Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#51 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0
Já tam měl takovýto hnůj a věřím, že to po těch drátech vzlínalo až do CEMky, tak si nedělej iluze
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 11 srp 2023 11:53, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
- Kontaktovat uživatele:
#52 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0
Dojel bych např. do AVdily, kde se (zavěštím) výměnou dveřního modulu DDM (modul je jistě skladem) anebo - možná pravděpodobněji - kontrolou a opravou svazku kabeláže dveří tohle vyřeší?
/PL
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#53 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0
Zkoušel si ty funkce, se kterými je potíž, spustit přes diagnostiku? Na dálku?
To by mohlo něco prozradit.
To by mohlo něco prozradit.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 9879
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#54 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0
U mě to vypadá suché.
https://postimg.cc/gallery/xns53nca/
https://postimg.cc/gallery/xns53nca/
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3000
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#55 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0
jenom kontrola?
já se k tomu ještě nedostal
já se k tomu ještě nedostal
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 9879
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#56 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0
No chtěl jsem původně vyměnit ten kryt za inovovaný, ale nějak se nemůžu dostat na konektory, co se mají odpojit, aby šly kabely protáhnout a už na to nemám náladu. Tak jsem udělal jen takové "hajnýho profi opatření postavené na radě od PindiBC" aby k případnému zatečení nedošlo.Tod2 píše:jenom kontrola?
já se k tomu ještě nedostal
Každopádně mě donutila tato situace: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=69148
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4853
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
#57 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0
Náhodou sem narazil na tuhle tragédii, tak se chci ujistit alespoň podle VIN: 220 290, takže jestli sem to pochopil, měl bych bejt relativně v klidu?
Po dovolený sundam stěrače a alespoň, na to mrknu. Přes tu mřížku toho moc nevidim...
Po dovolený sundam stěrače a alespoň, na to mrknu. Přes tu mřížku toho moc nevidim...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3000
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#58 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0
ten návod na první straně nepomohl?
kde jsi kupoval nové díly? v autorizáku? nebo už jdou někde objednat?
kde jsi kupoval nové díly? v autorizáku? nebo už jdou někde objednat?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 9879
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#59 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0
Navod dobrej ale nahoře mi ten kastlik drzi ještě jeden špatně dostupnej sroub a uz jsem neměl trpelivost.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
- Kontaktovat uživatele:
#60 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0
Zdar majitelé XC90: už jsem to tu chtěl napsat dříve - týká se to hlavně XC90. Bohužel ani novější čísla chassis (t.j. s inovovaným krytem CEM) nejsou bez problémů! Vypadá to, že v žlábku před stěrači, kde vede kabelový svazek k motoru, se drží špína (a voda). A voda pak po kabelech dovzlíná až do CEM a do konektorů. Následky jsou stejné a fatální: (pozornější si všimnou, že několik pinů úplně chybí).PetrXC70 píše:Náhodou sem narazil na tuhle tragédii, tak se chci ujistit alespoň podle VIN: 220 290, takže jestli sem to pochopil, měl bych bejt relativně v klidu?...
Na tomto místě bych všechny majitele faceliftových XC90 (MY05-) nabádal, aby se prouzkoumali a vyčistili ten zmíněný žlábek s kabelovým svazekem v prostoru mezi motorem a stěrači. Je to potenciální zdroj problémů - dumám, jaké je tam ultimátní řešení, aby se tohle už nedělo. Ale zrovna žádnou 90-ku nemám poblíž...
/PL
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 20 čer 2019 21:00, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 718
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#61 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0
Zdravím. Poté, co jsem konečně načetl auto(S60 2005)pomocí VDASH se objevili tyto chyby: (viz příloha). Myslím, že jsem jasný případ vniknutí vody do CEM. A to jsem už preventivně nesmyslně vyměnil i modul SWM (nic neřeší). O víkendu rozebírám CEM a uvidíme. Prozatím nejde všechno na volantu (mimo klaksonu) a obě páčky (blinkry, ostřikovače, dálkový světla).
