Chiptuning
- Autor
- Zpráva
#1 Chiptuning
Zajímal by mě váš názor ohledně přečipování motoru u Volva.???
Potkal jsem se už s více lidmi co si nechali přečipovat svoje mazlíčky a chválí to že mají větší výkon a spotřeba se snížila až o jeden litr ?
Tady jsem nic nikde o tom nenašel . Otázka je také co to udělá s motorem? Dík za odpověď.
Potkal jsem se už s více lidmi co si nechali přečipovat svoje mazlíčky a chválí to že mají větší výkon a spotřeba se snížila až o jeden litr ?
Tady jsem nic nikde o tom nenašel . Otázka je také co to udělá s motorem? Dík za odpověď.
Naposledy upravil(a) udatný bohatýr dne 09 zář 2014 18:51, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1316
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#2 Chiptuning
O chipu už je zde toho tolik......
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
#3 Chiptuning
kde? snažil jsem se to tu vyhledat ale nějak se to nepovedlo
_________________
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1316
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#4 Chiptuning
Asi je to různě poschovávaný,ale shrnu ti to,kvalitní chip ano.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1464
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940, XC70
#5 Chiptuning
U 1,8 ? Ne...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4119
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#6 Chiptuning
+1
Až na pár výjimečných případů uměle softwarem seškrcenýho motoru seriózní úpravci většinou atmosféry nečipujou.
Až na pár výjimečných případů uměle softwarem seškrcenýho motoru seriózní úpravci většinou atmosféry nečipujou.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1316
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#7 Chiptuning
Na 1.8 jsem viděl chipy,ale nárůst výkonu byl malý,nepamatuju si přesně,ale +- 6-8 kW,víc to nebylo.Když dáš vyhledat na vyhledávači,tak ti to něco vyhodí,ale moc toho nebude.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2157
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#8 Chiptuning
Já bych v tom neviděl až takový problém 10-50% http://sluzby.bazos.cz/inzerat/38182126/Tuning-motoru-snado-a-rychle-nic-nemozneho.php
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Online
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3657
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#9 Chiptuning
A nabídne to někdo s odbržděním před a po? U atmosféry mi to připadá spíš na úrovni placebo efektu.selap píše:Na 1.8 jsem viděl chipy,ale nárůst výkonu byl malý,nepamatuju si přesně,ale +- 6-8 kW,víc to nebylo.Když dáš vyhledat na vyhledávači,tak ti to něco vyhodí,ale moc toho nebude.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
#10 Chiptuning
Dík za vaše odpovědi. Zatím jen hledám názory a zkušenosti. Jsem řidič který si užívá pokojné jízdy ale někdy jsou situace kdy je potřeba každého kw.
_________________
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2135
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#11 Chiptuning
No to mě po***karelvolvo píše:Já bych v tom neviděl až takový problém 10-50% http://sluzby.bazos.cz/inzerat/38182126/Tuning-motoru-snado-a-rychle-nic-nemozneho.php
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12098
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#12 Chiptuning
Jinak tuten motor fakt nende, max v řádu jednotek kW, což za cenu řádově deset tisíc postrádá smyslu.
OT:
Magnetizátor paliva, vrtulku do sání a spořič do zapalovače. Zapomněl jsem Karle na něco???
OT:
Magnetizátor paliva, vrtulku do sání a spořič do zapalovače. Zapomněl jsem Karle na něco???
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1179
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#13 Chiptuning
Jeste tablety do paliva
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 661
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Vůz: S60 2.5T AWD Summum MY05
- Bydliště: Chrudim
#14 Chiptuning
Jestli chceš chip tak to prodej a kup si auto s turbem je to nejjednoduší co mužeš udelat. Ale jestli chceš dát 8 tis za chip kterej budes mit akorat na papíře jak je libo... univerzalní firmy ti dnes čipnou i dejla.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12098
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 Chiptuning
Až se budu nudit, tak nějaký takovýdle co umí všechno zavolám, a budu chtít čip na Káju
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2157
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#16 Chiptuning
Aby z toho neměl díru v bloku !!Urvanej píše:Až se budu nudit, tak nějaký takovýdle co umí všechno zavolám, a budu chtít čip na Káju
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
#17 Chiptuning
Né nadarmo se říká líná huba hotové neštěstí.To bohatě stačí. Pochopil jsem. A ten odkaz na toho tuningového všeuměla za 1300kč na všechny druhy motoru jsem přijal jako dobrej fór.To bude nějaká odrbárna sytiče a teploty.
_________________
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
Volvo V40 1.8 85KW B4184S 2000
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 79
- Registrován: 10 roků 7 měsíců
- Vůz: XC70 2.5T AWD 2005
- Bydliště: Praha 6
#18 Chiptuning
Jestli máš rád svou 40, zkus se poohlédnout po modelu s 2.0T motorem.) jednu máme v rodině a je to nesmírně mrštný autíčko, ten rozdíl z 85 na 120kW bude velká paráda. "chipovat" atmosféru je nesmysl.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#19 Chiptuning
Nevim jakej motormanagement je pouzitej u tohohle konkretniho auta (asi pokrocilejsi), ale jinak ne vzdy je "chipovani" atmosfery nesmysl. U whiteblocku v 960II (Motronic 1.8 resp. 4.4) jsou mapy umyslne "podladeny", a to ze dvou duvodu - auta se dovazely i na trhy s nizkou kvalitou paliva a software nebyl ladenej pro cokoliv lepsiho nez N95, za druhy v 960tkach byl cilem linearni projev motoru bez rusivejch vykonovejch spicek. Takze odladenim map na N98+ neni problem pridat vic jak 10% koni (204 vs 230) i kroutaku, coz je u atmosfery myslim slusny.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 443
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
#20 Chiptuning
Ne vždy. Někde se tady psalo že např 103kW benzín je jen uměle snížený výkon 125kW. Takže tam "chip" smysl má.Maples píše: "chipovat" atmosféru je nesmysl.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
#21 Chiptuning
Nevím co volvo, ale u mého bývaleho Mondea, chip z 92kw na 105kw jsem měl jen problémy. První rok praskalo těsnění na přepadech, poté těsnění na svodech. Nakonec jsem to oddělal a za půl roku auto kleklo při jízdě na Slovensku, motor se údajně zadřel mi řekl servisák. Dodnes nevím, jak se v dnešní době takové auto, které je pravidelně servisované, může zadřít ...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12098
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#22 Chiptuning
S tvojím přístupem se divím použitému termínu "pravidelně servisované".
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 42
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V50 2.0D 2006
#23 Chiptuning
Já nechápu (asi proto že nejsem z branže )jak může chiptuning autu JEN "prospět".
přece z výroby je kára naladěná na určitý výkon z nějakého důvodu. Přece si jen tak neřeknou, prdnem tam tolik a tolik a basta. když potom takový 120 kW turbodiesel naladíte na 150kW, tak životnost motoru musí jít zákonitě dolů ne? Jasný, stejně to třeba 250k nalítá, ale bez chipu by to třeba mohlo dát o 100k víc ne?
Přece není možný že si nahodím chip a budu mít JEN 2 jasné benefity: 1) vyšší výkon, 2) nižší spotřeba .
na netu je kupa článků pro a proti, nevím čemu věřit...
přece z výroby je kára naladěná na určitý výkon z nějakého důvodu. Přece si jen tak neřeknou, prdnem tam tolik a tolik a basta. když potom takový 120 kW turbodiesel naladíte na 150kW, tak životnost motoru musí jít zákonitě dolů ne? Jasný, stejně to třeba 250k nalítá, ale bez chipu by to třeba mohlo dát o 100k víc ne?
Přece není možný že si nahodím chip a budu mít JEN 2 jasné benefity: 1) vyšší výkon, 2) nižší spotřeba .
na netu je kupa článků pro a proti, nevím čemu věřit...
_________________
Volvo V50 2.0D '06
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )[/b]
Volvo V50 2.0D '06
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )[/b]
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12098
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#24 Chiptuning
Koukni na to takhle. Motor je projektovaný (síla stěn, kanály mazací, chladicí...) na plácnu 140kW. kvůli rezervě na vady výroby se motor sw "naladí" na 100kW. No a ten machr s kouzelnou krabičkou tam "jen" zvedne výkon na nějakou vyšší hranici, kterou unesou ostatní HW komponenty na třeba 120kW. To máme výkon.
No a spotřeba je nastavená tak, aby to mělo nějaký rozumný emise, a jelikož dobré emise neznamenají většinou i dobrou spotřebu, tak se machr rozhodne zahejbat s nastavením a zhorší emise na "úkor" spotřeby.
Toto je velmi zjednodušující výklad, který tak nějak vystihuje to, co se s SW děje, že je pak možné tvrdit zvedneme výkon a snížíme spotřebu. To, že to je v 90% uplně špatně a ten motor jde uplně do hajzlu, je věc druhá. On to totiž umí nalejt každej jouda co má do análku dírku a pro uživatele 20 let starýho auta je rozhodující cena, tak si tam nechá nalít co si daný "machr" stáhne z netu a pak to dopadá tak jak to dopadá. Po silnicích jezdí auta co jim z laufu rovnou lítaji brikety a ty folie na zadnim skle nejsou folie ale mastnej prach...
No a spotřeba je nastavená tak, aby to mělo nějaký rozumný emise, a jelikož dobré emise neznamenají většinou i dobrou spotřebu, tak se machr rozhodne zahejbat s nastavením a zhorší emise na "úkor" spotřeby.
Toto je velmi zjednodušující výklad, který tak nějak vystihuje to, co se s SW děje, že je pak možné tvrdit zvedneme výkon a snížíme spotřebu. To, že to je v 90% uplně špatně a ten motor jde uplně do hajzlu, je věc druhá. On to totiž umí nalejt každej jouda co má do análku dírku a pro uživatele 20 let starýho auta je rozhodující cena, tak si tam nechá nalít co si daný "machr" stáhne z netu a pak to dopadá tak jak to dopadá. Po silnicích jezdí auta co jim z laufu rovnou lítaji brikety a ty folie na zadnim skle nejsou folie ale mastnej prach...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
#25 Chiptuning
Urvanej píše:S tvojím přístupem se divím použitému termínu "pravidelně servisované".
Hned mě neodsuzuj. To, že nechci do starý vraždy vkládat peníze neznamená, že seru na údržbu auta, to mondeo bylo tehdy 2 roky staré. Někdo má 20 let starý vrak a šperkuje ho, ladí, dává do něj to nejlepší .. Já mám jinou politiku, holt auto je od toho aby sloužilo mně, ne já jemu.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 25 Odpovědi
- 6468 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od yanchi
-
- 5 Odpovědi
- 1751 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tymon
-
- 2 Odpovědi
- 573 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 3m3
-
- 9 Odpovědi
- 1545 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od agos
-
- 14 Odpovědi
- 1274 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ejdou Rotacak