Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
SuGi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 605
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T

#676 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od SuGi »

Já jsem vždy nechal měnit ve Volvu a tak nějak jsem to teď chtěl udělat pořádně, takže olej a těsnění už mám doma a chtěl jsem postupovat opakovaně - viz.
V tom videu je právě zajímavé na konci to srovnání, kde je vidět, že to k něčemu je. Ale jestli tedy není lepší "naředit" přes léto několikrát ve zkráceném intervalu třeba po 1-2 tis. km, aby se to více promíchalo...
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1214
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#677 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od labanos »

Sám nevidím důvod proč ředit vyjetý olej s novým, snad leda, že by mě pochybělo a musel bych s autem odjet. Nebo nemám peníze na pořádnou očistu. Ten starý olej je vždycky jenom horší nový, tak proč to tam nechávat a ničit převodovku.
Pokud z toho vytekly sračky, tak bych proplachů udělal víc za sebou po ujetí nějakého počtu stovek km a osobně bych tam před 2. výměnou ještě nalil BG. Vždy se orientuju podle stavu oleje, který z toho vypustím (ať už motor, převodovka nebo servo...)
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 292
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#678 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od Tom0 »

Ono je to věcí názorů a přesvědčeních, kde jedna skupina zastává jeden názor a druhá opačný. :wink:
Já půjdu touto cestou, podle mě je to neinvazivní a méně šoková procedura pro převodovku.
Navíc ten olej na tom zas tak špatně nebyl, takže věřím že 2.-3. výměna a poteče z toho už malinovka. 8)
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 53
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#679 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Spíše by mě zajímalo, kdo z vás si ten proplach reálně sám na VEA motoru dělal doma na dvorku. Páč pokud někdo napíše, že jo, tak je už jasné, že nic nedělal, protože proplach jako takový nejde provést. No a proč, to by jste měli vědět.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 292
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#680 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od Tom0 »

135.000 km
Stejně jako V70 i V90 úspěšně projela Passo Stelvio, termín průjezdu byl téměř stejný, přesto sněhu bylo o poznání méně než v roce 2019.
Trasa a tempo v podstatě stejné jako tehdy s V70 (zpátky možná i rychleji), dosažená spotřeba s V90 je o nějakou tu decku na sto kilometrů nižší. Holt jen 4 válce.
Cesta tam + pojížďky: V70 5,75 ; V90 5,55
Cesta zpět: V70 6,00 ; V90 5,75
Jinak co se týká spotřeby, tak můžu napsat a potvrdit to co už na fóru je, že tyto VEA motory konečně ukazují 100% spotřebu na palubním PC, odchylka je naprosto minimální od reality.
Jen nádrž teda mohli nechat jako ve V70 - 70 litrů, rozdíl 15 litrů už je fakt znát.

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=826724#p826724

Jelikož uplynulo dalších 5tkm, tak opět výměna části oleje v převodovce, koupil jsem 20l motoráku a převoďáku, tak to mi na chvilku vydrží. :wink:
A také se mi konečně podařilo sundat tažné, asi od montáže to nikdy nikdo nedemontoval.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
4.jpg (101.3 KiB) Zobrazeno 2381 x
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 292
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#681 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od Tom0 »

143.000 km

8 měsíců a 15.000km s V90kou

V září bez zaváhání projelo pár alpských přejezdů Obertauern, Malta, Grossglockner, Vršič, Mangart a spousta dalších menších až na ostrov Pag.
Celkem najeto na této trase 2.600 km a se spotřebou 5,3 l/100km.

V říjnu proběhla výměna oleje v motoru a 4 litrů v převodovce.

Listopad před zimou výměna palivového filtru, přístup bez zvedáku nebo jámy je fakt dobře vymyšleno. Ideálně auto zvrhnout na bok a po výměně vrátit zpět na kola. :wink:

V polovině listopadu mě opustila malá baterie Start-Stop, tak výměna za menší náhradu se kterou auto také funguje bez problému. (díky J.Svobodovi za radu kterou koupit).

Dále jsem auto dovybavil (jelikož neuznávám lepící sady), tak jsem z polska v létě sehnal rezervu a teď koncem listopadu se mi povedlo také v polsku hever s výplní do rezervy a kotvící šroub.
Ona i ta lepící sada jsem koukal má expiraci cca 3 roky... co to udělá potom nevím, vozím ji sebou, ale doufám že ji zkoušet nebudu muset nikdy. To už raději ty rychloopravné knoty které mám také.

Co se týká závad, tak se už taky něco vyskytlo.
-Jednoho děštivého dne jsem se nebyl schopen dostat do auta, musel jsem do něj vlézt čepelkou a ani potom nešlo nastartovat, až po položení klíčku na nouzové místo startu jsem odjel.
Čím to bylo... nevím, když jsem přijel domů abych zkusil druhý klíč, tak už vše fungovalo a již nikdy se to neobjevilo.
-A druhá závada, jednou při jízdě si sporadicky poblikávala dálková světla. Zjistil jsem to až když mi na kruhovém objezdu zkřížilo cestu auto z vedlejší. Chudák si myslel že na něj blikám a pouštím ho.
Bylo úplně jedno v jaké pozici je světelný vypínač, opět po zamčení auta a následné další jízdě již bez problému a také se už nikdy neobjevilo.

