LED osvětlení interiéru (740 + 760 + 940 + 960)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#1 LED osvětlení interiéru (740 + 760 + 940 + 960)
Inspirovan >Pavlovym topicem< o uprave osvetleni interieru v XC90 a S60, dlouhymi zimnimi vecery, a nebot uz jde o me nekolikate upravene stropni svitidlo, tak jsem se tentokrat trochu venoval i dokumentaci postupu.
Co se da osadit bezne dostupnyma LED nahradama (LED s fabrickym konektorem) je u 960 2x T10 v prostoru pro nohy, v exterieru pak jeste 2x T10 pro SPZ a 2x T10 jako predni parkovacky, kde to funguje perfektne. U 760 je to pak 2x BA15s pro parkovacky a 2x BA9s pro SPZ, prostor pro nohy osvetlen neni. U obou aut je ale oriskem stropni svitidlo, kde bezne nahrady funguji spatne - nevyhovuji prostorove a jejich vsesmerovost je naopak ke skode, protoze vetsina svetla jde mimo. Po experimentovani se vsim moznym se ukazalo, ze vlastni konstrukce bude jedina vyhovujici.
Kdyz jsem ve svym aute upravil stropni svetlo poprve, a pak si po nejaky dobe pouzivani sedl do auta s puvodni zarovkovou konfiguraci, nejprve jsem se zcela vazne domnival ze je vypnuty - a to tam neni zrovna malej vykon (2x 5W + 1x 10W). Ale co je to platny kdyz 90% vykonu jde na ohrev strechy a paleni tistaku. Takze dalsi krok byl jasnej - opet konverze na LEDky.
V posledni dobe mam (diky kolegovi v praci ) hodne oblibeny konstrukce vyuzivajici 1W sirokorozptylny "rybi ocka" v teple bile, co se daji koupit treba na ebayi
Pri provozu na plny vykon (3.2V/300mA) sice sviti jak blazen, ale chce je to uz chladit. Ja je provozuju na cca 1/3 vykonu (~100mA/vetev) cehoz vysledkem je, ze to sviti tak akorat, je to jen vlazny a zivotnost je skoro nekonecna. Diody jsou vzdy zapojeny seriove po trech se seriovym odporem, ktery je u modulu ridice a spolujezdce 27ohm (lehce vyssi vykon), u modulu zadnich sedacek 4x 39ohm (lehce nizsi vykon). V zarovkove konfiguraci je prikon cca 22W, v LEDkove cca 8W, naproti tomu svetelny tok je cca 200lm u zarovkove varianty (10lm/W) a 800lm u LEDkove (100lm/W).
Co se tyce upravy stropniho svitidla, spociva v odstraneni patic pro 5W zarovky a naletovani vodicu, dale osazeni velkeho tistaku (zde se da velmi sikovne vyuzit puvodniho drzaku 10W zarovky jako mechanicka opora i jako napajeni) a malych tistaku - ja je chytnul na par mistech vterinakem a po zatuhnuti jsem prostor mezi tistakem a telem svitidla vylil epoxidem.
Prvni dojmy - funguje to stejne skvele jako u toho minulyho stropni svetylko se konecne da pouzit i na sviceni. Provoz na tu 1/3 vykonu je naprosto dostatecnej, svetloplachy povahy by mozna mely hodnotu seriovyho odporu jeste trochu zvetsit co jeste nemam dotazeny je pozvolny zhasinani, ale ani nevim jestli to budu dotahovat.
Pred cim bych jeste rad varoval jsou LEDky ve variante "studena bila", je to barva mimoradne neutulna, ktera sice vytvari velmi dobry kontrast, ale absolutne odstranuje jakoukoliv "pohodu" na palube. Ja je mel v aute ani ne tyden a sly zase pryc, nastesti jeste ve variante konektorovych T10.
