Mattyfu-Pekáče ze Severu

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 7512
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#776 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Petr Marek »

Přesně tak! Pěkné povídání a sob bude jistě brzy v dobré kondici. Přeji mnoho spokojených kilometrů a přijeď se někdy pochlubit do Vodochod! :good: :friends: :beer:
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4210
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#777 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od jancho »

Tak opět vítej zpět, Martine.
Těším se na další příspěvky.
Mám rád ta Tvoje znovuzrození "vraků".

A proto jsem se i divil, že jsi vyrazil na tu poměrně drahou 760, což u Tebe nebývá zvykem.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#778 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Ondra. »

až tě omrzí íčko, dej vědět :) Konečně snad severu odvahu si 900 nebo 9000 pořídit
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#779 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Hele abych objasnil své myšlení, hledal jsem auto jednoduché, kde zvládnu servis sám v domácích podmínkách, nemám čas řešit servis a spoléhat na něj, potřebuji na autě tažné, tudíž mi odpadla z výběru odservisovaná 960 II v Liberci a i ta červená dvojka, protože na ně jsem nenašel ani možnost tažné dodělat. Ve výběru mi zůstala pak V70 I v Mostě, ale tak nějak nemám chuť dávat za koupi auta, kde svítí chceck engine a má světla vypálená jako Lidice více, než bych si kdy řekl za Blekyho.
Proč ta bílá 760? Měla to být vůně, navíc Jancho sám víš jak je krabice návyková. Cena Saaba byla přesně poloviční před slevami, ovšem když pominu převodovku, tak servis spočívá hlavně ve spotřebáku, když už padla ta špajska a mám auto na heveru, tak se to vezme z gruntu i tak je představa plně funkčního odservisovaného auta do cca 65-70 tis poměrně lákavá.
Namátkou objednal jsem všechny brzdy, uložení motoru a převodovky, nové přední lampy (fakt hnůj cena proti V70I), pásky co drží nádrž jsou klasicky okyslé a je otázka času, kdy udělá bara bum, všechny náplně a filtry, svíčky, zapalovací kazetu, tu teda čistě preventivně, neb každý saabař neví dne ani hodiny, tak chci mít v motoru novou a v kufru náhradní, tyčky stabíku, prut elektrické antény, nějaká ta loga, až prozvoním čidla ABS tak i to a ono něco dalšího ještě vyplave. No jinak včera jsem objevil dvě místa, která budou vyžadovat mojí pozornost ohledně koroze, oboje je taková saabí klasika. Takže pokud Vám nebude vadit že tu povedu deníček Saaba, tak se asi budete mít na co těšit, uvidím jak budu u kamaráda fotit, je to přeci jen jeho dílna, kde má i další zajímavé kousky, ale kupříkladu od něj byl Classic a aerovka Lucifer a během dneška nebo zítřka se rozhodne zda tam také nezaparkuje další 9000 ovšem trochu jiný level proti mému keplu.
Jinak já už rozhodně nic neplánuju, už vůbec ne jak dlouho mi íčko zůstane, po pravdě už teď mi off chybí, ale jestli dopadne co by dopadnout mělo, tak budu normální daily, což bude právě íčko potřebovat.
Trochu mě zamrzel přístup úředníků na dopravním Magistrátu, když jsem auto na sebe přihlašoval, přišel jsem tam s instruktážní knížkou a i s jiným velkým techničákem z jiné 9000 a doufal, že mi zapíší 16" kdepak prý pouze na základě potvrzení z oficiálního zastoupení nebo typový list, takže nyní bohužel obujeme předepsané bačkory patnáctky a další rozměry si nechám na potom, alespoň že tam mám normální rozměr 195/65 R15
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#780 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Ondra. »

Pleissinger by ti měl s kolama pomoci. A co si pamatuju oproti neRobíkovi ve volvu dotypování saaba nestálo ani tolik peněz
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#781 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Díky Ondro
Vzhledem že v kufru mám nyní saabí 15" tak na ně koupím letní pryže a zápis 16" pořeším, jak budu mít auto doma a trochu času. Jinak zimáčky mají velmi hezký vzorek, ale disky jsou parádně okyslé, tož to je další bod do seznamu s tím něco provést. Ale aby to nevypadlo že jsem si koupil vraždu, v přihrádce mezi předními sedačkami je moc hezký origo organizér s držáčky na pití, který jsem nikdy na žádném saabu neměl a skleněný šíbr také ne. Teď když si to čtu.....měl bych si asi vyhledat pomoc....koupil jsem šrot kvůli držáčkům na pití a koženým deskám kde je dokumentace. :%)
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 1358
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#782 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od f.e.e.t »

Přesně tohle "bláznovství" mi tu už dlouho chybí. Jen se v autě vrtej, foť a postuj. Však my to máme rádi.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#783 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Takže včerejší večer jsem strávil výměnou převodovky. Šlo to relativně dobře, nic jsme neutrhli, ale přišli jsme na pár zajímavých věcí. 1. ve staré převodovce bylo asi tak 2dcl oleje, spojka je opravdu vyměněná, ale byl špatně složený vypínací mechanismus, to by vysvětlilo ten mrtvý chod na 1. 1/2 pedálu. kdy obrátili pořadí vypínacího ložiska a krycí manžety s pružinou, uznávám že se správným pořadím to je trochu porno nasadit s převodovkou zpět k přítlačáku, chybí jeden spojovací šroub motor převodovka, bohužel má atypické stoupání, takže si píšu do seznamu co sehnat, ale dalších 8 to asi podrží.
Postihly nás dvě zrady, první méně závažná, strhl se závit na zajišťovacím čepu táhla řazení, nahradí ho vhodný šroubek, který jsme ale neměli, to bude ok. Druhý větší problém, že se nepovedlo spojku ani po hodině a půl odvzdušnit a vypadá to, že to zabalil hlavní spojkový válec. U 9000 bylo odvzdušnění spojky vždy problém a teď jsme bez tlaku úplně, i když jsme rozpojili trubky před pomocným válečkem v převodovce, tak nic, absolutně bez tlaku, takže objednáme nový válec k pedálu a zkusíme druhý pokus.
Přílohy
IMG-20230321-WA0005.jpg
IMG-20230321-WA0003.jpg
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#784 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Po týdnu jsem se dočkal a dorazily všechny díly, cena za ně se začíná pomalu blížit pořizovací ceně auta což je blééé, jelikož jsem byl od půlky minulého týdne zcela vytížen přípravou a účastí bojového galavečera co jsme u nás o víkendu měli, tak jsem se k sobouchovi dostal až včera. No co si budem, ještě mi bylo zle, pač jsme to o víkendu jak se patří pořádně oslavili a tak se včera sralo se na co jsem sáhl, zvládl jsem maximálně zapojit přední stabík, osadit nové tyčky, když se mi po hodině konečně podařilo povolit pojistné šroubky kotoučů, mohu si odškrtnout hotové přední brzdy, lakování třmenů proběhne až doma.
Čekáme na přetlakovou odvzdušňovací sadu na spojku, podtlaková nezabrala a prostě se stále nedaří odvzdušnit spojku. Hlavní spojkový válec už mám vyměněný za nový, tak držte palec ať pomocný se natlačí a nesundáva převodovku po druhé. V balíku došlo mimo jiné nové uložení motoru, takže se tam dnes nalisuje a bude se moct vrátit držák, altík a dát nový drážkáč. Zatím je cíl auto zprovoznit, udělat brzdy, uchycení nádrže uložení motoru, tu spojku ať to vypadne z heveru a zbytek u mě doma. Trochu mě brzdí i to že dílna je 100 kiláků od baráku a já musím taky někdy i pracovat, naštěstí mi s tím hojně pomáhá kamarád, takže po volných chvílích mi to rozebírá a připravuje, jen teda v současné době mě jímá hrůza do čeho jsem se to zase pustil a že jsem to takto komplexně řešit vůbec nechtěl. No ale abych jen nebrečel, kamarád podlehl včera si přivezl dalšího saaba, tak jsem jsem se v tom svezl a po pravdě musím opět po letech uznat že ten podvozek na 9-5 aero je opravdu geniální a těch cca 340 kobylek co v tom vrká je taky velmi příjemných.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2148
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#785 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od jirka87 »

To co má proboha za hovado, že tam má 250Kw/340koní ?

Toť ? https://www.maptunparts.com/tuning-kits/saab-9-5/2004/23t-aero-230-250-hp-2000-2005/at/175

Ale to už je dosti rozsáhlá úprava, ačkoliv ten materiál jak se tak dívám na rozpis položek není tak nákladný, jak bych asi čekal.

