinách auta. odpadá tedy efekt odrazu světla a nižší prohřívání podkladu, zajišťuje ochranu proti vnikání par jestli se jedná o porovitý materiál a i telenou izolaci . potom se s tím i dobře pracuje a neulpívají na něm tak nečistoty. Trochu jiný význam má v originálním použití.
když to tady tak plácám páté přes deváté tak mám pocit že mi dobře vychází tekutá guma. z hladkého plechu jde stáhnout bez zbytků. dostane se do rohů kam oko nedohlédne, vyplní spoje plechů, nekoroduje, tepelně odolná a chrání proti obouchání životnost delší jak diesel VW na Americkém trhu, houževnatá jak švédský plech.
asi bych vyzkoušel jak půjde sundat i když to pro mě není priorita, zeptal se výrobce na pachy či nepachy v uzavřeném prostředí. abych si potom v autě nepřipadal jako u asfaltérů v šatně
myslím že používat lepidlo je stejné jako bitumen, buď to drží a nejde to dolů a nebo to nedrží a je to na prd. u lepidla bych se bál jediného a to nepříliš kladného výsledku. ve většině případech co někdo někde lepí materíál proti odhlučnění uvádí zásadní a to velmi dobře přilepit třeba pěnu na kov - plech. proto protihlučné materiály mají vysoce přilnavé lepidlo a doporučují se bez vzdušných kapes nalepit - natlačit do všech spár jinak se minou účinkem a přesně kopírovat povrch na který je materiál lepen. někde jsem viděl studii, že kde je izolace pevně přichycena - přilepena třeba na plech je účinek výrazně silnější než když je jen položena nebo jen zajištěna.
hliníková folie má podle mě na těchto materiálech funkci dekorativní, i když je většinou někde skryta v dutinách auta. odpadá tedy efekt odrazu světla a nižší prohřívání podkladu, zajišťuje ochranu proti vnikání par jestli se jedná o porovitý materiál a i telenou izolaci . potom se s tím i dobře pracuje a neulpívají na něm tak nečistoty. Trochu jiný význam má v originálním použití.
když to tady tak plácám páté přes deváté tak mám pocit že mi dobře vychází tekutá guma. z hladkého plechu jde stáhnout bez zbytků. dostane se do rohů kam oko nedohlédne, vyplní spoje plechů, nekoroduje, tepelně odolná a chrání proti obouchání životnost delší jak diesel VW na Americkém trhu, houževnatá jak švédský plech.
asi bych vyzkoušel jak půjde sundat i když to pro mě není priorita, zeptal se výrobce na pachy či nepachy v uzavřeném prostředí. abych si potom v autě nepřipadal jako u asfaltérů v šatně
_________________
MVtechnik C70 2,5T
MVtechnik C70 2,5T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#10 odhlučnění interiéru
ta tekutá guma je lákává, pokud se fakt dá následně stáhnout z plechu. píší, že je bez zápachu, takže asi i tohle je ok...
když jsem lepil tím chemoprénem transparent, šlo o kus kozinky na leštěný titanový plech. dokud jsi nevzal kůži za roh a neodlepil, tak nehrozilo, že by to upadlo navíc mi napadl takovej pěknej materiál. je to něco jako se dává izolace pod podlahy, takový plastový pórovitý cosi. v práci je několik metrových kousků na výhoz, takže bych to měl i zadara. jen by byl problém to fakt přesně všude přimáčknout k povrchu, přece jen rovný to není a chtělo by to si s tím dost pohrát...
když jsem lepil tím chemoprénem transparent, šlo o kus kozinky na leštěný titanový plech. dokud jsi nevzal kůži za roh a neodlepil, tak nehrozilo, že by to upadlo navíc mi napadl takovej pěknej materiál. je to něco jako se dává izolace pod podlahy, takový plastový pórovitý cosi. v práci je několik metrových kousků na výhoz, takže bych to měl i zadara. jen by byl problém to fakt přesně všude přimáčknout k povrchu, přece jen rovný to není a chtělo by to si s tím dost pohrát...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S40 T5, 2004 162kW / 220HP
#11 odhlučnění interiéru
Jsi prvni o kom vim, ze by chtel kvalitni tlumeni a zaroven sundavaci - obavam se ze se to tak trochu vylucuje tyhle dva pozadavky
Ja mel dvere v minulem aute tlumene tak, ze na vnitrim dokonale odmastenym plechu jsem mel ciste asfaltove platy (bohuzel dnes jiz si zpatne na vyrobce nevzpomenu) pres to tlumici hmotu od Brax, takovej beton se skelnyma vlaknama, krasne se s tim delalo a ztvrdne to fakt na beton. Na vnitrnim plechu potom opet asfaltove platy (dnes bych dal s alufolii, na ten asfalt se pak trochu lepi tapecak pri sundavani) a na tapecaku asfaltove platy s alu folii (prisla mi to az pozdeji) a pres to jeste kvuli vrzani jehlankovy molitan.
