XC70 2,4t lpg?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 19
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín
Vůz: xc70 2,4t

#1 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od filipfilip »

Ahojte kupil som po prvom majitelovi xc70 2,4t benzin.Ma 365tisic do 360tisic bola kazdych 20tisic v servise u volva!Preverene!takze najazdu som sa nebal a plus je tam novy automat a rozvody atd.Motor ide krásne automat radi super.chcem Velku radu od Vas susedov lebo na sk fore sa neviem nejak dočkat normalnej odpovedi.Hladam majitelov takeho isteho auta ale z lpg.uvazujem tam dat lpg len neviem ake a plus ci je to vhodne na ten typ motora ?Dakujem Vam veľmi pekne

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 66
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha Zapad
Vůz: XC70 2.5T LPG

#2 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od dynvi »

Vitej:)

Je tady specialni sekce ohledne alternativnivh paliv, tak jsi se koukal? https://forum.volvoklub.cz/viewforum.php?f=85

Osobne mam pocit, ze se do turbomotoru LPG moc nedoporucuje, nicmene sam mam XC70 2.5T s LPG. Najeto na plyn zatim asi 25tis, coz je malo na projeveni nejakych zavad.
_________________
Volvo XC70 2.5T AT LPG (MY2007) SUMMUM
Mercedes Benz E350CDI 4MATIC (MY2010)

ex Audi A4 Avant 2.7TDI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 73
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2,5 T, AWD, automat, LPG
Bydliště: Praha

#3 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od homy »

záleží kolik toho najezdíš. do 15k ročně bych to neřešil, nad 20 bych to zvažoval.
Dále je důležité jakým stylem jezdíš - pokud jezdíš hodně rychle, tak bych ho tam nedával, jsi-li klidnější jezdec, tak pak to může dávat smysl.

já mám plyn v podpise, jezdí s ním manželka a už jsem ho tak koupil, instalace ve 120k, nyní 151k a měnil se na něm jeden vstřik a nějaká hadice, jinak spokojenost.
Oba ty motory jak 2.4T tak 2.5T hrozně žerou, průměr plyn máme kolem 13 litrů.
_________________
Volvo S60, 2,5 T, awd, summum, automat + LPG, 154 kw, MY2004
Škoda Superb, 2.0 TSI, AWD, L&K, 200 KW, MY2019

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13144
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od raolsa »

Já mám na motoru najeto na plyn skoro 100 kkm a nevím o žádné závadě co by se týkala plynu. spotřeba 11-13 l/100 s AWD, ale nejsem žádný louda. Pořád je to jako bych jezdil za nějakých 6-7 litrů benzínu což bych nedal ani jako kloboučkář. Takže se toho neboj. Akorát montáž bych svěřil nějaké prověřené firmě, třeba https://www.autoambo.cz
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 19
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín
Vůz: xc70 2,4t

#5 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od filipfilip »

no viem že montovat budem tu http://www.autolpg.sk/prins/ su kusok odomna a su skveli na doladenie lpg.proste oni to vedia ! mam ponuku od nich na prins plus premazavanie za 2200euro plus vsetky doklady na zapisanie u policie alebo mi ponukaju KME toho sa trochu bojim lebo je to polsky system ale zevraj dobry (neviem ) tam je cena 1700euro.plus kontrola auta pred instalaciou na vykonej stolici a po instalacii :) takze vsetko uvidim ako nadstavili.a este otazka potrtebujem tam to primazavanie?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 19
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín
Vůz: xc70 2,4t

#6 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od filipfilip »

a jazdim tak 30tis rocne ...teraz sa to mozno da tak na 20tisic lebo riesim pozemok atd a budem behat ako sa povie okolo komina stale ale casto cestujem aj

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4178
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#7 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od Nosound89 »

2200 EUR se mi zdá strašně moc, reálně tak za 1300 EUR (1500 max)
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 73
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2,5 T, AWD, automat, LPG
Bydliště: Praha

#8 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od homy »

Ambo mají dobré reference. Za cenu 2200 € bych se na to vybodnul.
_________________
Volvo S60, 2,5 T, awd, summum, automat + LPG, 154 kw, MY2004
Škoda Superb, 2.0 TSI, AWD, L&K, 200 KW, MY2019

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13144
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od raolsa »

60 kKč je strašně moc za montáž plynu. I když Prins je zřejmě dražší. Reduktor KME mám taky (konkrétně tenhle: http://gaz-tech.com/sklep/index.php?p892,reduktor-parownik-gold-360-km) a za celou dobu jsem pouze jednou měnil membrány (doma sám). Jinak systém mám ESGI se vstřiky Valtek a kromě seřízení tisíc km po instalaci a jedné výměně filtrů jsem na to nemusel sáhnout. Teda vlastně jednou jo, páč jsem si při uklízení motoru povytáhl jeden pin z konektoru a nešlo přepínat na plyn. To to trvalo než jsem na to přišel. :crazy: Před 6-ti lety jsem dal za instalaci 38 kKč, ale bylo to kvalitně zastavěno. :wink:
Přimazávání je zbytečné.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 87
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC90 V8 LPG, XC70 3,2

#10 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od Marcus »

filipfilip píše:Hladam majitelov takeho isteho auta ale z lpg.
Mám stejné auto ale s manuální převodovkou, které jsem koupil již s LPG se stavem tachometru cca 280 tis. km. Dle záznamu bylo LPG v autě 50 tis. km. Ihned po koupi jsem řešil tlakování chladící soustavy - rovnání hlavy - prasklý blok - nový motor, a spoustu dalších věcí. Za 1,5 roku co auto mám jsem najezdil 38 tis. km a opravy a provozní náklady bez pohonných hmot mě stály více než 100 tis. Kč. Nechci tě od koupě odradit, ale dle jednoho servismana je prasklý blok motoru u tohoto auta docela ojediněná záležitost, ale všechny tři případy co kdy viděl, byly na autu s LPG. Jinak auto jede na LPG normálně, ikdyž na drobné poladění k plynaři jezdím docela často 8)
Spotřeba 11,8 l LPG + 0,9 l benzinu/100km.
_________________
Volvo XC90 V8 LPG, 2006, aut., Volvo XC70 3,2, 2008, aut.
Bylo: Volvo 850 TDI estate, 1996, man., Volvo V70 II TDI, 2000, man., Volvo V70XC 2,4T LPG, 2001, man.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4985
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#11 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od Romulusw »

Blok ti nepraskne jen proto, že je tam LPG. To má jiný důvod a za tím si stojím.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 87
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC90 V8 LPG, XC70 3,2

#12 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od Marcus »

Romulusw píše:Blok ti nepraskne jen proto, že je tam LPG. To má jiný důvod a za tím si stojím.
Pokud bylo prasknutí bloku příčinou nebo důsledkem zkroucené hlavy a nedostatečného chlazení natlakovaného chladícího okruhu, je jedno. Každopádně vyšší teplotní namáhání motoru provozem na LPG je realitou.
_________________
Volvo XC90 V8 LPG, 2006, aut., Volvo XC70 3,2, 2008, aut.
Bylo: Volvo 850 TDI estate, 1996, man., Volvo V70 II TDI, 2000, man., Volvo V70XC 2,4T LPG, 2001, man.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4985
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#13 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od Romulusw »

Jestli to špatně chladí, tak prvotní příčina je v chlazení a regulaci teploty a ne v LPG. Všechno hliník, to se chladí samo, pokud je chladící okruh v pořádku. Jediné slabší místo jsou ventilová sedla a ventily, pokud je to blbě nastavené a "hoří to ještě ve výfuku".

PINĎABC
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5042
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#14 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od PINĎABC »

Taky se podělím o zkušenost s oplyněnou 2,4T147kw, plyn je v autě už 8let magic a nějakých 170k km, v našem vlastnictví najeto nějakých cca50k km denně v provozu a žádný problem krom toho, že krapet žere olej cca 3l na 10k km.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 235
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

#15 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od Ortový »

filipfilip píše:Ahojte kupil som po prvom majitelovi xc70 2,4t benzin.Ma 365tisic do 360tisic bola kazdych 20tisic v servise u volva!Preverene!takze najazdu som sa nebal a plus je tam novy automat a rozvody atd.Motor ide krásne automat radi super.chcem Velku radu od Vas susedov lebo na sk fore sa neviem nejak dočkat normalnej odpovedi.Hladam majitelov takeho isteho auta ale z lpg.uvazujem tam dat lpg len neviem ake a plus ci je to vhodne na ten typ motora ?Dakujem Vam veľmi pekne
Takže aby sme neboli na SK fóre za *o*otov,tu je link,ako to prebehlo u nás.Predstavu nech každý urobí sám...
http://www.volvoklub.sk/viewtopic.php?f=16&t=8308
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 35
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#16 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od Bibis »

Ahoj,
mám V70 2,5T AWD man s LPG PRINS bez přímazu. Najeto celkem 200.000km z toho cca 70.000km na LPG za 4 roky a krom drobné závady (nějaké čidlo) - výměna v záruce, naprosto bez problémů. Spotřeba LPG se celkem stabilně drží na 12 - 13l/100km a to nejedu žádného klobouka - v poslední době hlavně poskakovačky po Praze. Montováno u Greenfuela v Brně za něco přes 40.000,-Kč.
Druhé auto je XC70 2,5T v automatu s BRC a přímazem. Najeto celkem 95.000km z toho cca 30.000km za 2 roky na LPG. Taktéž naprosto bez problémů. Spotřeba je o dost vyšší, ale otázka je jestli kvůli použitému BRC nebo spíš kvůli automatu. Teď jsem jel Rakousko plně naložený s rakví na střeše a spotřeba 13,5l/100km. Poskakovačky po Praze i za 16l/100km. Cenu nevím neb jsem koupil již zplynováno.
Dát 60.000,- za montáž, byť PRINSe s přímazem se mi zdá nesmyslné. Názory na přímaz se značně liší, já bych ho tam nedával. Při delších trasách občas přepnu na benzín, častěji měním olej a svíčky a doufám, že obě auta budou sloužit ještě hodně dlouho :) .
Zavolej do Brna (autoambo) a zkus se domluvit s nimi. Já bych dal PRINSe bez přímazu a vůbec bych se toho nebál.
T.
_________________
Je: V70 2,5T AWD MY04, "Tlusťoch", V50 2.0D MY09, XC70 2,5T ´05 aut.
Bylo: S70 T5, '97 aut., S80 D5, '02 aut., S70 2.5 20V, ´99

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 73
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2,5 T, AWD, automat, LPG
Bydliště: Praha

#17 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od homy »

problém s tlakováním jsem měl taky, byl blbý plynový reduktor, tvářilo se to skutečně jako prasklá hlava.
Jinak dle Marry se rovnají hlavy u těchto motorů kolem 300t km.
_________________
Volvo S60, 2,5 T, awd, summum, automat + LPG, 154 kw, MY2004
Škoda Superb, 2.0 TSI, AWD, L&K, 200 KW, MY2019

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 19
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín
Vůz: xc70 2,4t

#18 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od filipfilip »

Ahojte prosim Vás mam teda new 2005 volvo xc70facelift 2,5t LPG najeto 15tis...zatial neni problem plus primazavanie od JLM .Chcem sa opytat majitel pred tým tam dava primazavanie (tekutinu) liqui moly nemá tam ist orginal JML? Alebo čo použivate Vy? DAKUJEM

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#19 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od kozejk »

čau

Může mi prosím někdo vysvětlit systém přimazávání a k čemu je to dobré?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 160
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Chrudim
Vůz: V70 II 2,4T 147Kw, r.v.2000

#20 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od ferdikf »

_________________
Volvo V70 2,4t, 147Kw, LPG, r.v.2000 Spritmonitor Obrázek

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1475
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#21 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od kwiko »

U volva je to vyborne aby si mal preco cistit klapku a snimace teploty a tlaku v sani mimo ine.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#22 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od kozejk »

I tak tomu prostě nerozumím. Budu citovat.

"Nedostatek ventilového maziva spolu s vyšší spalovací teplotou LPG/CNG však často vyústí v předčasné poškození motorových ventilů, jehož hlavním problémem je tzv „zaklepání ventilů“ a opotřebení ventilových sedel"

Jaký nedostatek ventilového maziva mají na mysli???? Pokud provozuji vozidlo na BA95, tak mu žádná norma nenařizuje obsahovat maziva. Samozřejmě existují prémiové paliva, který ho " obsahují". Ale co tím mažete??? sací ventily, vždyť 90 % problémů s ventily vykazují především výfukové. Pokud někdo nevěří že BA 95 neobsahuje maziva cituji výrobce BENZINA:

" BA 95 Natural mohou používat i starší osobní automobily vyrobené před rokem 1986
(např. ŠKODA 105, ŠKODA 120), které ještě mají ventilová sedla z netvrzených materiálů.
K ochraně ventilových sedel je nutné individuální aditivací doplnit přísadu BENADIT BA (aditiv k aktivní ochraně ventilových sedel), která je v nabídce na našich čerpacích stanicích.

Takže jeden problém s mazáním nevidím jako irelevantní, co se týká teploty, ano cca 150 stupňů vyšší spalovací teplota může být znát na ventilových sedlech, v případě chudé směsi bude teplota díky delšímu hoření vyšší a tam je to bez diskuze, ale jak mi přimazávání sníží teplotu???

další citace:
"Aditivní mazivo Flashlube Valve Saver Fluid bylo speciálně vyvinuto k mazání a čištění horní části válců. Tím se nejčastěji předchází problémům, nebo se tím tyto problémy sníží či vyloučí. K lepšímu chlazení ventilů a ke snížení přehřívání výfukových ventilů vede čistota a správná funkčnost ventilových sedel. Riziko přidření ventilů se sníží z příčin podpáleného ventilu a ventilové sedla. Flashlube Valve Saver Fluid není obyčejné mazivo nebo jednoduchý čistič horních částí válců. Je to první čisticí aditivní mazivo, které obsahuje náhražku olova. Zároveň velmi snižuje opotřebení ventilových sedel a poskytuje vše, jako mazivo kvalitního olovnatého benzinu."

Čištění a mazání horní části válců :Yahoo!: Proč chce někdo mazat a čistit horní díl válců? Chlazení a přehřívání vs čistota, ano něco na tom je, ale pořád se bavíme o sacím ventilu, pořád si nedokážu představit jak mazivo spaléné při teplotách 300 až 400 stupňů dokáže promazat i výfukové ventily. A dále ano poskytuje vše co kvalitní olovnatý benzín, ale kurva drát motory jsou konstruovány ne bezolovnatý benzín, tak komu to cpou????

"LPG/CNG aditiv Flashlube Valve Saver Fluid zvyšuje životnost ventilů a ventilových sedel a minimalizuje korozi jednotlivých dílů. Silné čisticí přísady zajišťují správnou funkčnost horních částí válců a tak se snižuje riziko předčasného zapálení, způsobeného vysokou teplotou spalovací komory. Toto mazivo udržuje výkon a prodlužuje životnost vašeho motoru."

Prosím o vysvětlení funkčnosti horní části válců, já popravdě nevím co horní část válců ve spalovacím procesu děla. Dále předčasné zapálení směsi způsobené vysokou teplotou spalovací komory...... a to aditivum dokáže jak? Pozná detonace a změní předstih? :shock: LPG má teplotu vzplanutí cca 560 stupňů dle kvality, takže mi chtějí říct že se může LPG samovznítit? Teplota na konci spalovacího procesu u přeplňovaného dieslového motoru dosahuje rovněž 550 až 580 stupňů, takže budu mít stejnou teplotu ve spalovacím prostoru jako diesel? :o

prosím o kvalitní výklad, popravdě sám mám vozidlo na LPG a opravdu se snažím pochopit systémy přimazávání, ale toto mi hlava nebere. Jediný řešení, pokud mám motor citlivý na teplotu spalování nebo kvalitu materiálu ventilových sedel je dle mě přívstřik benzínu, který nejen chladí sací ventil, ale při částečným vypařování ve válci je schopen právě na vypařování odebírat část tepla z válce.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#23 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od kozejk »

:( nikdo nevíte??

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 160
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Chrudim
Vůz: V70 II 2,4T 147Kw, r.v.2000

#24 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od ferdikf »

Já si myslím, že přimazavání jsou zbytečně vyhozené peníze. Mám 4té auto na LPG, celkem mám na LPG najeto cca 300tis km a nikdy s ventilama nebyl problém a u favorita jsem si ventily seřizoval sám a taky se to nezaklepávalo.
_________________
Volvo V70 2,4t, 147Kw, LPG, r.v.2000 Spritmonitor Obrázek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 73
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2,5 T, AWD, automat, LPG
Bydliště: Praha

#25 XC70 2,4t lpg?

Příspěvek od homy »

také bych to neřešil, ale nehonil bych auto s LPG ve výsokých otáčkách, např. na dálnici stále 180+, pokud by tam moje Volvo jezdilo, tak bych o přimazávání uvažoval
_________________
Volvo S60, 2,5 T, awd, summum, automat + LPG, 154 kw, MY2004
Škoda Superb, 2.0 TSI, AWD, L&K, 200 KW, MY2019
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“