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 29
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: XC70 2.4D 120 kW (2005)
- Kontaktovat uživatele:
#62 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
Ahoj, v úvodu jsou uvedena čísla dílů:
30728860 - víčko
30775689 - housenka
dekom mi nabízí:
víčko radši bez čísla
30765127 - housenka
a na druhou stranu dohledaly i ty čísla odsud.
Víčko vypadá podobně, ale housenka je jiná, je v tom rozdíl? Kterou teda vzít?
Asi není rozdíl pro 2.4i a 2.4d, ne?
Díky.
30728860 - víčko
30775689 - housenka
dekom mi nabízí:
víčko radši bez čísla
30765127 - housenka
a na druhou stranu dohledaly i ty čísla odsud.
Víčko vypadá podobně, ale housenka je jiná, je v tom rozdíl? Kterou teda vzít?
Asi není rozdíl pro 2.4i a 2.4d, ne?
Díky.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 9879
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#63 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
#64 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
OK2UCX zdraví tě OK2BKN
_________________
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 264
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#65 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
Dneska mě toto čeká - odešla mi pojistka od 12V zásuvky, a jelikož je u CEM, rovnou vyměním housenku. Hodně budu myslet na chlápka z opravy Lakatoše - rozebírat čtvrtku auta kvůli takové volovině...
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#66 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
Taky ti mohlo odejít relé zapalovače, které je naletované na CEMce. Klidně uhnilé nohy. Držím ti palce.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 264
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#67 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
Přestalo to fungovat po zkratu, který jsem omylem způsobil, takže bych sázel na pojistku - budu doufat.
Jinak našel jsem videonávod na výměnu CEM, který vypadá šikovně:
https://youtu.be/U8UozG9qLvM?t=215
Jinak našel jsem videonávod na výměnu CEM, který vypadá šikovně:
https://youtu.be/U8UozG9qLvM?t=215
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#68 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
Ale tu pojistku můžeš vyměnit i bez demontáže CEM. Pod volantem vlevo, pojistka č.F11 horní řada 6.zprava 15A
- Přílohy
-
- 12voutlet.jpg (151.71 KiB) Zobrazeno 538 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 264
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#69 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
Aha, já si říkal, že to nebude tak stupidní. Nicméně díly už mám objednané, tak to stejně vyměním komplet, akorát možná ne dneska - zkazím si nějakej jinej den
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#70 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
Správně, já taky sedím pod ořechem a dávám si Svijany
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 264
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#71 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
Tak jsem zavraždil housenku a vyměnil za opravnou sadu. Celá akce byla je*ačka podle očekávání, mám několik připomínek, z toho minimálně jednu myslím dost zásadní.
1) velký dík autorovi a všem, kdo zde radili - postup fakt pomohl, stejně tak přehled, jaké díly a nářadí bude třeba;
2) ramena stěračů jsem zkoušel sundat běžně dostupnými metodami, bez efektu. Někdo mi ještě radil nakapat brzdovku nebo petrolej, ale neměl jsem čas ani chuť čekat do druhého dne. Takže do AK pro stahovák za 380 Kč, nakonec zafungoval, i když u jednoho stěrače jsem musel držadlo stahováku pootočit sikovkama. Demontáž nakonec odnesla jedna krytka ramene stěrače, AK dodalo origo díl do druhého dne, cena 250, takže dobrý;
3) celá akce je podle mě minimálně na 3 hodiny pro někoho, kdo to dělá poprvé a nechce si způsobit žádnou velkou škodu, potenciál tu je pro poškození CEM, konektorů nebo rozbití čelního skla (při vyndavání mechanismu stěračů); u mě se sháněním stahováku apod. jsem byl odhadem na 5 hodinách;
4) vůbec jsem nemusel povolovat ani vyndavat CEM, vše šlo protáhnout okolo; jediný drobný problém byl u svazku, co je přichycený nahoře kousek nad CEM, ale mimo otvor hned pod karoserií, zvrchu se na něj nedá dostat, zespoda jsem ho nakonec zneškodnil sikovkama rozdrcením "zipu" původní stahovací pásky. Ještě bych zmínil, že u štípání starých pásek je opravdu potřeba postupovat mimořádně opatrně, je to všechno špatně dostupné a riziko poškození těsně stažených kabelů je poměrně velké.