Na poklep na vnejsi plech to bylo nadherne pevne, a co to udelalo se spodnima frekvencema od stredobasu, nebe a dudy, stoji to za to. Ve volvu se na tlumeni taky chystam, ale ted uz to budou jen asfaltove, mozna bitumenove platy s alufolii na vnitrni i vnejsi plechy
prikladam nejaky obrazky, pro ilustraci
Ja mel dvere v minulem aute tlumene tak, ze na vnitrim dokonale odmastenym plechu jsem mel ciste asfaltove platy (bohuzel dnes jiz si zpatne na vyrobce nevzpomenu) pres to tlumici hmotu od Brax, takovej beton se skelnyma vlaknama, krasne se s tim delalo a ztvrdne to fakt na beton. Na vnitrnim plechu potom opet asfaltove platy (dnes bych dal s alufolii, na ten asfalt se pak trochu lepi tapecak pri sundavani) a na tapecaku asfaltove platy s alu folii (prisla mi to az pozdeji) a pres to jeste kvuli vrzani jehlankovy molitan.
Na poklep na vnejsi plech to bylo nadherne pevne, a co to udelalo se spodnima frekvencema od stredobasu, nebe a dudy, stoji to za to. Ve volvu se na tlumeni taky chystam, ale ted uz to budou jen asfaltove, mozna bitumenove platy s alufolii na vnitrni i vnejsi plechy
prikladam nejaky obrazky, pro ilustraci
_________________
S40 T5, B5254T3, MY2005 162kW / 220HP
S40 T5, B5254T3, MY2005 162kW / 220HP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#12 odhlučnění interiéru
já jsem také jeden z mála, který to nechce dělat kvuli hudbě (furt si myslím, že i v mých levných sluchátkách v klidu a doma si ji vychutnám neporovnatelně lépe), ale kvuli tichu
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#13 odhlučnění interiéru
Ze stejnýho důvodu nad tim taky uvažuju, ale těch materiálů je tolik že jsem se na to zatím vždy vykašlal
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S40 T5, 2004 162kW / 220HP
#14 odhlučnění interiéru
pokud to chces davat na podlahu nebo kamkoli pod koberce, tak ber s alufolii - to je jednou jedna. Jestli asfalt nebo bitumenove platy je asi uplne jedno, kazdy vyrobce ti rekne ze je to jeho lepsi nez to druhe. zkus mrknout na http://www.vestin.cz/amst.htm na bitumenove platy s alu vrstvou, jsou tam ruzne tlousky. zarucene to teda nepujde nijak jednoduse z plechu dolu, ale zarucuju ti, ze nalepenim na podlahu a podbehy, hluk od kol a silnice utlumis krasne. strechu bych ve tvem pripade nedelal, ta ma smysl vicemene jen u aut, ktere je treba cele zpevnit, kvuli muzice. Jeste bych se zamyslel nad odhlucneni motoru, delaj se i materialy co vydrzi vetsi teplo (jina lepidla) na polepeni kapoty, a kdyz bys to chtel brat fakt poctive, tak odstrojit palubku a polepit i motorovou prepazku
_________________
S40 T5, B5254T3, MY2005 162kW / 220HP
S40 T5, B5254T3, MY2005 162kW / 220HP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#15 odhlučnění interiéru
peter cz: nedivím se ti
michal_smsmsm: ten ams-tecsound vypadá pěkně, ale furt se bojím toho něco někam lepit bez možnosti to pak strhnout... jsem holt srab a byť mám volvátko v nehezkym stavu, tak tuhle další "prasárnu" mu nechci udělat. proto koukám na gumex, mají tam mikroporézní pryže bez lepidla. nalepit to něcím jako byl ten chemoprén transparent (nicméně mám pocit, že pokud se jakýmkoli chemoprénem natře jen jedna z ploch, tak by to mělo jít vždy strhnout), tak to vychází hodně levně (o proti konkurenci) a přitom by to mohlo uspokojivě fungovat...? jinak na tu střechu asi prdím, ono už takhle toho bude až až. a jak říkáš, podběhy, podlaha vpředu, kufr. horní část přístrojovky jsem měl venku a to na vylepení nestačí, muselo by se rozebírat ještě víc a do toho se mi už nechce. na kapotu jsem taky koukal, ale originál ještě trošku drží, stejně tak pod tím plastovým krytem motoru, tak to ještě nechám
