130.000 km
V minulých dnech proběhla výměna vzduchového a kabinového filtru.
Dnes jsem udělal výměnu oleje v motoru, k výměně olejového filtru je třeba klíč.
Nalil jsem tam zde vychvalovaný a doporučovaný Ravenol.
Od koupě ujeto 2000km a při výměně z toho vyteklo 5,2l oleje, totéž jsem nalil. Takže předpokládám že to snad olej zatím nežere.
Následovat bude ještě výměna oleje v převodovce, ale prvně na ni zajedu k J.Svobodovi, to jsem nikdy na ničem neměnil.
Pak ještě před zimou udělám palivák, ale ten jsem zatím nenašel. (respektive ani nehledal).
Zatím najeto téměř 2000km a panuje maximální spokojenost. Tažné je taky už vyzkoušené.
Návodem se zatím jen prokousávám a ještě dost si musím dočíst.
Ale menší výtku přeci jen mám ... A týká se bezpečnosti ... kde volvo by mělo být etalonem.
Srovnejme Superba / V90, obě z roku 2017 a obě zřejmě bez nějaké aktualizace (v obou byly mapové podklady 2017)
Dva podobné systémy... U V90 - Pilot Assist a u Superba Adaptivní tempomat s Line Assist.
Oba dva vyžadují aktivní zásahy do řízení řidičem - ruce na volantu a určitý odpor.
Při sundání rukou z volantu se auta chovají takto:
V90 - vyzve oranžovým volantem k převzetí řízení, poté vyzve červeným volantem a poté celý systém pilot assist ukončí a dle nastaveného módu buď brzdí motorem a nebo vyhodí kvalt a auto už neřídí. Volant už jen reaguje na čáry na silnici kdy auto odráží od čáry k čáře a třeba někdy v kopci pak zastaví... nebo taky ne.
Superb - je podle mě v tomto dál... několikrát vyzve k převzetí řízení, poté auto několikrát nakope brzdou aby probudil řidiče a když ani poté řidič nereaguje, tak rozbliká varovná světla a auto zastaví... Sice v jízdním pruhu, ale regulérně zastaví brzdama. Po celou dobu této akce ale neustále řídí uprostřed pruhu.