Zároveň nepodcenit fixování kabelů (někde se při rozebírání rozmotala látková páska kolem svazků, tak jsem vždy nově omotal elektrokářskou páskou), pokud to někde necháte volné, obzvlášť v ohybu se to tam časem přeláme a budete pak hrát kabelovou detektivku;
5) vůbec jsem nemusel povolovat madlo otevírání kapoty a něco tam za tapecem odpojovat, žádný kabel ze svazku vedoucího nahoru pod kapotu nešel (viz foto, snad jsem zachytil vše tzn. jedno relé (černá kostk), 2x velký šedivý konektor se zajišťovací otočnou plastovou pacičkou, 1 velký černý konektor se zamačkávací kovovou pojistkou, 1x malý konektor brzda, 1x malý konektor plyn; několikrát jsem vše kontroloval, na žádný kabel jsem nezapomněl, protaženo bylo zpod kapoty vše. Ověřeno i v autě, vše funguje, palubák nehlásí žádnou chybu. (Modré/hnědé dráty a wago svorku ignorujte, ty tam mám k dodělávánému dveřní varovnému LED osvětlení.) Konektory jsem se pokusil zachytit na fotkách:
A teď to nejdůležitější:
Většinou se píše o tom, že problém se zatékáním je u určitých MY a že v případě novějšího řešení (rovná housenka a horní jednodílný kryt nebo hladká housenka a horní jednodílný kryt) nemusí vlastník auta podnikat žádné kroky.
Z oficiálního materiálu od Volva (celé v PDF příloze):
Various electrical function and communication symptoms may occur in MY
2005-2006 vehicles caused by wet corrosion in the CEM connector.
The grommet that seals the harness entrance to the Plenum box may not seal properly if it
has been incorrectly assembled.
This may cause a number of different functionality symptoms and DTC's to be set.
K tomu 3 připomínky:
a) housenka je nad krytem poměrně dost vysoko, daleko pravděpodobněji problém podle mě nastane ve víku/krytu, které budou určitě vodě čelit mnohem dříve a častěji. Pokud máte v kanálku tolik vody, že dosahuje k housence, možná neparkujte auto pod svodem z okapu a vyčistěte tunu bordela, kterou tam musíte mít, aby voda nezvládala odtékat, protože je tam za tím účelem díra jak hovado.
Součástí krytu nad CEM je z výroby nějaké patrně gumové těsnění. Stačí použít selský rozum, aby bylo jasné, že to těsnění nevydrží věčně, tak jako jakákoli jiná gumová věc;
b) podívejte se na video níže, kde je P2 MY2007 se "správným" novým rovným typem housenky a víka, a stejně má orezlé piny CEM konektoru od zatečení. Podle mého názoru se tedy nedá říct, že od některých MY/chassis number toto není třeba řešit - prostě jestli máte 15-20 let staré auto a je to tam původní, určitě nebude od věci to zkontrolovat a vyměnit - i kdyby jen kvůli tomu těsnění;
https://youtu.be/HwxCu72QEdE
Pokud autor článku/moderátoři seznají, že na tom něco je, prosím o úpravu původního příspěvku, protože podle mě jinak snadno může dojít k tomu, že někdo s vyšším MY bude mít pocit "falešného bezpečí", že není třeba nic řešit a že nic nehrozí, ale ono to tak úplně není.