michal_smsmsm: ten ams-tecsound vypadá pěkně, ale furt se bojím toho něco někam lepit bez možnosti to pak strhnout... jsem holt srab a byť mám volvátko v nehezkym stavu, tak tuhle další "prasárnu" mu nechci udělat. proto koukám na gumex, mají tam mikroporézní pryže bez lepidla. nalepit to něcím jako byl ten chemoprén transparent (nicméně mám pocit, že pokud se jakýmkoli chemoprénem natře jen jedna z ploch, tak by to mělo jít vždy strhnout), tak to vychází hodně levně (o proti konkurenci) a přitom by to mohlo uspokojivě fungovat...? jinak na tu střechu asi prdím, ono už takhle toho bude až až. a jak říkáš, podběhy, podlaha vpředu, kufr. horní část přístrojovky jsem měl venku a to na vylepení nestačí, muselo by se rozebírat ještě víc a do toho se mi už nechce. na kapotu jsem taky koukal, ale originál ještě trošku drží, stejně tak pod tím plastovým krytem motoru, tak to ještě nechám
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 834
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#16 odhlučnění interiéru
já být tebou, tak strhávání neřeším... Nenapadá mě totiž jedinný důvod, proč to dělat. Možná u nějakýho jedinečnýho kousku, ale u V70 s TDi bych to fakt nehrotil
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#17 odhlučnění interiéru
určitě máš pravdu, tome, ale já jsem holt vůl, no...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S40 T5, 2004 162kW / 220HP
#18 odhlučnění interiéru
nimrod: jsi si jisty, ze ta mikroporezni deska je vhodna jako protihlukovy izolant? ja porad nevim, ale gumou se proste netlumi, tlumi se tezkou pevnou hmotou asfalt, bitumen, ruzne pasty typu Brax co pohlti vibrace. Chapu ze se da rict, ze guma je tezka, mozna cenove lepsi nez ty mnou jmenovane, ruzne po hifishopech prodavane materialy, ale prijde mi ze ten material co sis vybral nebude to prave orechove, a mam obavu z toho ze sice polepis cele auto, necim, co mozna dokazes sundat, ale za ty penize a cas to nebude stat, proti tomu kdybys na to pouzil nejaky pouzvany lety provereny material. ta mikro porezni deska mi prijde ze je takova ta mekoucka mechova guma, co se z toho dela napr tohle http://www.malyneposeda.cz/penove-puzzle-koberce-tl-8/penovy-koberec-puzzle-zviratka-iii/?gclid=CIzahYag5MwCFQ4TGwodUEgCcA to uz mi prijde lepsi ta zminovan paska na kominy / ale je pravda ze tu taky z odmasteneho plechu nesundas.
podobne penove materialy, se pouzivaj do dveri primo za menic, nebo do subwoferovych boxu, opet primo za menic proti stojatemu vlneni...
mas skutecne tezka dilema
podobne penove materialy, se pouzivaj do dveri primo za menic, nebo do subwoferovych boxu, opet primo za menic proti stojatemu vlneni...
mas skutecne tezka dilema
_________________
S40 T5, B5254T3, MY2005 162kW / 220HP
S40 T5, B5254T3, MY2005 162kW / 220HP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#19 odhlučnění interiéru
to, co myslíš, je asi pokaždý plast, nikoli pryž. ale jaký je to ve výsledku rozdíl, to nemám ponětí
nicméně těžký jsou ty mrchy kvuli rezonanci plechů, nikoli kvuli protihlukovým vlastnostem, ne? je mi jasný, že to spolu úzce souvisí a nejsem schopen říct, co bude chtít ta podlaha vpředu. vzadu by to asi chtělo spíš proti těm rezonancím...?
nicméně těžký jsou ty mrchy kvuli rezonanci plechů, nikoli kvuli protihlukovým vlastnostem, ne? je mi jasný, že to spolu úzce souvisí a nejsem schopen říct, co bude chtít ta podlaha vpředu. vzadu by to asi chtělo spíš proti těm rezonancím...?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S40 T5, 2004 162kW / 220HP
#20 odhlučnění interiéru
ano to mas uplnou pravdu, nicmene i tak je rozdil, jestli stojis vedle auta co ma vytlumene dvere a nebo ne, u prvniho uslysis zvuk z repro minimalne, u nevytlumeneho hodne.
tohle jsou napr materialy vylozene protihlukove http://www.ahifi.cz/protihlukova-izolace/ coz jak tak koukam, tak to vypada ze ty penove materialy jsou proti hluku asi spravna volba! tudiz prijmi mou omluvu, ja jsem smerovany na ty vibrace a zpevneni, coz mam overeno ze i proti hluku je znat, ale ciste proti hluku pujde asi pouzit i ta mikrporezni guma
tohle jsou napr materialy vylozene protihlukove http://www.ahifi.cz/protihlukova-izolace/ coz jak tak koukam, tak to vypada ze ty penove materialy jsou proti hluku asi spravna volba! tudiz prijmi mou omluvu, ja jsem smerovany na ty vibrace a zpevneni, coz mam overeno ze i proti hluku je znat, ale ciste proti hluku pujde asi pouzit i ta mikrporezni guma
_________________
S40 T5, B5254T3, MY2005 162kW / 220HP
S40 T5, B5254T3, MY2005 162kW / 220HP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#21 odhlučnění interiéru
já vím, že bych měl řešit i rezonance, ale ty asi nevyřeším vratnou metodou...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 186
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 4
- Vůz: C 70 2.5T 99´
#22 odhlučnění interiéru
když jsme u levných materiálů, viděl jsem nedávno ve sportu karimatky za 50 kč jednu, když už se rozhodnout pro levné řešení tak i toto je možnost a to pomalu 2 m2 za super cenu.
ale tedy o výsledku si nejsem jist. když jsem dělal s páskou jak popisuji výš domlouval jsem se i s kamarádem co dělá do hudby a dělá i repráky.prostě o šíření vibrací a tím hluku v konstrukcích a rezonancí materiálu. jak tu bylo už několikrát řečeno. materiál musí mít váhu a řádně přilnout a vyplnit. prostě když mi plech rezonuje tak jej zatížím a přestane, když na to položím lehký materiál i když má dobré protihlukové vlastnosti tak bude rezonovat pořád ..... stačí se podívat třeba do kufru aut, velká plechová plocha a je tam třeba čtverec 20x20 přilepený a přestříkaný, prostě krizové míst a než zesilovat plech tak tímto řešením se zabrání vibracím a rezonanci do konstrukce.
ale tedy o výsledku si nejsem jist. když jsem dělal s páskou jak popisuji výš domlouval jsem se i s kamarádem co dělá do hudby a dělá i repráky.prostě o šíření vibrací a tím hluku v konstrukcích a rezonancí materiálu. jak tu bylo už několikrát řečeno. materiál musí mít váhu a řádně přilnout a vyplnit. prostě když mi plech rezonuje tak jej zatížím a přestane, když na to položím lehký materiál i když má dobré protihlukové vlastnosti tak bude rezonovat pořád ..... stačí se podívat třeba do kufru aut, velká plechová plocha a je tam třeba čtverec 20x20 přilepený a přestříkaný, prostě krizové míst a než zesilovat plech tak tímto řešením se zabrání vibracím a rezonanci do konstrukce.
_________________
MVtechnik C70 2,5T
MVtechnik C70 2,5T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#23 odhlučnění interiéru
místo karimatek bych mohl mít ty pěny z práce, vyjdou ještě levněji
já vím, že kdybych chtěl odhlučnit pořádně, tak ty rezonance prostě musím řešit. ale přes ten bod ohledně vratnosti nejede vlak, takže je asi musím oželet. ono kdybych neměl za barákem rychlostní, tak by mi to ani nenapadlo. ale jak se jede fous přes stovku do toho kopečka, tak bych si uměl představit trošku větší ticho. a jelikož budu měnit ten koberec...
já vím, že kdybych chtěl odhlučnit pořádně, tak ty rezonance prostě musím řešit. ale přes ten bod ohledně vratnosti nejede vlak, takže je asi musím oželet. ono kdybych neměl za barákem rychlostní, tak by mi to ani nenapadlo. ale jak se jede fous přes stovku do toho kopečka, tak bych si uměl představit trošku větší ticho. a jelikož budu měnit ten koberec...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 26
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: V 70 III
- Bydliště: Děčín
#24 odhlučnění interiéru
Mrkni na toto
http://www.vestin.cz/autohifi.htm
Z vlastní zkušenosti mohu vřele doporučit,fakt to funguje a dělá se s tím parádně.Je to samolepící a drží to pekelně.
Já používal Tecsound 3 mm s hliníkovou fólií.Ten bez Al folie je blbej v tom,že když je vedro tak změkne a je lepkavej,což u toho s tou foliií nehrozí.
A cena taktéž je slušná.
http://www.vestin.cz/autohifi.htm
Z vlastní zkušenosti mohu vřele doporučit,fakt to funguje a dělá se s tím parádně.Je to samolepící a drží to pekelně.
Já používal Tecsound 3 mm s hliníkovou fólií.Ten bez Al folie je blbej v tom,že když je vedro tak změkne a je lepkavej,což u toho s tou foliií nehrozí.
A cena taktéž je slušná.
_________________
ex-V70 II 2004 D5 120kW Summum,geartronic
V70 III 2009 D5,Momentum,geartronic.
V70 III 2011 D5 151kW AWD Summum,geartronic
ex-V70 II 2004 D5 120kW Summum,geartronic
V70 III 2009 D5,Momentum,geartronic.
V70 III 2011 D5 151kW AWD Summum,geartronic
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 87
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 D5 AWD chip
- Bydliště: Brno
#25 odhlučnění interiéru
já se tomu teď budu taky věnovat, myslím že není nic lepšího než mrknout sem
https://www.ahifi.cz/autohifi-montaze-do-vozidel-volvo/
já koupil Gladen Aero Wave a Profidamp ALUBUTYL 18 V2
vytlumim dvere, predni kapotu, podbehy a chci i strop
o strhávání nemá cenu přemýšlet, spíš je důležitý, aby to fakt dobře drželo >> tzn. musíš to válečkovat, ne jenom přitisknout rukou a zároveň dobře odmastit podklad.
nechce se mi věřit, že páska AL na komíny je lepší nebo levnější, ale při dnešním sortimentu je cenové rozpětí obrovské a je asi možné najít něco levnýho
další věcí je, že lepit 7cm pásiky na střechu bude celkem prdel, než tam hodit jeden plát 50x70cm
https://www.ahifi.cz/autohifi-montaze-do-vozidel-volvo/
já koupil Gladen Aero Wave a Profidamp ALUBUTYL 18 V2
vytlumim dvere, predni kapotu, podbehy a chci i strop
o strhávání nemá cenu přemýšlet, spíš je důležitý, aby to fakt dobře drželo >> tzn. musíš to válečkovat, ne jenom přitisknout rukou a zároveň dobře odmastit podklad.
nechce se mi věřit, že páska AL na komíny je lepší nebo levnější, ale při dnešním sortimentu je cenové rozpětí obrovské a je asi možné najít něco levnýho
další věcí je, že lepit 7cm pásiky na střechu bude celkem prdel, než tam hodit jeden plát 50x70cm
_________________
první volvo - V70 II D5 AWD 136kW(185)/400Nm r.v. 07, 330tis km, ted 370tis,
EGR OFF konečně; chip D5T5 ST 2 - doporučuju všem!! Mobil 1 5W-50 + BG care
první volvo - V70 II D5 AWD 136kW(185)/400Nm r.v. 07, 330tis km, ted 370tis,
EGR OFF konečně; chip D5T5 ST 2 - doporučuju všem!! Mobil 1 5W-50 + BG care
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek