Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1017
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#3501 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Kluci, já to nemyslel jako nějaké zpochybnění ve smyslu "udělejte si to doma", laser je k prdu, to vůbec tak nemyslím. Názory na tuhle problematiku (DYI/PRO) jsou různé i na zahraničních fórech, každý má něco do sebe. Stručně: jeden pohled je super-přesný laser, druhý pohled je reálný stav podvozku, kde každá desetina mm (doslova) má podstatný vliv na geometrii. Zvláště zadní náprava, té se i na profi geometrii občas vyhýbají (změříme, nenastavíme). Každý si z toho vezme svoje a to je v pořádku.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 188
Příspěvky: 12091
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3502 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Tome, až budeš dělat geometrii příště, tak si vezmi kozy a provázek. Dostaneš se kvalitou výrazně blíž laseru :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 2918
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#3503 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Vapik »

Takhle jsem dělal geo na Lexusu po totální výměně naprav. Pak se mi to rozlezelo a šel jsem na geo v Horních Počernicích a měl jsem mimo toleranci jen zadní odklony a s nimi už stejně nešlo hnout z důvodu snizeneho podvozku.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 188
Příspěvky: 12091
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3504 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

Jojo, ono to jde fakt přesně, jen potřebuješ uplnou rovinu a trochu selskýho rozumu a znát rozchody náprav.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1017
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#3505 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Já souhlasim, jde to :thumbup:

Zkoušeli jsme udělat i přípravek: tyč s posuvnými rameny pro rychlejší měření sbíhavosti, ale tam vůle znehodnotily reprodukovatelnost. Chtělo to vylepšit, ale nechali jsme to být.

To, co jsem popisoval výše, je z nouze ctnost. Neměl jsem kde to hned změřit a rozbíhavost zničí gumy hrozně rychle, nesmí se čekat.

Ono to vypadá jako šamanstvi, ale když se vezme osa čepu k ose kole, stoupání závitu tyče, tak se trojčlenku vypočítá vliv na sbíhavost. A z toho pak člověk ví, že s tím nesmí točit o X otáček tyče sem tam, ale i čtvrtina otáčky má zásadní vliv.

No a když vím, že před tím to bylo ok, mám rysky, vím, že to je lehce rozbíhavé a vím jaký má tyc vliv, tak udělám drobnou korekci, vyzkouším.

Uznávám, není to idealni postup, to naprosto souhlasím :)

PS: na podzim jdou pneu pryč, tak udělám geo pořádně. I to je příležitost si to zkusit

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 73
Příspěvky: 2977
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#3506 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tod2 »

Tu tyč jsme měli taky, na ty stodvacitky... :)
Fungovalo to dobře.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1017
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#3507 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

JJ, my jsme to udělali nekvalitne z toho co bylo po ruce přiznávám. Chtělo to vylepšit, ale už na to nepřišlo ... :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1017
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#3508 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

UPDATE: pár lidí to tu čte, tak ještě jeden postřeh, který může pomoci. Občas se tu řeší kmitání do volantu vs nevyvážená kola. Když jsem jel v Ne po dálnici, tak mi drobně volant vibroval v pásmu 110-150 km/h (více jsem nezkoušel). Před úpravou geometrie ne. Při vyvážení kol vždycky drobné *) nedovážení zůstane. Pokud jsou kola lehce do sbíhava, tak se tohle neprojevuje (tlačí se kola proti sobě). Když je to na hraně rozbíhavosti, tak zvláště na volnějším uložení se to může projevit drobnými vibracemi.

Dnes jsem jel konečně kus po dálnici, vibrace pryč, auto hezky drží směr, volant rovně, pneu rovnoměrně prohřáté. K úpravě stačila ani ne 1/4 otáčky tyče na jedné straně. Jen kdybyste řešili vibrace, může to být i špatná geometrie, i když to asi není příliš častá příčina.

*) opravdu myslím zbytkové nevyvážení, ne rozhozená kola

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 73
Příspěvky: 2977
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#3509 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tod2 »

no, měl jsem nové čepy v ramenou i na řízení, geo udělaná a stejně to občas lehce vibruje do volantu, asi jak jsou zrovna kola otočena vůči sobě..., přijde mi, že Volva jsou na to hodně citlivá
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 1017
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#3510 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Já souhlasím. Podobná zkušenost, nemám to při ruce ale sbíhavost na obvodu kole je myslím (fakt teď nevím) 0-5mm a jak je to blízko té nule, tak se mi to taky projevuje ...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 105
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

#3511 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od 0ndro »

Dlho som riesil problem s polamanym madlom na dverach a nedopracoval som sa k ziadnej nahrade, predavaju sa bud cele tapece za vela penazi, madlo som nezohnal, alebo je to neprimerane drahe. Neviem ako to riesite ale ja som to vyriesil takto.
Zo zvysku madla som karbobruskou vybrusil rebrovanie, a vystrihol plech presneho tvaru do madla. Pri montazi nasadil spodnu cast, vyplnil madlo montaznym polyuretan lepidlom z tuby, zatlacil don plech, navrtal diery na uchytenie do dveri. Dalej sroby, zľahka prilepil vrchny diel a ocalunil kozenkou chemopremon. Pri demontazi je pravda ze kozenku treba strhnut ale vystrihnut novu nie je problem. Je to pevne a ked niekto nie je ochotny davat 40 eur za 20 rocne madlo tesne pred polamanim, myslim ze nie je zle riesenie :good:
IMG_20240420_183453_392.jpg
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“