Niz pridavam par fotek pro inspiraci:
Moduly s LED
Zkusebni osazeni do stropniho svetla
Odstranene patice 5W, moduly jiz s odpory, dratovani
Zhruba dokonceno
Epoxid, hotovo
Pohled z druhe strany, zakrytovano
Zkouska na 5% vykonu (30mA)
Zkouska na 100% vykonu (600mA)
Namontovano, prostor vepredu
Prostor vzadu
Co se da osadit bezne dostupnyma LED nahradama (LED s fabrickym konektorem) je u 960 2x T10 v prostoru pro nohy, v exterieru pak jeste 2x T10 pro SPZ a 2x T10 jako predni parkovacky, kde to funguje perfektne. U 760 je to pak 2x BA15s pro parkovacky a 2x BA9s pro SPZ, prostor pro nohy osvetlen neni. U obou aut je ale oriskem stropni svitidlo, kde bezne nahrady funguji spatne - nevyhovuji prostorove a jejich vsesmerovost je naopak ke skode, protoze vetsina svetla jde mimo. Po experimentovani se vsim moznym se ukazalo, ze vlastni konstrukce bude jedina vyhovujici.
Kdyz jsem ve svym aute upravil stropni svetlo poprve, a pak si po nejaky dobe pouzivani sedl do auta s puvodni zarovkovou konfiguraci, nejprve jsem se zcela vazne domnival ze je vypnuty - a to tam neni zrovna malej vykon (2x 5W + 1x 10W). Ale co je to platny kdyz 90% vykonu jde na ohrev strechy a paleni tistaku. Takze dalsi krok byl jasnej - opet konverze na LEDky.
V posledni dobe mam (diky kolegovi v praci ) hodne oblibeny konstrukce vyuzivajici 1W sirokorozptylny "rybi ocka" v teple bile, co se daji koupit treba na ebayi
Pri provozu na plny vykon (3.2V/300mA) sice sviti jak blazen, ale chce je to uz chladit. Ja je provozuju na cca 1/3 vykonu (~100mA/vetev) cehoz vysledkem je, ze to sviti tak akorat, je to jen vlazny a zivotnost je skoro nekonecna. Diody jsou vzdy zapojeny seriove po trech se seriovym odporem, ktery je u modulu ridice a spolujezdce 27ohm (lehce vyssi vykon), u modulu zadnich sedacek 4x 39ohm (lehce nizsi vykon). V zarovkove konfiguraci je prikon cca 22W, v LEDkove cca 8W, naproti tomu svetelny tok je cca 200lm u zarovkove varianty (10lm/W) a 800lm u LEDkove (100lm/W).
Co se tyce upravy stropniho svitidla, spociva v odstraneni patic pro 5W zarovky a naletovani vodicu, dale osazeni velkeho tistaku (zde se da velmi sikovne vyuzit puvodniho drzaku 10W zarovky jako mechanicka opora i jako napajeni) a malych tistaku - ja je chytnul na par mistech vterinakem a po zatuhnuti jsem prostor mezi tistakem a telem svitidla vylil epoxidem.
Prvni dojmy - funguje to stejne skvele jako u toho minulyho stropni svetylko se konecne da pouzit i na sviceni. Provoz na tu 1/3 vykonu je naprosto dostatecnej, svetloplachy povahy by mozna mely hodnotu seriovyho odporu jeste trochu zvetsit co jeste nemam dotazeny je pozvolny zhasinani, ale ani nevim jestli to budu dotahovat.
Pred cim bych jeste rad varoval jsou LEDky ve variante "studena bila", je to barva mimoradne neutulna, ktera sice vytvari velmi dobry kontrast, ale absolutne odstranuje jakoukoliv "pohodu" na palube. Ja je mel v aute ani ne tyden a sly zase pryc, nastesti jeste ve variante konektorovych T10.
Niz pridavam par fotek pro inspiraci:
Moduly s LED
Zkusebni osazeni do stropniho svetla
Odstranene patice 5W, moduly jiz s odpory, dratovani
Zhruba dokonceno
Epoxid, hotovo
Pohled z druhe strany, zakrytovano
Zkouska na 5% vykonu (30mA)
Zkouska na 100% vykonu (600mA)
Namontovano, prostor vepredu
Prostor vzadu
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5784
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#2 LED osvětlení interiéru (740 + 760 + 940 + 960)
To má koule.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#3 LED osvětlení interiéru (740 + 760 + 940 + 960)
Oledkovany interier mam uz davno a LED som kupoval na DX. Dostat tam 2 typy nahrad za 5W ziarovku. jedna svieti dopredu a druha doboku. Tie bocne isli do citacich lampiciek a tie s prednym vyzarovanim do stropneho svetla + nahrada za 10W, tam je akurat nutne si dat pozor na spravnu dlzku pri nahrade.
Presne odkazy uz nemam ale je to podobne ako nasledovne:
http://www.dx.com/p/t10-0-25w-65400k-16-lumen-4x3528-smd-led-car-white-light-bulbs-pair-12v-81309#.VLeltsnRYX4
a
http://www.dx.com/p/t10-3w-144lm-6-x-smd-5630-led-white-light-car-lamp-dc-12v-2-pcs-261168#.VLel78nRYX4
Ako nahradu 10W ziarovky by sa dal uvazovat aj LED panel, ale tam uz byva problem s teplom, napr:
http://www.dx.com/p/fd5630-48w-t10-ba9s-5w-600lm-48-smd-5630-led-white-light-car-reading-light-12v-266559#.VLemZMnRYX4
Presne odkazy uz nemam ale je to podobne ako nasledovne:
http://www.dx.com/p/t10-0-25w-65400k-16-lumen-4x3528-smd-led-car-white-light-bulbs-pair-12v-81309#.VLeltsnRYX4
a
http://www.dx.com/p/t10-3w-144lm-6-x-smd-5630-led-white-light-car-lamp-dc-12v-2-pcs-261168#.VLel78nRYX4
Ako nahradu 10W ziarovky by sa dal uvazovat aj LED panel, ale tam uz byva problem s teplom, napr:
http://www.dx.com/p/fd5630-48w-t10-ba9s-5w-600lm-48-smd-5630-led-white-light-car-reading-light-12v-266559#.VLemZMnRYX4
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#4 LED osvětlení interiéru (740 + 760 + 940 + 960)
Tohle je převážně otázka vkusu, citu a osobních preferencí.tomasss píše:Pred cim bych jeste rad varoval jsou LEDky ve variante "studena bila", je to barva mimoradne neutulna, ktera sice vytvari velmi dobry kontrast, ale absolutne odstranuje jakoukoliv "pohodu" na palube. Ja je mel v aute ani ne tyden a sly zase pryc, nastesti jeste ve variante konektorovych T10.
V mé XC90 (co má šedo-černý interiér) mi to připadá velmi přijatelné.
Naopak u těch teplých odstínů interiérů (tvoje auto, i má S60) je to trochu jak pěst na oko. Nechápu, proč ještě nezačali číňáci dodávat stejné verze LEDkových náhrad žárovek právě s tím teplým odstínem. Zkonvertoval jsem i podsvětlení palubky, ale to se mi nelíbí už vůbec a půjdou tam zpět žárovičky.
Touto cestou je to ovšem také řešitelné, ovšem za cenu nemalého bastlení.
Každopádně gratuluji ke konverzi. Lampy uvnitř auta by měly být na to, aby na věci bylo vidět
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#5 LED osvětlení interiéru (740 + 760 + 940 + 960)
Zajímavý je, že při zavírání šíbru mi v ledkový konfiguraci blikne stropní světlo
Jinak jelikož se nenudím po večerech tolik moc, tak jsem na strop napráskal T10 dopředu s jednou ledkou a sulfitku nahradil ledkovou sulfitkou 43mm. Výhoda byla, že to je plug and play a nejdýl trvalo vybrat ty žárovky z tej spousty variant.
To tvoje už je dost jinej level a osobně jsem zvědavej, jesi se to uchycení neuklepe. Pokud ne, udělám si to takhle taky
Jinak jelikož se nenudím po večerech tolik moc, tak jsem na strop napráskal T10 dopředu s jednou ledkou a sulfitku nahradil ledkovou sulfitkou 43mm. Výhoda byla, že to je plug and play a nejdýl trvalo vybrat ty žárovky z tej spousty variant.