c) nový princip se od toho starého zas tak dramaticky neliší, kritická místa jsou stejná - kryt/těsnění nad CEM a housenka - zejména její konce tam, kde jsou nasazena na kryt CEM nebo vyústění kabelového svazku na druhém konci;
6) u mě byl kanál okolo CEM v podstatě čistý, auto mám rok, parkuje venku na ulici, většinou se snažím ne pod stromy, ale ne vždycky to vyjde. Nicméně krátce před výměnou jsem jel přívalovým deštěm a nikde žádné stopy vody. Kolem asi 3 pinů menšího šedého konektoru do CEM pod víkem byla lehoulinká oxidace, jinak všechno čisté jak slovo boží, ale podle mě za tim asi byla spíš nějaká vzdušná vlhkost; takhle si myslím, že by to nevypadalo, kdyby tam zateklo. Každopádně kryt pod stěrači už někdo v minulosti sundával, byly tam škrábance od vydloubávání příchytek a jedna z nich chyběla, takže to zřejmě někdo při té příležitosti čistil;
7) vzhledem k práci ve stísněném prostoru, obzvlášť opětovné vedení a přichytávání kabeláže, pokud to má být pořádně, je to pěkná pakárna a ke konci už jsem skoro dostával křeče do předloktí, jak si člověk láme a proplétá ruce všelijakými překážkami, utahuje a zastřihuje pásky.
1) velký dík autorovi a všem, kdo zde radili - postup fakt pomohl, stejně tak přehled, jaké díly a nářadí bude třeba;
2) ramena stěračů jsem zkoušel sundat běžně dostupnými metodami, bez efektu. Někdo mi ještě radil nakapat brzdovku nebo petrolej, ale neměl jsem čas ani chuť čekat do druhého dne. Takže do AK pro stahovák za 380 Kč, nakonec zafungoval, i když u jednoho stěrače jsem musel držadlo stahováku pootočit sikovkama. Demontáž nakonec odnesla jedna krytka ramene stěrače, AK dodalo origo díl do druhého dne, cena 250, takže dobrý;
3) celá akce je podle mě minimálně na 3 hodiny pro někoho, kdo to dělá poprvé a nechce si způsobit žádnou velkou škodu, potenciál tu je pro poškození CEM, konektorů nebo rozbití čelního skla (při vyndavání mechanismu stěračů); u mě se sháněním stahováku apod. jsem byl odhadem na 5 hodinách;
4) vůbec jsem nemusel povolovat ani vyndavat CEM, vše šlo protáhnout okolo; jediný drobný problém byl u svazku, co je přichycený nahoře kousek nad CEM, ale mimo otvor hned pod karoserií, zvrchu se na něj nedá dostat, zespoda jsem ho nakonec zneškodnil sikovkama rozdrcením "zipu" původní stahovací pásky. Ještě bych zmínil, že u štípání starých pásek je opravdu potřeba postupovat mimořádně opatrně, je to všechno špatně dostupné a riziko poškození těsně stažených kabelů je poměrně velké.
Zároveň nepodcenit fixování kabelů (někde se při rozebírání rozmotala látková páska kolem svazků, tak jsem vždy nově omotal elektrokářskou páskou), pokud to někde necháte volné, obzvlášť v ohybu se to tam časem přeláme a budete pak hrát kabelovou detektivku;
5) vůbec jsem nemusel povolovat madlo otevírání kapoty a něco tam za tapecem odpojovat, žádný kabel ze svazku vedoucího nahoru pod kapotu nešel (viz foto, snad jsem zachytil vše tzn. jedno relé (černá kostk), 2x velký šedivý konektor se zajišťovací otočnou plastovou pacičkou, 1 velký černý konektor se zamačkávací kovovou pojistkou, 1x malý konektor brzda, 1x malý konektor plyn; několikrát jsem vše kontroloval, na žádný kabel jsem nezapomněl, protaženo bylo zpod kapoty vše. Ověřeno i v autě, vše funguje, palubák nehlásí žádnou chybu. (Modré/hnědé dráty a wago svorku ignorujte, ty tam mám k dodělávánému dveřní varovnému LED osvětlení.) Konektory jsem se pokusil zachytit na fotkách:
A teď to nejdůležitější:
Většinou se píše o tom, že problém se zatékáním je u určitých MY a že v případě novějšího řešení (rovná housenka a horní jednodílný kryt nebo hladká housenka a horní jednodílný kryt) nemusí vlastník auta podnikat žádné kroky.
Z oficiálního materiálu od Volva (celé v PDF příloze):
Various electrical function and communication symptoms may occur in MY
2005-2006 vehicles caused by wet corrosion in the CEM connector.
The grommet that seals the harness entrance to the Plenum box may not seal properly if it
has been incorrectly assembled.
This may cause a number of different functionality symptoms and DTC's to be set.
K tomu 3 připomínky:
a) housenka je nad krytem poměrně dost vysoko, daleko pravděpodobněji problém podle mě nastane ve víku/krytu, které budou určitě vodě čelit mnohem dříve a častěji. Pokud máte v kanálku tolik vody, že dosahuje k housence, možná neparkujte auto pod svodem z okapu a vyčistěte tunu bordela, kterou tam musíte mít, aby voda nezvládala odtékat, protože je tam za tím účelem díra jak hovado.
Součástí krytu nad CEM je z výroby nějaké patrně gumové těsnění. Stačí použít selský rozum, aby bylo jasné, že to těsnění nevydrží věčně, tak jako jakákoli jiná gumová věc;
b) podívejte se na video níže, kde je P2 MY2007 se "správným" novým rovným typem housenky a víka, a stejně má orezlé piny CEM konektoru od zatečení. Podle mého názoru se tedy nedá říct, že od některých MY/chassis number toto není třeba řešit - prostě jestli máte 15-20 let staré auto a je to tam původní, určitě nebude od věci to zkontrolovat a vyměnit - i kdyby jen kvůli tomu těsnění;
https://youtu.be/HwxCu72QEdE
Pokud autor článku/moderátoři seznají, že na tom něco je, prosím o úpravu původního příspěvku, protože podle mě jinak snadno může dojít k tomu, že někdo s vyšším MY bude mít pocit "falešného bezpečí", že není třeba nic řešit a že nic nehrozí, ale ono to tak úplně není.
c) nový princip se od toho starého zas tak dramaticky neliší, kritická místa jsou stejná - kryt/těsnění nad CEM a housenka - zejména její konce tam, kde jsou nasazena na kryt CEM nebo vyústění kabelového svazku na druhém konci;
6) u mě byl kanál okolo CEM v podstatě čistý, auto mám rok, parkuje venku na ulici, většinou se snažím ne pod stromy, ale ne vždycky to vyjde. Nicméně krátce před výměnou jsem jel přívalovým deštěm a nikde žádné stopy vody. Kolem asi 3 pinů menšího šedého konektoru do CEM pod víkem byla lehoulinká oxidace, jinak všechno čisté jak slovo boží, ale podle mě za tim asi byla spíš nějaká vzdušná vlhkost; takhle si myslím, že by to nevypadalo, kdyby tam zateklo. Každopádně kryt pod stěrači už někdo v minulosti sundával, byly tam škrábance od vydloubávání příchytek a jedna z nich chyběla, takže to zřejmě někdo při té příležitosti čistil;
7) vzhledem k práci ve stísněném prostoru, obzvlášť opětovné vedení a přichytávání kabeláže, pokud to má být pořádně, je to pěkná pakárna a ke konci už jsem skoro dostával křeče do předloktí, jak si člověk láme a proplétá ruce všelijakými překážkami, utahuje a zastřihuje pásky.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 422
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
#72 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
Dobrá práce a díky za návod. Nejsem P2kař, takže to tolik neocením, ale pro budoucí generace (lidí, co budou ještě jezdit P2) se to bude hodit.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#73 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
A co ta zásuvka zapalovače? Byla to pojistka?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 264
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#74 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06
Jo, přepálená pojistka.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek