Parkování v kopci

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 399
Registrován: 9 roků
Bydliště: Moravská Třebová
Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001

#1 Parkování v kopci

Příspěvek od Dopi »

Blíží se moje první zima s volvem, tak se chci zeptat: Mám stání pro auto v mírném kopci, čumákem do kopce, takže musím mít auto nějak zajištěné. Slyšel jsem, že dvouhmota nemá ráda, když auto drží na zařazeném kvaltu, tak zatím parkuju se zataženou ručkou. Ta ale zase může v zimě zamrznout. Jak je to tedy s tou dvouhmotou? Opravdu by se mohla ničit tím, že bych tam měl při parkování v kopci zařazenou jedničku?
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 117
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Burgendland
Vůz: Volvo S80, ChryslerGrand Voyager, BMW118
Bydliště: Rakousko

#2 Parkování v kopci

Příspěvek od sigiv »

urcite ne, nemusis mit strach
_________________
VW Golf II, Honda Accord, Volvo 740, Mitsubshi Galant, KIA Carens, VW Passat, Citroen BX, Audi A6 TDI, BMW 520, VW Passat TDI, Peugeot 406, Sssangyong, Golf IV Kombi, BMW 530, Mercedes Benz 300TD, Alfa Romeo 166, Lancia Kappa, Audi A4 TDI, Chrysler Voyager IV, Jaguar S, Audi S6, Toyota Landcruiser, BMW 118, Chrysler Voyager V, Volvo S80

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 399
Registrován: 9 roků
Bydliště: Moravská Třebová
Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001

#3 Parkování v kopci

Příspěvek od Dopi »

Díky za uklidnění. Už jsem se bál, že budu muset kupovat zakládací klíny :-)
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 117
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Burgendland
Vůz: Volvo S80, ChryslerGrand Voyager, BMW118
Bydliště: Rakousko

#4 Parkování v kopci

Příspěvek od sigiv »

to neni urcite nutne :good:
_________________
VW Golf II, Honda Accord, Volvo 740, Mitsubshi Galant, KIA Carens, VW Passat, Citroen BX, Audi A6 TDI, BMW 520, VW Passat TDI, Peugeot 406, Sssangyong, Golf IV Kombi, BMW 530, Mercedes Benz 300TD, Alfa Romeo 166, Lancia Kappa, Audi A4 TDI, Chrysler Voyager IV, Jaguar S, Audi S6, Toyota Landcruiser, BMW 118, Chrysler Voyager V, Volvo S80

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13138
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#5 Parkování v kopci

Příspěvek od raolsa »

Nějak si nemůžu vybavit, že by se tu řešily zamrzlé lanovody na V70II.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 399
Registrován: 9 roků
Bydliště: Moravská Třebová
Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001

#6 Parkování v kopci

Příspěvek od Dopi »

Tím líp. Na mazdě to byl běžný jev, teda aspoň dokud byla ručka funkční. S volvem zimní zkušenost nemám, tak se radši ptám.
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4980
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#7 Parkování v kopci

Příspěvek od Romulusw »

Problém s lanovody měly, co si pamatuji, naposledy škodofky 100. Horší je to s mokrými paknami. Ty přimrznou i u nejmodernějších hačaperků.
A ta dvouhmota, no nevím, nevím.
Taky stojím v kopci, ale mám tam udělané "ďůlky" ve kterých to stojí i bez zabrždění.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 399
Registrován: 9 roků
Bydliště: Moravská Třebová
Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001

#8 Parkování v kopci

Příspěvek od Dopi »

Tak jsem objevil tohle starší téma: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=26275 , a vypadá to, že budu taky dělat ďůlky pro kola...
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#9 Parkování v kopci

Příspěvek od michal_0077 »

ja jsem toho nazoru ze dvojhmota trpi, pri parkovani se zarazenou rychlosti. Ja bych radsi zatahoval rucni brzdu, u volva taky potrebuje auto trosku popojet nez se pakynky zakosnou. Ze by lanovod na volvu nekomu zamrzl jsem jeste neslysel...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13138
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#10 Parkování v kopci

Příspěvek od raolsa »

michal_0077 píše:Ja bych radsi zatahoval rucni brzdu, u volva taky potrebuje auto trosku popojet nez se pakynky zakosnou.
Přesně takhle to při parkování v kopečku praktikuju. Chcípnu motor, zatáhnu ručku, pustím brzdu, auto se zhoupne a pustím spojku.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 399
Registrován: 9 roků
Bydliště: Moravská Třebová
Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001

#11 Parkování v kopci

Příspěvek od Dopi »

Tak jsem dnes udělal důlky pro kola a auto zatím drží :-)
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12095
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Parkování v kopci

Příspěvek od Urvanej »

sigiv: viděl si někdy dvojhmotu???
Dřív se řikalo, že se má v kopci na parkování řadit protisměrný qalt. Je to proto, že lamela měla pružiny na jednu stranu, který tlumily kmity a měla je po směru, takže se neničily.
Dneska lamela pružiny nemá vůbec, ale zato setrvák je má a to na obě strany, takže tak či tak si ho mršíš.
Žínce sem nakázal parkovat na ručku a kvalt si tam dává až když si auto na ručku "sedne", jen jako taková pojistka.
Dřív se lanovody dělaly jen s igelitem, kterej se za chvíli prošoupal a pak to "zamrzalo". Dneska už maji celoplastový futra, případně s teflonem, takže tento efekt nenastává, pokud tam neni později danej nějakej nejlevnější xindl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4980
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#13 Parkování v kopci

Příspěvek od Romulusw »

Urvanej píše: Dřív se řikalo, že se má v kopci na parkování řadit protisměrný qalt. Je to proto, že lamela měla pružiny na jednu stranu, který tlumily kmity a měla je po směru, takže se neničily.
Já bych si dovolil nesouhlasit. Ty pružiny pruží oběma směry stejně. Netvrdím, že nejsou nějaké výjimky, ale obecně to tak je.
A ten kvalt je celkem jedno, pokud uživatel neví, co je víc do pomala, jestli 1, nebo R. Když to ví, tak dát to pomalejší. Je spousta aut, co mají R rychlejší než jedničku.
Ani nevím jak to má "devadesátka", ale asi bude R rychlejší než 1

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4178
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#14 Parkování v kopci

Příspěvek od Nosound89 »

V kopci bych s zařazenou rychlostí určitě neparkoval. Pokud to je, ale nezbytně nutné tak bych postupoval jak bylo popsáno výše: zatáhnout ručku, nechat auto sednout a až poté zařadit jedničku či zpátečku. S dobře fungující ruční brzdou, ale problém nevidím ani v těch největších mrazech.. Jediný případ je pokud se plánuje na brzdě stát třeba týden až dva v kuse.. V tom případě bych si, ale radši vybral jiné místo k parkování..
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4980
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#15 Parkování v kopci

Příspěvek od Romulusw »

Jen tak mimochodem, jedna otázka od automatového neználka, brzdí nějak automat na P ?

THOmasoj
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 834
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#16 Parkování v kopci

Příspěvek od THOmasoj »

ani u S60 (2 zimy) ani u V40 (5 zim) mi ručka nikdy nezamrzla a to s ní brzdim vždy a všude
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12095
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 Parkování v kopci

Příspěvek od Urvanej »

Romulusw: je tam takovej pindík, co vjede do ozubu a tim zabrání rotaci hřídele, takže když na to jdeš silou, tak buď ho ustřihneš, nebo vláčíš bloklý kola.
Ale to je na AW71, jak je to jinde nevim, ale očekávám stejný princip, maximálně "obohacený" o elektronickou "vychytávku".
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4980
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#18 Parkování v kopci

Příspěvek od Romulusw »

Aha, děkuji za osvětu :) řikal jsem si, že tam něco bude.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7562
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#19 Parkování v kopci

Příspěvek od Petr Marek »

Urvanej píše:Romulusw: je tam takovej pindík, co vjede do ozubu a tim zabrání rotaci hřídele, takže když na to jdeš silou, tak buď ho ustřihneš, nebo vláčíš bloklý kola.
Ale to je na AW71, jak je to jinde nevim, ale očekávám stejný princip, maximálně "obohacený" o elektronickou "vychytávku".
Týká se to většiny automatů, AW55-50 nevyjímaje. 8)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3371
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#20 Parkování v kopci

Příspěvek od dumi.cz »

lehce OT, ale co se stane kdyz zaradim P behem jizdy? nemyslim omylem, ale napriklad v pripade selhani brzd, nebo zkolabovani ridice (radi spolujezdec). Nebo jakej je spravnej postup v tomto pripade? u manualu (selhani brzd) lze skladat kvalty, u automatu me napada zaradit L a doufat :D

vypnout/nevypinat klicek?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12095
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 Parkování v kopci

Příspěvek od Urvanej »

Mam pocit, že u XC90 to nešlo, páč to bylo nějak servem blokovaný (stejně jako nejde vyřadit z P, dokud nestojíš na brzdě) a u AW71 se jen ozvaly zvuky jak odmítl zaskočit (tlačil sem auto a nešla ručka, tak sem to v malý rychlosti chtěl zastavit takto a nešlo to).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3371
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#22 Parkování v kopci

Příspěvek od dumi.cz »

Urvanej píše:Mam pocit, že u XC90 to nešlo, páč to bylo nějak servem blokovaný (stejně jako nejde vyřadit z P, dokud nestojíš na brzdě) a u AW71 se jen ozvaly zvuky jak odmítl zaskočit (tlačil sem auto a nešla ručka, tak sem to v malý rychlosti chtěl zastavit takto a nešlo to).
Diky, v 850 je tusim AW55-50, nebo se pletu?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“