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#786 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Tak v naší bejvalé 9000 aero bylo nějakých 221kW jenže tady je obrovský rozdíl v podání toho výkonu, tu 9000 jsi musel krotit intenzivně jsi slyšel práci filtru, turba blow off ventilu, pralo se to s tebou na nerovnosti to bylo nervózní, nad 170 se ti vlastně ani jet nechtělo, ta 9-5 je úplně jiný svět ano letí to na trojku na suchu to ty 17" začne protáčet, ale díky brzdám a kvalitnímu podvozku z toho auta nejde strach, musím říct, že jak jsem se v tom svezl, nemít 9000 volám na Martinesuvu 9-5.
Přílohy
IMG-20230329-WA0004.jpg
IMG-20230329-WA0001.jpg
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#787 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Jinak dneska jen rychlovka nová zapalovací kazeta a svíčky NGK, když jsem to objednával tak jsem netusil, že třeba svíčky a vzduchový filtr byly na autě skoro nové, no nic to neuškodí a nová kazeta, ta byla spíše z preventivních důvodů abych mel jednu v zásobě, jinak máme zpátky namontovaný altik opravil se napínák řemene, který sice nevytekl, ale praskla pružina, takže ze dvou jsme složili jeden funkční, dali nový drážkáč a proběhl úspěšný start.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 91
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Okres Nymburk
Vůz: Volvo 760 GLE TDIC
Bydliště: Mečíř 53

#788 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Slowhand97 »

Ahoj, tak gratuluju k novému úlovku 🙂. Saab 9000 je určitě fajn auto. Copak tedy nakonec rozhodlo v neprospěch bílého TDIC kombi?
_________________
Volvo 760 GLE TDIC "Vilém"
Bylo: Volvo 240 Volverin, Volvo S90 Elza, Volvo 960 Vendelín, Volvo 850 Rudý Baron

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#789 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Přečti si ještě jednou moji recenzi na TICa a za kilo mi to nedávalo smysl. Včera se konečně podarila odvzdušnit spojka, bylo potřeba do systému pustit cca 1,5 baru a konečně vylitly bubliny a pedál začal dělat to co má. Je opravený spoj výfuku, vyměněné gumy výfuku, vyměněné oleje v motoru a převodovce . Další porod nastal u pásků co drží nádrž, povolit šrouby s ledlampou u palivové nádrže chtělo odvahu a nebo zoufalství ale povedlo se. Jediné co nyní brání cestě saaba domů jsou zadní brzdy kdy musím sehnat oba zadní třmeny.
Přílohy
IMG-20230331-WA0000.jpg
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 883
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#790 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od vityjan »

Takhle prasklej brzdic, jsem jeste nevidel :shock:
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#791 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Já taky ne, ale myslím že to může být důvod proč chvílemi nefungovalo ABS.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#792 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od smolda »

Wow - ten brzdič je teda psycho! To vidím prvně... tomu musel někdy někdo naložit kladivem nebo tak něco, jinak to snad za běžného chodu ani není možný, takovej tlak ta hydraulika udělat snad nemůže :D

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#793 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Tak v neděli dokončil sobouch cestu ke mě domů, kde se na něm bude dále pracovat. Samozřejmě že to nešlo úplně hladce. V Pátek přivezl kámoš jiné třmeny, použité, ale pístky plně funkční, bohužel o víkendu musel saab už zmizet z heveru, vzhledem k havárii jedné zdi v dílně a začínajícím stavebním pracím nebyl čas čekat na doručení nových. V pátek večer mi kámoš volal, že je to v kelu, protože při pokusu o povolení jednoho odvzdušňovacího šroubu to ten vzdal, no nic, nezbylo než vzít nový třmen z Kelly za docela raketu, což jsem právě nechtěl, ale už nebyla jiná možnost. V neděli jsem si domluvil odvoz a vyrazil pro auto. Kámoš ráno ještě v rámci zkušební jízdy udělal cestu do Sázavy a zpět, najednou telefon, kde mi volal že ten kepl zhebl a nejde ani natočit, samozřejmě že mě polilo horko co tam zase umřelo, naštěstí příčinu se brzy podařilo odhalit a zabalila to ta nová zapalovací kazeta, po výměně za původní saab bez zaváhání naskočil a jede dobře.
Čěká mě ještě dost práce, ABS stále svítí, takže proměřit všechna čidla, v kufru mám demontované 3 plastové lemy blatníků, než je přidělám zpět, chce to okraje blatníků ošetřit, neb začínají puchýřky, tak s tím musím zatočit, dřív než to bude vážné. Stále nefunguje centrál a otáčkoměr, anténa, jedna z nových lamp přišla poškozená, uvidím jak dopadne reklamace, při nejhorším poskládám novou parabolu a sklo do starého těla. Ještě jednou zkusím celé auto odvzdušnit, neb s brzdným účinkem nejsem moc spokojený, za něco mohou určitě nové brzdy, ale po cca 150 km bych si představoval trochu jiný účinek. Musím utáhnout táhlo řazení, je to protivné, jak tam šaltr páka kvedlá, ale jinak.....jinak se s tím jelo až nečekaně příjemně. Musím uznat že mi nikdy nedošlo jak 9000 zestárla, jde hlavně o pocit při řízení, posez, výhled, ovládání, dokonce bych to pocitově označil jako větší pravěk než generaci volva P80, ale líbí se mi to. A líbit se mi to bude ještě víc až se umeje a uklidí ten hrozný bordel, ošetří kůže a lak, nasadí se letní bačkory, nabarví třmeny a ventilové víko, vymění zadní stěrač a znak a přibude na kufr křídlo, protože to íčka neměly a vypadá to bez toho hrozně blbě.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#794 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Tak jsem se dostal za světla domů
Přílohy
20230404_224615.jpg
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#795 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

o velikonocích byl čas na sooba a trochu ho zpacifikovat a doladit, i když né vše šlo hladce a podařilo se definitivně a uspokojivě vyřešit.
První jsem se pustil do uklidu a vnitřku, doplnění výbavy a takové drobnosti. Nechal jsem obout zakoupené pneumatiky na letní sadu litých disků, při dalším kole odvzdušnění jsem rovnou přezouval na letní. Je fakt že brzdy budou chtít ještě mojí pozornost, protože na pravém předním třmenu to vzdal odvzdušňovák, takže buď odvrtání nebo koupím nový brzdič...Jako už to brzdí podstaně lépe, ale stále to není ono. Dále se mi nepodařilo vyřešit vůli na řadícím táhle, bohužel ten zajišťovací kolíček se zlomil a nejde vyrazit ale i tak má vůli, mám vymyšleno co s tím, jen koupit potřebné věci. Proběhla výměna vypálených světel, opět ne nešlo úplně jednoduše, protože jedno světlo dorazilo s vytrženým držákem paraboly, takže jsem to musel vyřešit opravou a ze tří světel jsem poskládal jedno zcela funkční, jen mě sralo že to musím řešit u nové věci, ale povedlo se mi to a nyní sobouch svítí, tak že se s tím dá i jezdit. Dokonce jsem rozebral a oživil i motorky naklápění.
Další na programu byla oprava řídící jednotky centrálu, ze stavu úplně mrtvé jsem jí propájením přivedl do stavu, kdy dva dny funguje a pak půl dne ne....no zkusím to ještě jednou propájet, ale když tak to skončí výměnou za jinou.
Další na programu byla Elektrická anténa. Prvním krokem byla oprava kolax konektoru co jde do rádia, další krok byla výměna prutu, jelikož motorek fungoval, po asi dvou a půl hodinách a 3x rozborce celého mechanismu musím říct, že to konečně funguje, anténa zajíždí a vyjíždí a hlavně velmi dobře funguje příjem signálu rádia.
Proběhla i výměna gumového uložení a znovu spasování výfuku.
Abs bude legrace, včera se třeba 2x fungovalo naprosto v pořádku ale po 30 km se opět kontrolka rozsvítila a při jemném dobrždění mi na suchu začal vrnět pedál pod nohou, Mimochodem jsem seřídil i chod ručky.
Do toho jsem se průběžně věnoval ošetření lemů blatníků, jeden krycí lem nám upadl již v brně před zkušební jízdou, druhý jsme museli demontovat kvůli demontáži podběhu, takže když už to bylo dole bylo potřeba zakročit proti vznikajícím puchýřkům a před zpětnou montáží plastového lemu dobře ošetřit kovový podklad.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#796 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

A nějaké ty obrázky
Přílohy
20230409_170109.jpg
20230409_170101.jpg
20230409_170047.jpg
20230409_170036.jpg
20230408_163154.jpg
20230408_132637.jpg
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#797 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od berzerker »

Mas to moc pekne, ale ako pises, su to uz zakladom dost stare auta. Mal som dve Lancie Kappy, co je zakladom podobne auto, bolo to fajn, ale uz to pyta neustale nejaku udrzbu, takze uz by som na to nemal chut ani cas. Ale taka turbinova 9000 by ma lakala stale.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#798 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Zrovna 9000 není na spolehlivost nijak problematická a po pravdě, spoustu věcí co jsem řešil musím dát na vrub zanedbané údržbě a tomu, že jsem asi cvok co vrací do života a kondice starý pekáč, který už by jinak někdo dojezdil do mrtvoly a šel pod kudlu. Za poslední dny jsem toho mnoho nestihl, ale alespoň jsem ještě jednou pořádně proletoval jednotku centrálu, vypadá to docela nadějně a nyní již centrál odemyká a hlavně zamyká ať auto stojí na sluníčku, nebo je chladno.
Jinak turbíny jedou krásně, o tom žádná, zvlášť aera mi dávají smysl, měl jsem, užil si to a po pravdě děkuji pěkně, ale nechám si už zajít chuť, jednak člověk při každé výměně oleje trnul, zda tam nebude metalíza a za druhé to bylo o papíry a za třetí po čase bylo jedno kolik v tom měl kobyl a kroutících momentů ale stejně šel do další STG a úprav. Tady mi těch 107kW bohatě stačí, asi stárnu nebo co, ale raději si otevřu střechu pustím nějakou vypalovačku a jedu si kilčem po okresce, no a když je potřeba, ona i ta 2,3 se umí rozkutálet.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 426
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#799 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od Mattyfu »

Tak 9000 mi relativně spolehlivě slouží jako víkendovka a občasný tahoun vozíku, sice byla kupována jako budoucí daily, a proto jsem vybíral verzi bez turba, ale zatím stále mám služebák, který huntuji v týdnu. Co se prací na autě týče, moc toho nestíhám, jelikož raději jedu na výlet nebo makám na baráku, kde většinu týdne nejsem, ale i tak jsem minulý víkend alespoň stihl proměřit čidla ABS a zkontrolovat stav konektoru k řídící jednotce ABS ,vše v pořádku, tudíž zbývá zjistit stav kroužků na kolech a pak příjde na řadu pitva nebo nákup jiné ABS jednotky. Občas totiž kontrolka ABS zhasne a po čas jízdy ABS funguje klidně i 30-40 kilometrů, jindy se pravidelně rozsvěcí po každém startu a ujetí pár metrů, vypozoroval jsem že na to má na to vliv teplota, pakliže je opravdu teplo většinou chyba ABS nesvítí, ale není to pravidlem
Postupně opravuji podsvícení tlačítek v interiéru, naposledy jsem rozsvítil klima panel, zbývá už jen pár přepínačů. Jinak postupně se auto rozjíždí a na to že má jen 107 kW jde za plynem opravdu hezky a díky středovému tlumiči bossal má moc hezký hlubší a chraplavější tón. Všiml jsem si toho už na Roveru, že ta druhovýroba prostě změní zvuk a není to tak tiché, za mě v pořádku.
Další věc co mám na seznamu poruch je opravit nefunkční otáčkoměr, s tím jsem se teda za svojí historii v 9000 nesetkal a nemohu to ani dohledat na různých fórech, ale podezírám opět nějaký studený spoj přímo v budíkách.
Co se brzd týče, už to začalo i brzdit, musím říct, že i když jsem auto dvakrát odvzdušnil prořád byl výsledek slabý, vypadá to ale že si musely déle sedat kotouče a desky, co mě ale poněkud otravuje, že při jemném dobrždění mi jde od zadních brzd houkání, né pískání, ale houkání, zkusím se na to čase pokud to nepřestane podívat, jinak chválím ATE, že ani moc nepráší.
Přílohy
20230513_154239.jpg
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1285
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#800 Mattyfu-Pekáče ze Severu

Příspěvek od martines »

mě úplně uhranulo to vyleštěný světlo, to je hodně pěkný. Bylo to drahý?
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
Odpovědět

Zpět na „Galerie uživatelů“