S60R - problem s tlakom (turbo boost)

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#1 S60R - problem s tlakom (turbo boost)

Příspěvek od MarekV »

Cas od casu mam taky problem, ze auto strati uplne tlak v turbo systeme (chyba cez diagnostiku, strata vykonu), bud to jede jak aktmosfera alebo wastegate sa otvara moc skoro a tadial je realne pocut ako turbo odfukuje (BOV).
Stavalo sa mi to par krat za rok, zvacsa po zahriati motora. Nekedy pomohlo motor poriadne vytocit do otacok na volnobehu a pak sa to chytilo. Kedze sa to stavalo obcasne som to nejako moc neriesil. Teraz sa mi to deje coraz castejsie a zacinam to vidiet ako problem na riesenie.
Podltakove hadicky z TCV su vymene za silikonove, nemal by nikde unikat tlak, skontoloval som netesnosti.
Skusal som cez hadicky co je na membranke turba fukat ci neni spatna membrana ale ziadny unik nebol.
Taktiez som skusil oba spatne ventili na hadici co ide z parozia sania. Kazdy jeden zvlast, tie sa zavru okamzite aj pri najmensom fuknuti/podtlaku.
Samotne TCV bolo menene pomerne nedavno, ked auto funguje tak turbo reaguje rychlo a presne, skusil som nahodit nazad aj stare TCV ale problem zostava uplne rovnaky, cize chybne TCV by sa dalo vylucit.

Co som ale cez diagnostiku pozeral realne aktualne hodnoty tlaku pri probleme tak ocakavane hodnoty boli OK a namerane boli nizke, co teda aj vykon auta daval jasne najavo, ze je to spatne.

Cele mi to pripada, ze by mohlo byt nejake cidlo spatne a auto nejako vyhodnoti, ze je uz dosiahnuty max tlak prestane tlacit na membranku na wastegate a tadial mi potom odfukuje vdzduch prec a nie tam kam ma ist, je to realne pocut pri otackach 3000 a viac ako to robi pssst.

Momentalne ma napada este skusit pozicat vahu vzduchu a cidlo tlaku/teploty vzduchu v systeme na vystupe z intercooleru a odskusat to s tym, problem je, ze sa to deje len niekedy.
Je na turbo systeme este nejaka mechanicka cast, ktora by pri chybe mohla robit taketo priznaky?

diky
Marek

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#2 S60R - problem s tlakom (turbo boost)

Příspěvek od kwiko »

skoci ti tam aj nejaka chyba?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#3 S60R - problem s tlakom (turbo boost)

Příspěvek od MarekV »

hej vzdy tam ma rovnaku len teraz ti nenapisem presne cislo pretoze vzdy ked auto nacitam tak chyby mazem

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 S60R - problem s tlakom (turbo boost)

Příspěvek od Urvanej »

Hele mechanickej problém bych skoro vyloučil. Problémy typu že to chvíli jde a pak ne bejvaji konektory/kontakty/kablíky, zkrátka elektrický šotci.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“