Parkování v kopci
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 399
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Moravská Třebová
- Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001
#1 Parkování v kopci
Blíží se moje první zima s volvem, tak se chci zeptat: Mám stání pro auto v mírném kopci, čumákem do kopce, takže musím mít auto nějak zajištěné. Slyšel jsem, že dvouhmota nemá ráda, když auto drží na zařazeném kvaltu, tak zatím parkuju se zataženou ručkou. Ta ale zase může v zimě zamrznout. Jak je to tedy s tou dvouhmotou? Opravdu by se mohla ničit tím, že bych tam měl při parkování v kopci zařazenou jedničku?
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001
V70 2.4T 147kW MY2001
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 117
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Burgendland
- Vůz: Volvo S80, ChryslerGrand Voyager, BMW118
- Bydliště: Rakousko
#2 Parkování v kopci
urcite ne, nemusis mit strach
_________________
VW Golf II, Honda Accord, Volvo 740, Mitsubshi Galant, KIA Carens, VW Passat, Citroen BX, Audi A6 TDI, BMW 520, VW Passat TDI, Peugeot 406, Sssangyong, Golf IV Kombi, BMW 530, Mercedes Benz 300TD, Alfa Romeo 166, Lancia Kappa, Audi A4 TDI, Chrysler Voyager IV, Jaguar S, Audi S6, Toyota Landcruiser, BMW 118, Chrysler Voyager V, Volvo S80
VW Golf II, Honda Accord, Volvo 740, Mitsubshi Galant, KIA Carens, VW Passat, Citroen BX, Audi A6 TDI, BMW 520, VW Passat TDI, Peugeot 406, Sssangyong, Golf IV Kombi, BMW 530, Mercedes Benz 300TD, Alfa Romeo 166, Lancia Kappa, Audi A4 TDI, Chrysler Voyager IV, Jaguar S, Audi S6, Toyota Landcruiser, BMW 118, Chrysler Voyager V, Volvo S80
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 399
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Moravská Třebová
- Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001
#3 Parkování v kopci
Díky za uklidnění. Už jsem se bál, že budu muset kupovat zakládací klíny
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001
V70 2.4T 147kW MY2001
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 117
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Burgendland
- Vůz: Volvo S80, ChryslerGrand Voyager, BMW118
- Bydliště: Rakousko
#4 Parkování v kopci
to neni urcite nutne
_________________
VW Golf II, Honda Accord, Volvo 740, Mitsubshi Galant, KIA Carens, VW Passat, Citroen BX, Audi A6 TDI, BMW 520, VW Passat TDI, Peugeot 406, Sssangyong, Golf IV Kombi, BMW 530, Mercedes Benz 300TD, Alfa Romeo 166, Lancia Kappa, Audi A4 TDI, Chrysler Voyager IV, Jaguar S, Audi S6, Toyota Landcruiser, BMW 118, Chrysler Voyager V, Volvo S80
VW Golf II, Honda Accord, Volvo 740, Mitsubshi Galant, KIA Carens, VW Passat, Citroen BX, Audi A6 TDI, BMW 520, VW Passat TDI, Peugeot 406, Sssangyong, Golf IV Kombi, BMW 530, Mercedes Benz 300TD, Alfa Romeo 166, Lancia Kappa, Audi A4 TDI, Chrysler Voyager IV, Jaguar S, Audi S6, Toyota Landcruiser, BMW 118, Chrysler Voyager V, Volvo S80
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13138
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#5 Parkování v kopci
Nějak si nemůžu vybavit, že by se tu řešily zamrzlé lanovody na V70II.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 399
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Moravská Třebová
- Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001
#6 Parkování v kopci
Tím líp. Na mazdě to byl běžný jev, teda aspoň dokud byla ručka funkční. S volvem zimní zkušenost nemám, tak se radši ptám.
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001
V70 2.4T 147kW MY2001
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#7 Parkování v kopci
Problém s lanovody měly, co si pamatuji, naposledy škodofky 100. Horší je to s mokrými paknami. Ty přimrznou i u nejmodernějších hačaperků.
A ta dvouhmota, no nevím, nevím.
Taky stojím v kopci, ale mám tam udělané "ďůlky" ve kterých to stojí i bez zabrždění.
A ta dvouhmota, no nevím, nevím.
Taky stojím v kopci, ale mám tam udělané "ďůlky" ve kterých to stojí i bez zabrždění.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 399
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Moravská Třebová
- Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001
#8 Parkování v kopci
Tak jsem objevil tohle starší téma: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=26275 , a vypadá to, že budu taky dělat ďůlky pro kola...
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001
V70 2.4T 147kW MY2001
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#9 Parkování v kopci
ja jsem toho nazoru ze dvojhmota trpi, pri parkovani se zarazenou rychlosti. Ja bych radsi zatahoval rucni brzdu, u volva taky potrebuje auto trosku popojet nez se pakynky zakosnou. Ze by lanovod na volvu nekomu zamrzl jsem jeste neslysel...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13138
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#10 Parkování v kopci
Přesně takhle to při parkování v kopečku praktikuju. Chcípnu motor, zatáhnu ručku, pustím brzdu, auto se zhoupne a pustím spojku.michal_0077 píše:Ja bych radsi zatahoval rucni brzdu, u volva taky potrebuje auto trosku popojet nez se pakynky zakosnou.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 399
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Moravská Třebová
- Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001
#11 Parkování v kopci
Tak jsem dnes udělal důlky pro kola a auto zatím drží
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001
V70 2.4T 147kW MY2001
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12095
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#12 Parkování v kopci
sigiv: viděl si někdy dvojhmotu???
Dřív se řikalo, že se má v kopci na parkování řadit protisměrný qalt. Je to proto, že lamela měla pružiny na jednu stranu, který tlumily kmity a měla je po směru, takže se neničily.
Dneska lamela pružiny nemá vůbec, ale zato setrvák je má a to na obě strany, takže tak či tak si ho mršíš.
Žínce sem nakázal parkovat na ručku a kvalt si tam dává až když si auto na ručku "sedne", jen jako taková pojistka.
Dřív se lanovody dělaly jen s igelitem, kterej se za chvíli prošoupal a pak to "zamrzalo". Dneska už maji celoplastový futra, případně s teflonem, takže tento efekt nenastává, pokud tam neni později danej nějakej nejlevnější xindl.
Dřív se řikalo, že se má v kopci na parkování řadit protisměrný qalt. Je to proto, že lamela měla pružiny na jednu stranu, který tlumily kmity a měla je po směru, takže se neničily.
Dneska lamela pružiny nemá vůbec, ale zato setrvák je má a to na obě strany, takže tak či tak si ho mršíš.
Žínce sem nakázal parkovat na ručku a kvalt si tam dává až když si auto na ručku "sedne", jen jako taková pojistka.
Dřív se lanovody dělaly jen s igelitem, kterej se za chvíli prošoupal a pak to "zamrzalo". Dneska už maji celoplastový futra, případně s teflonem, takže tento efekt nenastává, pokud tam neni později danej nějakej nejlevnější xindl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#13 Parkování v kopci
Já bych si dovolil nesouhlasit. Ty pružiny pruží oběma směry stejně. Netvrdím, že nejsou nějaké výjimky, ale obecně to tak je.Urvanej píše: Dřív se řikalo, že se má v kopci na parkování řadit protisměrný qalt. Je to proto, že lamela měla pružiny na jednu stranu, který tlumily kmity a měla je po směru, takže se neničily.
A ten kvalt je celkem jedno, pokud uživatel neví, co je víc do pomala, jestli 1, nebo R. Když to ví, tak dát to pomalejší. Je spousta aut, co mají R rychlejší než jedničku.
Ani nevím jak to má "devadesátka", ale asi bude R rychlejší než 1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4178
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#14 Parkování v kopci
V kopci bych s zařazenou rychlostí určitě neparkoval. Pokud to je, ale nezbytně nutné tak bych postupoval jak bylo popsáno výše: zatáhnout ručku, nechat auto sednout a až poté zařadit jedničku či zpátečku. S dobře fungující ruční brzdou, ale problém nevidím ani v těch největších mrazech.. Jediný případ je pokud se plánuje na brzdě stát třeba týden až dva v kuse.. V tom případě bych si, ale radši vybral jiné místo k parkování..
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#15 Parkování v kopci
Jen tak mimochodem, jedna otázka od automatového neználka, brzdí nějak automat na P ?
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 834
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#16 Parkování v kopci
ani u S60 (2 zimy) ani u V40 (5 zim) mi ručka nikdy nezamrzla a to s ní brzdim vždy a všude
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12095
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#17 Parkování v kopci
Romulusw: je tam takovej pindík, co vjede do ozubu a tim zabrání rotaci hřídele, takže když na to jdeš silou, tak buď ho ustřihneš, nebo vláčíš bloklý kola.
Ale to je na AW71, jak je to jinde nevim, ale očekávám stejný princip, maximálně "obohacený" o elektronickou "vychytávku".
Ale to je na AW71, jak je to jinde nevim, ale očekávám stejný princip, maximálně "obohacený" o elektronickou "vychytávku".
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#18 Parkování v kopci
Aha, děkuji za osvětu řikal jsem si, že tam něco bude.
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 7562
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#19 Parkování v kopci
Týká se to většiny automatů, AW55-50 nevyjímaje.Urvanej píše:Romulusw: je tam takovej pindík, co vjede do ozubu a tim zabrání rotaci hřídele, takže když na to jdeš silou, tak buď ho ustřihneš, nebo vláčíš bloklý kola.
Ale to je na AW71, jak je to jinde nevim, ale očekávám stejný princip, maximálně "obohacený" o elektronickou "vychytávku".
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3371
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#20 Parkování v kopci
lehce OT, ale co se stane kdyz zaradim P behem jizdy? nemyslim omylem, ale napriklad v pripade selhani brzd, nebo zkolabovani ridice (radi spolujezdec). Nebo jakej je spravnej postup v tomto pripade? u manualu (selhani brzd) lze skladat kvalty, u automatu me napada zaradit L a doufat
vypnout/nevypinat klicek?
vypnout/nevypinat klicek?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12095
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#21 Parkování v kopci
Mam pocit, že u XC90 to nešlo, páč to bylo nějak servem blokovaný (stejně jako nejde vyřadit z P, dokud nestojíš na brzdě) a u AW71 se jen ozvaly zvuky jak odmítl zaskočit (tlačil sem auto a nešla ručka, tak sem to v malý rychlosti chtěl zastavit takto a nešlo to).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3371
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#22 Parkování v kopci
Diky, v 850 je tusim AW55-50, nebo se pletu?Urvanej píše:Mam pocit, že u XC90 to nešlo, páč to bylo nějak servem blokovaný (stejně jako nejde vyřadit z P, dokud nestojíš na brzdě) a u AW71 se jen ozvaly zvuky jak odmítl zaskočit (tlačil sem auto a nešla ručka, tak sem to v malý rychlosti chtěl zastavit takto a nešlo to).
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 13 Odpovědi
- 1776 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Kuko28
-
- 10 Odpovědi
- 2569 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 7 Odpovědi
- 1725 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Lashiman
-
- 15 Odpovědi
- 2281 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jarda.JM
-
- 8 Odpovědi
- 2283 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Romulusw