S80 info o stavu AKU
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1621
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#1 S80 info o stavu AKU
Neví někdo, jestli S80 r.v. 2002 umí hlásit slabý akumulátor? Nebo ho mám nechat pro jistotu přeměřit? Žádný problém s autem nepociťuju, ale je to přece jen chrochťák a už ho mám druhou zimu, tak jestli si stím lámat hlavu.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#2 S80 info o stavu AKU
Pokial viem tak jedine diag ukaze napatie akumulatora. Daj zmerat popripade vymen
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13064
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#3 S80 info o stavu AKU
Zapni klíček a nech rozsvícená světla. Pokud se hláška o baterii po chvíli objeví tak ji nech přeměřit.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#4 S80 info o stavu AKU
Pokud to normálně startuje tak to neřeš a pokud nevíš co z penězi tak zajeď do nějakého elektro servisu jsou na to měřáky-testry baterku Ti otestují ale většinou v rámci kšeftu Tě ukecají na novou !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 42
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: South Moravia
- Vůz: Volvo S60 2,4T 147kw /2001 /MAN
#5 S80 info o stavu AKU
Moje S60 z roku 2001 to umí. Už mi to párkrát napsalo a zobrazil se oranžový trojúhelník, stačilo baterku dobít. Dělalo to většinou v zimě, když bylo auto delší dobu napíchlé na diagnostice. Tak myslím že i tvoje S80 z roku 2002 to musí umět také.
_________________
Volvo S60 2,4T 147kW /200hp B5244T3 //r.v.2001 //MAN 5q
(Vlastním diagnostiku)
Volvo S60 2,4T 147kW /200hp B5244T3 //r.v.2001 //MAN 5q
(Vlastním diagnostiku)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S 80, 2,4, 125 kw, automat, 2001
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
#6 S80 info o stavu AKU
S 80, r.v. 2001 umí!
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 S80 info o stavu AKU
"Vybitý akumulátor" se mi ukazovala poté, co auto stálo asi 5 minut s rozsvícenýma kontrolkama. Baterka byla rok nová, ale přesto kaput. Dle testeru prej v pohodě, ale je prostě mrtvá.
Na druhou stranu ta radost, s jakou točí nová baterka motorem je k nezaplacení
Na druhou stranu ta radost, s jakou točí nová baterka motorem je k nezaplacení
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 952
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#8 S80 info o stavu AKU
Presne. Stejne, kdyz je uz mrtva, ale jeste toci, tak te pak jednou akorat nekde necha, az umre uplne. Takze za me zmerit a kdyztak koupit novou.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 80
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2.0T
#9 S80 info o stavu AKU
Dneska jsem zažil zajímavý úkaz. Vytáhl jsem auto po cca měsíci z garáže, popjel cca 5km a zaparkoval. Po třech hodinách dojdu, a ejhle baterka hlásí, že je vybitá a poté hluboce vybitá-nešlo nastartovat. Připojil jsem nabíječku , něco málo dobil, nastartoval a ujel 150km. Přijedu dom, auto zamknu a po 5minutách odemknu a opět to hlásí vybito. Ještě to nastartovalo. Tak jsem to nacpal do garáže a říkám si do rána hodím nabít. Prvně jsem změřil napětí a baterka měla 12,6V a přitom to hlásilo vybití. Po obhlídce jsem shledal, že je plusová svorka zaoxidovaná. Tak jsem ji sundal očistil, ještě potřel sprejem KONIG na kontakty, utřel nandal nazpět a hláška zmizela. Zapnul jsem přístrojovku, tím pádem i světla kleslo to na 12,2V, což si myslím není až tak špatný. potom jsem zhasnul a hrál na rádio dosti nahlas a už se hláška neobjevila. Tak mi připadá, jestli ta zaoxidovaná svorka nezblbnula vyhodnocení o stavu acu. Baterka je origo 5let.Urvanej píše:"Vybitý akumulátor" se mi ukazovala poté, co auto stálo asi 5 minut s rozsvícenýma kontrolkama. Baterka byla rok nová, ale přesto kaput. Dle testeru prej v pohodě, ale je prostě mrtvá.