To tvoje už je dost jinej level a osobně jsem zvědavej, jesi se to uchycení neuklepe. Pokud ne, udělám si to takhle taky
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#6 LED osvětlení interiéru (740 + 760 + 940 + 960)
Sergej: oboje jsem vyzkousel a ani s jednim jsem nebyl uplne spokojen, jeden problem byl smer svetla (bud vodorovne podel stropu a nebo kolmo smerem dolu) a druhej problem byl ze jsem nikdy nedostal stejnej tepelnej bin pro predni a zadni ledky, takze bylo prostym okem videt rozdil v teplote svetla. Ale samozrejme je to jednodussi reseni.
ok2ucx: kdyz ja mam bastleni rad, a nemale predevsim
Urvanej: neuklepe, krom uchyceni za drzak sulfitky je to jeste pridelany k telu svetla na ctyrech dalsich mistech (ve spodnich rozich a k protilehlejm packam).
ok2ucx: kdyz ja mam bastleni rad, a nemale predevsim
Urvanej: neuklepe, krom uchyceni za drzak sulfitky je to jeste pridelany k telu svetla na ctyrech dalsich mistech (ve spodnich rozich a k protilehlejm packam).
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 LED osvětlení interiéru (740 + 760 + 940 + 960)
Myslel jsem ty přední trojledky.
Hoď sem nějaký bližší info na ty LEDky, protože neni problém je najít, ale ty správně teplý se hledaji blbě a s teplotama lžou a z fotek prodejců poznáš govno.
Hoď sem nějaký bližší info na ty LEDky, protože neni problém je najít, ale ty správně teplý se hledaji blbě a s teplotama lžou a z fotek prodejců poznáš govno.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#8 LED osvětlení interiéru (740 + 760 + 940 + 960)
Jo tak, ty predni mam taky vymysleny, tam jsem pro jistotu jeste napajel opernou nozicku od odporu, ale myslim ze i ten epoxid by to v pohode udrzel naveky, ten plast i pcb se lepi skvele.
U tech ledek to jde dobre poznat, pokud nejsou ilustracni fotky, z barvy luminoforu. Zluta = studena bila, empiricky zjisteno ze cim vic oranzova tim teplejsi. Ja mam takovy jako jsou na prvnim obrazku, >tyhle<.
U tech ledek to jde dobre poznat, pokud nejsou ilustracni fotky, z barvy luminoforu. Zluta = studena bila, empiricky zjisteno ze cim vic oranzova tim teplejsi. Ja mam takovy jako jsou na prvnim obrazku, >tyhle<.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#9 LED osvětlení interiéru (740 + 760 + 940 + 960)
So smerom svetla problem nemam, citacie lampicky aj predne svetla svietia presne tam kde maju (kedze smer udava konstukcia "sklicka", moje LED maju dostatocny vyzarovaci uhol). Farebne mam studenu bielu, farebne su rovnake, vyberal som ich podla farebnej teploty. Oproti ziarovke mi to maximalne vyhovuje.tomasss píše:Sergej: oboje jsem vyzkousel a ani s jednim jsem nebyl uplne spokojen, jeden problem byl smer svetla (bud vodorovne podel stropu a nebo kolmo smerem dolu) a druhej problem byl ze jsem nikdy nedostal stejnej tepelnej bin pro predni a zadni ledky, takze bylo prostym okem videt rozdil v teplote svetla. Ale samozrejme je to jednodussi reseni.
.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#10 LED osvětlení interiéru (740 + 760 + 940 + 960)
Ale jo verim, ono to zalezi jak velkej je kdo puntickar, ja jsem primo nesnesitelnejSergej píše:So smerom svetla problem nemam, citacie lampicky aj predne svetla svietia presne tam kde maju (kedze smer udava konstukcia "sklicka", moje LED maju dostatocny vyzarovaci uhol). Farebne mam studenu bielu, farebne su rovnake, vyberal som ich podla farebnej teploty. Oproti ziarovke mi to maximalne vyhovuje.
A souhlas, oproti zarovkam je skoro cokoliv LEDkovyho mnohem lepsi.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek