diesel do města

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 159
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Třinec
Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw

#101 diesel do města

Příspěvek od Venca70 »

Já mám 5w50 od martinopel.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998

Goodspeed
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 24
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Podolí
Vůz: XC 70 D5 AWD (D5244T4), M66, MY 2007

#102 diesel do města

Příspěvek od Goodspeed »

Lehce oživím tuto diskuzi, myslím, že to sem patří.

Jezdím s 2,5 TDI 103kW, denně 15km do práce/z práce. Nějaký pojížďky v řádu destítek kilometrů. Cca 10x ročně delší trasy (víc než 200km tam + 200 zpět) a dvakrát ročně dovolené v řádu tisíce a více km. Celkový roční nájez 20 tKm +. Dlouhodobou spotřebu mám kolem 6,9l (běžné poskoky za 7,2, štreky za 6). Co sem vypozoroval, tak nejvíc auto sežere v zimě za studena. Když prostě jedu ze studenýho motoru třeba čtyřikrát za den, spotřeba de rapidně nahoru a to se snažím ho moc netrápit.

Teď uvažuju o koupi D5 136kW. Je mě jasný, že v XC70 se na takovouhle spotřebu těžko dostanu. Ale pokud bych využíval nezávislý topení (což s pravidelnejma raníma odjezdama není problém) tak bych měl odjíždět z domu s jakž takž předehřátým motorem, auto by se mělo mnohem dřív dostat na provozní teplotu a tím pádem i dřív topit. Cestou jedu asi po 8km dálnice, tudíž teoreticky by i regenerace DPF měla proběhnout (btw. jak dlouho taková regenerace trvá?).

Mělo by se mě teda dařit, mít pro provoz nafty relativně dobré podmínky, je tahle doměnka správná?

Podotýkám, že tankuju už teď jenom prémiovou naftu, v poslední době u OMW. Je drahá, to jo. Ale spotřeba šla dolů cca o 0,2l, auto líp startuje a kouřit začíná až cca kolem 3000 ot. A v neposeldní řadě mám já dobrej pocit :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 218
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
Bydliště: Plzeň

#103 diesel do města

Příspěvek od zedik »

ja bejt tebou zkusim to jeste spocitat v lpg..
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#104 diesel do města

Příspěvek od VOLVOzajíc »

2zedník: Tobě se asi moc počítat nechce, že?

Jen mě zaujalo že máš vozítko na které si brousím zuby a včetně LPG, jak to chci taky. Tak by mne zajímala Tvá data.
Z mého padlého volvíka 1.8i mám data za rok provozu v appce na tabletu, tak jsem zvědavý na data (svá budoucí) i ostatních s tímto motorem a typem auta. Protože aspoň podle toho jak málo je V50tek s tímto motorem, tak tato data jsou docela vzácná.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 218
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
Bydliště: Plzeň

#105 diesel do města

Příspěvek od zedik »

pocitat se mi to nechce,sem si vcelku jistej ze jezdim levneji a komfortneji nez v nafte :-)
nejaka data:spotreba mimo mesto dle pc do 120km/h do 8litru(skutecna v lpg +2l lpg),ciste mesto dle pc 10-11l (skutecnost v lpg opet +2l)..dlouhodobej prumer mesto/dalky v pomeru 60/40 mi vychazi dle pc okolo 9l takze skutecnost do 11l lpg.pri cene 16,90kc/l neni co resit :-)
jinak urcite se s tim da jezdit za min hlavne pri dalkach, ja jezdim vetsinou mesto po zakaznicich takze na spotrebu naprd.je to moje prvni benzinovy auto po 10 letech naftaku a do nafty bych ted zpetne uz nesel.
dotahl jsem to z nemecka,u nas je to v tyhle motorizaci nesehnatelny nebo s velkym stestim
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#106 diesel do města

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Jj, díky. To vypadá že to máš jako jsem měl u té 1.8i.

Jinak asi záleží proti jaké naftě. Třeba tchánovo OI, 1.9TDI mu prý jezdí kolem 5l/100km a tak jsme na tom s tchánem podobně, resp. on je na tom o kousek líp, když já měl za ten rok průměr 11 LPG + 1,5 BA na 100km.

Máš recht. Taky "lovím" v Německém rybníce. :D
Snad rybka uvízne brzy. Ideálně již zítra.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 218
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
Bydliště: Plzeň

#107 diesel do města

Příspěvek od zedik »

no po pravde jsem cekal tu spotrebu trochu vyssi vzhledem k obsahu motoru.co se vsech tech lidi co jim jejich tdi jezdi za 5l tyce - no treba fakt jo- ale ja naftaky taky mel a mame v rodine treba tdi passata (2003r.v.) tech 5l je mozna tak zbozne prani nebo udaj z prolhaneho palubniho pc :-)
me se nikdy nepodarilo s mym provozem po meste dostat pod 6,5l/100km nafty.dalsi vec je ze ten benzin pomalu ani nevis ze je nastartovanej jak je tichej.o nafte jsem chvili uvazoval kdyz jsem kupoval ale mel jsem hruzu ze se mi vysype cerpadlo nebo vstriky (nebo oboje :D ) jen co to koupim a budu tam za ranec.vzhledem ke kvalite nafty u nas a tomu ze nevis co tam kdy kdo lil predtim je to velmi draha loterie.takze az se tchanovi vysypou ty vstriky -coz se vysypou - tak na tom lip nebude :-)
drzim palce at je neco brzy doma,me se povedlo koupit s rok starym lpg uz namontovanym z nemecka takze o starost min :-)
jak jsem zminoval toho passata - nas starej kdyz jezdi do prahy tak si ode me pujcuje volvo ze pry je to pohodlnejsi :lol:
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#108 diesel do města

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Tak tchán bydlí na vesnici, takže autem jezdí nejkratší trasy tuším 20km do nejbližšího města po rovince a v teploučku na JM a to cca. 1x týdně. Pak už jen delší trasy 100 a víc km. Na starým TDI snad jen to čerpadlo. Vstřiky ... to ani nevím jestli to má. Pokud to vím správně, tak tam ještě palivo dávkuje přímo čerpadlo, ne? A nebo holt nejsou tak citlivý jako u CR. No a to turbo. Zbytek by měl být při slušné údržbě prý nesmrtelný.

Já ekoralye neumím (ověřeno zkouškou-depka :) ) a když jsem měl O1 4x4, 66kW, tak jsem na delší trase cca.2x150km měl cca. 5,5 takže asi to je reálné. Jak po městě, to nevím protože jsem to nestihl zjistit díky zlodějům.
Co jsem měl CR, 1.7 CDTI, 74kW, tak tam jsem měl celkový průměr za 3+ roky někde mezi 7-8l , protože jsem měl vysoký podíl města a krátkých tras. Na dlouhé trase cca.2x600km+ ve 4 dospělých a plném kufru jsem se dostal s tím CR tuším na 5,6l ale to už se mi nepovedlo nikdy zopakovat. :) V zimě čistě ve městě jsem měl rekord myslím někde přes 9....

Jo, s tím hlukem, vibracemi u ropy a tak máš recht. Nějak čím jsem starší, tím víc mi vadí. Proto jsem se vrátil k BA a kvůli ekonomice s LPG. Na druhou stranu ten krouťák, ... je nakažlivej.
Ovšem kdyby se na vývoj u benzínů posledních cca. 15 let nesralo, tak by dnes byly taky jinde. A je pravda, že ropa-mánie je v podstatě skoro výhradně Evropská záležitost. Pokud někdo nevěří, tak ať se koukne na to co která světová automobilka nabízí ve stejných modelech pro jaké trhy za motory... Všude jinde ve světě ji v osobácích nikdo nechce. Projel jsem se v OIII s 1,4 TSI, 90kW a teda, jako, ... ať si říká kdo chce co chce, tak bych ve tehdejším Volvíkovi 1.8i, 92kW s radostí otevřel kapotu aby mi ji tam dali místo toho Fordího, resp. ještě lépe 1.8 TSI :) O mnoho tišší, větší krouťák (špendlila k sedačce při rozjezdu), zamáčkl jsem slzu.

Díky za přání. Tentokrát jsem se s motorem 2.4i ve V50ce nejdříve projel (i dálniční rychlostí) a je to úplně jiné auto. Tichoučké, sametově si přede, i ve 130km je tichoučko a pohodka, teda proti 1.8i určitě.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#109 diesel do města

Příspěvek od dali »

VOLVOzajíc píše:Vstřiky ... to ani nevím jestli to má.
Do těhle starejch dechtů se to uhlí háže lopatou :D Do těch novějších padá samospádem protože maj uhlák hned u kamen :green:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#110 diesel do města

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Aha, zase su o něco vzdělanější. :lol:

Enom esli ty mě netaháš za fusekli čejče. :unknown:
(myslel jsem to tak, že to ani moc nejsou vstřiky, jen trubičky od čerpadla se čtyřmi výstupy co dávkujou do předkomůrky sání. ale třeba u těch tdi už to tak nebylo, nevím)

Nějak jsi mi připomněl místního odporníka co jsem měl u něj uskladněný vrak. Přijdu tam že si vymontuju LPG a vycucnu BA. LPG mi prý vybuchne v pazourách a BA tam zůstane, protože to nejde vycucnout, leda dírou do nádrže bych prý uspěl.
Byl jsem tam sice 2x, ale oboje se podařilo.
Poprvé jsem demontoval LPG a k jeho zklamání žádné bum nebylo. (nádrž skoro plná tak cca. 45l LPG)
Podruhé vyzbrojen znalostmi, kanystry, hadicí a telefonem na raolsu :) jsem odjížděl s plnými kanystry a k jeho dalšímu úžasu ani čerpadlo v nádrži neshořelo jak se těšil a tvrdil.
K tomu mi sdělil že prý čerpadlo běží jen na začátku před nastartováním a pak prý už ne a když poběží déle v kuse, tak se spálí. :D
Když jsem se ho zeptal jak se teda dostává palivo do motoru, když jede dýl, tak prý "samo". Tak jsem se zeptal jak se to samo děje, když samotíží to nebude=nádrž je níž než lišta vstřiků, tak prý zase samo. :D
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“