Na druhou stranu ta radost, s jakou točí nová baterka motorem je k nezaplacení
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 80
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2.0T
#10 S80 info o stavu AKU
Tak další poznatek. Po několika týdnech jsem opět vytáhl auto a normálně nastartoval, ujel 20km a baterka hlásí vybito. Měřil jsem napětí a má 12,6V, což mi nepřijde zrovna špatný. Tak minule očištění svorky nepomohlo. Dobíjení taky jde, tak nevím. Asi budu muset zkusit koupit novou. Mate mě těch 12,6V. Mám tady baterku ze smarta týden odstavenou, bez připojení a po týdnu hlásí 12,45V. Před tím týdnem jsem nabíjel. Tak to už by asi Volvo tuplem neskouslo.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4941
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#11 S80 info o stavu AKU
Může být v baterce mechanické narušení, které pracuje. Nejlepší test je - zapíchnout měřící hroty do vývodů baterky a měřít napětí (respektive jeho pokles) při startování. Pokud to neklesne pod 11V tak to bývá v pohodě. Důležité je to zatížení startovacím proudem, to tam teče kolem 120A a slabší místa v baterce to nedají a prozradí se.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 80
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2.0T
#12 S80 info o stavu AKU
To mohu zkusit. Pouze jsem rozsvítil světla a to spadlo na 12,2V a vcelku to drželo. Seženu nějakýho startera a změřím.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 80
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2.0T
#13 S80 info o stavu AKU
Tak jsem měřil při startování digi multimetrem, tak je otázka, jak stačí zobrazit hodnotu, ale i tak to spadlo při stratování na 10,5V. Zajímavý ale je, že zapnu klíček, a aniž bych startoval (tedy nedojde k zatížení), tak už to hlásí, že acu je téměř vybitý. Při této hlášce to nastartuju v pohodě. Další hláška myslí je : akumulátor je zcela vybitý a to už nelze startovat- prostě to na tlačítko nereaguje.Romulusw píše:Může být v baterce mechanické narušení, které pracuje. Nejlepší test je - zapíchnout měřící hroty do vývodů baterky a měřít napětí (respektive jeho pokles) při startování. Pokud to neklesne pod 11V tak to bývá v pohodě. Důležité je to zatížení startovacím proudem, to tam teče kolem 120A a slabší místa v baterce to nedají a prozradí se.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4941
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#14 S80 info o stavu AKU
10,5 V není moc.
Tak ještě změřit dobíjecí napětí a zkusit jinou, ověřenou "zdravou" baterku.
Jestli správně chápu je to benzín, ta lambda docela žere, asi ne jak žhaviče, ale je to taky pár Áček.
Tak ještě změřit dobíjecí napětí a zkusit jinou, ověřenou "zdravou" baterku.
Jestli správně chápu je to benzín, ta lambda docela žere, asi ne jak žhaviče, ale je to taky pár Áček.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 80
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2.0T
#15 S80 info o stavu AKU
Romulusw píše:10,5 V není moc.
Tak ještě změřit dobíjecí napětí a zkusit jinou, ověřenou "zdravou" baterku.
Jestli správně chápu je to benzín, ta lambda docela žere, asi ne jak žhaviče, ale je to taky pár Áček.
Dobíjení změřeno opět digi voltmeterm. Jakmile motor naskočí, je to na 14,4V. Vypadá to na velký vnitřní odpor, protože po hlášení že ja vybitá to dám na nabíječku a během hodiny je na napětí 16V a vaří. Nastavuju na bíjení na 1/10 kapacity takže 6A. Pomalu stoupá napětí a proud jde dolů a po hodině je hotovo, což asi není dobrý. Jsem druhý majitel a neznám provoz u prvního majitele. Koukal jsem a někde objednám YUASU 60Ah/620A za cca 2100 a uvidím. Tahle je z roku 2011, není to moc, ale zase žádná vyjímka. Lepší než aby mě to někde nechalo.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#16 S80 info o stavu AKU
Tohle je divný. Na druhou stranu, pokud si hodněkrát vařil, tak může bejt mrtvá stejně. Nabíječka která umí vařit autobaterii patří na recyklaci. Dneska každá sebeblbější nabíječka jede konstantní proud a od 14,4V stabilní napětí, aby se nevařilo...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 80
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2.0T
#17 S80 info o stavu AKU
Nabíječku mám 30 let a nikdy problém nebyl. Pokud se baterka nabíjí za dobu životnosti cca 10x, tak to ničemu neublíží. Po celodobu životnosti baterky jsem prakticky nabíječku nepotřeboval. U Opla -koupeno nové vydržela 8 let, dál ZAFIRA taktéž 7 let a s baterkou prodáno a Mazda 5 prodáno po 8 letech s původní baterkou. Jestli jse dobíjel max 10x a to jentak pro klid , nebo v zimě.
Jinak snad 25 let jsem se věnoval i nabíjení a nabíječkám i výrobě a těch teorií je hodně. To samé v modelařině, používám LiPol, LiIon Pb LiFePo a to je to samé. Pokud baterka začně vykazovat takové podivnosti, je lepší vyměnit a pokud není pech opět na šmejd, tak se to ukáže.
Vyměním a uvidím.
Jinak snad 25 let jsem se věnoval i nabíjení a nabíječkám i výrobě a těch teorií je hodně. To samé v modelařině, používám LiPol, LiIon Pb LiFePo a to je to samé. Pokud baterka začně vykazovat takové podivnosti, je lepší vyměnit a pokud není pech opět na šmejd, tak se to ukáže.
Vyměním a uvidím.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek