Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 626
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#1 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od FrantaB »

Hledám a nemůžu najít...
Jde v autech s TDI do r. 2000 včetně klasický meziplyn při brždění (brzdu tlačím furt, došlapuju plyn podle toho jak skládám kvalty dolů), případně přibrždění levou? Nebo při sešlápnuté brzdě a plynu zároveň ECU odstaví palivo? Jde v kopci při sešlápnuté brzdě přidat plyn do té míry, že by se auto "uviselo" na spojce a prostě se rozjet puštěním brzdy (takové to přešlápnutí z dvojšlapu brzda-plyn při celkem normální nezpomalené práci se spojkou), nebo mi to ECU nedovolí?
Vypadá to jako pitomá otázka, ale já jsem fakt zvyklý na auta co mají od plynu lanko, s Passatem s rozjezdovým a protiprokluzovým asistentem jsem se nedokázal rozjet v kopci na štěrku, dokud jsem je oba nevypnul :oops: a tohle by mohl být slušný argument pro klasickou krabici...
Díky
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 626
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#2 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od FrantaB »

To mi vážně nikdo nenapíše něco ve smyslu "brzdíš, šlápneš do plynu, nic se neděje" nebo "jedeš pod plynem, vezmeš trochu za brzdu a plyn se odstaví", popř. nejlépe "funguje to stejně jako když to taháš špadátem"?
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1475
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#3 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od kwiko »

na 99% toto TDi este nerobi, ale uz je to davno co som zapadol v snehu... a teraz niesom pri Aute

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 950
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#4 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od ms231 »

Nevím, jestli tě dobře chápu, ale když brzdím, můžu zároveň přidávat plyn - jakože se plyn neodstaví.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 626
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#5 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od FrantaB »

Díky! Pokud to nedělá ani poslední firmware z r. 1999, bylo by to fajn...
Asi je to fakt blbá otázka, ale já se autu co to dělá chci vyhýbat co nejdýl, ideálně do smrti v požehnaném věku pomalu i za cenu stavby repliky Velorexu někdy v budoucnu, až dojdou pořádná auta. Ten šok a bezmoc když dvě tuny těžká francouzská <-> vyhodnotila podřazení s meziplynem při ještě nedošlápnuté brzdě před zatáčkou jako průser a v půlce zatáčky co byla nečekaně o víc než 90° vypnula motor a nechala mi v posilovači na brzdách jeden malý sešlap, plus zamkla volant je ve mně dost hluboko :bad: Naštěstí tenkrát zbylá půlotočka volantem bez posilovače a před zamknutím stačila na to, aby zůstala na asfaltu v protisměru, ale je mi zle ještě dneska...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4119
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od dali »

Bejt američan, tak bys za to zamknutí volantu vysoudil balík. Předpokládám, že to byl bezklíč? Jinak k tématu, jakmile budu mít chrochtáka v hromadě (střední repase po 10ti letech věrný služby, nejlepší auto co jsem kdy měl), tak to vyzkouším, samotnýho mě to zajímá, auto je rok 2000 v jedničkový kastli úplně z konce výroby.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 626
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#7 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od FrantaB »

Jo, bezklíč, ručka přechytrale automatická na tlačítko, místo budíků sloupcové grafy, kontrolka nebo ikonka na každou debilitu a stav motoru popisovaný jenom /"vrtulník svítí"/ /"vrtulník nesvítí"/ a tak...
Klasický meziplyn mi párkrát hodně zpříjemnil cestu (no, spíš umožnil pokračovat) na sněhu a v potocích vody a bahna, párkrát mi asi zachránil auto a kůži a popravdě, už bez něj asi ani neumím jezdit.
Takže váhám mezi 850, kde si navíc nejsem jistý tím jak meziplyny bude snášet dvouhmota a úplně sám si ji neopravím a klasickou devítkovou krabicí, kde stačí klíče, spárovky a mikrometr. Na mušce mám celkem pěkné kousky od obojího, i když devítky už začínají být vzácnost a v naftě už fakt jak šafrán...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 325
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1

#8 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od tomik T5 »

hele mě u V70 T5 z roku 99-model 00 taky nechtělo nechat šlapat meziplyny na brzdách,dovolilo to jen párkrát po nastartování,a pak ani prd,ale jelikož jsem na to prostě zvyklej,hamtal jsem tam dál,i když to nic nedělalo,a časem to k mému úžasu a nezměrný radosti začlo normálně fungovat :P buď se jednotka naučila mi neodporovat,anebo se tam něco rozbilo :jaj:
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: V70 R
Bydliště: Brno/Velká Bíteš

#9 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od Bukvik »

Tak sem to u toho myho bastarda vyzkousel a jakmile slapnu pri zmacklym plynu na brzdu tak to plyn odstavi dokud ji nepustim. Ostatne sice sem toho dost nevidel ale nepotkal sem jeste auto s elektrickym plynem co by pri zmacknuti brzdy ten plyn neodstavilo :( Nejsem si jistej ale jestli to nebude stejnej problem i u 850ky ta ma v nafte taky uz elektronickej plyn ??
_________________
V70 R AWD 2,3 20V turbo '98(Rozarka) Saffron
S70 2,5 D '99
Bylo: 850 2,5 20V '94

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 626
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#10 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od FrantaB »

850 a V70 I. gen do MY 1999 a snad i 2000 by měly být stejný. A který el.plyn tam je se právě snažím zjistit, protože jsem se dočetl že tam je. Navíc si nevybavuju auto s lankovým plynem které by mělo pedál plastový, což V70 Igen má...
Obecně co vím (a že toho nevím...) jsou dva druhy elektronického plynu (bez ohledu na motor):
-ten vývojově starší má poťák na pedálu, přímo na drátech od pedálu servomotorek na řízení pumpy vstřiku (nebo na klapce u benzínu) a ECU si bere info ze zpětnovazebního obvodu servomotorku a podle toho řídí ten zbytek
-novější typ má snímač na pedálu, přímo napojený do ECU, která si dělá co chce (jako nechá člověka vteřinu čekat na reakci a tak...)

Ten starší systém by měl umět fungovat jako lanko, pokud to není softwarově ošetřeno. Ten druhý systém je to, co nechci.
Tomik T5-skoro bych řekl že je tam ten starší systém a opakováním jsi dosáhl adaptace ECU, která odstavila softwarový zákaz. Tohle bych snad přežil, ale namouduši nevím, jestli se s tím dá počítat.

Bukvik: jenže ty máš motor vlastně o generaci mladší než je 2,5 TDI...

Pánové které to živí, bylo by večer nějaké insider info?
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Maťa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 108
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Velká Bystřice
Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat

#11 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od Maťa »

U mé 850 při přidávání plynu a šlapnutí na brzdu to okamžitě plyn odstaví.Určitě to děla i Octavia TDI,VW Transportér a další.Nikdy mi to nějak zvláštní neprišlo.Prostě jak snimač na brzd.pedálu pozná že brzdíš,ř.j odstaví plyn.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: V70 R
Bydliště: Brno/Velká Bíteš

#12 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od Bukvik »

:) sem zapomel napsat co znamena muj bastard to moje vozitko je trosku zvlastni v tom ze pulka je canbusova a zbytek a motor je jeste MSA 15.7 cili ten co je v prvnich jednickovych 70kach je to diky tomu ze je to prelomovej rok neboli druha pulka 98 a modelovej 99 to jen abych dotoho vnesl jasno :) proto sem se obaval ze to dela i 850ka
Edit: Jeste muze mast oznaceni u aut 99 modelovej rok a vis uz se 2.5 TDI oznacovala jen jako 2.5D.
_________________
V70 R AWD 2,3 20V turbo '98(Rozarka) Saffron
S70 2,5 D '99
Bylo: 850 2,5 20V '94

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 626
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#13 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od FrantaB »

Takže podle zatímních reakcí benzíny i TDI, CANbus i MSA zřejmě odstavují... :o A Tomik T5 má divný auto :D
K čertu s tím, v dohledu je (zdá se) pěkná 70 I. gen s historií, tady v CZ... No nic, mission impossible continues (hledání devítky)

Pokračujte, ať máme vzorek větší, třeba na něco přijdem

Díky
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 950
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#14 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od ms231 »

A ja si stojím za svým. Jeste jsem to ted šel pro jistotu prubnout:)
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 626
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#15 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od FrantaB »

Tak to mě omej...

Dobře metodika, aby se předešlo případným rozdílům v tom, co jednotka považuje za sešlápnutý pedál:
Prosím majitele 850/V70 I. gen, aby v rozjetém autě
-pod plynem na udržení rychlosti zkusili šlápnout brzdu jako na brždění do křižovatky, co to udělá (teda ve smyslu reakce řízení motoru, ne že to půjde ze zatáčky přes boudu-tuhle kratochvíli si prosím odpusťe, i proto že prodlužuje dodání výsledků)
-rozjeté auto, noha z plynu při zařazeném kvaltu, normálně brzdit a zkusit přitom trochu přidat, vyřadit a zkusit přidat při brždění
(-kdo ovládá klasický meziplyn s dvojí spjkou, jak se mu dařil)

a pak se tu podělili o výsledek s uvedením MY a roku výroby, popř. v tom úžasném-pořád-soustavně-přechodném období 1996-1998/9 i o verzi co mají nataháno/zapojeno za dráty (pokud to víte, z fabrik občas vyjedou úžasné kombinace-jednu k neuvěření mám i ve stávajícím japonském motorizovaném plechovém kabátu).
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4119
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#16 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od dali »

Co si vzpomínám, tak meziplyn problém neni. Stát na brzdě a plynu současně jsem nezkoušel, ale pokud vím, tak většina trochu civilizovaných aut ten plyn odpojí až po určitým přesně daným intervalu. Celkově plyn na TDI Volvu hodnotím jako jeden z nejpříjemněnjších, člověka ani nenapadne že je něco špatně (neni lanko).
@FrantaB: o mTDI si už slyšel? Prostě se poskládá čerpadlo z dílů z komůrkovýho a TDI čerpadla, a nahodí se to na TDI motor. Výhodou je že je to o něco živější. Nevýhoda, že to má hrubší chod, víc to kouří, o něco víc to žere a výkon je víc citlivej na vzdušnou vlhkost, okolní teplotu atd. Pokud vím úplně se tím vyřadí řídící elektronika motoru a má to samozřejmě lanko.
Musel bys to asi napáchat do ne-CANbusovýho auta. V ČR existujou lidi co ty čerpadla umí postavit. Kámoš tak řešil nesehnatelnej plynovej pedál do úplně první Audi 80TDI s 1Z motorem. Když ale po čase ježdění s tím pedál sehnal, tak to zase přeházel zpátky na klasiku TDI.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 626
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#17 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od FrantaB »

mTDI-tak o tom jsem neslyšel, resp. jsem si nedokázal představit že by se byť non-CAN (tj. OBD 1) elektronika nepos*ala a auto nezahaltovalo na něčem jiném. V principut takovou přestavbu jsem viděl u 1,9TDI do lodi, kde běží v celkem stálých režimech, ale ne v autě. Popravdě, takovou cestou zatím jít nechci...

Asi jsem potkal zatím samá špatná auta-Passat 1,6 TSFI nebo jak se ten splašený vysavač jmenuje, MY2012 měl ten čas definovaný zhruba přesně nulou. Rozjezd do pořádného kopce byl fakt potrat a "sekvenční meziplyn" v 21% klesání taky...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 325
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1

#18 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od tomik T5 »

tomik T5 má evidentně velmi chytré auto,které se dokáže přizpůsobit jeho vlastní tuposti,a občas ho i přechytračit :Yahoo!:
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2419
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#19 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Rozjetý auto,brzdění motorem,brzdění pedálem a do toho přidat plyn LZE. Auto v podpisu
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1600
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#20 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od Sarkasmic »

Tak u mě nelze... Auto v podpisu... :D
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3373
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#21 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od dumi.cz »

V70tka pridam plyn i kdyz brzdim... mam plyn s lankem.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 92
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 l TDI 1998, S60 2008 2.4D

#22 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od shaman137 »

v mojim tdi s MSA 15.8 pri brzdeni normalne plyn jde dnes sem to zkousel :)
_________________
V70 1998 TDI charlottka M/T MSA 15.7 kat off, egr off, chip 119kw 374Nm.
Otcova S60 2008 M/T 2.4D 120kw
Motorka Kawasaki Z900 Lucy

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 325
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1

#23 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od tomik T5 »

hele bacha na ukvapený závěry,mě to taky vždycky pár prohrábnutí plynu dovolilo,ale pak si ecu řekla dost píčovin,a odstřihla plyn,a nepovolila ani po znovunastartování-auto muselo stát aspoň třeba hodinu,pak to zas párkrát šlo...naučila se to asi po měsíci vytrvalého prošlapávání při podřazování na brzdách...
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3373
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#24 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od dumi.cz »

tomik T5 píše:hele bacha na ukvapený závěry,mě to taky vždycky pár prohrábnutí plynu dovolilo,ale pak si ecu řekla dost píčovin,a odstřihla plyn,a nepovolila ani po znovunastartování-auto muselo stát aspoň třeba hodinu,pak to zas párkrát šlo...naučila se to asi po měsíci vytrvalého prošlapávání při podřazování na brzdách...
Zkousel jsem to nekolikrat za sebou.. 4-5x
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2135
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#25 Elektronický plyn 850/V70 TDI do r. 2000

Příspěvek od peter cz »

dumi.cz píše:Zkousel jsem to nekolikrat za sebou.. 4-5x
Pokud máš lanko tak je to jasný, tam neni co řešit...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“