Při vyšších otáčkách nedobíjí
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#1 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Ahoj dneska při předjíždění na dálnici mi vyskočila hláška, že nedobíjím a za chvilku zhasla. Nedalo mi to a po chvíli zkoušení jsem zjistil, že když auto podržím na cca 3tis. otáček klesne napětí na 12,3V, na volnoběh a do těch 3tis. dobíjí předpisově. Osobně to tipuju na uhlíky. Můj dotaz na zdejší odborníky zní jak vytáhnout altík z auta.
Přijde mi tam až děsivě málo místa. Druhý dotaz zní, má cenu měnit pouze uhlíky tak, že je z něčeho přizpůsobím nebo raději celý blok s regulátorem, popřípadě mě ještě napadá, že po 200tis km už by asi altík zasloužil nějaký větší repas.
Předem děkuji za rady.
Přijde mi tam až děsivě málo místa. Druhý dotaz zní, má cenu měnit pouze uhlíky tak, že je z něčeho přizpůsobím nebo raději celý blok s regulátorem, popřípadě mě ještě napadá, že po 200tis km už by asi altík zasloužil nějaký větší repas.
Předem děkuji za rady.
#2 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Vadný alternátor.určitě komplet repase.Vapik píše:Ahoj dneska při předjíždění na dálnici mi vyskočila hláška, že nedobíjím a za chvilku zhasla. Nedalo mi to a po chvíli zkoušení jsem zjistil, že když auto podržím na cca 3tis. otáček klesne napětí na 12,3V, na volnoběh a do těch 3tis. dobíjí předpisově. Osobně to tipuju na uhlíky. Můj dotaz na zdejší odborníky zní jak vytáhnout altík z auta.
Přijde mi tam až děsivě málo místa. Druhý dotaz zní, má cenu měnit pouze uhlíky tak, že je z něčeho přizpůsobím nebo raději celý blok s regulátorem, popřípadě mě ještě napadá, že po 200tis km už by asi altík zasloužil nějaký větší repas.
Předem děkuji za rady.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#3 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Tak nějak jsem s tím už počítal. Neměl by jsi nějakou radu ohledně demontáže můj "repasátor" altíků bere jen vymontované kusy.
#4 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Shodit řemen,sundat servočerpadlo a vymontovat alternátor.Vapik píše:Tak nějak jsem s tím už počítal. Neměl by jsi nějakou radu ohledně demontáže můj "repasátor" altíků bere jen vymontované kusy.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 568
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Slovensko, Sliač
#5 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Mohol by to byť aj samotný regulátor Alternátor vydrží veľa.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
#6 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Většinou odejdou jako první komutátory na alternátoru.Boss píše:Mohol by to byť aj samotný regulátor Alternátor vydrží veľa.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#7 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Tak altík je venku. Nakonec to šlo poměrně snadno. Jak psal MartinOpel ( děkuji za nasměřování) sundal jsem servo, hadici od termostatu k chladiči a hadici od turba. Zítra jde altik na stolici tak uvidíme.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#8 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Tak jsou to vadné komutátory. Martinopel to trefil.
#9 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Na kolik to vyšlo ?
Já jsem ted dával dohromady altík z mé nové 740 byl tam Japan 100A napeti na baterce se ani nehlo , dobijecí kontrolka nesvítila , tak jsem ho rozebral uhlíky v pohodě 5mm ( nové mají 9mm) minimum bych viděl něco málo pod 2,5mm po změřění diod můstku bylo jasné sehnat nový 730kč po namontování se rozsvítila kontrolka dobíjení , tak znova rozebrat a sehnat regulátor , tak jsem vzal i kroužek s uhlíky celkem 880kč a altík je konečně OK
Já jsem ted dával dohromady altík z mé nové 740 byl tam Japan 100A napeti na baterce se ani nehlo , dobijecí kontrolka nesvítila , tak jsem ho rozebral uhlíky v pohodě 5mm ( nové mají 9mm) minimum bych viděl něco málo pod 2,5mm po změřění diod můstku bylo jasné sehnat nový 730kč po namontování se rozsvítila kontrolka dobíjení , tak znova rozebrat a sehnat regulátor , tak jsem vzal i kroužek s uhlíky celkem 880kč a altík je konečně OK
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#10 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Na altiku se měnil cely rotor za 2800 a práce za 400.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 895
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Peugeot
#11 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Na rotoru prece ale zadny uhliky nejsou...?!
_________________
postapo.cz
postapo.cz
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#12 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Pánové, na 99,9% pouze uhlíky! Prostě už jsou krátký a při těch otáčkách nemají řádný přítlak.
Otázka je, jestli se to neprodává pouze jako díl i s regulátorem, velice pravděpodobné.
Otázka je, jestli se to neprodává pouze jako díl i s regulátorem, velice pravděpodobné.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 895
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Peugeot
#13 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Vselijakejch ruznejch uhliku ma autoelektrikar plny šuple radove za desetikoruny.
Vyndej je a suplerou zmer.
Kdyz nebudou mit presne stejny, tak kup o fous vetsi a pribrus si je.
Neni treba se niceho bat.
Trosku "hodinarsky" prace s tou vymenou je, ale NENI CO ZKAZIT.
Nebo tady:
http://www.nadeta.cz/nahradni-dily/uhliky-elektrickych-spotrebicu-a-rucniho-naradi.html/?utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign=uhlikyseznam
Vyndej je a suplerou zmer.
Kdyz nebudou mit presne stejny, tak kup o fous vetsi a pribrus si je.
Neni treba se niceho bat.
Trosku "hodinarsky" prace s tou vymenou je, ale NENI CO ZKAZIT.
Nebo tady:
http://www.nadeta.cz/nahradni-dily/uhliky-elektrickych-spotrebicu-a-rucniho-naradi.html/?utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign=uhlikyseznam
_________________
postapo.cz
postapo.cz
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#14 Při vyšších otáčkách nedobíjí
A ty jsi to viděl? Na rotoru se mohou podělat tak maximálně lágry. Možná někdo dobře vydělal.Vapik píše:Na altiku se měnil cely rotor za 2800 a práce za 400.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 895
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Peugeot
#15 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Dal jsi 400,- nekomu, kdo vyndal kotvu a dal tam novou?
Altik mu donesls vyndanej?
Ja uz taky menil kotvu (na Landcruiseru), ale dlouho a hluboko jsem na Sumave brodil a mel jsem proslehly vinuti.
Altik mu donesls vyndanej?
Ja uz taky menil kotvu (na Landcruiseru), ale dlouho a hluboko jsem na Sumave brodil a mel jsem proslehly vinuti.
_________________
postapo.cz
postapo.cz
#16 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Kolik alternátorů z volva jsi už viděl??Romulusw píše:Pánové, na 99,9% pouze uhlíky! Prostě už jsou krátký a při těch otáčkách nemají řádný přítlak.
Otázka je, jestli se to neprodává pouze jako díl i s regulátorem, velice pravděpodobné.
Z 99% neumřou uhlíky ale komutátory,které jsou na rotoru.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#17 Při vyšších otáčkách nedobíjí
To není komutátor ale prosté kroužky. Komutátor je třeba na startéru. A co se jako těm kroužkům stane? Jsou prošoupané až na podloží? Nebo hrbaté? Viděl jsem rotory z dodávek, který měly 400tis a byly OK.
A komutátor je toto
A komutátor je toto
#19 Při vyšších otáčkách nedobíjí
[quote="shaman"]Vselijakejch ruznejch uhliku ma autoelektrikar plny šuple radove za desetikoruny.
Vyndej je a suplerou zmer.
Kdyz nebudou mit presne stejny, tak kup o fous vetsi a pribrus si je.
Neni treba se niceho bat.
Trosku "hodinarsky" prace s tou vymenou je, ale NENI CO ZKAZIT.
Tak ono taky záleží na vlastnostech toho uhlíku , já bych teda uhlíky pro rozbrusku do startéru rozhodně nedal !!! a obráceně už vůbec ne ale to je věc každého co si udělá.
Vyndej je a suplerou zmer.
Kdyz nebudou mit presne stejny, tak kup o fous vetsi a pribrus si je.
Neni treba se niceho bat.
Trosku "hodinarsky" prace s tou vymenou je, ale NENI CO ZKAZIT.
Tak ono taky záleží na vlastnostech toho uhlíku , já bych teda uhlíky pro rozbrusku do startéru rozhodně nedal !!! a obráceně už vůbec ne ale to je věc každého co si udělá.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#20 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Martine, já se s tebou nechci hádat, ale odkazy které najde google na dotaz komutátor alternátoru (což je neskutečná blbost, protože komutátor je v podstatě usmerňovač a alternátor má jak jistě víš svůj vlastní třífázový usměrňovač na desce diod) mají na svědomí diletanti, kteří o vzdělání v elektrotechnice slyšeli z rychlíku. Je to velmi podobné, jako kdyby někdo tvrdil, že JAWA 250 má rozvod DOHC desmo.
Správný odborný výraz je jen a pouze - sběrací kroužky.
To ale stále neřeší problém, proč je ten rotor vadný. Možnosti jsou dvě. Špatný přenos budícího napětí na kroužkách, nebo přerušené vinutí cívky (třeti možnost je regulátor, který nepracuje správně, ale ten nepočítám, protože s rotorem nemá nic společného). V nízkých otáčkách to údajně "normálně" dobíjelo, takže to vinutí je asi OK. Zbývají ty kroužky a uhlíky. Malý přítlak uhlíků, nebo nerovnost kroužků, způsobená ložiskem, které je po smrti. Ani vyběhané drážky v kroužkách by neměly podstatně vadit.
Ujišťuji tě, že pár alternátorů jsem opravoval (včetně úprav regulátorů ohledně dobíjecího napětí, které taktak dosahovaly 13,8V) takže vím o čem píšu.
Správný odborný výraz je jen a pouze - sběrací kroužky.
To ale stále neřeší problém, proč je ten rotor vadný. Možnosti jsou dvě. Špatný přenos budícího napětí na kroužkách, nebo přerušené vinutí cívky (třeti možnost je regulátor, který nepracuje správně, ale ten nepočítám, protože s rotorem nemá nic společného). V nízkých otáčkách to údajně "normálně" dobíjelo, takže to vinutí je asi OK. Zbývají ty kroužky a uhlíky. Malý přítlak uhlíků, nebo nerovnost kroužků, způsobená ložiskem, které je po smrti. Ani vyběhané drážky v kroužkách by neměly podstatně vadit.
Ujišťuji tě, že pár alternátorů jsem opravoval (včetně úprav regulátorů ohledně dobíjecího napětí, které taktak dosahovaly 13,8V) takže vím o čem píšu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#21 Při vyšších otáčkách nedobíjí
No, do starteru (přes 100A) už tuplem, ten altik by to ješte provizorně snesl, tam je ten proud pár ampér. Ale bastlit to do toho regulátoru, to by bylo čiré zoufalství, jedině koupit nové.pavel.2 píše:
Tak ono taky záleží na vlastnostech toho uhlíku , já bych teda uhlíky pro rozbrusku do startéru rozhodně nedal !!! a obráceně už vůbec ne ale to je věc každého co si udělá.
#22 Při vyšších otáčkách nedobíjí
.[/quote]
No, do starteru (přes 100A) už tuplem, ten altik by to ješte provizorně snesl, tam je ten proud pár ampér. Ale bastlit to do toho regulátoru, to by bylo čiré zoufalství, jedině koupit nové.[/quote]
Tak na stovek km by to fungovalo, tvrdými uhliky vybrousit kroužky za 1/2roku se nevyplatí.
No, do starteru (přes 100A) už tuplem, ten altik by to ješte provizorně snesl, tam je ten proud pár ampér. Ale bastlit to do toho regulátoru, to by bylo čiré zoufalství, jedině koupit nové.[/quote]
Tak na stovek km by to fungovalo, tvrdými uhliky vybrousit kroužky za 1/2roku se nevyplatí.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
#23 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Dobrá budeme tomu tedy říkat sbšrné kroužky.Podstatné je,že kdysi se uhlíky vyráběly z měkkého materiálu,takže opotřebení bylo na sběrných kroužcích minimální a stačilo vyměnit uhlíky za 20Kč.Nicméně chytrá hlava přišla na to,že když budou uhlíky tvrdší,opotřebují se sběrné kroužky a bude potřeba oprava,či výměna alternátoru za cca 800Kč Takže bussines je na světě.A takhle je to se všemi novými věcmi.Nic nejde rozdělat a pokud ano,tak jen jednorázově.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#24 Při vyšších otáčkách nedobíjí
Souhlas, proto jsem se tazatele ptal, jestli ten vadný rotor viděl, nebo jestli jen zaplatil fakturu
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 4639 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od parnivalec
-
- 1 Odpovědi
- 676 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomasjavorsky
-
- 10 Odpovědi
- 597 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jirkaTDI
-
- 6 Odpovědi
- 1436 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od drewid
-
- 2 Odpovědi
- 616 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TheKubajs