Ale jak tady čtu jiné vady těchto aut, tak myslím že celkem pohoda...
Zatím olej nebaští a korytnačka nesvítí :wink: Co víc chtít.
V90 030.jpg
V90 031.jpg
V90 032.jpg
V90 034.jpg
V90 034.jpg (95.32 KiB) Zobrazeno 607 x
V90 035.jpg
V90 035.jpg (104.41 KiB) Zobrazeno 607 x
V90 036.jpg
V90 036.jpg (97.9 KiB) Zobrazeno 607 x
V90 037.jpg
V90 037.jpg (108.84 KiB) Zobrazeno 607 x
V90 038.jpg
V90 038.jpg (105.1 KiB) Zobrazeno 607 x
V90 040.jpg
V90 040.jpg (81.2 KiB) Zobrazeno 607 x
V90 042.jpg
V90 042.jpg (127.67 KiB) Zobrazeno 607 x
V90 043.jpg
V90 043.jpg (86.41 KiB) Zobrazeno 607 x
V90 045.jpg
V90 045.jpg (100.6 KiB) Zobrazeno 607 x
V90 047.jpg
V90 047.jpg (117.42 KiB) Zobrazeno 607 x
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 765
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#682 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od Thor123 »

Jak se s tou D3 jezdí ? Byl jsem na Hochalpenstrasse resp. Grossglockneru s S90 D4 a přišlo mi, že do těch kopců už to nebylo nic extra. Jeli jsme ve dvou lidech s plným kufrem.
I na předjíždění mi ta D4 AWD přišla už tak na hraně nějakých dynamických vlastností.
Teď když jsem si zvykl na T8 tak je mi jasný, že by se mi vše zdálo slabší ale i předtím vím, že ta D4 už byla spíš na klidnější jízdu. Proto mě zajímají tvé pocity po 3/4 roce s D3 🙂
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 292
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#683 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od Tom0 »

Ano pravda, je to motor na klidnou jízdu a předjíždění si člověk musí vždy dobře rozmyslet.
Přeci jen je to základní motor.
Alpské stoupáky jsou kruté, ale nikdy se mi tam nezdálo že bych byl brzdou provozu.
A hlavně já mám o 22kW víc než jsem měl v 1,6TDi a i s tím jsem projel Grossglockner :D

Je jasný že T8 je úplně někde jinde :wink:
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4780
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#684 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od PetrXC70 »

Mě by zajímala ta "deka" pod rezervou... To asi neni nějakej doplněk co by se dal dokoupit?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 292
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#685 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od Tom0 »

Jako náhradní díl by mohlo jít koupit. :wink:
Je to výbava aut co nemají rezervu, tak se to bere jako další úložný prostor a proto je polstrovaný.
když máš z výroby rezervu, tak to vypadá takto:
rez.jpg
rez.jpg (92.42 KiB) Zobrazeno 539 x
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 157
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Morava na severu
Vůz: V60 MY19 D3 110kW

#686 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od FERGU$ »

Jakub Svoboda píše: 19 kvě 2023 20:38 Spíše by mě zajímalo, kdo z vás si ten proplach reálně sám na VEA motoru dělal doma na dvorku. Páč pokud někdo napíše, že jo, tak je už jasné, že nic nedělal, protože proplach jako takový nejde provést. No a proč, to by jste měli vědět.
Po koupi V60 MY19 jsem si nechal udělat výměnu oleje v převodovce s proplachem v servisu u Jakuba Hrbáče v Opavě.
Můžeš méně zasvěceným prozradit proč to nejde
provést doma na dvorku? Protože jsem si říkal, že bych si na další vyměnu troufl sám. Díky za osvětu.
_________________
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 53
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#687 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Protože AT ve spojení s motorem VEA neumožňuje napojení vratky oleje do AT jako u P3. Tedy pokud nemáš vyrobený adapter který se namontuje místo výměníku. Takže zbývá pouze a jen 4L vypustit a dolít.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 292
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#688 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3

Příspěvek od Tom0 »

147.000 km

již několikrát jsem viděl hlášku že auto za mě oprávněně brzdilo, ovšem dnes jsem to upgradoval na vyšší level.
Ani pořádně nevím co tam bylo nebo co se autu nelíbilo, budu muset asi namontovat kameru, abych se mohl občas vrátit v čase.
20240312_083229.jpg
A dnes přezuto opět na letní a k tomu výměna brzdové kapaliny.
Použil jsem podtlakový přípravek na kompresor, který jsem koupil v číně za pár dolarů.
Určitě to nedosahuje kvalit přetlakového, ale byl jsem překvapen že to fakt funguje a výměna kapaliny byla pohodová.
Na předku po 2dcl a na zadku 3dcl... celkem padla litrovka.
20240312_121749.jpg
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“