Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 66
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha Zapad
Vůz: XC70 2.5T LPG

#1 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od dynvi »

Nevim, jestli jsem jenom neschopnej hledac, nebo jestli tu je opravdu pramalo zkusenosti s adaptivnim tempomatem. Tu a tam se zminka najde, ale nic velkeho. Aktualne premyslim nad porizenim dalsiho Volva a vzhledem k tomu, ze denne dojizdim skrz Prahu a po dalnici, tak velmi zvazuju, jestli dat adaptivni tempomat jako podminku pro vyber noveho prirustku. Pomerne dost to auto prodrazuje (i ojetinu) a tak bych do toho nerad nasypal penize a pak zjistil, ze mi to nevyhovuje.

V zacatku me napada nekolik dotazu:
1) Jsou ruzne generace tempomatu, nebo jsou funkce stale stejne? Pokud jsou generace, da se nekde najit co a kdy se menilo?
2) S automatem se vzdy umi znovu rozjet v kolone po klepnuti na plynovy pedal, nebo to umeji az novejsi auta? Prijde mi, ze oznaceni Queue Assist se zacalo objevovat az u pozdejsich modelu.
3) Jde pouzivat i klasicky tempomat bez radaru, nebo musi byt radar vzdy aktivni?

No a pak samozrejme budu rad za jakekoli zkusenosti vas, co ho v aute mate. At uz ho pouzivate, nebo ne, budu rad za par radku co se vam na tom libi, ci nelibi.
_________________
Volvo XC70 2.5T AT LPG (MY2007) SUMMUM
Mercedes Benz E350CDI 4MATIC (MY2010)

ex Audi A4 Avant 2.7TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha východ
Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013

#2 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Marek71 »

Adaptívny tempomat mám a používam. Bola to jedna z vecí, čo som do auta chcel. Moj model je S80 MY 2011. Jazdím každý týždeň dvakrát cca. 500 km a z toho je vetšina dialnice a tam je adaptívny tempomat vynikajúci.

Použitie je také, že si zapneš tempomat, navolíš si rýchlosť a už sa o nič nestaráš. Je tam aj možnosť volby odstupu od auta pred tebou, táto voľba je zapamatovaná a netreba ju znovu vždy voliť. Ak sa blížiš k autu pred tebou, automaticky ti pribrzďuje a zachováva navolenú vzdialenosť a ak auto red tebou zrýchli/zmení pruh, tak ty zrýchliš až na nastavenú rýchlosť. Funguje to pekne a spoľahlivo, aj keď ti niekto vlietne tesne pred teba, otestované :-) Len to nesmie byť naozaj úplne natesno, tam sa obávam, že by radar zareagoval neskoro.

Pokiaľ dobiehaš kolónu, radar ti zabrzdí a ak rýchlosť klesne pod 30, tak sa tempomat vypne. Pokračuješ klasicky a znovu ho možeš aktivovať až keď sa kolona zase rozbehne. Takže moj adaptívny tempomat z 2011 nemá funkciu jazdy v kolone.

Mám pocit, že adaptívny tempomat vždy používa radar, to znamená že nejde použiť ako klasický tempomat.
_________________
Lexus GS 450H Premium 2013
Volvo S80 D5 AWD Executive MY 2011 Obrázek

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#3 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Romulusw »

Marek71 píše: Mám pocit, že adaptívny tempomat vždy používa radar, to znamená že nejde použiť ako klasický tempomat.
A když máš před sebou úplně volnou dálnici tak radar měří co? :D V tu chvíli to jede jako klasický tempomat. Leda, že by to jelo, co to dá :wink:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 66
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha Zapad
Vůz: XC70 2.5T LPG

#4 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od dynvi »

To, ze pred clovekem nejede auto, neznamena, ze radar nemeri. Proste hlida, ze tam nic neni.

Ja sjem se ptal hlavne z duvodu nejake poruchy na radaru treba. Jestli tim clovek zaroven prijde o tempomat jako celek. Nebo pro pripad, ze by mi ten adaptivni nevyhovoval a chtel bych z jakehokoli duvodu (treba kvuli planym poplachum) jet proste bez radaru. Vim, ze nektere znacky maji radar vypinatelny a take vim, ze Volva na zacatku nemely. Jak je to ted, nevim. Ja budu mirit na MY2009-2012 nejspis, tak predpokladam, ze tam to bude stejne jak popisuje Marek.
_________________
Volvo XC70 2.5T AT LPG (MY2007) SUMMUM
Mercedes Benz E350CDI 4MATIC (MY2010)

ex Audi A4 Avant 2.7TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo

#5 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Ivo108 »

Adaptavní tempomat používám skoro pořád :) Je to takový poloviční automatický řidič ...

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#6 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Romulusw »

dynvi píše:To, ze pred clovekem nejede auto, neznamena, ze radar nemeri. Proste hlida, ze tam nic neni.
Správně, ale pak musí jet na klasický tempomat. Jestli se radar dá, nebo nedá vypnout na tvrdo, je věc jiná.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#7 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od ok2ucx »

Vypnutí radaru jsem nikde nenašel (natvrdo se radar vypnul jen při 1cm ledu na masce). Když tam je, tak funguje a v případě výskytu překážky v zorném poli adekvátně přibržďuje, případně i vříská a bliká a natvrdo brzdí (teď ale nevím, jestli tohle není extra funkce). Tohle je adaptivní tempomat I. generace.
Pokud není překážka, auto drží rychlost, která svítí na budíkách - t.j. funguje jako klasický tempomat. Na dálnici nastavíš 150 a jedeš...

Kdy se začala montovat II. zjistím, jaké má (rozdílné) vlastnosti, to nám řeknou majitelé. Myslím, že u XC90II u bude generace III.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo

#8 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Ivo108 »

Vypínání radaru nedává žádný smysl ani výhodu ... nastavím si 90 a jede to 90 do chvíle než to dojede nějaké pomalejší auto a pak zpomalí. Nebo by byla výhoda kdyby to bez radaru do něj napálilo ? :)

Shockey

#9 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Shockey »

Mě by zajímalo, jestli svítí brzdový světla v okamžiku, když mi třeba někdo udělá myšku a auto razantně brzdí. V manuálu jsem našel jen to, že adapt. tempomat umí brzdit na max. 25 % účinku brzd a řidič musí v případě krize brzdit sám.
Umím si představit situaci, že to tempomat zvládne ubrzdit bez mého zásahu sám, ale co auta za mnou? Nemrkne mi někdo do kufru?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 66
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha Zapad
Vůz: XC70 2.5T LPG

#10 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od dynvi »

Ivo108 píše:Vypínání radaru nedává žádný smysl ani výhodu ...
Jsou to spis takovy zadni vratka pro pripad, ze by to davalo falesny poplachy, nebo jinak otravovalo. Pokud to funguje spravne, taky nevidim duvod to vypinat.
_________________
Volvo XC70 2.5T AT LPG (MY2007) SUMMUM
Mercedes Benz E350CDI 4MATIC (MY2010)

ex Audi A4 Avant 2.7TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo

#11 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Ivo108 »

Shockey píše:Mě by zajímalo, jestli svítí brzdový světla v okamžiku, když mi třeba někdo udělá myšku a auto razantně brzdí. V manuálu jsem našel jen to, že adapt. tempomat umí brzdit na max. 25 % účinku brzd a řidič musí v případě krize brzdit sám.
Umím si představit situaci, že to tempomat zvládne ubrzdit bez mého zásahu sám, ale co auta za mnou? Nemrkne mi někdo do kufru?
Píšou 40%, ale žiju v plném přesvědčení že při každém i sebemenším brzdění přes tempomat se brzdová světla přirozeně rozsvěcují ?

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#12 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od spy »

Můžu poskytnout jenom zkušenosti s koncernovým adaptivním tempomatem, a tam znám jen odpověď na otázku 3) - ano, jde to vypnout.

Jinak obecně po pár tisících km s radarem jsem dospěl k závěru, že to funguje, ale:
- na dálnici drží relativně velký odstup (=bezpečný), ale vejde se ti tam auto (ano, vím že to jde nastavit), tzn. pořád ti tam někdo vjíždí, takže pořád brzdí...
- když drží velký (=víc bezpečný) odstup, tak si ostatní rychlíci za tebou myslí že to zbytečně zdržuješ a jsou za tebou nervózní
- ve městě je odstup až příliš velký
- nezvládá situaci, když auto před tebou odbočuje a zmizí z tvého jízdního pruhu - i když už je auto mimo pruh, tak stále brzdí

Není to dokonalé, ale dálniční cruiser už bych bez toho nechtěl :-)
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha východ
Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013

#13 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Marek71 »

Romulusw píše:
dynvi píše:To, ze pred clovekem nejede auto, neznamena, ze radar nemeri. Proste hlida, ze tam nic neni.
Správně, ale pak musí jet na klasický tempomat. Jestli se radar dá, nebo nedá vypnout na tvrdo, je věc jiná.
Myslím, že som to napísal celkom pochopiteľne. Proste ako klasický (hlúpy) tempomat to nefunguje, ten radar sa užívateľsky vypnúť nedá. Ak pred sebou nemá auto, tak aj tak radar sleduje proiestor pred sebou a udržuje nastavenú rýchlosť.

Práve mám za sebou 5 hodín cesty po diaľnici, z toho jeden úsek je 400 km v kuse. Nastavil som si tam 140 (neponáhľal som) a ako píše Ivo, je to taký polovičný autopilot. Za celý úsek som len párkrát zabrzdil v kolone, inak brzdil a pridával tempomat a ja som mal len nohu v pohotovosti nad brzd. pedálom, neskutočná pohoda.

Falošný "poplach" občas prijde, keď napr. idem diaľnicou v ľavom pruhu do ľavotočivej zatáčky a predo mnou v pravom pruhu (tak 50m?) je kamion, tak niekedy na neho na chvíľu zareaguje, v jeden moment. Ale potom už je to v pohode.
_________________
Lexus GS 450H Premium 2013
Volvo S80 D5 AWD Executive MY 2011 Obrázek

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#14 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od ok2ucx »

Možná to u koncernu vypnout jde, u Volva jsem to nenašel. Asi budu muset přečíst manuál.
spy píše:- nezvládá situaci, když auto před tebou odbočuje a zmizí z tvého jízdního pruhu - i když už je auto mimo pruh, tak stále brzdí
Ve Volvu kouká "před sebe" s tím, že očima "zahýbá" podle polohy volantu - t.j. kouká, kam auto pojede. Když je auto vpředu už ve vedlejším pruhu, t.j. mimo jízdní dráhu, s tím tu žádný problém není - radar je v klidu. Asi bude záležet, jak je konkrétní radar nastaven.

Něco jiného je "vystrkat" auto při předjíždění, tam je lepší prostě převzít řízení šlápnutím na plyn.

Obecně vzato - mohu jen potrvdit, že tempomat/radar je nastaven pocitově až příliš bezpečně. To mi jen připomíná, že většina řidičů možná jezdí až příliš na hraně, že se lepí... Já už tuhle bezpečnou vzdálenost nechávám na kompjůtru.

A prý - ty indikátory vzdálenosti (citlivosti) jsou snad násobky vzdálenosti v sekundách (t.j. závislé na rychlosti).

P.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 04 bře 2016 20:01, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha východ
Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013

#15 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Marek71 »

spy píše:- na dálnici drží relativně velký odstup (=bezpečný), ale vejde se ti tam auto (ano, vím že to jde nastavit), tzn. pořád ti tam někdo vjíždí, takže pořád brzdí...
- když drží velký (=víc bezpečný) odstup, tak si ostatní rychlíci za tebou myslí že to zbytečně zdržuješ a jsou za tebou nervózní
- ve městě je odstup až příliš velký
- nezvládá situaci, když auto před tebou odbočuje a zmizí z tvého jízdního pruhu - i když už je auto mimo pruh, tak stále brzdí
Odstup je večšinou celkom v pohode, na diaľnici. Vadí to, keď sa vlečiem za kamionom, to sa mi tam občas niekto narve. Ale vtedy sa dá pridať plyn a ten tempomat "prebiť", proste sa za tým kamionom držať bližšie a keď sa zaradí, pustím plyn a ide sa na automatiku.

Keď auto predo mňou odbočuje (napr. exit z diaľnice), tak toto Volvo tempomat zvláda v pohode. Hneď ako je auto vo vedľajšom pruhu, zrýchli. No... samozrejme, je tam nejaká malá pauza.
_________________
Lexus GS 450H Premium 2013
Volvo S80 D5 AWD Executive MY 2011 Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha východ
Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013

#16 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Marek71 »

ok2ucx píše:A prý - ty indikátory vzdálenosti (citlivosti) jsou snad násobky vzdálenosti v sekundách (t.j. závislé na rychlosti).P.
Manuál:
Lze zvolit různé časové intervaly odstupu od vozu vpředu. Na displeji se zobrazuje 1 až 5 vodorovných čar - čím je jich více, tím je časový interval delší. Jedna čára odpovídá
cca. 1 sekundě, 5 čár - cca. 2,5 sekundám.
_________________
Lexus GS 450H Premium 2013
Volvo S80 D5 AWD Executive MY 2011 Obrázek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: praha západ :-)
Vůz: V70 1998 & XC70 2008

#17 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Petrp »

spy píše:Můžu poskytnout jenom zkušenosti s koncernovým adaptivním tempomatem, a tam znám jen odpověď na otázku 3) - ano, jde to vypnout.

Jinak obecně po pár tisících km s radarem jsem dospěl k závěru, že to funguje, ale:
- na dálnici drží relativně velký odstup (=bezpečný), ale vejde se ti tam auto (ano, vím že to jde nastavit), tzn. pořád ti tam někdo vjíždí, takže pořád brzdí...
- když drží velký (=víc bezpečný) odstup, tak si ostatní rychlíci za tebou myslí že to zbytečně zdržuješ a jsou za tebou nervózní
- ve městě je odstup až příliš velký
- nezvládá situaci, když auto před tebou odbočuje a zmizí z tvého jízdního pruhu - i když už je auto mimo pruh, tak stále brzdí

Není to dokonalé, ale dálniční cruiser už bych bez toho nechtěl :-)

po první tři body se mohu jen podepsat, ctvrty asi umeji u Volva lepe nez u koncernu... Po necelem roce uzivani XCka musim přiznat, že u jedničkové V70 jsem obyčejný tempomat použival častěji než nyní adaptivni... A to mám navolenou tu nejmenší vzdálenost, tedy jednu čárku :-)
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#18 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Arkaz »

Tak tak. Doteraz som mal klasicky tempomat na S80 a teraz na XC70 mam adaptivny. je to trochu otrava ked drzi tak velky odstup auto pred tebou na dialnici potom neuhne lebo si dost daleko nato aby netusil ze chces ist rychlejsie preto treba pridat plyn a drzat sa za autom blizsie. tka isto mi vadi kze obcas v dedine zareaguje na cyklistu a zadne prudko brzdit staci ked cyklista je viac k strede vozovky. Alebo spominana dialnica kedy sa vam niekto ,,hodi" do pruhu auto znacne spomaly. treba sa s tym naucit zit a pouzivat adaptivny. Inak ked sa nikam neponahlam ci uz dialnica mimo mesto alebo mesto tak je to fajn zavesi sa za auto a nestaras sa.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 66
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S80 Executive AWD D5244T4 MY2009

#19 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od JirkaP79 »

Každopádně, jakmile zkusíš aktivní tempomat, tak už jiný chtít nebudeš. Jsem s tím naprosto spokojený. Jediná nevýhoda, když jedeš v silné vánici radar přestane fungovat a musíš řídit klasicky nebo zastavit otřít a za chvíli zase. Stalo se mi to párkrát v zimě v Rakousku a Německu. Pak mi přišlo trošku líto, že se nedala rychlost nastavit manuálně (natvrdo), aby auto drželo konstantní. To auto neumí, asi z důvodu bezpečnosti. Řidič by na to zapomněl a myslel si, že má aktivní tempomat a nakouřil to do někomu do kufru. Pokud auto samo brzdí, svítí brzdová světla. Když není provoz a nastaví se větší odstup, stačí brzdná síla bez problémů. Jestliže je odstup malý a auto před tebou na to dupne, musíš tomu pomoc taky vlastní nohou. Účinek brzdné síly je omezený.
_________________
Volvo S80 Executive AWD, 2.400 ccm - D5244T4, r.v. 2009, 136 kW - automat
dříve Hyundai i30 Comfort 1,6 CRDi, r.v. 2009, 85 kW - automat, Hyundai Accent 1,3 On Air, r.v. 2005 , 63kW, Felicia 1,3 MPI, r.v. 1997, 50 kW, Škoda 105L, r.v. 1988, 34 kW, Škoda 105L, r.v. 1976, 34 kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 11
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V60 2,0D 133kw automat 2015

#20 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od mixes »

Muj vuz ma take adaptivni tempomat a je to pecka. Neda se to u tempomatu vypnout, ale ani me to nenapadlo.

Rozpoznani aut v jednotlivych pruzich na dalnici je bezproblemove a velmi plynule. V tom jsem problem nezaznamenal.

Ad carky - rozsah regulace odstupu v 5 stupnich je pomerne siroky. Normalne se snazim jet na 2-3 carky, ale to treba v hustem vcerejsim provozu na D1 (velikonocni pondeli podvecer) vubec neslo a musel jsem jet na 1 carku, tj. na minimum. V tomto pripade je rozestup na zvyklosti cekych kufrofilu jeste jakz-takz prijatelny a do toho maleho prostoru se cpalo jen vemi malo blbecku.

Jizda na 1 carku ale neni moc prijemna. Pokud totiz dojizdite auto pred vami, tempomat zacne brzdit az moc blizko toho auta. No a pokud je tim vozem pred vami pomaly kamion nebo autobus, tak je to brzdeni pomerne razantni a v tesne blizkosti komionu pred vami pro celou posadku neprijemne. Pak zbyva jen zvolnit tempo na max 130, anebo jet zase na ty 2-3 carky. Obe varianty jsou v hustem ceskem dalnicnim provozu stezi aplikovatelne. Nazbyva tedy nez si zvyknout, anebo to prevzit do vlastnich rukou (noh).

Na druhou stranu je jizda nocni volnejsi dalnici s aktivnim tempomatem na 150 naprosty luxus. To se uz neda rict o systemu sledovani jizdnich pruhu, ale to je na jinou diskusi.

PINĎABC
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5017
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#21 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od PINĎABC »

Adaptivní tempomat je fajn, občas mám půjčenou xc60, ale když fofruju tak ho raději vypnu, vadími, že když uhnu nějakému vymetači levého pruhu do praveho a predemnou je kam nebo jiné auto dostatečně daleko, abych nemusel brzdit, protože se zvládnu v pohodě zařadit zpátky do levého adaptivní tempomat to vyhodnotí jinak a priprzdi což mé prudi.
Setkal jste se s tím někdo?

Shockey

#22 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Shockey »

PINĎABC: no, přesně tak to funguje a taky s tím občas bojuju.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha východ
Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013

#23 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Marek71 »

Ano, presne tak to je, s tým uhnutím z ľavého pruhu...
Uhnem za mnou idúcemu závodníkovi do pravého pruhu, predo mnou kamion, ale viem, že to stihnem bez pribrzdenia. Len je problém, že to stíham tak tesne, že tempomat to už vyhodnotí ako príliš malú vzdialenosť a pribrzdí. A keď sa hneď zaradím znovu do ľavého, tak zase pridáva. Treba si zbyknúť, i keď mi to častokrát príde zbytočné brzdiť a zase pridávať, ale ten tempomat je proste nastavený na bezpečnosť.
_________________
Lexus GS 450H Premium 2013
Volvo S80 D5 AWD Executive MY 2011 Obrázek

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#24 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Deshi »

Já v tomhle případě alespoň trochu šlapu na plyn, protože v tu chvíli mě tempomat nezabrzdí....
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 75
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha východ
Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013

#25 Adaptivni tempomat - rozumy a zkusenosti:)

Příspěvek od Marek71 »

Dá sa u Volva adaptívny tempomat objednať aj do auta s manuálom?
Pretože teraz som sa bavil s kolegom, ktorý si kúpil nové auto a bol z adaptívneho tempomatu úplne nadšený. Akurát to bol VW Touran a manuálna prevodovka! Tak mi líčil, ako to funguje a že keď auto moc spomalí a je potreba podradiť, je na to upozornený nejakým indikátorom a to samé keď zrýchľuje. Proste radiť musí manuálne... príde mi to ako také polovičaté, skoro až nezmyselné - adaptívny tempomat bez automatickej prevodovky.
_________________
Lexus GS 450H Premium 2013
Volvo S80 D5 AWD Executive MY 2011 Obrázek
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“